User Tag List

Sayfa 5/10 İlkİlk ... 34567 ... SonSon
174 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: back pressure efsanesi

  1. #77
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    BP kaybının ne kadar önemli olduğunu ufak bir örnekle açıklayayım..

    4-1 Headers, kat iptali ve magnaflow cat back egsos sistemi mevcut aracımda. Headers'ımın üzerinde 1 adet sensör ve 1 adet de kör tıpa mevcut. Bir gün düştü o kör tıpa.

    3-5 cm'lık bir delik.. Ne kadar önemli olabilir ki?

    Değil işte öyle, aracın gidişi tıpa düşer düşmez saçmaladı. Buradan yola çıkarak manifold dahil egsos sistemi namına herşeyi çöpe atmanın olumlu değil, olumsuz olduğu görülebilir
    güzel bir örnek verdin.
    kurduğun sistem, anlattığın küçük değişiklikle beraber motorunu sıkıştırmış.
    ama işte ben o sistemin komple olmaması durumunda daha fazla güç elde edecek miyiz sorusunu biraz da varsa "BİLİMSEL" yoksa denemeler sonucu çıkan sonuçlar yardımıyla ne olacağını görmek istiyorum...
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  2. #78
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mechanic back pressure olayı yok diye başladın konuya

    ilk postunda egzoz borusunun olmaması daha iyi biz boru koyarak sorunu büyütüyoruz vs. yazdın, yani back pressure olayını yok saydın, şimdide test mest diyorsun.

    bak yukarıda bir arkadaş süper bir örnek vermiş, mangal üzerine konan baca.

    N/A araçlar havayı emer ve yine pistonun harekeyitle emmiş ve yakmış olduğu gazı dışarı atar, atmosfer basıncı altında çalışırlar, yani ne emersen onu yakarsın.

    ama turbo araçlarda olay farklıdır, atmosfer basıncı üzerine çıkılır, yani içeride kapağın kendi emdiğinden fazla hava vardır içeride ve egzoz gazı boşaltımı yine daha fazla ve hızlı olur, bu yüzden no exhaust best exhaust denilir T. araçlarda. ama tabikide buda kesin bir kural değildir,

    bütün bunlar kapağın flowuna, sıkıştırma oranına avnsa vs. e göre değişir.

    burda zannetmiyorum kimse oturup, şu specte şu basınçta şu sıkıştırmada en iyi egzoz çapı budur diye hesaplayıp uygulasın, herkez deneme yanılma yöntemiyle birşeyleri oturtmaya çalışıyor.

    kasacam buna excellde bi formul yazcam herkez rahatlıcak
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  3. #79

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mangal borusu güzel bir örnek. Konunun farklı bir noktası..

    Tork nedir güç nedir bilmeden bunları sadece sabit bir çarpanla devirin çarpını şeklinde sanıp bundan hareketle fikir yürütürseniz elbette bu iş böyle havada kalır. Olay sadece matematik değil. Teoride ve pratikte motorun VE si (volumetric effiency= hacimsel verimlilik) değiştikce o çarpan değişir zaten. O bilmemne rakamına bölme hikayesi motorun VE sinin %100 olduğu durum öngörülerek kısa hesaptır.

    1- Tork elde edebilmeniz için yanma süresinin uzun olması lazım. Yani pistonun tepesine anlık değil uzun süreli itme gücü uygulamalısınız.
    2- Güç elde edebilmeniz içinse giren havanın flowunun yani akışının yüksek olması gerekir. Bunu sağlayabileceğiniz tek şey ise havanın hızını arttırmaktır. İster port polish yaptırıp emişin hızını arttırın, isterseniz headers takıp egzostun hızını arttırın. İkisini yapmanız akılcı olandır.

    Bu iki realiteden yola çıkınca zaten sonuç ortada. Motorun içine giren havayı nasıl daha uzun süre silindirin içinde tutup benzinin yanma süresini (şiddetini değil süresini) uzatırsınız? Silindirin çıkışındaki flowu düşürerek. Yani hava mümkün olduğunca hızlı bir şekilde silindirin içine girmeli ve mümkün olduğunca içeride kalıp yanma süresi uzamalı. Girişin hızını arttırıp çıkışın hızını düşürmelisiniz. Eğer egzosttan hızlıca tahliye etmeyip yanma süresini uzatırsanız hava yakıt karışımı silindirin içinde daha uzun süre ile yanacak ve motordan aldığınız tork yükselecektir.

