Yağ sıcaklığını yol bilgisayarında göremiyoruz malesef kadranın değişmesi gerekiyor
intercooler büyütebilirsiniz ve ona göre yazılım isteğinizi karşılayacaktır, jant lastikte de bence a3 hafif jantlar+195/55/15 ideal
Printable View
Kaç litre oem ve ne kadar büyütmek lazım? Turbo değişmeyeceğinden gereğinden büyük cooler performans kaybı yaşatır diye düşünüyorum.
İyi akşamlar, 2012 polo 1.6 tdi aracım var.turbo da yağ kaçağı var denildi, işinde iyi bir ustaya göstermedim ufak tefek yağ değişim vs işlerimi halleden usta yenilenmesi gerekiyor dedi, bin tl gibi rakamdan bahsetti.çıkma vs mi bakmam gerekir bu turboyu mu revize ettireyim? Araçta dip gaz da siyah duman var ama beyaz mavi duman göremedim.çekişi biraz düşük gibi.gerçi aralıkta aldım hep böyleydi.araç dsg eşim kullanıyor.hybrid vs yüklemeyi işlerine girmeyi düşünmediğimden en düşük maliyetle nasıl hallederim?Genel olarak bakım vs ve turboyu gösterebileceğim öncelik 6.sanayi olmak kaydıyla yönlendirebileceğiniz güvenilir hakettiği parayı isteyecek usta tavsiyesine ihtiyacım var, şimdiden teşekkürler
Selamlar. yağ sıcaklığı ölçecek sensör yok, ama luqui moly pist için iyi bitercih olur. Ben senelerdir piste çıkarım polo ile, yağ dan ötürü sorun yaşamadım. Kanalımda bir kaç video paylaşmıştım, size de fikir olması açısından ekliyorum.
polo yu istanbul parkta keyifli hale getirmek için gti frene geçmek, cooler ve güzel bir cooler takmak şart, yoksa hep bir yanı eksik kalıyor :)
2 kişi ( yanımdaki forumdan levent ) benzer süre yapmışız.
https://www.youtube.com/watch?v=yWlHBZ8J55A
Burada nankang ns2r semi slicklerle 2.44.10 gelmişti, ama ciddi bir debriyaj kaçırması yaşamıştım o gün pistte.
https://www.youtube.com/watch?v=_h6nyaEFcag
@63owen63
Bilgiler için teşekkür ederim. Şu an yağımız luqy molly . Dün öne ve arkaya ATE performans diskleri ve ATE balatalar taktırdım. Yine hidrolik yağını Ate Süper 200 dot4+ yağ ile değiştirdim.
Lastikler ve jantlar da değişti, 6,8 kg ağırlığında 15 jant + Yokohama Advan Semi 7,7 kg . Totalde hava basılmış balans yapılmış şekilde 14,9 KG oldu. Önceki replika jant ve 17 inç lastiklerle 19,2 KG idi .
Fakat şöyle bir durum oluşuyor. Lastik ölçüsü 205/45/17 den 195/50/15 e düşünce çap küçüldüğü için aracın hızlanmasındaki o tork hissi azaldı. Bisikleti küçük viteste sürmek gibi bir his oluyor. Devir daha çabuk bitiyor ve hız göstergesi de %10 üzerinde bir sapma yapıyor.
Daha önceki 80-160 gps verilerime yakın bir süre çıktı, normalde daha hızlı olması gerekiyordu çünkü 4,5 kg lastik başı döner parçadan ağırlık atıldı *****. Vites devir bandı ile alakalı bu durum çünkü 160km hıza geldiğinde 17 jant 4. viteste max tork bandında kalırken 15 jant tork bandını çoktan geçmiş ve boşa dönmeye başlamış oluyor neredeyse. Bu sebepten 70-170 hızlanma verisi alacağım bu akşam. 17 Jantı ölçtüm 15 e i bu akşam.
Kısaca pist içerisinde ne nasıl olacak hep beraber göreceğiz, 15 jant lastik ile devir bandı İstanbulpark için daha mı iyi olacak daha mı kötü olacak göreceğiz. Rampa çıkışlarında avantaj olacağını düşünüyorum , bunun yanında 5. vitesi görmeye başlayacağıma da eminim pist içinde. Aracın son hızı yükseldi ( gps olarak) . Kadrandan bakarsak 230-240 gittikçe gidiyor tabi 125-130 hp araba :)
Açıkçası tecrübelerime dayanarak, 15 in piste uygun olmadığını söyleyebilirim,ama takmışsınız madem deneyin kendiniz de test edin,ama imkan varsa hiç çıkmayın derim. 16 ebatta hafif 205 45 16 bir lastik en optimumu olurdu düşük güçler için, 15 lerle ne lastik ve jant olursa olsun bi yere kadar..
Hızlanma olarak mutlaka aynı yerde alıyorsunuzdur ama, yine de 70 çok alt bir hız.. Güvenilir veri vermez, tavsiyem 100-180, 100- 200 gibi biraz daha üst bir aralıkta süreler almanız.
Normal şartlarda hafif lastik ve jantla 1- 1.5 saniye arasında fark oluştuğunu test ettik daha evvelden.
15 i de ölçtüm. Tahmin ettiğim gibi bir sonuç var.
17 jant ile 70-170 süresi 22,90
15 jant ile 70-170 süresi 19,50
Hedefim yay - coil kullanmadan oem yürüyen ile , katalitiği Egr yi iptal etmeden oem egzoz sistemi ile , sadece yazılım + lastik + basit fren modifikasyonu ile maksimum süreyi görebilmek.
Bu VAG grubu 1.6 dizellerde rolantide yağ çubuğunu çekince üfleme biraz fazla gibi geldi bize. Ustalar ve ekspertiz yapanlar normal diyor. 30.000 km deki araçta bile öyleymiş. Bizim baktığımız araç 61.000 km de olmasına rağmen Peugeot gurubu dizellerde görmediğim şekilde duman var yağ çubuğunda rolantide iken.
@63owen63 Polo da yağ sıcaklık sensöru var Vagcom dan takıp edebılırsınız ama tabı pıst ıcınde yanda laptop sıkıntı olur. Onun harıcınde Amarok kadran takılınca yağ sıcaklık gostergesı aktıf oluyor ben kendı aracıma yaptım. Pıste 3 tur gazladım LM Toptec 4200 ceratec var aracımda (yag 6000-7000 km deydı ) Max 120 derece gordum 10- 15 dk soguttum arabayı 98 lere dustu.
Gundelık kullanımda sehır ıcı 95 lerde gıdıyor yag sıcaklıgı
https://i.hizliresim.com/lqgQYl.jpg
Bende de yağ aynı. Zaten istanbulpark Peşpeşe max 2 tur. Sonra 1 tur soğutma 1 tur gazlama şeklinde yapıyorum. Sadece ilk 2 tur peşpeşe.
Welcome to VAG :D Sıkıntı yok başkan, Common Rail'e geçildi geçileli var ve normal,piston ve segman aşınması, dekompresyon vs kaynaklı değil.
Üfleme değil aslında o, buhar atımı. Sadece genel olarak üflemeye işaret olduğundan üfleme diye yorumlanıyor,ama vw 'deki durum farklı.
Var da o, kendine hayrı yok :) Bazı 2012 ve öncesi modellerde onu destekleyecek bcm ,ünite olmadıktan sonra , ama insanın gözüm var demesinden farksız :)
Selamlar, Sıfır 1549 turbo alabileceğim fiyatları uçmamış düzgün esnaf tavsiyeniz varmı ?
1 2 gün önce sordum ortak elinde sıfır yokmuş
Poloda lastik basınç sensörünün abs nin devreye gitmesinde bir etkisi olabilir mi ? Geçenlerde kontrol için vagcom bağlamışlardı, eleman lastik basınç sensörünün deaktif olduğunu fark etti. Aktif yaptı , şu an Çalışıyor sensör ama sanki araba frende daha çabuk abs devreye girmeye başladı. Belki hava ısındı , yollar tozlandı, belki psikolojik olabilir ama böyle bir izlenim aldım. Daha önce neden deaktif edildiğine dair bilgim de yok. 17 jant takılmıştı araca, bir sebepten iptal edilmiş önceki sahibi tarafından.
Aracı ilk aldığım zamanlarda , sert frende neredeyse abs hiç devreye girmiyordu. Belki lastikler eskidi vs ama durum bu.
Agalar bu golf 7 lerde 1.6 dizelde 6 vites olanlar var, normalde ben hepsi 5 diye biliyodum. Neden 6 ileri gelmiş bazıları.
Volkswagen / Golf / 1.6 TDi / BlueMotion Comfortline / İLK-EL-DEN-SİFiR-GİBİ-ARAC-2014-GOLF-7 sahibinden.comda - 691633726
Volkswagen / Golf / 1.6 TDi / BlueMotion / -CARMA-2014 GOLF 1.6 TDİ BLUEMOTİON -110 HP -6 İLERİ -AZ SAYIDA sahibinden.comda - 692847641
Bluemotion donanım paketli bunlar. Comfort ya da high degil direk bluemotion olarak gelenler 6 ileri. On panjurdan anlasilir, diger donanimlardan farkli.
İstanbul parkta turladığımdan beri 90-100 arası giderken sol önden geldiğini tahmin ettiğim rulman sesi gibi bir ses geliyor. Vuu vuu diye gaz pedalını da gıcıklıyor. Altında veya üstünde ses yok ya da belli olmuyor. Boşa alıyorum yine aynı. Disk eğildi desem frene basınca titreme vs yok. Neden olabilir fikriniz var mı? Lastik böyle bir şey yapar mı?
A3'lerde ambition'lar spor paket ambiente ve attraction konfor. Spor pakette yaylar 1,5 cm alçak. Benim arabam ambiente. Arkadaşımda hb ambition var, süspansiyon sert ve alçak diye şikayetçiydi. Ben de eibach'ın özellikle arkada çok sert olmasından şikayetçiydim. Ben orjinalleri ona verdim ondan da ambition yayını alıp taktım. Araba bariz yükseldi, konfor çok çok iyileşti, ani saçma hareketler dışında yol tutuş çok farketmedi, ps4'ler tutuyor yine. Keşke daha önce geçseymişim dedim. Eibach normalde yumuşaktır ama A3 sedanda aile ile kullanımına kesinlikle uygun değil. Yaris'te de eibach kullanıyorum o gayet normal mesela. Keza kuzenimde 18" jantlı eibach yaylı(arka bağımsız) Golf 7 var, benim arabanın yaylı halinin yanında standart araba gibi yumuşak kalıyordu. Belki bir okuyan olur, faydası olur diye paylaştım.
Evet, haklı olarak bu sorunun geleceğini biliyordum:)
Pro-kit E10-15-021-02-22
Bir de bu yaylar görüntü arayan için de doğru adres değil, arka çok sert olduğu için sedanda bile yüksekte kalıyor ön bariz daha düşük. Diğer marka yay takanlara baktığımda bu çirkin görüntü yok.
Eibach Pro-Kit springs: Audi A3 :: EibachShop
Taktığın yay HB'nin yayı çünkü :)
Eibach Pro-Kit springs: Audi A3/A3 Limousine :: EibachShop
Eibach Pro-Kit springs: Audi A3/A3 Limousine :: EibachShop
Kodlar bunlar Limousine yani Sedan için.
Olabilir.
Araç lastik basıncını Ford'lardaki gibi sibop üzerindeki sensör ile değil, ABS modülden aldığı data ile çalışıyor. Lastiğin havası inerse çap küçülür, daha çok tur atar, modül de bu farklılıktan uyarı verilmesini sağlar.
Olay ABS modülü üzerinen çalıştığından etkilemesi muhtemel
Aldıktan sonra HB yayı olduğunu öğrenmiştim ama bir şey farketmiyor ki. Hatta sedanda ağırlık daha fazla olduğu için arkanın bir tık daha konforlu olması bile beklenebilir. Bu arada benim arkadaşımdaki de HB yani aldığım ambition yayı da hb için ve gayet güzel oldu. Sizin linkte de 8V ve 8VS ortak yay farkettiyseniz.
Kağıt üzerinde ufak farklılıklar gibi gözüksede üreticiler farklı üretim yapıyorlar aynı değil. Zamanında Golf ve Beetle aracımda çok farklı karakterlerde olduğunu gördüm, TDI ve TSI aks ağırlık farklarında aynı marka model yayların. O yüzden doğrusunu almak lazım.
Not: Bu arada kimi marka model araçta HR daha güzel gelirken kiminde Vogland kiminde Eibach yani sizin durum bu sebeple de olabilir üretici tercihlerinden. Mesela Golf 6 da 3cm HR taş gibiyken, Eibach standart halinden bile konforluydu. A3'te de tam tersi olabilir. :)