User Tag List

Sayfa 4/4 İlkİlk ... 234
66 sonuçtan 58 ile 66 arası

Konu: 1.6 HDİ nasıl daha keyifli olur?

  1. #58
    Yiğit G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mbulur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    110 luğun turbosunu 90 lığa direkt olarak takamazsın. 110 luk VNT 90 lık wastegate li turbo. İkiside vakumla kontrol ediliyor ancak aradaki fark sadece turbodan ibaret değil. Turboyla beraber basınç selenoidinide değiştirmen gerek. Bununla birlikte birtakım diğer parçalarıda. Ayrıca 90 lığın kontrol ünitesi wastegaste sistemiyle çalışmak üzere programlıdır, 110 luğunkiyse VNT ile çalışmaya.
    110 luğun enjektörleri farklıdır.
    Turbo değiştirme olayına gireceksen daha büyük wastegate sistemli bir turbo takarsın. Yada bir turbocuya gider mevcut turbonu modifiye ettirirsin. 90'lık versiyonlarda DPF yani partikül filtresi yoktur. Dolayısıyla DPF iptali işine girmen gerekmez. Katalitik konvertörü söküp yerine downpipe yapabilirsin. Arkaya kadar da düz boru bir eksoz sistemi takarsın. Sonrada aracına bu konfigürasyona göre bir chip tuning işlemi yaptırırsın.140 hp civarı binersin. Daha yüksek güçler için enjektörler, baskı balata vs daha çok detaya girmen gerekir ki bence bir gereği yoktur. Ne kadar çok değişiklik o kadar çok sıkıntı demektir. Aracını güçlendirip günlük olarak sıkıntısız binmek istiyorsan yukarıda yazdıklarımı işlemler tatmin edici olacaktır.

    benim araç 2008 citroen c4 hdi 90 lık... Günlük kullanıyorum... Ama tabi kağnı gibi yavaş araç... Daha büyük bir turbo alsam onu taktırsam , üstüne downpipe yapsam düz boru ile.Üstüne yazılım yaptırsam bu kadar konfigrasyonla sağlıklı binebilirmiyim ? Enejtorleri falan ellemek istemiyorum... Öyle çok hız veya güçde istemiyorum araç düzelsin biraz yeter.
    Rotary.. because we dont need many liters to kick u'r ass..

  2. #59

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    50
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    293
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yiğit G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim araç 2008 citroen c4 hdi 90 lık... Günlük kullanıyorum... Ama tabi kağnı gibi yavaş araç... Daha büyük bir turbo alsam onu taktırsam , üstüne downpipe yapsam düz boru ile.Üstüne yazılım yaptırsam bu kadar konfigrasyonla sağlıklı binebilirmiyim ? Enejtorleri falan ellemek istemiyorum... Öyle çok hız veya güçde istemiyorum araç düzelsin biraz yeter.
    Chip tuning uzmanları daha net cevap verecektir. Sizin hedefiniz için turboyu değiştirmenize gerek yok. Downpipe, egr iptali ve chip tuning yeterlidir. 120 - 125 hp civarında sıkıntısız kullanırsınız. Toplam kilometreniz 150.000 km civarı yada üstüyse emme manifoldunuda söktürüp temizletmenizi öneririm.

  3. #60
    Yiğit G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mbulur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Chip tuning uzmanları daha net cevap verecektir. Sizin hedefiniz için turboyu değiştirmenize gerek yok. Downpipe, egr iptali ve chip tuning yeterlidir. 120 - 125 hp civarında sıkıntısız kullanırsınız. Toplam kilometreniz 150.000 km civarı yada üstüyse emme manifoldunuda söktürüp temizletmenizi öneririm.
    anladım tesekkurler arac 90.000 km de. 150 hp civarı için turbo değiştirmek şart o zaman ?
    Rotary.. because we dont need many liters to kick u'r ass..

  4. #61

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    50
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    293
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yiğit G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    anladım tesekkurler arac 90.000 km de. 150 hp civarı için turbo değiştirmek şart o zaman ?
    150 hp için turboyu değiştirmen gerekecektir, ancak iş sadece turboyla bitmicektir, debriyajındada modifikasyon gerekecektir, çünkü standart debriyajın özellikle 4. ve 5. viteslerde kaçırma yapacaktır, bronz debriyaj şehiriçi kullanım konforunu bozacaktır, bununla beraber turbonun büyütülmesi sonrasında intercooler ında büyütülmesi gerekebilecektir.

    Kısaca, 120 - 125 hp aralığında bir güce razı olursanız, daha önce yazdığım az sayıda işlemi yapar sıkıntısızca binersiniz. Yok ben 150 hp yada üzeri isterim derseniz, sadece turboyu değil başka birçok parçayı da değiştirmeniz gerekir, masrafınız oldukça yukarı çıkar, arabanızın kullanım konforu bozulur.

    Karar vermeniz gereken iki durum var:

    1) Arabanızı bir mikrar güçlendirip (120 - 125 hp civarı) motorun üretim toleranslarından çok uzaklaşmadan, fazla para ve zaman harcayıp, oto sanayi sitesini de ikinci adres yapmadan, sıkıntısız günlük olarak kullanmaya devam etmek.

    2) Otomobil üzerinde çok değişiklik yapmayı seven kullanıcılar gibi aşırı modifikasyon yapmak, bir yığın para, zaman ve emek harcamak, kesinlikle öngörülemeyen ve mutlaka önünüze bir seferde değil, aşama aşama çıkacak bir takım sıkıntılarla boğuşmak ve en sonunda "bu kadar uğraştım, başka bir araç alıp artık onunla uğraşırım" deyip harcadıklarınında tek kuruşunu geri alamadan, hatta orjinal yani stok hale dönmek içinde bir miktar para harcayıp en sonunda da arabayı satmak.

    Karar sizin.

  5. #62

    Üyelik
    Apr 2014
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo egr kat doz boru yazilim yapinca stage kac oluyor arac

  6. #63
    ferroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    AnkaRa
    Mesaj
    3.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı desomnium Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo egr kat doz boru yazilim yapinca stage kac oluyor arac
    stage1 oluyor arac

  7. #64
    Yiğit G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mbulur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    150 hp için turboyu değiştirmen gerekecektir, ancak iş sadece turboyla bitmicektir, debriyajındada modifikasyon gerekecektir, çünkü standart debriyajın özellikle 4. ve 5. viteslerde kaçırma yapacaktır, bronz debriyaj şehiriçi kullanım konforunu bozacaktır, bununla beraber turbonun büyütülmesi sonrasında intercooler ında büyütülmesi gerekebilecektir.

    Kısaca, 120 - 125 hp aralığında bir güce razı olursanız, daha önce yazdığım az sayıda işlemi yapar sıkıntısızca binersiniz. Yok ben 150 hp yada üzeri isterim derseniz, sadece turboyu değil başka birçok parçayı da değiştirmeniz gerekir, masrafınız oldukça yukarı çıkar, arabanızın kullanım konforu bozulur.

    Karar vermeniz gereken iki durum var:

    1) Arabanızı bir mikrar güçlendirip (120 - 125 hp civarı) motorun üretim toleranslarından çok uzaklaşmadan, fazla para ve zaman harcayıp, oto sanayi sitesini de ikinci adres yapmadan, sıkıntısız günlük olarak kullanmaya devam etmek.

    2) Otomobil üzerinde çok değişiklik yapmayı seven kullanıcılar gibi aşırı modifikasyon yapmak, bir yığın para, zaman ve emek harcamak, kesinlikle öngörülemeyen ve mutlaka önünüze bir seferde değil, aşama aşama çıkacak bir takım sıkıntılarla boğuşmak ve en sonunda "bu kadar uğraştım, başka bir araç alıp artık onunla uğraşırım" deyip harcadıklarınında tek kuruşunu geri alamadan, hatta orjinal yani stok hale dönmek içinde bir miktar para harcayıp en sonunda da arabayı satmak.

    Karar sizin.
    hocam teşekkürler 1. seçenek bana daha uygun.Zaten haftasonu kullanmalık güçlü bir spor araba almayı planlıyorum o yüzden downpipe egr iptali ve uygun yazılım bana yeter de artar.
    Rotary.. because we dont need many liters to kick u'r ass..

  8. #65
    UĞUR_GSI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    307
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sadık Özyer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tamam Ağabeyim wg yok O yüzden basınç için wg yi açmışızda turbo patlamış turbocumun bahanesi. WG yoksa nasıl açıyoruz .

    bu turbo benim turbom 110 luk volvodan cıkma pırıl pırıl turbo ama sadık sen bu turbodan takmadın galiba taktığın turbonun resimlerini koysan daha net olur

  9. #66
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı UĞUR_GSI Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu turbo benim turbom 110 luk volvodan cıkma pırıl pırıl turbo ama sadık sen bu turbodan takmadın galiba taktığın turbonun resimlerini koysan daha net olur
    Aynı turbo uğur abi. Ben örnek olsun diye koydum

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •