User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
35 sonuçtan 20 ile 35 arası

Konu: dizel sıkıştırma oranları .....

  1. #20
    nightkids_han
    Misafir
    Alıntı DRaGGeR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yok canım estafurullah, bilmedigimiz seyler de var tabiki...

    8v motorların alt devirde iyi oldugunu biliyorum da dizelde o kadar etkili olabilecegini düsünmemistim.

    Tesekkürler.
    ne demek abicim sana danışacak çokkk şeylerim war hele 1 arabayı alayım 2-3güne elimde olucak inşallah....

  2. #21
    M U R A T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    34
    Mesaj
    2.757
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı nightkids_han Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdik yavuz abicim tabi sen benden daha bilgilisindir ama şoyle ki 3.5 sene 80 hp megane dci kullandım
    astra cdti da bindikettik
    aynı yokuşta aynı kişiler le megane ile 2de rölantide 1i istemeden çıktıgım yokuşta astra direkt 1i istiyordu ...
    demek istediğim dizel 'de kotu dewirler nereler? alt dewirler turbonun etkin olmadıgı devirler 8v old. için buralarda daha canlı 16v'lere gore dci motor ...
    diceksen yakıtın fazladır 8v'sin o kadar kıyas yaptık aksine çokda az yaktıgım goruldu astra lara gore felan , üst dewirde zaten turbo desteğinin bittiği yerler dizelde belli benimkide ortalamalardaydı....anlatabildimmi demek istediğimi acaba ?
    8 ve 16 valf farkını astra ve megane ı karşılaştırarak anlayamayız aynı motor ailesinin 8 ve 16 sını karşılaştırırsak o fark çıkar şimdi bende megane göre altları daha iyi araba söylersem ne olur..

  3. #22
    nightkids_han
    Misafir
    Alıntı M U R A T Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    8 ve 16 valf farkını astra ve megane ı karşılaştırarak anlayamayız aynı motor ailesinin 8 ve 16 sını karşılaştırırsak o fark çıkar şimdi bende megane göre altları daha iyi araba söylersem ne olur..
    keşke aynı motor ailesinde olsa da karşılaştırabilsem ama maalesef
    1.9 dci'lara çıkmam gerekir oda adil olmaz.
    ama genelde soruldugunda perf.astra'nın ezdiği söylenir ama meganenin de avantajı var kendine gore ondan kıyasladım....
    megane'ye gore altları iyi araba wardır muhakkak gidip de 80lik dizelle 109hp focus u c4ü vs... kıyaslamak olmaz tabiki onlar üstündür aynı ayardaki rakip 2 aracı ornek werdim ben

  4. #23
    Cihan
    Misafir
    astra nın hantallığına anlam veremiyorum ben. aynı motor puntoda gayet memnun ederken astra sürenler arabanın kalkmadığını söylüyorlar. aklıma ağırlıktan başka bişe gelmiyor... turbo dolum süre farkını bilmiyorum.

  5. #24
    nightkids_han
    Misafir
    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    astra nın hantallığına anlam veremiyorum ben. aynı motor puntoda gayet memnun ederken astra sürenler arabanın kalkmadığını söylüyorlar. aklıma ağırlıktan başka bişe gelmiyor... turbo dolum süre farkını bilmiyorum.
    ağırlıktan başka bişey gelmesinede gerek yok zaten

  6. #25
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı nightkids_han Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    teşekkür ederim lewo , artık geçebileceğim seni
    bi sürpriz patlatabilirim her an ama

    geç kardeşim ayrıca ayıpsın lafımı olur canın sağolsun

  7. #26
    nightkids_han
    Misafir
    Alıntı lewo_rolla Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bi sürpriz patlatabilirim her an ama

    geç kardeşim ayrıca ayıpsın lafımı olur canın sağolsun
    ahanda yazılım yaparsan ayıp olur ama

  8. #27
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    200 cc hacim farkı var..

    1500 cc de 16 valve olsa çok daha iyi olurdu..

    kimse fazladan mekanik parça koymak istemez motoruna..Verim almışlarki koymuşlar..

    bu iki motorda aynı vergi dilimindemi ?
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  9. #28
    nightkids_han
    Misafir
    Alıntı Mehmet Gazihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    200 cc hacim farkı var..

    1500 cc de 16 valve olsa çok daha iyi olurdu..

    kimse fazladan mekanik parça koymak istemez motoruna..Verim almışlarki koymuşlar..

    bu iki motorda aynı vergi dilimindemi ?
    mehmet bey samsun'daydınız fakat aracımı teslim almadım henüz o yüzden işlem uygulayamazdık
    vergi olayını bilemiyorum ama benim soruma yorumunuz nedir merak ederim

    arkadaşlar dikkatimi çektide ,
    megane 2 1.5 dci 100 hp 200 tork 'ların sıkıştırma oranı 18 'lerde
    yarın kısmetse alacağım megane 3 1.5 dci 106 hp 240 tork olanı 15'lerde
    bu fark neden kaynaklanıyor? cc 'ler, çap* strok 'lar aynı ikiside 8v ....
    yani bu sıkıştırmanın düşmesi bana + mıdır ? aydınlatırsanız sewinirim , saygılar .....

  10. #29
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıkıştırmanın düşmesi daha geniş yanma odası hacmi demek .. daha geniş bir alanda tutuşan hava daha uzun süre yanar..daha uzun süre yanması daha yüksek tork oluşturur..

    aynı turbo basıncı ile 40 Nm anca böyle alınırdı ..

    sana artısı var..
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  11. #30
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.152
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M U R A T Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hızlı veya yavaş sen hala yanlış yerdesin 8 valf kapağı 16 valf kapaktan üstün görüyorsun ve avantajınıda görmüşsün zaten daha bişey demiyeyim..
    Avantaj diye birşey yok. Kullanılan teknoloji yada tekniğin bir karakteristliği diyelim. 106xs'in alt devirleri 106gti'dan daha seri daha çabuk tepki veriyor. Aynı şekilde 90 hp lik 8v TU5 bloklu 206 XS gene 110 hp lik 16v TU5 bloklu 206XS'den alt devirleri gene daha iyi daha tepkili.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  12. #31
    nightkids_han
    Misafir
    Alıntı Mehmet Gazihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sıkıştırmanın düşmesi daha geniş yanma odası hacmi demek .. daha geniş bir alanda tutuşan hava daha uzun süre yanar..daha uzun süre yanması daha yüksek tork oluşturur..

    aynı turbo basıncı ile 40 Nm anca böyle alınırdı ..

    sana artısı var..
    turbo'ları farklı diye biliyordum ama...100lükle...

  13. #32
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo aynı demedim zaten..Aşağı yukarı aynı basınçta çalışıyor sistemler..

  14. #33
    nightkids_han
    Misafir
    anladım kaç basıyordur 0.9 diye biliyordum ama

  15. #34
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Mehmet abi benim stock basınç nedir bide hiç bilgin varmı o konuda?

  16. #35
    M U R A T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    34
    Mesaj
    2.757
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Avantaj diye birşey yok. Kullanılan teknoloji yada tekniğin bir karakteristliği diyelim. 106xs'in alt devirleri 106gti'dan daha seri daha çabuk tepki veriyor. Aynı şekilde 90 hp lik 8v TU5 bloklu 206 XS gene 110 hp lik 16v TU5 bloklu 206XS'den alt devirleri gene daha iyi daha tepkili.
    bunun sebebi çok supap olması değil bence daha çok egzantrik ve emisyon kuralları 16 supaplıları alt devirlerinin katili..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •