User Tag List

Sayfa 4/5 İlkİlk ... 2345 SonSon
94 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: Stock Motora İTB ?

  1. #58
    mannerboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    1.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    boosted_pug bunu biz daha önce kullandık ms varken hemde 8 v araçta.throotlede emiş nasıl yok ? resimde görünen mavi hortumların hepsini ponamatik midir nedir o demire topladık bi çıkışına frene diğer emişide mapa verdik aynı sistemi yapsa araç biraz daha toparlamazmı ?



    Powered By Demir Garaj Fast N' Loud

    instagram brkdiinc-facebook burakdiinc

  2. #59
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Driver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu kısmı tam olarak anlamadım
    biz zaten normal düz şekilde emmenin aynı girişşekli gibi flanş yapıp 40mm itb yide aralarında kısa bir hortum vekelepçelerle (emme girişleri veitib girişleri eşitolmadğı için) bağlayıp çalıştırdık. Bunların çektiği hava ztn eşit değilmi hepsi40mm çapında kelebekten geçen havayı çekiyor yani bu yüzden patırdama mı yapıyor yoksa asıl neden map mi
    3. dakikadan sonraki olay sanirim

    KTR Sport Throttle Body Kit Installation - Part 4 - YouTube

  3. #60
    Driver
    Misafir
    Alıntı mannerboy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    boosted_pug bunu biz daha önce kullandık ms varken hemde 8 v araçta.throotlede emiş nasıl yok ? resimde görünen mavi hortumların hepsini ponamatik midir nedir o demire topladık bi çıkışına frene diğer emişide mapa verdik aynı sistemi yapsa araç biraz daha toparlamazmı ?



    bende bundan bahsediyorum biz sadece 1 girişten aldık o vakum sanırım map için yeterli gelmiyor. 4 çıkıştanda alırsak şekildeki gibi sizinkigibi yani orjinal yazılımla patırdamayı yok edemezmiyiz onu merak ediyorum patırdama ve çiğ benzin olayını bu resimdeki şekilde çözebilirmiyiz

  4. #61
    mannerboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    1.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    resimdeki parçadan bul bi tane itb üzerindeki tüm emişleri bağla extra hava çekmesin hepsini bi taneye çeiviren aparatlada olur yada bizimki gibi yap biraz daha toparlar araç mapıda emişlerin birine ver bakalım neler olucak tam verimli olmasada aşırı zengine düşmez araç en azından
    Powered By Demir Garaj Fast N' Loud

    instagram brkdiinc-facebook burakdiinc

  5. #62
    Driver
    Misafir
    Alıntı mannerboy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    resimdeki parçadan bul bi tane itb üzerindeki tüm emişleri bağla extra hava çekmesin hepsini bi taneye çeiviren aparatlada olur yada bizimki gibi yap biraz daha toparlar araç mapıda emişlerin birine ver bakalım neler olucak tam verimli olmasada aşırı zengine düşmez araç en azından

    tamam yarın bir deneyelim bunu..
    O parçayı kendinizmi yaptırdınız hazır varmı ?

  6. #63
    Aytacd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    320
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vakum rayı diye geçiyor piyasada bulabilirsiniz hortum satan yerelerde var

  7. #64
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @mannerboy'un fotolarda gösterdiği şekilde 4 hattan vacum alman map sensörünün daha doğru ölçüm yapmasını sağlar. Şuan map sensörü çok kesik kesik değerler ölçüyordur. Çünkü 4 hattan aynı anda hava geçmiyor, önce 1 sonra 3,2,4 şeklinde.
    Ama sadece bununla çalışma rejimi düzene binmeyecek gibi. Yine söylendiği gibi her kelebekten geçen hava flowunun eşitlenmesi lazım. İyi motorsiklet garajlarında bu ayarı keskin yapabilecek cihaza sahip ustalar var. Dahası düşük gazlarda belki oem ecu düzeltme yapabilsede, open loop'a geçince motor yine düzgün çalışmayacak gibi geliyor bana.

  8. #65
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tam tersine dip gazı tutturmak daha kolay, altları tutturmak daha zor olur oem ecu ile itb de.

    illaki o raya ihtiyacın yok. bütün itb map çıkışlarını T ler ile birleştirince de aynı sonuca ulaşırsın zaten.
    bu resimdeki mavi boru gibi:


    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  9. #66
    Driver
    Misafir
    bencede altların düzgün çalışması şuan için oem ecu ile üstlerden daha zor çünkü zaten dip gazda araç full throttle çalışıyor emme olsada itb olsada değişen bişi yok ama rolanti ve düşük devirlerde ayar yapması daha zor gibi..

    Muratın verdiği resimdeki sistem daha basit gibi yarın ilk bunu denerim olmadı 205 teki sistemide bi denerim ama ikiside aynı sonuca çıkıyor gibi duruyor umarım patırdama gider gerçi şuan sadece deneme yanılma yapıyoruz zaten ms e geçince herşey düzelcek gibi duruyor.
    Şimdilik en azından stock ecu motor için itb neler verir neler vermez hepimize bilgi olması açısından deneme yapıoruz diebilirim

  10. #67
    pcvirus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    sivas
    Mesaj
    995
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  11. #68
    pcvirus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    sivas
    Mesaj
    995
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki emiş meselesi frende yetersizliğe sebep oluyormu ?

  12. #69
    Driver
    Misafir
    fren vakumunu itbnin kendi enjektör girişinden aldım. Şuan herhangi bir sorun gözükmüyor ama acaba o vakum aracın çalışmasını etkilermi diede düşünmüyor değilim tek silindirdençekio oda çünkü

  13. #70
    Driver
    Misafir
    Alıntı Murat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tam tersine dip gazı tutturmak daha kolay, altları tutturmak daha zor olur oem ecu ile itb de.

    illaki o raya ihtiyacın yok. bütün itb map çıkışlarını T ler ile birleştirince de aynı sonuca ulaşırsın zaten.
    bu resimdeki mavi boru gibi:



    dediğin şekilde yaptım. Ama değişen pek bişi olmadı ses biraz değişti. Sanki su motoru gibi çalışıyor araç bide hala gazı dileyince kara duman atma devam ediyor yani hala ayar tutturamıyor araba iyice karıştı kafam Stock ecu ile zor gibi görünüyor sanırım başka önerisi olan

    Video çektim bu arada isteyen izleyebilir
    https://www.facebook.com/photo.php?v=309919122486090

  14. #71
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zaten tutmayacak. oyle bir mevzu yok sadece aracın yakıt hesabı yaparken map basıncını da içine katar.map görmezse çok zengin çalışır.

    yukarıya braz baktım da patırdamayı düzeltmek için bunu bağlamak istiyorsun sanırım. ben de sandım map bağlamak için kütük arıyorsun.


    ayrıca itb lerin senkronunu yapmalısın. çatlama tekleme rolanti oynaması hepsi bu yüzden oluşabiliyor.

    BORKED
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  15. #72
    mannerboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    1.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alihan_27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @mannerboy'un fotolarda gösterdiği şekilde 4 hattan vacum alman map sensörünün daha doğru ölçüm yapmasını sağlar. Şuan map sensörü çok kesik kesik değerler ölçüyordur. Çünkü 4 hattan aynı anda hava geçmiyor, önce 1 sonra 3,2,4 şeklinde.
    Ama sadece bununla çalışma rejimi düzene binmeyecek gibi. Yine söylendiği gibi her kelebekten geçen hava flowunun eşitlenmesi lazım. İyi motorsiklet garajlarında bu ayarı keskin yapabilecek cihaza sahip ustalar var. Dahası düşük gazlarda belki oem ecu düzeltme yapabilsede, open loop'a geçince motor yine düzgün çalışmayacak gibi geliyor bana.
    dediğin ayara senkron ayarı deniyor.genelde eski sistem motorlarda çok yapılır karbüratörlü olduğundan enjeksiyonlu sistemde pek rastlanmaz aslında mantıklı olanı 2 tane vakum ölçer alıp 4 kelebeğe bağlayıp aynı oranda hava çekip çekmediğini sürekli aktif olarak ölçmektir.senkron ayarına bi baktır bi yapmıştık ilk zamanlar sonra kaldı öyle karbüratörcüler motorcular testciler vs vs yapar
    Powered By Demir Garaj Fast N' Loud

    instagram brkdiinc-facebook burakdiinc

  16. #73
    Driver
    Misafir
    Alıntı mannerboy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dediğin ayara senkron ayarı deniyor.genelde eski sistem motorlarda çok yapılır karbüratörlü olduğundan enjeksiyonlu sistemde pek rastlanmaz aslında mantıklı olanı 2 tane vakum ölçer alıp 4 kelebeğe bağlayıp aynı oranda hava çekip çekmediğini sürekli aktif olarak ölçmektir.senkron ayarına bi baktır bi yapmıştık ilk zamanlar sonra kaldı öyle karbüratörcüler motorcular testciler vs vs yapar
    ya aslında itb ilk geldiği zamandan sonra ortasındaki genişletme yerinden birazaralıklarını açtık o sırada ortada çiftli birbirini açıp kapatan sistemde karıştı sonra tekrar eski haline getirdik ama senkron ayarı ordanmı yapılıyor bilemem. Bunu ayarladığı yer neresi itbüstünde tam olarak ?

  17. #74
    mannerboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    1.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    emiş hortumlarının yanındaki vidalar rolanti ve senkron ayarı için malasef tüm motor itbleri ortadan açılıp genişletilmediği sürece emmelerde çapraz kalıyor
    Powered By Demir Garaj Fast N' Loud

    instagram brkdiinc-facebook burakdiinc

  18. #75
    Driver
    Misafir
    Alıntı mannerboy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    emiş hortumlarının yanındaki vidalar rolanti ve senkron ayarı için malasef tüm motor itbleri ortadan açılıp genişletilmediği sürece emmelerde çapraz kalıyor
    o itb üstündeki ince vidaları diyorsan yukarı kalkıp iniyor içinde aşağıda bir boşluk yapıo yaylı bi sistem gibi ne işe yaradığınıda anlamadım ama vidalarıyla hiç oynamadım onların geldiğinden beri döndürmeklede boşa dönüyor zaten vidayla sıkmadan herhangi bir ayarsızlık yapacak bişi yapmadık. Emme açıları zaten ortadan genişletsekte tam oturmuyor dıştakileri denklesek ortadakiler yamuk kalıo falan çok kıl bişi

  19. #76
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Driver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o itb üstündeki ince vidaları diyorsan yukarı kalkıp iniyor içinde aşağıda bir boşluk yapıo yaylı bi sistem gibi ne işe yaradığınıda anlamadım ama vidalarıyla hiç oynamadım onların geldiğinden beri döndürmeklede boşa dönüyor zaten vidayla sıkmadan herhangi bir ayarsızlık yapacak bişi yapmadık. Emme açıları zaten ortadan genişletsekte tam oturmuyor dıştakileri denklesek ortadakiler yamuk kalıo falan çok kıl bişi
    Makine kıl bikere
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •