3. dakikadan sonraki olay sanirim
KTR Sport Throttle Body Kit Installation - Part 4 - YouTube
bende bundan bahsediyorum biz sadece 1 girişten aldık o vakum sanırım map için yeterli gelmiyor. 4 çıkıştanda alırsak şekildeki gibi sizinkigibi yani orjinal yazılımla patırdamayı yok edemezmiyiz onu merak ediyorum patırdama ve çiğ benzin olayını bu resimdeki şekilde çözebilirmiyiz
resimdeki parçadan bul bi tane itb üzerindeki tüm emişleri bağla extra hava çekmesin hepsini bi taneye çeiviren aparatlada olur yada bizimki gibi yap biraz daha toparlar araç mapıda emişlerin birine verbakalım neler olucak tam verimli olmasada aşırı zengine düşmez araç en azından
Powered By Demir Garaj Fast N' Loud
instagram brkdiinc-facebook burakdiinc
@mannerboy'un fotolarda gösterdiği şekilde 4 hattan vacum alman map sensörünün daha doğru ölçüm yapmasını sağlar. Şuan map sensörü çok kesik kesik değerler ölçüyordur. Çünkü 4 hattan aynı anda hava geçmiyor, önce 1 sonra 3,2,4 şeklinde.
Ama sadece bununla çalışma rejimi düzene binmeyecek gibi. Yine söylendiği gibi her kelebekten geçen hava flowunun eşitlenmesi lazım. İyi motorsiklet garajlarında bu ayarı keskin yapabilecek cihaza sahip ustalar var. Dahası düşük gazlarda belki oem ecu düzeltme yapabilsede, open loop'a geçince motor yine düzgün çalışmayacak gibi geliyor bana.
tam tersine dip gazı tutturmak daha kolay, altları tutturmak daha zor olur oem ecu ile itb de.
illaki o raya ihtiyacın yok. bütün itb map çıkışlarını T ler ile birleştirince de aynı sonuca ulaşırsın zaten.
bu resimdeki mavi boru gibi:
![]()
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
bencede altların düzgün çalışması şuan için oem ecu ile üstlerden daha zor çünkü zaten dip gazda araç full throttle çalışıyor emme olsada itb olsada değişen bişi yok ama rolanti ve düşük devirlerde ayar yapması daha zor gibi..
Muratın verdiği resimdeki sistem daha basit gibi yarın ilk bunu denerim olmadı 205 teki sistemide bi denerim ama ikiside aynı sonuca çıkıyor gibi duruyor umarım patırdama gider gerçi şuan sadece deneme yanılma yapıyoruz zaten ms e geçince herşey düzelcek gibi duruyor.
Şimdilik en azından stock ecu motor için itb neler verir neler vermez hepimize bilgi olması açısından deneme yapıoruz diebilirim![]()
fren vakumunu itbnin kendi enjektör girişinden aldım. Şuan herhangi bir sorun gözükmüyor ama acaba o vakum aracın çalışmasını etkilermi diede düşünmüyor değilim tek silindirdençekio oda çünkü
dediğin şekilde yaptım. Ama değişen pek bişi olmadı ses biraz değişti. Sanki su motoru gibi çalışıyor araç bide hala gazı dileyince kara duman atma devam ediyor yani hala ayar tutturamıyor araba iyice karıştı kafamStock ecu ile zor gibi görünüyor sanırım başka önerisi olan
Video çektim bu arada isteyen izleyebilir
https://www.facebook.com/photo.php?v=309919122486090
zaten tutmayacak. oyle bir mevzu yoksadece aracın yakıt hesabı yaparken map basıncını da içine katar.map görmezse çok zengin çalışır.
yukarıya braz baktım da patırdamayı düzeltmek için bunu bağlamak istiyorsun sanırım. ben de sandım map bağlamak için kütük arıyorsun.
ayrıca itb lerin senkronunu yapmalısın. çatlama tekleme rolanti oynaması hepsi bu yüzden oluşabiliyor.
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
dediğin ayara senkron ayarı deniyor.genelde eski sistem motorlarda çok yapılır karbüratörlü olduğundan enjeksiyonlu sistemde pek rastlanmaz aslında mantıklı olanı 2 tane vakum ölçer alıp 4 kelebeğe bağlayıp aynı oranda hava çekip çekmediğini sürekli aktif olarak ölçmektir.senkron ayarına bi baktır bi yapmıştık ilk zamanlar sonra kaldı öyle karbüratörcüler motorcular testciler vs vs yapar
Powered By Demir Garaj Fast N' Loud
instagram brkdiinc-facebook burakdiinc
ya aslında itb ilk geldiği zamandan sonra ortasındaki genişletme yerinden birazaralıklarını açtık o sırada ortada çiftli birbirini açıp kapatan sistemde karıştı sonra tekrar eski haline getirdik ama senkron ayarı ordanmı yapılıyor bilemem. Bunu ayarladığı yer neresi itbüstünde tam olarak ?
emiş hortumlarının yanındaki vidalar rolanti ve senkron ayarı için malasef tüm motor itbleri ortadan açılıp genişletilmediği sürece emmelerde çapraz kalıyor
Powered By Demir Garaj Fast N' Loud
instagram brkdiinc-facebook burakdiinc
o itb üstündeki ince vidaları diyorsan yukarı kalkıp iniyor içinde aşağıda bir boşluk yapıo yaylı bi sistem gibi ne işe yaradığınıda anlamadım ama vidalarıyla hiç oynamadım onların geldiğinden beri döndürmeklede boşa dönüyor zaten vidayla sıkmadan herhangi bir ayarsızlık yapacak bişi yapmadık. Emme açıları zaten ortadan genişletsekte tam oturmuyor dıştakileri denklesek ortadakiler yamuk kalıo falan çok kıl bişi![]()
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)