    Tork ile güç arasındaki ilişki kiremit karateci ilişkisine benzer.
    Tork; kiremiti bir yerden alıp yerden kaldırmaktır.
    Güç ise kiremite ani olarak tokadı çakıp fırlatmaktır.
    İkiside aynı elle yapılır ancak biri kısa sürer ve etkisi anidir, diğeri ise uzun ömürlü olur ve yaptığı iş ön plandadır..
    Eğer amacınız kiremit kırmaksa ona güç uygulayabilmekiçin en kısa zamanda en yüksek gücü uygulamanız gerekir. Ama amacınız o kiremiti taşımaksa o kadar kısa zamanda gücü uygularsanız o kiremiti taşıyacak takatiniz kalmaz. Ya da kiremitin kırılmasına neden olursunuz. (Karate-kid Cilala parlat. )

    Back pressure konusuna geri dönersek, eğer back pressure u sıfırlarsanız, motorun flow u artar. Dolayısı ile düşük devir bandını kaybedersiniz ve o devirlerde yüksek tork alamazsınız. Yeterli torku üretemezseniz o ağırlıktaki nesneyi hareket ettiremezsiniz.. Dolayısı ile kötümser ihtimal motoru kırarsınız, iyimser ihtimal debriyaj balatanızı yakarsınız.
    Headers takıldığında flow un artmasının sebebi ise boş alana hava pompalamakla kapalı bir alana hava pompalamak arasındaki fark gibidir.
    Elinize bir bisiklet pompası alın, boştayken ne kadar rahat haraket ettiğini göreceksiniz. Boştayken çok hızlı ittirebilirsiniz pompanın kolunu. Dolayısı ile taşıdığınız havanın hızıda miktarıda artar.
    Aynı bisiklet pombasını bir süpapa bağlayıp lastiğe hava vermeyi deneyin. Başlarda yumuşakken hava dolup lastik basıncı arttıkca sertleşecektir. Ve siz daha fazla "tork" uygulamak zorunda kalacaksınız.

    Aynı şey egzost içinde geçerli. Eğer back pressure olmazsa motorunuz çok daha rahat çalışır, çok daha rahat ve hızlı devir çevirir ve bu nedenle de üst devirlerde güç alırsınız.
    Ama havanın tahliye hızını düşürürseniz, yani egzost flowunu düşürürseniz hava motorun içinde daha uzun süreli kalacağından yanma süresi uzar, ve dolayısı ile düşük devirde de daha yüksek tork alırsınız.

    Eğer bahsi geçen motor 100 kg lık bir scooterda falan takılı değilse düşük devirde torka ihtiyacınız var. Zira sürekli 6-7 bin devirde çalışıp bunu aktarma organlarına aktarabilecek herhangibir teknoloji henüz yok. Handle edebilecek sürücüde yok. 1000-1500 kg lık bir kütleden bahsediyorsak o durumda kullanılabilir bir güce ve torka ihtiyacınız olduğunu kabul etmeniz gerekir. Bunuda ancak çeşitli devirlerde elde edeceğiniz tork/güç ile elde edebilirsiniz.

    Ancak bahsi geçen şey 100 kg lık bir scooter ise o durumda bu tip sorunlarınız olmadığı için torku pas geçip güç ile ilgilenebilirsiniz. Zatne onun motoru ömrünün büyük çoğunluğunu 8-10 bin devir civarında geçireceğinden düşük devirdeki torkun bir önemi ve anlamı yoktur. Ya da bilmem kaç tonluk jet motorlu bir uçaktan bahsediyorsanız o durumda da tork ile değil güç ile ilgilenmek zorundasınız. Ama uyduruk 4 tekerlekli bir otomobilden ya da kamyon tır otobüsten bahsediyorsak o durumda her devirde mümkün olduğunca homojen tork ve motor devrine uyumlu bir güç ile ancak kullanılabilir hale gelir.

    Yok eğer benim motorum sürekli üst devirde çalışacak, ve/veya ben son sürat denemesi yapacağım veyahut aslında benimki araba değil bendeki scooter zaten ve benim için önemli olan üst devirdeki alabileceğim maksimum güç derseniz; O zaman düşük devirde alacağınız torkun bir önemi kalmaz. O durumda üst devirde ne kazandığınızdır önemli olan.

    En basit hali ile bir cahilin bile anlayabileceği bir şekilde ancak bu kadar anlatabiliyorum. Kusuruma bakmayın.

    Kısacası Backpressure efsane falan değil. Bisiklet pompası ile boş alana hava basmak ile dolu lastiğe hava basmak ne kadar efsane ise back pressure da o kadar efsane.. Bunun aksini bilerek ve isteyerek iddia edende cahildir. Tekrar yazayımda akılda kalsın. Cahil kelimesinin anlamını TDK dan araştırın. Ona da üşenirsiniz onu da aşağıya ekleyeyim. Onu okuduktan sonra "cahil" kelimesinin hakaret olup olmadığına kendiniz karar verirsiniz. Ve ancak ondan sonra insan kelimesinin altını çizersiniz. Bilmediğiniz konularda kesin hükümler verirseniz yazdıklarınız havada kalır.

    cahil Ar. c¥hil

    sf. (ca:hil)
    1. Öğrenim görmemiş, okumamış:
    2. Belli bir konuda yeterli bilgisi olmayan:
    3. hlk. Deneysiz, genç, toy (delikanlı veya kız):
    .:: Trk Dil Kurumu - Byk Trke Szlk ::.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  4. #80
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kasacam buna excellde bi formul yazcam herkez rahatlıcak
    aman sakın yapma ööle bişey uğraşamam senın gaz formülünü yapmaya exel de falan

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  5. #81

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    akışkanlar mekanıgı umrumda bıle değil , ben egsoz kombınasyonlarını denerım dyno ya ve yola cıkarım hangısınden daha ıyı tepkı aldıysam onu kullanırım , bu sitede akışkanlar mekanıgıne göre egsoz yapan varmıdır bılmemm, ben bp hesabını akışkanlar mekanıgı kullanarak yapana kadar gider egsozcuya 48-51-60mm leri dener dogruyu bulurum
    Zaten herkes öğrensin demedik. Ama bu konuda iddialı bir şekilde Backpressure efsanedir gibi bir hüküm koymayı düşünen bilsin.

    O yazdıkların binlerce kez denenmiş test edilmiş ve yaklaşık hükümler sonuçları ile ortaya çıkılmış şeyler. 1.6 motor için 51 mm 2.0 motor içinse 60 mm zaten ortalama egzost değerleri. İllede test edecekseniz buyrun edin. Ama ben test ettim bu kesin böyledir back pressure yoktur derseniz o zaman biri geliip kral çıplak diyebilir. O durumda da bozulmayacaksınız.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  6. #82

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben 16 yaşındayım. çocuğum ben bebeyim sen büyüksün 1500 yaşındasın aferin sana.

    evet ne anlattın bize. gene birşey anlatmadın.
    yok bu olmadan anlamazsınız yok öle yapılmaz vs vs....
    nasıl yapılacağını biliyorsan anlat bilmiyorsan ben de bilmiyorum de.
    laf kalabalığına ihtiyacımız yok.
    akışkanlar diyip duruyon varsa hesapla koy, yoksa ikidebir laf atıp durma rica ederim.
    Hitabet önemlidir. Bilader diye başlamadan önce karşındakinin yaşını biliyor olman lazım. Ben sana bebe muamelesi yapmadım dikkat edersen.

    Beklemiş olsan ne yazdığımı görüdün.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  7. #83
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Zaten herkes öğrensin demedik. Ama bu konuda iddialı bir şekilde Backpressure efsanedir gibi bir hüküm koymayı düşünen bilsin.

    O yazdıkların binlerce kez denenmiş test edilmiş ve yaklaşık hükümler sonuçları ile ortaya çıkılmış şeyler. 1.6 motor için 51 mm 2.0 motor içinse 60 mm zaten ortalama egzost değerleri. İllede test edecekseniz buyrun edin. Ama ben test ettim bu kesin böyledir back pressure yoktur derseniz o zaman biri geliip kral çıplak diyebilir. O durumda da bozulmayacaksınız.
    valla ben kralın cıplak olmasına bozulmam , herkes ıstediğini dener, benım mantıgıma görede en ıyı egsoz yapısı konık boru şeklınde olmalıdır(benım fıkrım bu en azından) atıyorum headerstan sonra hiç susturucu kullanmadan 70mm çapından başlayan bır boru düşünün ve en son gaz cıkışının 38 den cıktıgını düşünün , bence en verımlısı yapılabılse bu şekilde bır sıstem olurdu

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  8. #84

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sonuçta o egzost gazı 38 mm ye sıkışacaksa öncesinin kaç olduğunun dramatik bir önemi yok. İster 4 tane boruyu getir teke indir istersen huni yap onu 38 mm ye indir.. "Field effect" (=Alan efekti) dışında hiçbir kazanımın olmaz.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  9. #85
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    70mm den 38 e konik düşmek eksoz gazını turbule eder, ama 70 den bir anda 38 e anında düşmek gazın çıkışına negatif yönde etki oluşturur.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  10. #86
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sonuçta o egzost gazı 38 mm ye sıkışacaksa öncesinin kaç olduğunun dramatik bir önemi yok. İster 4 tane boruyu getir teke indir istersen huni yap onu 38 mm ye indir.. "Field effect" (=Alan efekti) dışında hiçbir kazanımın olmaz.
    dikkatını çekerim hiç susturucu kullanmadan yazdım oraya , eger yaılabırlıgı olsa bunuda aracımda deneyıp görmek ısterdım ama 70 lıge 60 lık sonra 51 lık falan falan kaynatarak degil direk konık borudan , ama böyle bır boru olmadıgından ve olsa bıle kıvrılamayacagından dolayı hevesım gursagımda kalıyor , bunu deneyebılsem dynoda düz 51 lıge göre fark nedır cok merak edıyorum dogrusu, yada akışkanlar mekanıgı ıle hesaplama şansın varsa bır hesaplayıver en azından ne oldugu cıkar belkı pıyasaya

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  11. #87

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok zekisin değilmi?
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  12. #88
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok zekisin değilmi?
    evet öyle oldugumu söylerler , bunu farkettiğine göre sende zekisin bence

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  13. #89
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kanka ozamanda header ilk başta tek parça olurdu borulardan oluşmaz 4 delikte bir koca eliptik kanala girerddi (süpürge makinası ucu gibi) ordanda git gide düşerdi. Ancak gaz serbest dolanımı çok sever, olduğu alanı direkt kaplar. Hatta sıcak gaz bunu dahada çabuk yapar. Gazı bu nedenle yönlendirmek gerek. Bence serbest dolanıma izin vermeyecek derecede akışı sağlayacak değerlerde zaman içinde elde edilen boru çaplarıdır zaten. Yoksa koy en geniş boruyu geçsin gitsin.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  14. #90
    E0041 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eee şimdi back pressure neymiş dünya üzerinde kullanılan bir terim elbetteki vardır ama nedir ?

    back pressure = ? ( motor patlar gaz cıkar şu olur bu olur teper gider vs buna back pressure denir bu böyle oldugundan şöyle olduğundan bu gereklidir eğer bunu böyle yaparsak şöyle olur şöyle yaparsak böyle olur diye açıklayacak kimse yokmu)


    ben back pressure ile ilgilenmiyorum uzunca yazı yazdım hava ne zaman en verimli hızlanıyorsa orda en güzel değerleri elde ettim hava sıkışmayacak çokta boşta kalmayacak ikisinin ortasını tutturunca altlarda ortalarda üstlerde güzel oluyor torkta çok daha stabil oluyor

    birde dikkat ettim sitede maşallahlar terimler havada uçuşuyor ama hala yurtdışı araçları kopyalıyoruz acaba cidden bu terimleri hakkıyla biliyormu yazanlar yoksa internet spec okuyup ahkammı kesiyorlar kafam karıştı
    OKAN YILMAZ

    ..MTM & PRO STOCK GARAGE..

  15. #91
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Her bilgi sahibinin proje arabası varmı peki? yada varsada ona ayıracak bir işi vakti varmı?
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  16. #92
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Her bilgi sahibinin proje arabası varmı peki? yada varsada ona ayıracak bir işi vakti varmı?
    valla kanka ben aile aracımı deneme tahtasına çevirdim ne proje arabası, benımlemı yaşıcak namussuz araba kırılırsa kırılsın dıyorum yapmadıgımı bırakmıyorum

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  17. #93
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    back pressure vardır, efsane değildir
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  18. #94
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende Horozum
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  19. #95
    E0041 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    back pressure vardır, efsane değildir
    ben diyordum kesin birileri biliyordur diye helal olsun emre
    OKAN YILMAZ

    ..MTM & PRO STOCK GARAGE..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •