biz bolt on parçalar ile motor içini ellemeden gayet güzel yürüttük, üst sınıf araçları geçtik. kaldı ki erkutun dediği gibi hacim artar tb egzantrik yüksek cr vs. üstündeki şanzımanla çok zevkli olur.
Printable View
biz bolt on parçalar ile motor içini ellemeden gayet güzel yürüttük, üst sınıf araçları geçtik. kaldı ki erkutun dediği gibi hacim artar tb egzantrik yüksek cr vs. üstündeki şanzımanla çok zevkli olur.
Üzerindeki şanzuman gerçekten oranları iyi ayarlanmış kısacık :) Emrenin arabadan biliyorum çok güzel ivmeleniyordu o haliyle. Daha fazlası yapılırsa neler olur düşünmek bile güzel.
erkut arabayı ne zaman bırakayım garaja pampa :D
boyle sacma sapan bir ecumuz var :(
http://www.techturkey.com/forum/gene...m-obd-kac.html
Erkut selamlar bir kaç kez karşılaştık seninle ama doğru dürüst tanışıpta konuşamadık. Şu an yurt dışındayım bir süreliğine döner dönmez Açmış olduğun iş yerinde görüşürüz hayırlısı ile ve geç duydum hayırlı olsun.
Benim Crx im 89 model ve motor kodu d16z5 :) elimde aracımın kitapçıklarına kadar mevcut. İlk sahibinden aldım aracımı. Ancak eski d16a9 kodlu Crx im gibi gitmiyor :) Aracımın motor bilgilerine yurt dışı forumlarında baktığımda aynı motor olduğu ek olarak katalitik konvertör ve oksijen sensörü olduğunu öğrendim. Aracımın fabrika çıkış verisi 124hp. Motor açılmamış ve en son bıraktığımda 247binde idi. Kalibrasyonunun düzgün yapılmadığını düşündüğüm bir dyno gününde de dynoya çıkan son iki araçtan biride bendim ve 113hp verdi tekerde. Bir de sanırsam manifoltun motor ile birleştiği noktadan üflüyor sanırsam bu bana güç kaybettirir mi? Geldiğimde açmış olduğun iş yerine gelip seninle konuşmak istiyorum benimde iş yerim İvedikte.
Kompresyonunu ölçtürmedim geldiğimde senden bilgi alacağım yapacağın tetkiklere bakarak :)
Hüseyin Özdemire götürdüm yıllarca arabalarımı ama son yaşadığım bir olaydan sonra kendisi küstürdü beni bir daha gitmedim. Hayırlısı ile seninle çalışırız :)
Aracıma Ebay tip 4-2-1 eksoz manifoltu ve spor kat aldım geldimğimde montajınıda yaptıracağım umarım biraz olsun bir işe yarar.
Erkut abi acil bana lazımsın... D16 için amerikada satılan darton sleeveler bizim D14A1 i takmamız mümkünmü ? çünkü araba satılacak gibi satılmazsa motora sağlam bir şekilde girecez sana anlattığım şekilde 4.5 derecelik egzantrikler efi emme var aklımda :D :) gömleklerimin 2 sinde çizik ve yıpranma var onun yerine komple gömlek girmeyi planlıyorum piston segman ve yataklarla... tabi efi swap olacağı için altı güzel bir şekilde gelecekteki projeler için hazırlamayı planlıyorum... darton uyar dersen getirteceğim gömlekleri :)
motoru bırak git :hahaha:
obd 2 ye 5 kala bu model malesef dğru düzgün bi harnessı yok pin pin çekerek obd1 e çevirmek gerekiyo distribitör falan değişmesi gerekiyo lanet bi iş aslında ya da direk standalone la destekleyip hiç uğraşmamak
teşekkür ederim o aracı biliyorum garip temizlikte bi crx sizin motorun pistonlar da pm7 değil pg6bydi sanırım 130 u yakalamak çok da zor değil ama evet manifold kaçağı biraz gücü düşürecektir her zaman beklerim en azından fikir verebilirim
malesef timu dartonu 212mm bloğa çakarsın ama 204 mm blğa olmaz yeni gömleklerle de girebilirsiniz olaya ama büyük ölçüde destekliyo zaten ya da blockguardla
kışın sonlarına ilk bahara doğru 1.4is aracıma port-polish ve ince conta düşünüyorum. O zamana aracım büyük ihtimalle 200k-210k km civarı olucak, ince conta işlemi sonuçta kapaktaki basıncı arttırıcak çıkması muhtemel bir sorun var mıdır?
conta değişim işleminden önce yapılması gereken başka işlemler var mıdır?
Hangi contayı önerirsiniz ve sıkıştırmam kaça çıkar?
Şu an rahat bir şekilde 7200RPM dönebiliyorum contadan sonra bu devire çıkmak sorun yaratır mı?
Conta ve polishten sonra yakıt tüketiminde bir artış olur mu? tüm işlemler bittikten sonra yeni yazılım yaptırsam daha az yaktırıp daha çok verim alabilir miyim?
bu bölüme hiç bakmamışım :)
evet uyguladık gayet güzel çalışıyo hatta direk 15 ex in krank koluyla da yapılabilir uzaklarda aramaya gerek yok malzemeleri
contası zaten çok kalın değil sadece port polish yaptırıp i es emmeyle devam ederseniz çok keyifli olacaktır
erkut abi sedan esayla heçbek esay ayna mahrutisi arasında fark varmı ?
biri viteslerde daha yüksek biri daha düşük km yapıyormu ? duydum sadece
///M serisini ne zaman kaleme alıcaksın???
her yeri arıyorum elle tutulur bi bilgi bulamıyorum ustam 90 model accord f20 varmıdır bizede verebileceğin bir akıl tavsiye
şanzıman ve volan hakkın rahmetine kavuştu hem çok açılmadan hemde daha kısa oranlı neler yapılabilir yardımcı olursanız çok makbule geçer; şimdiden teşekkürler...
Konuyu hayranlıkla takip ediyorum.
Abi arkadasımda d14 dual carb. ef arac var buna düz boru sona eksoz taktık.
bende d16 iesten cıkma orj headers var bu headers o araca takılsa verim alırmıyız yoksa aynı headersmidir bekleyip dc ebay vs 4-2-1 almak daha mı mantıklı olur
erkut abi d14 ngk buji numarası nedir abi yada d14 filtre headers egsozlu ne tavsiye ederisn ??
1.4 orjinal bujisi zfr5-11 dir
şanzuman da 10\40 yağ kullansan da olur ;)
yeri değil belki ama bu ngk japon malı değilmidir sipariş ettiğim bujilerin üstünde made in france yazıyor ..!?
ne zamandır bakmıyodum yeni gördüm yazılanları :)
aslında çok doldurulabilen bi motor amacınız nedir ne yapmak istiyosunuz
ex trans ilerde de 4.928 takabilirsiniz kesmezse
teşekkürler
ya orginal si manifoldu takacaksınız 4-2-1 olan ya da ebay
zfr5 11 eğer sıkıştırma varsa bkr6e-11 kullanın daha iyi olur çok doluysa 7 iyidir
ehe stoğa gerek yok ama zararını da görmedim 6e11in
ben şu şanzuman yağını yetkili ürünü önericem yoksa katalogda 10-30 10-40 şeklinde belirtiyo
japon tasarımı trde de üretilse aynı buji
d14e 1.6 ies emmesi takarken 1.6 ies kelebeği mi daha verimli olur yoksa vti gaz kelebeği mi?
vti gaz kelebeği tam randımanlı calısmıyor diye biliyorum ben rolanti sensörü uymuyordu galiba
ies kelebeğini ve emme manifoldunu polish yaptırıp takarsanız güzel verim alırsınız.
ben arabanin beyin semasini hatirlatayim :)
atmosferik olarak yavaş yavaş doldurmak istiyorum kasayı konfornu çok seviyorum otomatik olmasına ragmen keyif veriyo egzos hdrs filtre olayından başka neler yapılabilir f22 üst kapak uyuyor galiba ama bulmak imkansız gibi başka bir kapak uyarmı buna yada kapağa gelene kadar yapılabilecek başka verim verecek tavsiyelerin varmıdır neler yapılabilir
civelek bende de f20 var. konu açtım neler yükleyebiliriz diye. İstersen birlikte oranın içeriğini geliştirelim. F serisi için orayı kütaphane haline getirelim.
http://www.techturkey.com/forum/atmo...-nelerdir.html
erkut abi Sİ de beyin değişimi düşünüldügünde en verımlı,mantıklısı ve makul olan hangisi ???
d14a4 için SAFC'mi, emme manifoldumu(d15b3) ve gaz kelebeğimi aldım :)
manifoldu takmak ekstradan nelere ihtiyacım olacak acaba? conta seti vs. detaylı yazarsanız sevinirim.
Manifoldu ve kelebeği polish yaptırmak istiyorum, İst-Avrupa yakasında tavsiye edebileceğiniz yer var mı?
günceldir...
ppr a ulaşıcam teşekkür ederim
1.4 yada 1.6 emme contası fark eder mı? takarken manifold D15 e ait çünkü
Buji problemi yaşıyorum bir türlü kaliteli buji bulamadım iridium koymayı düşünüyorum
Hangi iridium bujiyi tavsiye edersiniz?(koduyla beraber)
Yanında hangi buji kablolarını kullanmak max verim sağlar?