volan sürücü ve yolcuları yaralamış? Voltran olmasın o?
Printable View
volan sürücü ve yolcuları yaralamış? Voltran olmasın o?
fransız forumlarında fln hiç bahsedilmemişmi orjinali kaç kg çok merak ettim:)
Kabine gelene kadar baya parçalaması gereken yer var :) Garip geldi bana... Açıkta dönmüyor neticede :)
volanı taşlamak iyi olur çünkü zamanla üstü camlaşıyor ve eski balata üstünde yer yapmış oluyor.sadece üstünü temizlemek amaçlı çok faydalı olur birde üstüne sıfır balata takarsan 10numara olur...
Ben baskı balata değiştirirken, volantın önünden 0,3mm arkasından 0,2mm taşlattırdım. Tartıya çıkarmadık ama farkedilir derecede hafiflettik. Yeni debriyajdanmıdır bilmiyorum ama ilk kullandığımda motor çok daha iyi devir çeviriyor ve daha iyi gidiyordu. Zaten motor tork fakiri olduğundan ben bir kayıp hissedemedim =)))
bu tork düşmesini bi acıklasanıza ben anlayamadım:)
arac specleri aynı gibi ts de volan var mor da yok örnek olarak
http://i38.tinypic.com/30wp5p1.jpg
http://i38.tinypic.com/vmycnq.jpg
pistonla volan arasında direk bağlantı vardır motorla ilgili bazı hesaplamalarda da volanın atalet momentinin pistona etkidiğini biliyorum yani custom tip uygulamayla volanın taşlatılması sağlıklı olmaz kranklarında balanslanmasında olduğu gibi volanın da balanslanması çok önemlidir ama çeşitli hesaplamalara ve argeye sahip firmaların sunduğu volanlar çok daha sağlıklıdır hafif volan hızlanma ve rolling sırasında farkettirecektir son hız konusunda sağlıklı birşey söleyemiyeceğim ama eğer motor yüksek rpm çeviren ve silindir hacmi olarak düşükse örnk=vtı tork düşmeyebilir ancak yüksek hacim ve düşük rpm dönen motorlarda torkun düşeceğini düşünüyorum
asırı hafıfletılmıs orneklerde yuksek hızda tork dusebılır, momentumu korumak zorlasır 4kg gıbı bişiy takarsan, yuksek hızda yakıt tuketımınde artar, ama onun dısında her turlu hafıfletme fayda saglar tabıkı..
206 gtı ın hafıftı mesela, gerek yok o kdr oynamaya ama alınca pay ıllakı vardır, gıder 1.5 2 kg herhalde o da asagı vıteslerde gaztepkısını ve cevıklıgı artırır..
bıde cevresınden alındıgı ıcın volanın daha cok etkılıoluyor..
yanlış bilmiyorsam 13 kg falan standartlar hafifler ise 5-7 kg arası.. tabi bu aralık çok farklı olabiliyor.
dezavantajı ise devrin hemen bitmesi ve yüksek süratlere çıkmadaki zorlanma. hatta birisi hafif volan bir çıkarsa diz altını biçip gider diye birşey demişti. ne kadar doğru bilmem.
Tork düşmese bile ataleti düşeceğinden son hıza ulaşmak zorlaşır yada son hız bir miktar düşebilir bence. Birde kim demiş satılmıyor hafif volan diye. Hemde caponlar yapmış. Shortshift bile yapmışlar :)
Orjinal sitesi.
http://www.redpoint.co.jp/topics/20060621093216.html
İngilizce çevirisi
http://translate.google.com/translat...&sl=auto&tl=en
Şimdi 3 kilo çok büyük bir fark değil belki ama %50 daha hafif diye bakınca belki gaz tepkisi iyileşebilir. Bende sırf bunu almak ile almamak arasındaki karara varamadığımdam debriyaj değişmem gerekmesine rağmen beklemedeyim. :)Alıntı:
Original lightweight flywheel for 6.7 km: 3.8 kg is about 3 km was successful diet. 2-liter engine, you get to 206, to experience the world a more high?
Quikshift için de :D
http://translate.google.com/translat...&sl=auto&tl=en
oo 6.7ymıs oynamaya gerk yok, o zmn.. hele 3.8 lık yenı volan hıc alınmaz devır delı gıbı duser onda:D
bıde yarı yarıya dıye degerlendırlmez o schumıcım:D atılan agırlık 3 kg ıste ben 5.2 attım hayvan gıbı farkettı..
hafıfledıkce anlaşılması zorlasır..
kaçpara şumi bu quick shift olm aslında o kolay lan o parça sökülüosa sanayidede kesip biçip yaparlar resimdeki gibi
ucuz bişise ver siparişi sarsınlar hemen japonyadan :)
orjinali 6.7miymiş şimdi, ozaman gerek yok hafifletmeye:)
ben onu 0.7 sini aldırım 6 kalır heralde :)
benim 11-12 kg serkanın v6 14.7 kg:D bizde 0.7 hesabı yok:)