User Tag List

Sayfa 7/10 İlkİlk ... 56789 ... SonSon
174 sonuçtan 115 ile 133 arası

Konu: back pressure efsanesi

  1. #115
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu konudan önce 'iskender egzoz' konusuna yazmıştım ve birşey sormuştum. bilgi eksikiğiyle kafamdaki sorulara cevap ararken burda bütün cevapları buldum.

    konuyu baştan sona okudum çok güzel bilgiler var .

    düşüncem şu ki emmeyi arttırmadan egzozda iyileştirme boşa tırmalamak.

    manifold/kelebek flowunu arttırmak için polish ve kapak için portların genişletilmesi ve güzel bi flitre kiti .

    Oem boru çapı bırakılarak;katalizörün iptal edilip , çoklu orta susturucu varsa teke düşürülüp tüp/spor şeklinde ortayla desteklenmesi.
    son susturucu olarak flowu yüksek, oem boru çapının bi boy büyük çapı, egzoz takılması.
    örnek: ara borular 55 ama son susturucu girişi 60 yada max 63)
    ve son olarak ta flow değerleri yüksek bir headersla desteklenmesi ....

    bu konudan okuduğum ve bildiğim kadarıyla düşündüğüm mantık doğrumudur ? bu kombinasyonda işlevsellik ne düzeyde olur ?

  2. #116
    MTZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rebel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu konudan önce 'iskender egzoz' konusuna yazmıştım ve birşey sormuştum. bilgi eksikiğiyle kafamdaki sorulara cevap ararken burda bütün cevapları buldum.

    konuyu baştan sona okudum çok güzel bilgiler var .

    düşüncem şu ki emmeyi arttırmadan egzozda iyileştirme boşa tırmalamak.

    manifold/kelebek flowunu arttırmak için polish ve kapak için portların genişletilmesi ve güzel bi flitre kiti .

    Oem boru çapı bırakılarak;katalizörün iptal edilip , çoklu orta susturucu varsa teke düşürülüp tüp/spor şeklinde ortayla desteklenmesi.
    son susturucu olarak flowu yüksek, oem boru çapının bi boy büyük çapı, egzoz takılması.
    örnek: ara borular 55 ama son susturucu girişi 60 yada max 63)
    ve son olarak ta flow değerleri yüksek bir headersla desteklenmesi ....

    bu konudan okuduğum ve bildiğim kadarıyla düşündüğüm mantık doğrumudur ? bu kombinasyonda işlevsellik ne düzeyde olur ?
    Konuya aşırı hakim değilim ancak dediğiniz belli oranda doğru.Ama Egzos emme genişletilmesede araca katkı sağlar aslında ama emme desteklenirse tadından yenmez Sonuçta içeri ne kadar fazla hava girerse yanma o kadar verimli olur, verimli yanma sonucunda daha cok gaz olacağı için tahliye önemli bir hale gelir. Aslında motordan motora değişen bir durum. Atmosferik motorlarda boru capı cok genis tutulunca altlar çok ölüyor. Ama mesela atmosferik wankel lerde tahliye çok önemli o yüzden orjinalden cok daha büyük borular kullanılabiliyor. Chargerlı motorlarda altlar daha dolu olacağı için belki boru capı konusunda daha cömert davranılabilir vs. Gerçi isteğe görede değişen bir durum. Mesela aracın üstte iyi gitmesi istenirse örneğin 10k rpm dönen bir araçtır free flow önemli olur ki zaten High Power exhaustlar bu amaca yönelik diye biliyorum. Bahsettiğiniz kombinasyon ne tür bir araç için ?

  3. #117
    ALPER-VNS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    4.725
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yamaha race motorlarda "exup" isminde bir sistem var. Fonksiyonu düşük devirlerde egzos borusu çapını kısıtlayarak alt devir torkunu optimum seviyede tutmak, üst devirlerde valf tamamen açılarak eksoz borusunun tam geçirgen hale gelmesini dolayısıyla maksimum performans sağlıyor.

    Burdan yola çıkarak backpressure ın atmoferik ve yüksek performans/hacim oranına sahip motorlarda alt devir torkunu yüksek tutmak için faydalı olduğu söylenebilir.

    Fakat üst devirlerde yüksek performans için istenen de düşük backpressure olduğu aşikar.
    bmw lerde de varmış bu e46 325te belli bir devirden sonra 2. çıkış açılıyo.. ses de bariz değişiyo zaten.. altta bi zımbırtısı var istersen hep açık da dolaşabiliyosun.. çok şaşırmıştım gördüğümde.. saygı duymuştum

  4. #118

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ALPER-VNS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bmw lerde de varmış bu e46 325te belli bir devirden sonra 2. çıkış açılıyo.. ses de bariz değişiyo zaten.. altta bi zımbırtısı var istersen hep açık da dolaşabiliyosun.. çok şaşırmıştım gördüğümde.. saygı duymuştum
    bmw diyince şöle bi geri çekilip bakmak lazım zaten

  5. #119
    APO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    TR-İSTANBUL
    Mesaj
    2.040
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 tane aynı speclerde 306 gti deniyoruz ..kafa burun gidiyoruz...birinin son susturucusu orjinali ile değişiyor...basar basmaz 2 boy öne çıkıyor..bir üst vitesin üst devirlerinden itibaren diğer 306 geçmeye başlıyor sonra aça aça gidiyor...
    burdan çıkan sonuca göre ben eksoz sistemine bir vana yapıp çapı 50 tutup basra basmazda vanayı açıp altta 50 daha sonrada çap 60 ile gitmeyi düşünmüştüm..hayata geçirmek için çalışırken araba satıldı...
    umarım tecrübemi ve düşüncemi izah edebilmişimdir...
    tunceR´isimli üyeden Alıntı
    şu vtec alma olayınıda amma abarttılar. alcan bomboş vti yi 24-25 liraya, elin 106 sı saxosu koycak 5 boy görcen sonra amcayı,teyzeyi.

  6. #120
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rolling için alt devirlerin hiç bir önemi yoktur. ama günlük binecekseniiz piyasanın söylediğini yapın...
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  7. #121

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rolling için gayet önemi var.ben 2 50-2-60 basıyorum.2 60 basarsam 4000 rpm e denk geliyor.araba büyük boru çekince üstlerde fena bi fark olmuyor,elbet bi üst vitese attığında 4500 devirlere iniyorsun.70 lik boru takınca araba üstlerde vtec açar gibi gitmiyor sonuçta.o zaman 70 lik neden çekiliyor direk en büyüğü neyse ondan yaptırmak lazım.back pressure her türlü gerekli demekki.turbo araçtada bp gereksiz deniliyor ama hep belirli bi boru çapı verilir ör:aracın sti sa 76 yaptır gibi.niye madem bp gereksiz adam 90-100 mm çeksin varsa.
    max üst vitesler max 6 rpm -2-3 6200 rpm dönüyorum vitesine göre.
    merruse un yazdığı güç tork olayı bende şöyle oldu katalizörü iptal ettiğimde evet anlık güçlü gidiyorduk peak.ama nefesi çabuk bitiyordu.sanırım geri basınç gereğinden fazla düştü.şu an catback var.back pressure düştü vites aralarında belli ediyor kendi anlık basınç ama katalizörsüz kadar değil.eskisi gibi bitmiyor ama
    kime söylediysem turbo araba olmaz diyor ama ben böyle tecrübe ettim.fındık turbolu bi araç turbolu ama.

  8. #122
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı APO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2 tane aynı speclerde 306 gti deniyoruz ..kafa burun gidiyoruz...birinin son susturucusu orjinali ile değişiyor...basar basmaz 2 boy öne çıkıyor..bir üst vitesin üst devirlerinden itibaren diğer 306 geçmeye başlıyor sonra aça aça gidiyor...
    burdan çıkan sonuca göre ben eksoz sistemine bir vana yapıp çapı 50 tutup basra basmazda vanayı açıp altta 50 daha sonrada çap 60 ile gitmeyi düşünmüştüm..hayata geçirmek için çalışırken araba satıldı...
    umarım tecrübemi ve düşüncemi izah edebilmişimdir...
    Varex alıcaksın. Devir saatine bağlıycaksın. 4000 deviri geçtimi açıcak 4000 altına düştümü kapatıcak. Bizimde çok aklımızda vardı öyle şeylerde Varex pahalı.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  9. #123
    murat_ileri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    ADANA-MANİSA
    Mesaj
    1.686
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Varex alıcaksın. Devir saatine bağlıycaksın. 4000 deviri geçtimi açıcak 4000 altına düştümü kapatıcak. Bizimde çok aklımızda vardı öyle şeylerde Varex pahalı.
    düşündüğün sistemi önce qtp ile deneyebilrsin sonuçta qtp varex kadar pahalı bir malzeme değil

  10. #124
    coder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    Mersin | İstanbul
    Mesaj
    1.835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benım farklı düşüncelerim vardı, ortada boru genişleyecekti ve orada bir pervane sistemi yani turbulans oluşturulacaktı, sonra alt devir ve üst devir bilgileri alınarak dönüş hızı ayarlanacak ve boşaltım daha kolay olacak.Tabi geliştirlebilir.
    RESPECT YOUR ELDERS

  11. #125
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Varex alıcaksın. Devir saatine bağlıycaksın. 4000 deviri geçtimi açıcak 4000 altına düştümü kapatıcak. Bizimde çok aklımızda vardı öyle şeylerde Varex pahalı.
    o vana sistemini rölantide açıp kapamak daha sağlıklı

    yük altında açıp kapattığında bozulabiliyor

    varex değilde genel olarak vana sistemi için durum böyle

  12. #126
    BoraRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    5.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Walla back pressure mi bilemem ama dun gece birkac s2000 arkadasla ciktik denedik. Herzaman kafa burun gittigim s2000 lerle 4 sonuna kadar yanyanayken 5 e atinca direk 2-3 boy one ciktilar. Once biraz moralim bozuldu ama sonradan farkettim ki Varexi yarim acmisim. Yani kelebegi tam acmamisim. Sonra gecenin ilerleyen saatlerine dogru gruptan ayrilip Engin kardesimle tekrar Varex tam acikken denedigimizde kafa burun gittik.

    Evet altlarda back pressure dan dolayi guzel yuruyor ama ustlerde resmen geberiyor. O nedenle ben back pressura pek takilmiyorum. Ozellikle s2000 gibi bir arabada ustler cok daha onemli.

  13. #127
    murat_ileri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    ADANA-MANİSA
    Mesaj
    1.686
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    back pressure önemini 6000 dd civarı çeviren araçlarda çok aşırı derecede hissettiriyor, sizinki 9k devir çeviren araçlarda zaten bp sistemler "-" sonuç veriyor. genel itibari ile her aracın motor özelliklerine modifikasyonuna bağlı olarak egzos sistemininde farklı olması doğaldır.

  14. #128
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o vana sistemini rölantide açıp kapamak daha sağlıklı

    yük altında açıp kapattığında bozulabiliyor

    varex değilde genel olarak vana sistemi için durum böyle
    öhöm öhöm. arkadaş size çok önemli bir bilgi vermiş ben biraz daha ileriye taşıyayım.
    o vanalı sistemler yüksek devirdeyken yayından, dandik olmasından , sanayi malı olmasından vs.. kapanıp açılma yapabiliyor bu da tüm basınç geri motora dönüyor demek oluyor, şanslıysanız contalarınız, şanssızsanız kapak patlar...
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  15. #129
    murat_ileri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    ADANA-MANİSA
    Mesaj
    1.686
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öhöm öhöm. arkadaş size çok önemli bir bilgi vermiş ben biraz daha ileriye taşıyayım.
    o vanalı sistemler yüksek devirdeyken yayından, dandik olmasından , sanayi malı olmasından vs.. kapanıp açılma yapabiliyor bu da tüm basınç geri motora dönüyor demek oluyor, şanslıysanız contalarınız, şanssızsanız kapak patlar...
    bu sorunu yaşayan araçların detayları varmı elinde? resimlerini paylaşırmısın.

  16. #130

    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    turkıye /eskışehir
    Mesaj
    229
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar yardımınıza eskişehirden ihtiyaç duymaktayım.katalitik iptali yapıldı,yerine susturucu Komşu..sonada Cherry. Bomb. Takıldı.back pressure kaybım oldu veüst devirlerdede canlanma göremedim. .araç alfa 156 2.0 geri basıncı nasıl kurtarabilirim.Cherry. Bomb u takma gayem alt devirler ölmesin ses çıkmasın dedim.fakat basaramadım

  17. #131
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı murat_ileri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu sorunu yaşayan araçların detayları varmı elinde? resimlerini paylaşırmısın.
    detay biliyoruz ki söylüyoruz . ucu ticarete dayandığı için bana şu bu demek düşmez, millet düşman oluyor sonra.
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  18. #132
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dnr1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar yardımınıza eskişehirden ihtiyaç duymaktayım.katalitik iptali yapıldı,yerine susturucu Komşu..sonada Cherry. Bomb. Takıldı.back pressure kaybım oldu veüst devirlerdede canlanma göremedim. .araç alfa 156 2.0 geri basıncı nasıl kurtarabilirim.Cherry. Bomb u takma gayem alt devirler ölmesin ses çıkmasın dedim.fakat basaramadım
    üst devirlerde canlanma göremedin, hissel birşey mi ölçüm yaptın mı_? önce sonra ölçümü gibi..?
    benim anladığım yaptığın şey rahatlatma sağlamamış galiba.
    ,yanlız ne istediğinizi iyi bilmeniz gerekiyor, hem alt devir hem üst devir şimdilik olmuyor, belki ilerde sağlanır. gazlayacaksan alt devire ihtiyacın yok. gazlamayacaksan üst devire ihtiyacın yok. seçim senin.. kolay gelsin
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  19. #133
    Wota-RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul/Güngören
    Mesaj
    63
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    üst devirlerde canlanma göremedin, hissel birşey mi ölçüm yaptın mı_? önce sonra ölçümü gibi..?
    benim anladığım yaptığın şey rahatlatma sağlamamış galiba.
    ,yanlız ne istediğinizi iyi bilmeniz gerekiyor, hem alt devir hem üst devir şimdilik olmuyor, belki ilerde sağlanır. gazlayacaksan alt devire ihtiyacın yok. gazlamayacaksan üst devire ihtiyacın yok. seçim senin.. kolay gelsin
    Katılıyorum
    Turboyla atmosferik sarışınla esmer gibidir..
    Hangisini alsan aklın öbüründe kalır

    Honda Durmaz Yavaşlar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •