EG hatch lerde ön-yanlardan ve özellikle arka kısımdan gelen sesler bir kısmını menteşeler oluşturuyor. kapılar normalden cok uzun ve haliyle ağır olduklarından aslında düzenli aralıklarla kapı ayarlarının yaptırılması gerekiyor. bagaj kısmı ise çift kademe açılan sistem (alt kaporta ve cam9 oldugu için ses cıkartmaya cok müsait. o kısımdaki menteşelrin iyi çalışır olduguna ve gevşememiş olduguna bakmak lazım.
Araçta halı altına yapılan ekstra kaplama ve yalıtım malzemeleri zamanla araçta koku ve bazen rutubet oluşmasına sebep olur.
Bir de pandizot yerine özellikle tesisat kullanan arkadaşların araçlarında MDF imalatı yapılırken orjinal tutunma yerleri iptal edilebiliyor orası dümdüz hale getirilip MDF'yi de "sağlam otursun oynamasın ses yapmasın" mantığına dayanarak bir kaç milimetre geniş yapıyorlar yerine ilk oturturken bastırarak hatta zorlayarak oturtuyorlar ve bu zamanla oradan başlayarak kapı arkası orta direkte bulunan bakalit kaplamalara kadar gerginlik yarattığından deformasyona ve hatta öpüşme yerlerinde boşluk / pot oluşmasına sebep oluyor. Aynı drum bagaj tabanına koyulan orjinal olmayan hemen hemen her türlü malzeme için de geçerli. 300 kg a kadar bagaj tesisatları mevcut. Bunlardan birini araclarımızdan birine kayup 6 ay kullandıgımızda nasıl bir zorlanma olabileceğini bir düşünün.
Sun-roof u olan araçlarda ara sıra mekanizmayı kontrol ettirmekte fayda var. bir de bagaj altında istepne bağlantıları gevşemişse cok tıkırtı yapar. orada istepne kısmına konulan takoz, kriko gibi sert maddelerin de bir yerlere değmeyecek şekilde konduğundan emin olun.
hepinize kolay gelsin.