x20xev nin egzantrik dereceleri daha düşüktür; x20xev nin oem egzantrik profili :243º cam duration @ 0.1mm valve lift,208º cam duration @ 1mm valve lift,9.5mm MAX valve lift.
c20xe nin ise egzantrik profili standart olarak 252º cam duration @ 0.1mm valve lift
214º cam duration @ 1mm valve lift,9.5mm MAX valve lift .
x20xev için GM'in irmscher olarak üretmiş olduğu 252º egzantrikleri mevcuttur ki c20xe 'nin egzantrik profili ile aynı derecededir ve egzantrik montajı sonrasında 150hp ye çok yakın bir değer sağlanmaktadır .
x20xev çok kısıtlanmış bir motor olmasına rağmen verimli bir motordur ,c20xe ile karşılaştırıldığında en büyük kaybı üst kapak ve yazılımdan kaynaklanmaktadır .
Çok basit işlemlerle hava emişini arttırabilirsiniz hava filtresi kutusu içindeki iki gereksiz boruyu yerinde kolaylıkla çıkarmakla başlayabilirsiniz

simtec 70, simtec 56 ve 56.5 e göre yazılım konusunda daha sıkıntısız çünkü seri programlamaya izin veriyor .
X20XEV için yapılabilecek bir çok uygulama mevcut fakat ülkemizde parçaları konusunda sıkıntı çekildiği bir gerçek , ecotec motorlar için Vmax,QED ,Courtenay,Regal ,SBD firmalarının bir çok uygulamaları mevcut ve güzel değerler yakalanabilmekte ama bahsedildiği gibi emek her şeyden önce geliyor .
c20xe 150 hp ile işe başlamak için harika bir adım fakat şunu da unutmamak gerekiyor yaşlı ve bakımsız motorlar yıllara meydan okuyamıyor ve onca uğraşa ve emeğe yazık oluyor bu sebeple x20xev tercih edilebiliyor .
Aşağıda x20xev motor kodlu aracımın dyno verisini bulabilirsiniz,
1999 model irmscher egzantrik,headers ve all car racing yazılım
