keremim yapma etme.. sen de böyle dersen başkaları neler der...
Yarı sentetik magnatec 10-40 yerine neden tam sentetik düşünmüyorsunuz, mesela edge 5-40 falan?
Maşallah bu arada.
bg ler kolay olmuyor beyler....bıras nakıt bırasda becerı ısı ama bu arabalrımız bu ıslere uygun dgl fıltre eksoz yapıp keyfe keder alman pesıne kosmalıyada turbo yapıp noktalamalı...kendı emsallerı arasında iii sayılır benı hıc uzmedı..tabı arabam 130 oldu deyıpte ona buna sarkmadım olcumu bıldım
))
egsoz sistemindeki modifikasyon ciddi bi fark gösteriyo dynoda bu tip araçlarda ama dikkatinizi çekerim kasnak egz yay subap hp olarak çok yansımaz o araçdaki en büyük tutar dal egz ve ems olması 140 ını bilmem tork değerini görmek isterdim oradan bazı farkları görürüz net olarak
ECUTECH İstanbul
doğru düzgün ölçen bir dyno olsa bizde sokacaz erkut ama maalesef yok.kabaca şöyle bir bakarsak 20 senelik 136 hp olan stock bir motor çok çok iyi ihtimalle 130 hp çevirse,sahibininde 3.vites geçirme problemi ile birlikte bu bordo'dan 1-1,5 boy yiyor.arada da 100-150 kg fark var.bu faktörlerin hepsinin tartıp biçersen bordonunda 140 civarı bişi olduğunu düşünürsün.hıı aynı bordo sizinde yakından tanıdığınız eski gny şimdiki boc vti'dan 3-4 boy yiyor.az çok kafanda canlandır işte.
komançero garage
yok aslında bahsettiğim o değil crx in 120 hp olduğunu düşümelim 3.888 final 3.25 1 vites 900kg ağırlık LPG flan var mıdır ağırlık ekleyen bilmem vtec2 nin cevirme kabiliyetiyse burda kendini gösteriyo 1 vites sardığı halde öne doğru çıkışı var daha kısa 1 vites oranıyla egz yi burda görüyoruz ama ilerki viteslerde ağırlık devreye girmiş oluyo ve crx in kendini toparlayan diğer kısa oranları ve hafifliği
ya asıl anlatmak istediğim durum şu dynoda gördüğünüz değerleri hp yi aracın yürüyüşü olarak baz almayın dyno konusunda şöyle yapabilirsiniz eğer mesela serp de ölçerseniz ankarada da istanbulda da serp de ölçülmüş vtec 2 lerle kıyaslama mantıklı olur gibime geliyo ya da stock vtec 2 yi ölçüp aynı dynoda bunu ölçerek bu arada kapak işlenmeden ve piston olmadan emme tb de olmadan o araçtan yüksek hpler beklemek yanlış olur
yani araç bi şekilde kıslmışsa onu ortadan kaldırınca komik güçler çıkabilir bu da olmaz dedirtir
ECUTECH İstanbul
gökhanın arabasının maşallahı var işallah daha fazla güçler görücez
rüyalarını gerceklestirmenin en kolay yolu uyumaktır
Yol müthişmiş.
Dyno çıktıları için bir yoruma gerek duymuyorum ölçümler ortada.
Fakat şunu söylemek istiyorum.Örnek istanbulda paşaoğlu (kat sayı 1.36 çarpıldığında.)
Ankara urazlar servis. gibi sağlıklı ölçüm yapılan noktalarda vardır. Şimdi hepsini yazmıyorum bilindikler diye bunları verdim.
Özellikle izmit/kocaeli ender bosch car servisdir.Eski manuel dyno kullanılmakta.
XY diagramına bir kalem vasıtası ile çizer. Bazı rallikross arabaları hazırlıyan özel servislerde burayı kullanırlar. En net ölçümleri buralarda alabilirsiniz.
Hatta birçok kişi normali çok yüksek ama oralarda şok yaşıyan düşüklükte ölçümler ile karşılaşabiliyorlar.
Ama bahsettiğim yerdeki dyno kullananlarında hepsi + birşeyler takmadan fabrikasyon değerleri yakalıyabiliyorlar.Yani normalin altında ölçüm yapan bir yer değil.
Zaten genelde orayı kullananların çoğu arıza gidermek ve sağlıklı ayar yapmak amaçlı kullanırlar.
//// PEUGEOT SPORT
Peugeot 205 Gutmann Mi-16 & LeMans İskandinavian Market
bence gökhan35 in aracının ölçüldüğü dyno çok sağlıklı değil bana göre..1.6 tipo ya egzantrik takılıp dynoya çıkarmışlar ..araç 200 hp vermiş ilk ölçümde daha sonra 2 defa daha ölçülmüş birinde 170 birindede 150 hp vermiş araç..ama yürüyüşü hiç 150 hp gibi değildidraglarda gördüm gökhanın aracı yinede güzel yürüyordu..maşallah..
Sfi...
Arkadaşlar iyi güzel yazmışsınız kimisi iman demiş bişeyler demiş, biz tahta diyip element uydurmuyoruz, biyerimize güvendik ki bu dyno çıktısını koyduk buraya kaldı ki ben buraya bu çıktıyı dyno eğrisini bilgili arkadaşların yorumlaması + vtec2 sahiplerini araçlarını çok da yabana atmamaları konusunda birazcık daha olsun uyandırmak için açmıştım.
Neyse şimdi dyno konusuna gelince;
aynı dyno da benim son 2 orjinal susturucumun durduğu ve dyno ya çıktığım akşam, başka bir Vtec2 li arkadaşım aracını çıkardı dyno ya, "short ram + 4-1 headers + 51 lik komple + otto son susturucu" şeklinde onun aracı 115.4 hp çıktı, ben ondan sonra çıktım benim vtec2 çıktı 124.2 hp çıktı.
aynı dyno da aynı gece tamamen stock ve sağlıklı bir 110 hp lik megane 109.5 hp çıktı.
ben dyno ya çıkmadan önce benim rolling yaptığımızda 4. vitesin ortalarına kadar 2 boy geçtiğim başka bir arkadaşımın civic i de 122.2hp 147nm tork çıktı ki biz de o zaman benim arabanın az biraz fazla çıkması lazım dedik mantıken bakalım dedik çıktım 124.2hp 163nm tork çıktı. Allah bereket versin dedik.
bir abimizin vti yı da aem v2 + dc 4-1 + 51lik düz boru + ss replika ile 173 çıktı, bir diğer aynı spec vti 167 hp çıktı. vs. vs. vs.
bu en son ölçtürdüğümde de son 2 orjinal susturucuyu çıkartıp HKS style son susturucuyu takınca egsoz sistemim de tamamlandı basit olarak yapabiliceklerimi yaptım bu spor son susturucuyla ne kadar daha farketti dyno da da görmek istedim ve hem hp olarak hem de tork olarak fazlasını aldım, zaten bekliyordum, çünkü egsoz taktıktan sonra çok daha rahat çeviriyodu deviri dyno da da görmüş olduk.
dediğim gibi 5 senedir vtec2 lerin üzerindeyim ıvırını zıvırını çok şükür bilirim, kronik sorunları cartı curtu vs. o yüzden daha çok vtec2 kullanan ya da bu araçları yakınen tanıyan arkadaşların olumlu-olumsuz yorumlarını keyifle dinlemek yettiğim kadar cevaplamak isterim.
Soner ve erkut yazmış bu arabaların fabrikasyon egsoz sistemlerinin ne kadar sıkıntılı olduğunu, bilen biliyor, ben 2. vtec2 mi aldığımda 1 hafta sonra hemen taktırdım headersı, ilk yaptığım şey o cola pipeti gibi boruları olan orjinal manifoldu çıkarmak oldu. o yüzden hep diyoruz vtec2 ye bişey yapıcaksanız egsoz sisteminden başlayın diye, diğer araçlardan çok daha fazla güçler alabiliyorsunuz 2 kere 2 4 bu böyle yani. o yüzden başka bir araca yapılan egsoz sisteminden alınan güçle bu yüzden kıyaslamayın diye yırtınıyoruz.
bursa da bordo vtec2 yi yükleyen arkadaşı da tebrik ediyorum böyle bir araçla uğraştığı ve tr de öncülük yaptığı için. umarım istediği güçleri alır ki bence 145hp lerden az olmıycak gücü, fazlası çıkar eksiği çıkmaz diye düşünüyorum, daha da iyi olur inşallah hepberaber keyifle izleriz.
hep 10-40 kullandım, memnun kaldım o yüzden değiştirmeyi düşünmedim hiç, sadece 1 kere servis e sorduğumda 10-40 da kalmamı tavsiye etmişlerdi, o yüzden karıştırmadım hiç, ama teşekkürler önerin için yine aklımda olsun bi daha kine düşünürüm.
sağolasın
bir üstte ki msjında type o aynı spec lerle 220 olmuyor demişsin, bir altta ki msjında type-r ın 20-25 alması doğal demişsin? heralde aceleyle yazdın.
bir kat iptali 10bg vermez demişsin, çok şükür biliyoruz.
bu arada simota cai yi bir an önce sökmenizi tavsiye ederim, vtec2 yi en çok kasan filtre kitidir tecrübeyle sabit.
Mert sağolasın kardeşim inşallah yaza doğruseninkinin yanında lafı olmaz ama
açıklamaları yukarda yaptım zaten de, tipo nun ölçüldüğü zamanı bilmiyorum, biz ölçümleri yapmadan 1 hafta önce dyno nun kalibrasyonu yapılmıştı, ondan önceydi büyük ihtimallehatta gösterge hata oranı dahi %1.1 dikkat ettiysen.
teşekkür ederim, drag larda hiç denemeden kullandığım lastiklerim sayesinde hiç kalkamadım hep 1. viteste olduğum yerde kaldım araçlar kalkışta 1 boy önüme geçtiler, geçtiğim ies i de arkadan gelip geçtim zaten görüşsünüzdür, palio sportingle de yarışırken açtığı farka rağmen arkadan yaklaşıp arka kapısında bitirdim yarışı, biraz şansız bi drag oldu benim için ama keyfine girmiştim iyi de eğlendim2 ve 3. viteslerim çok güzeldi ama 1 de lastik sebebiyle hep patinaja düştüm. bi ara 2300 devirle kaldırdım yine sardı sonra saldım zaten bende
drag tecrübesi oldu bize.
gökhan güzel yazmışsın.. ankaraya yolun düşmez mi arabanla?
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)