User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
29 sonuçtan 20 ile 29 arası

Konu: ısınmama sorunu!

  1. #20
    olcay_bora
    Misafir
    yaz geldi boşver kışa girerken yaptırırsın

  2. #21
    Shrek
    Misafir
    Alıntı kadioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi mesele arabanın yeniliği değil.Termostat derecesi ve fan muşürü derecesi.Bir çok araç belli bir hararette verimli çalışır.Bunun içinde fabrikalar genellikle 87-95 derece arası termostat kullanır.Eğer termostatın 87 derecelikse araç çalıştıktan itibaren motor içindeki soğutma sıvısı yaklaşık 90 dereceye gelene kadar termostat kapalı kalır.Bu da ortam ne olursa olsun (şehir içi şehir dışı kış yaz) soğutma sıvısı 90 dereceye serii bir şekilde çıkar demek anlamına gelir.
    Eğer termostat 70 derecelik ve fan muşürü 90 derecelikse : motor soğutma sıvısı 70 dereceye gelince termostat açılır.Soğutma sıvısını devirdaim ettirmeye başlar.Hava çok soğuksa sistemde dolaşan sıvı kendi kendine soğur ve araç 70 derecenin üstüne pek çıkmaz.Hava sıcaksa sisteme 70 derece ile dahil olan sıvı (şehiriçinde) radyatörü ısıtmaya başlar.Ama radyatör fanı açmadığı için 90 derece olana kadar ısınır.90 derece oluncada fan açılır ve sıvı soğur.Atıyorum 87 dereceye düşünce fan kapanır ve ısınmaya devam eder.Bu dediğim yüksek hızlara çıkılmaması durumunda olur.
    İşte şehir dışına çıktığımızda ise aracın ileri doğru yüksek hızdaki hareketi sayesinde radyatörden geçen hava sürekli fan açıkmış gibi olur ve sistem termostat derecesine düşer.Yani 70 te kalır.Zaten dikkat ettiyseniz şehirlerarası yolda fan hiç açılmaz.
    Uzun lafın kısası arkadaşım termostatının sağlam olduğundan eminsen sötürüp üzerinde kaç derece yazdığına bak ve aracın turbo değilse yüksek dereceliyle değiştir.Sorunun çözülecektir.
    kadir kardeşim açıklamaların için çok teşekkürler. sayende bilmediğim şeyleri öğrenmiş oldum ama halen kafamdaki bir soru cevaplanmadı. sıcaklığın düşme ve yükselme olayını anlayamıyorum. yani basit bir örnek arkadaşımda g.punto var. kendisi askere gittiğinde aracı ben kullanıyordum ve kışın yağmur soğuklarında 2km civarı yol aldıktan sonra ısı 90 dereceye gelip orada sabitleniyodu ve asla ne inip ne de çıkıyodu. çok çok nadir hava eksi derecelere düştüğünde evet 90 dereceye ulaşamıyordu ama eksi derecelerdeki havada bile 80-90km hızla giderken ısı düşmüyordu. eskiden renolarda veya tofaşlarda uzun yolda kalorifer ısıtmıyor diye radyatörün önüne karton koyarlardı bu da öyle bir durum mu? yeni nesil araçlarda radyatörü hava almayacak şekilde kapattıkları için mi ısı düşmüyor? ben başka açıklama bulamıyorum. yardımlarınız için tşkler.

  3. #22
    waterboy07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    55
    Şehir
    Antalya/Kemer
    Mesaj
    90
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşın dediği gibi önce sizin termostat kaç derecelik ona bakın.

  4. #23
    cery - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Diyarbakır
    Mesaj
    2.441
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sorununuz Termostat.
    Yeni Değişmiş Olabilir. Termostatta Fabrikasyon hatası vardır belki sürekli açık kalıyordur. ya da arkadaşların dediği gibi düşük dereceli termostat takılmıştır.

    bizim golf 1 in termostat kirden açmıyordu sürekli hararet yapıyordu. söküp termostatsız bağladığımızda senin dediğine benzer oldu. şehir içi 90 da sabitti. uzun yola çıkınca 60 derece altında seyrediyordu. termostata baktırmanda fayda var
    Clio 2001 1.4 RXT Sold
    Volvo C70 2.3 T5 Sold

  5. #24
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herkes termostat demiş ama siz hala direniyorsunuz...

    Taktığınız termostat aracınızın orjinal parçası mı ?
    Arabanızın orjinal termostatının derecesi kaç Cºsa
    onu takın hararet ibreniz hep 90 kalacak şekilde
    devirdaim ayarlasın sıcaklığı. Hep açık kaldığı için termostat
    araba devamlı devirdaim yapıyor şu an...

  6. #25
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eklemek isterimki her aracın su sıcaklığı ip gibi 90 derecede kalmayabilir .
    bu bir arıza değildir her seferinde

    yani dururken 90 derecede sabit kalıyordur
    ama uzun yolda ,sabit hızlarda 70 lere kadar iniyor olabilir ,
    bazı araçlar böyle
    ha tabiki en ideali her şartta 90 derecede sabit kalması ama bazı araçlarda olamıyor bu .

  7. #26
    emretorlak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.289
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Shrek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeş dikkat ettiysen bende senin yazdığın şeyin aynısını söylüyorum. eğer aynı şeyi düşünüyorsak termostatın arızalı olmadığında da hemfikiriz demektir bu
    Söylediğimiz şeylerin aynı olduğunun farkındayım bu sıkıntıların nedeni de termostattır. Israrcı olmanız ilginç. Kolay gelsin

  8. #27
    Shrek
    Misafir
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eklemek isterimki her aracın su sıcaklığı ip gibi 90 derecede kalmayabilir .
    bu bir arıza değildir her seferinde

    yani dururken 90 derecede sabit kalıyordur
    ama uzun yolda ,sabit hızlarda 70 lere kadar iniyor olabilir ,
    bazı araçlar böyle
    ha tabiki en ideali her şartta 90 derecede sabit kalması ama bazı araçlarda olamıyor bu .
    peki neden bazı araçların böyle olur? ideali mantıklısı 90 ise neden?

  9. #28
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Shrek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kadir kardeşim açıklamaların için çok teşekkürler. sayende bilmediğim şeyleri öğrenmiş oldum ama halen kafamdaki bir soru cevaplanmadı. sıcaklığın düşme ve yükselme olayını anlayamıyorum. yani basit bir örnek arkadaşımda g.punto var. kendisi askere gittiğinde aracı ben kullanıyordum ve kışın yağmur soğuklarında 2km civarı yol aldıktan sonra ısı 90 dereceye gelip orada sabitleniyodu ve asla ne inip ne de çıkıyodu. çok çok nadir hava eksi derecelere düştüğünde evet 90 dereceye ulaşamıyordu ama eksi derecelerdeki havada bile 80-90km hızla giderken ısı düşmüyordu. eskiden renolarda veya tofaşlarda uzun yolda kalorifer ısıtmıyor diye radyatörün önüne karton koyarlardı bu da öyle bir durum mu? yeni nesil araçlarda radyatörü hava almayacak şekilde kapattıkları için mi ısı düşmüyor? ben başka açıklama bulamıyorum. yardımlarınız için tşkler.
    Açıklamamda yazıyor zaten.Arkadaşının puntosunun termostat derecesi muhtemelen 87 dir.Hızın ya da hava ısısı ne olursa olsun 87 de sabit kalır sen bunu 90+ larda görürsün.Eski renolarda fan yerine vantilatör pervanesi olduğu için ve bu motor çalıştığı sürece döndüğü için şehir içindede şehir dışındada termostat derecesinde kalır.Onların ısınmama sebebi termostat değil kalorifer yetersizliğidir.Camın buğusunu bile çözmez.Hatta sıcak havalarda düşük devirli kullanılırsa pervanenin dönüş hızı düştüğü için hararet yaparlar.
    Sözün özü fanın derecesiyle termostat derecesi farklı olursa ısıda duruma göre değişir.Yakın olursa (g.punto gibi) hep sabit kalır.
    Nadide şeyler değerlidir.

  10. #29
    kv661 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.283
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Shrek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki neden bazı araçların böyle olur? ideali mantıklısı 90 ise neden?
    aracın tamponunda oynama var mı yoksa araç zil orjinal mi?
    Kula bela gelmez hak yazmayınca
    Hak bela yazmaz kul azmayınca

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •