User Tag List

Sayfa 4/10 İlkİlk ... 23456 ... SonSon
174 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: back pressure efsanesi

  1. #58
    VSO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    185
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuyu açan arkadaş güzel bir mevzuya değinmiş. Fakat bu konu çok karmaşık. Kimi arkadaşlar açın akışkan mekaniğini felan okuyun demiş. İronik geldi bana ne bileyim. Bildiğin varsa konuşmak lazım herkes öğrensin. (Merdol abi anlat )

    Şimdi evvela kimsenin değinmediği sıcaklık konusu var..

    Odanın çıkışının kaç mm olduğunu yazmaya gerek yok..

    Dar çap için konuşalım, akışkanın hızı arttığı için bu sıcak egzos gazları, dar çaplarda çok daha kolay ve hızlı şekilde atılırlar. Bu da yanma odası civarındaki lokal sıcaklığı daha iyi optimize edebilmemizi sağlar. Fakat dar çapta geri tepme nispeten daha yüksek olduğu için egzos gazının daha da basınçlı olduğu noktalarda yani üst devirlerde karışımda problemler meydana gelir. Aslında çok az bir miktar egzos subabının üstündeki basınç yanma odasındaki gazların geriye çok daha çabuk şekilde atılmasını sağlar. (negatif basınç yaratıyor subab açıldığı zaman vakum gibi düşünebiliriz ) Bkz. Subabın overlap yaptığı nokta. Bütün problem zaten burada. Bu subabın üstündeki basıncı ideal seviyelerde tutmak isteriz.

    Ayrıca termodinamik ideal verim için sıcaklığı da optimum seviyelerde tutmak zorundayız.

    Geniş çapta ise tersi. Yüksek EGTler, alt devirde düşük basınçla gazlar hızla atılamadığından yaşanan canlılık problemleri - negatif basınç - buna karşın yüksek devirde gazların sıkı bir şekilde atılması.

    Şunu bilicez bir kere..

    Motor ömrünü nasıl geçirecek yüksek devirler mi dönecek habire yoksa alt devirlerde sakin sakin mi takılacak.

    Evet trafikte araba kullanmıyorsanız alt devrin hiçbir önemi yok. Fakat şahsi fikrim alt devirsiz bir otomobil memeleri olmayan bi kadına benzer.

    Neyse aslında bu geri basıncı biz boru çaplarıyla ve susturucularla oynayarak çok küçük değerlerde değiştiririz. Olay manifoldda biter. Manifold doğru kıvrımlarda olmadan bir netlik alamazsınız. Manifold olmadan Otto çevrimli makina hiç öyle çok rahatım aman şimdi beni kim tutar falan demez. Egzos gazını doğru şekilde yönlendirmeniz gerekir. Atmosferik makinadan çok net olarak hem alt, hem üst devirde doğru tasarlanmış bir egzos manifoldu ile alabilirsiniz. Bunu binek otomobillerde yapmak öyle kolay bir iş değildir. Keza yeriniz, alanınız yoktur vs. Atmosferik için gerisi yalandır istediğiniz kadar susturucularla ve çaplarıyla oynayın asla ideal verimi alamazsınız. Çünkü zaten gaz yanma odasından hayli uzaklaşmıştır. Siz aşk kırıntılarıyla mutlu olmaya çalışırsınız yani boru çapıyla susturucuyla vs..

    Özeten herşey biraz makinanın tasarımıyla alakalı. Boy hesabıyla doğru yol bulunmaz.

    Doğal olarak..

    çıkan gaz ne kadar hızlı ve tam çıkarsa o kadar iyidir.
    yani egzos manifoldu olmasa daha iyidir...

    Hipotezi de çürür.


    Sevgiler.
    Special thanks to; Utku Selamoglu.

  2. #59
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    subabın açıldığındaki basınç 1 atm . en optimum basınç. extra vakum için aparat gerekir.
    üst devirler yani 5000+ da basınç değişmez, yanma sonucu çıkan basınç dip gazda üst devirlerde alıınan hava ile azalsa da fazla fark yoktur, grafik eğrisi belirli bir oranda değişmez yani (BİLİMSEL)
    Güzel bir anlatım. ancak.
    ideal verim için ideal sıcaklı değişmez olan dış sıcaklık manfold olmadan sabittir.
    motor ömrü drag vs.. yarışlar için kabul edilebilir derecede kısadır. max verimde tek yarış çıkarsa yeter. süreklilik otomotiv sektörünü bağlıyor.
    hacim yüksek yani 2.0 litre+ olduğundan ve araç binek olarak kullanılmayacağından yola çıkarak hala egzosun olmaması gerktiğini savunuyorum...
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  3. #60
    VSO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    185
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    subabın açıldığındaki basınç 1 atm . en optimum basınç. extra vakum için aparat gerekir.
    üst devirler yani 5000+ da basınç değişmez, yanma sonucu çıkan basınç dip gazda üst devirlerde alıınan hava ile azalsa da fazla fark yoktur, grafik eğrisi belirli bir oranda değişmez yani (BİLİMSEL)
    Güzel bir anlatım. ancak.
    ideal verim için ideal sıcaklı değişmez olan dış sıcaklık manfold olmadan sabittir.
    motor ömrü drag vs.. yarışlar için kabul edilebilir derecede kısadır. max verimde tek yarış çıkarsa yeter. süreklilik otomotiv sektörünü bağlıyor.
    hacim yüksek yani 2.0 litre+ olduğundan ve araç binek olarak kullanılmayacağından yola çıkarak hala egzosun olmaması gerktiğini savunuyorum...
    =) Hayırlı akşamlar.
    Special thanks to; Utku Selamoglu.

  4. #61
    VSO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    185
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yazmayım dedim de duramadım. Gazı su gibi düşünmeyin. Egzos gazı frekansla çıkan bir gazdır. Başta arkadaşlar yazmış pulse diye. Manifold olmadan verim elde edemezsiniz. Gazı muhakkak hızla uzaklaştırmanız için manifolda ihtiyacınız vardır. Manifold olmadan gazı hızla uzaklaştıramazsınız. Mangal da mı yapmadınız hiç merak ettim.

    Şayet manifold olmadan bir şeyler olsaydı o zaman F1'deki makinalara manifold koymazlardı. Bu kadar açıklamama rağmen yine savunduğunuz için söylüyorum bunu.

    Bkz:

    Special thanks to; Utku Selamoglu.

  5. #62
    Talih.b16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Sakarya/Adapazarı
    Mesaj
    1.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben bunu makina mühendisi bir arkadaşım la konuştum baya bilgilidir kendisi akışkanlar mekaniğini iyi bilir.headers vacum etkisi yapar dedi anlıycağım dilde şöyle anlattı:varile hortumu sok suyu bir kere cek daha sonra hiç güç harcamadan suyu kendisi cekecektir dedi.çap için ise uygun ölçüde boruyu nasıl yaparsın bilemem ama kıvırmadan bükmeden cıkarmaktır dedi hatta cok iyi kaynaklanmalı içeri çapak almamalı dedi.aynı şey filtre içinde geçerli dedi nekar cabuk kısa ve eksiz püksüz olursa okadar verimli olur dedi.yarışıcaksan kaputu kes kelebekten en yakın yerden cıkardedi.collectorden bahsetti cok önemli dedi ama ne dedi hatırlamıyorum yannış bişi sölemiyimartı araban japonsa bilindik bi markanın cat back sistemini al yada taklit et dedi ben elin japon mühendisinden iyi bilemem onlar arge yapıp dynoya sokar bakarlar iş riske atmaz dedi

  6. #63
    tyMu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    5.530
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Talih.b16 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben bunu makina mühendisi bir arkadaşım la konuştum baya bilgilidir kendisi akışkanlar mekaniğini iyi bilir.headers vacum etkisi yapar dedi anlıycağım dilde şöyle anlattı:varile hortumu sok suyu bir kere cek daha sonra hiç güç harcamadan suyu kendisi cekecektir dedi.çap için ise uygun ölçüde boruyu nasıl yaparsın bilemem ama kıvırmadan bükmeden cıkarmaktır dedi hatta cok iyi kaynaklanmalı içeri çapak almamalı dedi.aynı şey filtre içinde geçerli dedi nekar cabuk kısa ve eksiz püksüz olursa okadar verimli olur dedi.yarışıcaksan kaputu kes kelebekten en yakın yerden cıkardedi.collectorden bahsetti cok önemli dedi ama ne dedi hatırlamıyorum yannış bişi sölemiyimartı araban japonsa bilindik bi markanın cat back sistemini al yada taklit et dedi ben elin japon mühendisinden iyi bilemem onlar arge yapıp dynoya sokar bakarlar iş riske atmaz dedi
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Egsoz manifoldu olmasa daha iyi demissin, back pressure konusunda haklisin terim yanlis. Madem atarli basladin o zaman senden scavenging effect ile ilgili bilgi alalim
    yazılanları güzel gösterenbir video
    BORKED

    http://www.youtube.com/watch?v=pDQXsfeZGwk

  7. #64
    poseidon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.109
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VSO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yazmayım dedim de duramadım. Gazı su gibi düşünmeyin. Egzos gazı frekansla çıkan bir gazdır. Başta arkadaşlar yazmış pulse diye. Manifold olmadan verim elde edemezsiniz. Gazı muhakkak hızla uzaklaştırmanız için manifolda ihtiyacınız vardır. Manifold olmadan gazı hızla uzaklaştıramazsınız. Mangal da mı yapmadınız hiç merak ettim.

    Şayet manifold olmadan bir şeyler olsaydı o zaman F1'deki makinalara manifold koymazlardı. Bu kadar açıklamama rağmen yine savunduğunuz için söylüyorum bunu.

    Bkz:

    Katılıyorum ve ekliyorum. Gaz hızlı bir şekilde atılmazsa zaten motoru boğarsınız.
    Dolayısıyla mangala koyulan baca komik ama çok net bir yakıştırma olmuş. Ama manifolt ve egoz sisteminin çapını çok daraltıp gazın dışarı atılmasını yavaşlatmak ve yine motoru boğmak da söz konusu.

    Dolayısıyla optimal boru çapı ve manifolt dizaynı önemli.
    "Laf ağızdan çıkana kadar sizin esirinizdir. Çıktıktan sonra siz onun esiri olursunuz."

  8. #65
    Bulut Y. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @vso işin içine memeyi mangalı soktu beni ikna etti adam.

  9. #66
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ısıyı uzaklaştırmak için bir manifoldun olması gerektiğine inanıyorum, o sebeple kendimi egzos manifoldunun ucundan dışarıya gazı atacak şekilde bir dizayn yapmaya ikna ettim.

    ama videodaki faydanın yüksek devirlerde işe yarayan birşey olup olmadığını merak ediyorum.
    bildiğiniz alçak basınç yüksek basınç davranışı. suyun hortumdan akması aynı şey.
    yanma sonucu pistondaki basınç ta atmosfer basıncından çok fazla zaten kendi akımını da yaratıyor ama fayda hangi devirlerde ne kadar acaba.
    neyse ben bi toplantıya gidim gelicem
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  10. #67
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    BP kaybının ne kadar önemli olduğunu ufak bir örnekle açıklayayım..

    4-1 Headers, kat iptali ve magnaflow cat back egsos sistemi mevcut aracımda. Headers'ımın üzerinde 1 adet sensör ve 1 adet de kör tıpa mevcut. Bir gün düştü o kör tıpa.

    3-5 cm'lık bir delik.. Ne kadar önemli olabilir ki?

    Değil işte öyle, aracın gidişi tıpa düşer düşmez saçmaladı. Buradan yola çıkarak manifold dahil egsos sistemi namına herşeyi çöpe atmanın olumlu değil, olumsuz olduğu görülebilir

  11. #68
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konunun özeti,

    neymiş backpressure efsane değilmiş.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  12. #69

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biliyorsan açıkla birader. konunun amacı o.


    zaten hakaret etmeden veya aşşağılamaya çalışmadan ne kadar dayanacaksınız diye merak ediyordum. fazla da sürmedi. sen ve senin gibi sağa sola laf atıp, konu hakkında da HİÇBİRŞEY söylemeden , düşüncesizce yazan birsürü insan var. yazan herkese de cahil demişsin, havada konuşanlar demişsin.. ahkam kesmişsin, terbiyesizlik diyoruz biz buna..
    ne yapalım siz varsınız. varsınız yani...
    aslında senin gibileri sallamayıp biz öğrenmeye devam edeceğiz..
    Öncelikle bilader değiliz. Sen benim kardeşimden küçüksün. O konuyu bi rahatlatalım.
    Okuduğumuzu anlamak için çaba sarfetmemiz lazım. Neresinde sana ya da bir başkasına hakaret ya da aşağılama var onu bir belirt ondan sonra o konuda eleştirirsin. Ondan sonra terbiyesizlikle itham edersin. Havada konuşanlar falan yazmadım. Yazılanlar havada kalır yani mesnetsiz olur, boşa yazıp çizersin yazdım ama sen bunu istediğin gibi algılamayı tercih etmişsin. Benim yazdıklarımı umursayıp umursamamak senin kendi bileceğin iş.

    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    muhtemelen sende bılmıyorsun !!!!

    yok bılıyosan paylaşmak yerıne başkalarının yazdıklarına neden tepki gösteriyorsun , başkaları yanlış şeyler yazmışsa ve sen doğrusunu bılıyosan paylaş havada kalan düşünceler yere insin
    Yukarıda yazdıklarımı anlayabilmek için insanlar makine mühendisliği okuyup üzerine akademik kariyer yapoıyorlar. Siz bunları böyle iki satırda anlatılabilecek şey sanıp hafife aldığınız için zaten yazdıklarınız temelsiz ve havada kalıyor. Ben sana şimdi bırak bir iki mesajı bir iki kitapla bile akışkanlar dinamiğini anlatamayacakken burada atıp tutmamı mı bekliyorsunuz? E bu realiteden ziyadesi ile uazk zaten..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  13. #70
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yukarıda yazdıklarımı anlayabilmek için insanlar makine mühendisliği okuyup üzerine akademik kariyer yapoıyorlar. Siz bunları böyle iki satırda anlatılabilecek şey sanıp hafife aldığınız için zaten yazdıklarınız temelsiz ve havada kalıyor. Ben sana şimdi bırak bir iki mesajı bir iki kitapla bile akışkanlar dinamiğini anlatamayacakken burada atıp tutmamı mı bekliyorsunuz? E bu realiteden ziyadesi ile uazk zaten..
    akışkanlar mekanıgı umrumda bıle değil , ben egsoz kombınasyonlarını denerım dyno ya ve yola cıkarım hangısınden daha ıyı tepkı aldıysam onu kullanırım , bu sitede akışkanlar mekanıgıne göre egsoz yapan varmıdır bılmemm, ben bp hesabını akışkanlar mekanıgı kullanarak yapana kadar gider egsozcuya 48-51-60mm leri dener dogruyu bulurum

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  14. #71

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu sitede akışkanlar mekanıgıne göre egsoz yapan varmıdır bılmemm, )
    bunu ancak otomobil üreticileri yapar.. egzozcuda bunu hesaplayacak mühendislik bilgisi yoktur..

  15. #72
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SONE-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bunu ancak otomobil üreticileri yapar.. egzozcuda bunu hesaplayacak mühendislik bilgisi yoktur..
    onlarda doğru bılmıo soner abı onların yaptıgı egsoz sistemıyle araba yürümüyo

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  16. #73

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    onlarda doğru bılmıo soner abı onların yaptıgı egsoz sistemıyle araba yürümüyo
    Len mühendislerin amacı, ahmetin arabasına 2 boy çakman değil ki

  17. #74
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    onlarda doğru bılmıo soner abı onların yaptıgı egsoz sistemıyle araba yürümüyo
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  18. #75
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SONE-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Len mühendislerin amacı, ahmetin arabasına 2 boy çakman değil ki
    benım amacım o ama , zaten emısyon değerleri yuzunden 170 hp güç cıkarabılecek bır motoru 120-130 hp lerde bırakıyolar , sonra ugraş dur araba yürütcem diye

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  19. #76
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle bilader değiliz. Sen benim kardeşimden küçüksün. O konuyu bi rahatlatalım.
    ben 16 yaşındayım. çocuğum ben bebeyim sen büyüksün 1500 yaşındasın aferin sana.

    evet ne anlattın bize. gene birşey anlatmadın.
    yok bu olmadan anlamazsınız yok öle yapılmaz vs vs....
    nasıl yapılacağını biliyorsan anlat bilmiyorsan ben de bilmiyorum de.
    laf kalabalığına ihtiyacımız yok.
    akışkanlar diyip duruyon varsa hesapla koy, yoksa ikidebir laf atıp durma rica ederim.
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •