User Tag List

Sayfa 40/117 İlkİlk ... 3038394041425090 ... SonSon
2220 sonuçtan 742 ile 760 arası

Konu: Dizel Motor Modifiyesi

  1. #742
    emirhan sph - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul/florya
    Mesaj
    2.099
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hocam tartıştıgmız konu o degil devir bandını uzatmanın virajlı yolda nasıl bi etki yaratabilecegi.(turbonun destekledigi surece)
    Mapped by DR.ECU

  2. #743
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emirhan sph Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tamam işte devir bandı uzasa 5000 lere kadar,turboda desteklese cıllop olmazmı?
    Yani düşünsene 2000 den 5000 dd ye kadar turbo desteklio dibine kadar zorlıyabilirsin.
    Böle bşey yapılamazmı?
    Olur da dizelin doğası gereği 4500 den sonra tork direk iner aşağı, yanma benzinli kadar çabuk olamıyor çünkü.

    Benzinli araçtaki tork eğrisi kadar lineer bir eğri yaratmak zordur.

  3. #744

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emirhan sph Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam tartıştıgmız konu o degil devir bandını uzatmanın virajlı yolda nasıl bi etki yaratabilecegi.(turbonun destekledigi surece)
    mümkün değil arkadaşlar dediğiniz gibi olsa tamam o zman benzinli almaya zaten gerek kalmamış demektir dizellerde 5000 gören dizeller bile yüksek devir çeviren dizel anlamına geliyor 5k görmek yerine 0-4500 d/d arasını nasıl doldururum neler yapabilirim diye düşünmek daha mantıklı ve doğru olacaktır ....
    Golf MKVII 1.6 Tdi

  4. #745
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.793
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende 4000dd sonra arabayı dırek arkadan sankı bısı tutuyor rollerde falan 4bıne gelmeden degıstırıorum vıtesı..yokuslardada 2000den asagı dusmedgı surece kucultmuyorum vıtesı tork devrınde kalıyor araba çekiyor zaten

  5. #746
    emirhan sph - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul/florya
    Mesaj
    2.099
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tabiki o düşüncede dogru ama jetta tdi cup araçlarındaki devir bandı uzun gibi geldi bana youtube de videoları falan var.
    Mapped by DR.ECU

  6. #747
    douu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    6.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu konuda elden çok fazla bişey gelmez.. Tüm dizel araçların turbolarını malesef beklenilenden daha küçük koyuyolar.. Tork kaybetmeden devir çevirmek isteyen arkadaşların büyük turboya geçmeleri gerekiyo tabiki de.. Ama turboyla bitmiyo.. Enjektör intercooler egzoz falan liste uzuyo Ha diyelimki bunu yaptınız.. 5200-5500 devirlere kadar dolu dolu döndünüz.. Ama bu sefer bizim araçların ekonomikliğini sağlayan alt devir gücünü kaybedeceksiniz.. 2000 2500 devirlerde turbo dolmamış olacak.. O devirlerde gitmek isterseniz gaza daha fazla basıp daha fazla yakıt yakacaksınız.. Turbo 3000 devirde dolacak.. Düşük viteslerde şehir içinde gereksiz yere patinaja kalacak tehlike yaratacak vs. O yüzden turbo büyütmek , öyle oluyosa en büyüğünü takalım mantığıyla değil hangisi bana en büyük verimi verecek , devir aralığını çok fazla değiştirmeden güç bandını yukarıya çekecek şekilde düşünülmelidir.. Varsın devir çevirmesin.. 2000 devirden arabayı toparlasın da gerisi lazım değil

  7. #748
    douu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    6.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ha bu arada devir çevirmekten kastınız nedir bilmiyorum ama dizel araçta devir çevirmeden tatminkar hızlara çıkabiliyo merak etmeyin.. Fazlasını beklemek vtec gibi hızlar istemektir.. Mesela benim ibiza çok gariptir ki 4. vitesin sonu vtecle aynı

    1. vites : 55 km
    2. vites : 85 km
    3. vites : 135 km
    4. vites : 190 km ( 9000 devir dönen vtec 195te kesicide )
    5. vites : 225 km
    6. vites : 235 km (3800 devir gibi kalıyo turbo ufak oldugundan daha fazlasını gidemiyo henüz )

    Benim aracımın değerleri böyle.. 4500 deviri geçmem vites atarken..

  8. #749
    emirhan sph - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul/florya
    Mesaj
    2.099
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hmm anladım açıklamanız için teşekkurler.Tabiki şehir içi kullanımda hiç bi faydası olmıcaktır yani pist kullanımına çevirebilirmiyiz diye merak etmiştik onu araştırıoduk ki bunun mumkn oldugunu orendik. Turbo,enjektor ve bikaç deişiklikle devir bandını 53000 lere ceekebilir ve pist kullanımına uygn hale gelebiliriz
    Bizim amacımız pist içindede benzınlı araçlar gibi randıman alabilmek yani devir bandını uzatarak vırajlarda vıtes kucultup buyuturken kaybettigimiz zamanı yok edip benzinlinin tamponuna yapışmak
    Mapped by DR.ECU

  9. #750
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dou_corolla Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ha bu arada devir çevirmekten kastınız nedir bilmiyorum ama dizel araçta devir çevirmeden tatminkar hızlara çıkabiliyo merak etmeyin.. Fazlasını beklemek vtec gibi hızlar istemektir.. Mesela benim ibiza çok gariptir ki 4. vitesin sonu vtecle aynı

    1. vites : 55 km
    2. vites : 85 km
    3. vites : 135 km
    4. vites : 190 km ( 9000 devir dönen vtec 195te kesicide )
    5. vites : 225 km
    6. vites : 235 km (3800 devir gibi kalıyo turbo ufak oldugundan daha fazlasını gidemiyo henüz )

    Benim aracımın değerleri böyle.. 4500 deviri geçmem vites atarken..


    aaah ah ne güzel oranlarmış onlar öyle..... benim
    3. : 100
    4. : 140
    5. :183..... 4600 ler gibi kesici...

  10. #751
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.793
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    supercharger nasıl olur acaba
    en guzelı aynı dvırler arasında max guc yap chıp gıtsın

  11. #752

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dizellerde son dişli uzun olduğu zaman ( uzun tabiri kişiden kişiye değişir we aracın motoruna göre tabide )
    devir saati bir yerde takılıp kalıyor ilerlemiyor daha belki remapla artabilir yaw
    Golf MKVII 1.6 Tdi

  12. #753
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı efe_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dizellerde son dişli uzun olduğu zaman ( uzun tabiri kişiden kişiye değişir we aracın motoruna göre tabide )
    devir saati bir yerde takılıp kalıyor ilerlemiyor daha belki remapla artabilir yaw
    benim yazıyla ilgil yazdıysanız ben özellikle son dişliyi kısa olarak görüyorum.Çünkü hızın kesildiği devir kesici devri ,, 3000 ler falan olsa haklısınız.Bi türlü pratik bi çözüm bulamadım o hız olayın.Stock hali ile o hızlara kadar çok iyi ama motoru yüklesemde yüklemesemde 182 183 te kalacağını bilmek can sıkıcı biraz.

  13. #754

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ahmet Saraçoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim yazıyla ilgil yazdıysanız ben özellikle son dişliyi kısa olarak görüyorum.Çünkü hızın kesildiği devir kesici devri ,, 3000 ler falan olsa haklısınız.Bi türlü pratik bi çözüm bulamadım o hız olayın.Stock hali ile o hızlara kadar çok iyi ama motoru yüklesemde yüklemesemde 182 183 te kalacağını bilmek can sıkıcı biraz.
    yok yaw sizin yazıya değil oylesine yazdım
    102likmi sizin araç 115mi ?
    Golf MKVII 1.6 Tdi

  14. #755
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    98 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı Ahmet Saraçoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aaah ah ne güzel oranlarmış onlar öyle..... benim
    3. : 100
    4. : 140
    5. :183..... 4600 ler gibi kesici...
    1 52 2 85 3 125 4 165 5 221 e kadar izin veriyo ama 205 yaptım bikez haricinde 195 i geçmedi 3 kişi + bagaj + klima açık şekilde 190km @ 4500 rpm 5200 çeviriyor aracım.
    Alıntı efe_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dizellerde son dişli uzun olduğu zaman ( uzun tabiri kişiden kişiye değişir we aracın motoruna göre tabide )
    devir saati bir yerde takılıp kalıyor ilerlemiyor daha belki remapla artabilir yaw
    remapla biraz egr ve kat iptaliyle bi 200-300 devir daha çevirir bence

  15. #756

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    standart bir common rail değişken geometrili turbo diesel araçta herhangi bir araç C segmenti olsun , remap uygulaması ile hangi ayarlarla oynanır değiştirilir detaylı bilen arkadaşlar varmı acaba ?
    Golf MKVII 1.6 Tdi

  16. #757
    douu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    6.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emirhan sph Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hmm anladım açıklamanız için teşekkurler.Tabiki şehir içi kullanımda hiç bi faydası olmıcaktır yani pist kullanımına çevirebilirmiyiz diye merak etmiştik onu araştırıoduk ki bunun mumkn oldugunu orendik. Turbo,enjektor ve bikaç deişiklikle devir bandını 53000 lere ceekebilir ve pist kullanımına uygn hale gelebiliriz
    Bizim amacımız pist içindede benzınlı araçlar gibi randıman alabilmek yani devir bandını uzatarak vırajlarda vıtes kucultup buyuturken kaybettigimiz zamanı yok edip benzinlinin tamponuna yapışmak
    Yanlış düşünüyorsun bence.. Virajlarda alt devirlerin canlı olması vites düşürmeden gidebilmene yarar.. Asıl benzinli araçlar vites küçülteceği için onlar zaman kaybı yaşarlar..

  17. #758
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Multijet araçlardaki geberik alt devirlere birde turbo büyütülerek iice dezavantaj oluşuyorsa, bu işlemlere hiç girilmez. Çünkü 2500dd altı gerçekten çok kötü, ne yokuş çıkıo nede düşük viteste ilerlemeye imkan verio.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  18. #759
    BlackEmperor
    Misafir
    Alıntı lewo_rolla Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1 52 2 85 3 125 4 165 5 221 e kadar izin veriyo ama 205 yaptım bikez haricinde 195 i geçmedi 3 kişi + bagaj + klima açık şekilde 190km @ 4500 rpm 5200 çeviriyor aracım.


    remapla biraz egr ve kat iptaliyle bi 200-300 devir daha çevirir bence
    ilk sayfadaki dyno kağıdına bak lewo ,max hp yi 300 devir daha erken aldım max torqu da 700 devir gibi daha geç. Ezbere yorum yapmak yanlış olur araç üzerinde yapılan işlem ve o işlemin neleri değiştirdiği eğrilerin karakterini değiştirebilir. Torq ve hp eğrisi daha yakın oldu suan oncden 1800 devire 4300 du ( bunlar orjinal olması lazım ) Şimdi ise max torq 2500 devire max hp de 4000 devir civarlarına geldi. makas kapandı baya

    Şimdi bu ne demek oluyor diyeceksiniz Şu demek oluyor, dizelin torq avantajını yüksek devirlerde biraz daha fazla kullabiliyorum, max torq biraz daha üst devirde olsa daha çok benzinliler gibi olacak Rolllingde üst devirlerdeki dejavantaj dahada azalacak

    Saygılar...

  19. #760
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.793
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sımdı remap mı daha ıyı chıp mı arasındakı farkalr ne?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •