User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
25 sonuçtan 20 ile 25 arası

Konu: C4 Dizel / Acil Yardım

  1. #20
    Yiğit G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.506
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.KAYA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 3000 devire de getiremiyordum ilk yaptığına stop etti bekledik çalıştırdık düzeldi ikincisinde çalıştırıyodum gaza basmazsam stop ediyodu araba gaza bastığımda da çok aşırı bi şekilde duman atmıştı. Bu arada,sizin de araç çalışırken motor yağı kapağını açtığınızda üfleme var mı? Benim aracımda mevcut,1.6 HDi C5'e baktım onda da var,sizde bakıp bi geri dönebilirseniz sevinirim eğer bi sorun varsa daha çok geç olmadan ustaya gideceğim çünkü. Sadece üfleme,her hangi bi buhar vs. yok.

    HDi motorlar özellikle 110'luklar biraz hassas galiba. Partner vardı önceden bende,ona nerde ucuz mazot varsa onu alıyodum hiç bişey olmuyodu C4'e bi kere pis mazot denk geldi (Opet) arabanın bi takla atmadığı kaldı.

    Bu arada dizellerde kurum bağlaması olayına karşı haftada 1 gün gazlayarak kullanıyorum arabayı diğer günler memur spec. Dün yüksek hızlara çıktım herhangi bi performans kaybı veya gaz kesme yoktu.
    üfleme ne hocam , dizellerden pek anlamam nasıl bir ses çıkıyor ? çalışırken yağ kapagınımı açıp bakayım ?
    Rotary.. because we dont need many liters to kick u'r ass..

  2. #21
    Burak K. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul / Bursa
    Mesaj
    2.909
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yiğit G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    üfleme ne hocam , dizellerden pek anlamam nasıl bir ses çıkıyor ? çalışırken yağ kapagınımı açıp bakayım ?
    Çalışırken yağ kapağını açıp elinizi üstüne tutun elinize hava geliyor mu gelmiyor mu onu merak ediyorum. Ses vs. normal.
    Alıntı ygtkrmdnz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya kabarırsa

  3. #22
    61TS061 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    KAYSERİ
    Mesaj
    116
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.KAYA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arıza lambası söndü kendiliğinden. Mazot filtresini en kısa sürede değiştireceğim fakat carbon clean 100 bini geçmiş arabalar için yapılmamalı deniliyor. Arabam 116.000 olmak üzere.
    carbon clean konusunda ben de bu denilene inandım şimdiye kadar.ta ki geçen ay 181000km deki aracıma yaptırana kadar.Rölantideki sesi büyük ölçüde kayboldu diyebilirim.yumuşak çalışıyor.gaz tepkilerinde iyileşme oldu.aracın kompresyon değeri arttı.öyle denildiği gibi yağ eksiltme falan filan da asla yok.ben memnun kaldım.karar sizin tabi.
    VW BORA 1.9TDI COMFORTLİNE 2000

  4. #23
    61TS061 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    KAYSERİ
    Mesaj
    116
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arada Turbo dizel motorların silindir içi basıncı yüksek olduğundan bir miktar üflemesi normaldir.max.tork devrinin altında aracı hızlandırmaya çalışırsanız turboyu zorlarsınız ve bir miktar yağ da eksiltebilir.bu belirtiler dizel motorun bittiği anlamına gelmez.
    VW BORA 1.9TDI COMFORTLİNE 2000

  5. #24
    maskoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    3
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.KAYA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bugün 130 gibi giderken araba birden gaz kesti ve arıza lambası yaktı. Kenara çekip stop ettim hemen,daha sonra calıstırdım gaz almaya basladı yaklasık 1 saat durduktan sonra arıza lambasıda söndü. Garip bi şekilde mazot lambası çok erken yandı eskiye göre,yandıktan 30 km sonra falan araba yine aynı şeyi yaptı fakat bu sefer stop edip çalıştırdığımda bop bop bop gibi ses çıkarıyordu ve çok fazla siyah duman atıyordu araba. Yeri siyah yapacak derecede. egzosdan,gidip başka bir petrolden mazot aldım ekledim üstüne ilk çalıştırdığımızda aynıydı ama biraz gaz verdikten sonra çalışması düzeldi. Çalışırken yağ kapağını açtığımda üfleme var,yağ çubuğunu çıkardığımda buhar vs. hiç bir şey yok. Şu an arıza lambası yanıyor ama hiç bir sorun yok gidişinde vs. performansıda yerinde. Sizce sorun ne olabilir? Motor mu yedik yoksa başka bişeydemidir bilgisi olan var mı?

    Araç Citroen C4 1.6 HDi 110'luk. 115.200'de. Yağ,su,filtreler,volant,baskı balata vs. 113.000'de değişti. Bugüne kadar hiç böyle bi sorun yaşamamıştım. Motor bitse birden bu şekilde mi olur yoksa yavaş yavaş mı belli eder kendini? Ve arıza lambası yanarken arabayı kullanmamda bi sakınca var mı?
    1.5 sene kullandım aynı model sanırım c4 1.6 hdi sx pk 2008 modeldi aynı hata bendede vardı kronik bir sıkıntı zannediyorum ben 140 km geçtik ten arıza ısıgı yanıp birden gaz gidiyordu saga cekip calıstırıyordum sonra düzeliyordu calısması ama arıza ısıgı yanıyordu sönmüyordu 10 kisiye gösterdim makineye baglattım hem saniyede hem serviste gösterdigi arıza Turbo Basın Sensörü arızası oda 110 tl di zannediyorum ben degistirmedim o sekilde sattım hic bir sorunda olmadı mazot olayıda bu tarz elektronik şamandıralı arabalarda çeyregin altına düsürmemek gerekiyormus şamandıra kuruyunca sıkıntı olabiliyormuş bilginize.
    Dinlemesini Bildikten Sonra ; En Aptaldan Bile Birşeyler Öğrenebilirsin.

  6. #25
    Burak K. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul / Bursa
    Mesaj
    2.909
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı maskoth Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.5 sene kullandım aynı model sanırım c4 1.6 hdi sx pk 2008 modeldi aynı hata bendede vardı kronik bir sıkıntı zannediyorum ben 140 km geçtik ten arıza ısıgı yanıp birden gaz gidiyordu saga cekip calıstırıyordum sonra düzeliyordu calısması ama arıza ısıgı yanıyordu sönmüyordu 10 kisiye gösterdim makineye baglattım hem saniyede hem serviste gösterdigi arıza Turbo Basın Sensörü arızası oda 110 tl di zannediyorum ben degistirmedim o sekilde sattım hic bir sorunda olmadı mazot olayıda bu tarz elektronik şamandıralı arabalarda çeyregin altına düsürmemek gerekiyormus şamandıra kuruyunca sıkıntı olabiliyormuş bilginize.
    Sıkıntı sanırım EGR valfinde. Çünkü ilk aldığımda benim aracımda egr yazılımla iptal edilmişti,bursada ustam tekrar aktifleştirmiş ondan sonra başladı sorunlar. Şimdi bursaya gidince tekrar iptal ettireceğim. EGR valfi bozulunca yapıyormuş. Makinaya bağlattığımda turboyla ilgili hiç bir ariza vermedi.
    Alıntı ygtkrmdnz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya kabarırsa

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •