User Tag List

Sayfa 4/4 İlkİlk ... 234
69 sonuçtan 58 ile 69 arası

Konu: Emme Manifold Basıncı

  1. #58
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benım başıma oruç nasıl vursun birçet allasen

  2. #59
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    muyat bu arada gaz kelebeğim orjinal 54 mm.
    filtreyi çıkar ve drek bas bakalım dip gaz kaç okuyacak.

    manifold ile atmosver basıncı eşit olmalı dip gazda.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  3. #60
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı muyat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    inatla, okunan kpa değeri atmo basıncına nekadar yaklaşırsa, manifold içine okadar fazla hava giriyor diyorum

    norma bir araçda rolanti 45 kpa seviyesindedir. gaza bastıkça kelebek açılır ve manifold içerisi ve atmosverdeki basınç değeri eşitlenmeye başlar. dip gazda (99kpa)manifold içi ve dışı basınç eşitlenmiş demektir.(içeri hava grisi çok rahat olacağı için map sensrü vakum değeri okuyamaz.

    turboda ise - basınç başlar 99kpa dan sonra.
    bide dip gazda atmosferik olup + kpa görenler var onlarda kalp dayanmaz ztn cnm çekti

  4. #61
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bendeki vakum göstergesi de hatırladığım kadarıyla tam gaz da (gaz kelebeği tam açık) 0 bar (olabilir!) max değerine ulaşıyor, bu gösterge değeri (gauge pressure) olduğu için +1 bar ekleyerek gerçek değeri (absolute pressure) elde ederiz diye düşünüyorum

    Absolute Pressure = Gauge Pressure + Atmospheric Pressure
    Milletindenim Diyen İnsan, Her Şeyden Evvel ve Mutlaka Türkçe Konuşmalıdır. Türkçe Konuşmayan Bir İnsan Türk Kültürüne, Topluluğuna Bağlılığını İddia Ederse Buna İnanmak Doğru Olmaz. M. KEMAL ATATÜRK

  5. #62
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu akşam arkadaşla denedik onda vafc2 var bende safc2.

    ondaki filtre aem dryflow bendeki filtre hks mantar.

    onda full throttle -5 kpa. bende full throttle -7 kpa.

    dry flowumu geri ver bırçet
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  6. #63
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragstar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bide dip gazda atmosferik olup + kpa görenler var onlarda kalp dayanmaz ztn cnm çekti
    t/a ram airleri falan incele ne kadar hava çekiyolarmış yada basıyolarmış motora
    körler sağırlar

  7. #64
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu akşam arkadaşla denedik onda vafc2 var bende safc2.

    ondaki filtre aem dryflow bendeki filtre hks mantar.

    onda full throttle -5 kpa. bende full throttle -7 kpa.

    dry flowumu geri ver bırçet
    okadar fark kalibreden olsa gerek.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  8. #65
    basar13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.598
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende definin intake pressure gostergesini aldim atmosferikler icin boost gibi daha takmadim kutusunda ama

  9. #66
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    t/a ram airleri falan incele ne kadar hava çekiyolarmış yada basıyolarmış motora
    bmm gördüğüm en fazla cossydeydi +1.3 bar

    bakarım ls1 t/a ları diyorsunuz dimi

  10. #67
    ...... Sefa_vts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.734
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dumanın çıkması senin hızından dolayı vakum oluşmasından sefa

    ventüri denen şeyi incele bakim
    Yanlış anlaşılmasın.. Vakum neden oluyor onuda açıklamak lazım.. Dumanın çıkma sebebi birde basınç farkından dolayı.. Örneğin bunu en iyi özgün anlar..

    160 la giderken camlar kapalıyken sunroof kapatırsa biri acaip başım ağrır benim oluşan basınç farkından dolayı..

    Demek istediğimi hep herkesin anlayabileceği örneklerle veriyorum,bilmişlik değilde daha çok tecrübe gibi düşünelim

    Yanlışım var ise düzelt lütfen yavrim Bende doğrusunu öğrenmiş olurum hem

  11. #68
    M.Emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    İST.
    Mesaj
    58
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sefa_vts Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yanlış anlaşılmasın.. Vakum neden oluyor onuda açıklamak lazım.. Dumanın çıkma sebebi birde basınç farkından dolayı.. Örneğin bunu en iyi özgün anlar..

    160 la giderken camlar kapalıyken sunroof kapatırsa biri acaip başım ağrır benim oluşan basınç farkından dolayı..

    Demek istediğimi hep herkesin anlayabileceği örneklerle veriyorum,bilmişlik değilde daha çok tecrübe gibi düşünelim

    Yanlışım var ise düzelt lütfen yavrim Bende doğrusunu öğrenmiş olurum hem
    çok basit akışkanlar mekaniği kuralı: hız arttığında akışkanın basıncı düşer (akışkan =hava)
    arabanın dışındaki basınç düştünde içerideki basınç dışarıya göre yüksek olur, dışarıdaki düşük basınç içeriye vakum etkisi yapar, dumanda dışarıdaki düşük basınca doğru hareket eder.
    rüzgarların oluşmasıda böyledir.
    başın ağrıması ise sunroof kapatıldığında içerde bir miktar yükselen basınç olabilir

  12. #69
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ne güzel yazıar ne güzel yazılar - KPA OLMAZ bunu bir öğrenin


    60 kpa zaten - dir atmosfer basıncı baz alınır 100KPA olarak

    neyse gelelim rahat hava almaya rahat hava alan araba atmosfer basıncına Yaklaşır yani 100 kpa ya filitre hava alamadikca istop etmeye yaklasır en abasitinden rolanti regulatoru içeri daha az hava sokarsa KPA yükselir Napıcaz çok minik şeyleri umursamayın
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •