100 den sonrası turboya zarar fındık kadarmış turbomuz :D
Printable View
http://ressim.net/8/upload/019f3cef.jpg
Ahanda bizim turbolar böyle :D büyütmekte fayda var
büyütmek lazımda hiç dolmaz artık heralde :)
1.3 70 ve 75 lerde tubo basıncı beyinden arttırılamadığından turbolar önceden nası çalışıyorlarsa aynı basınclarda aynı devirlerde calısırlar..
sadece fazla püskürtülen mazot EGT yi arttırır turbo daha sıcak calısmıs olur..
orj turboyla 100hp üzeri güçler hayal..
Gel ölçelim arabanı istersen görelim gücünü..
65lik clio için uğraşmaya değermi cooler olmayan tip.?
c4 1.6 hdı 110 bg lik tesisattan sonra araç baya hantallaşmıştı eski günlerini arar olmuştum bir kutu içi filtre ve saolsun megachips mehmet abi sayesinde şuanda inanılmaz derecede kafa diker oldu o tesisatlı haliyle stock vtec e kafa tutuyorum siyah dumanda atmıyor
o 2000tl ye değer..
1.3multijet 70-75 hp liklerde turbo basıncını cok kolay bir şekilde arttırabilirsiniz. hiç vana yada ebc almanıza gerek yok. 3-5tl ye turbo wastegate hortumunun içine konulabilecek ebatta geçen hava akımını daraltacak yüzük yaptırın. orjinal 0.9 barda yürüyen turboyu 1.5 bara kadar(max) arttırabillirsiniz. boost artışından sonra dyno ölçümlerine bakıldığında max hp de kayda değer bir artış olmamasına(3-4hp) rağmen tork verileri(10-15nm) artmıştır.
multijetimi ebc ile 2005 ten 2008'e 3 sene 1.3 barda yürüdüm. herhangi bir sorunla karşılaşmadım. yakıtı dijital box ara kablo ile direkt pc de ayarlayarak çok kez dyno ya cıktım. tecrübelerime dayanarak yazıyorum bazı şeyleri. kamikaze olacak bir durum yok.
Mehmet usta 95 hp liğin turbosunu alsak direk 75 liğe uyum sağlıyormu başka neler değişiyor?
turboyu büyütsem,volanı sabitlemek şart mı ? .o
Sadece turbo buyutmede gerek olucagini sanmam
yenikonu açmayıp buraya yazıyım
Bir arkadaşımın 75hplik D kasa Corsasına çip uygulamasının yanında EGR valf iptali ve filtre koymayı düşünüyoruz. Bu konuda;
-EGR iptali zor olurmu? sök-tak fazla aracı kuracatmak istemiyoruz
-Dizellerde genel olarak kutu içi filtre koyulduğunu gördük bunun belli bir nedeni varmıdır?
-Bu uygulamalar sonunda araçtan dumansız sağlıklı kaç hp alırız?
Teşekkürler
yok mu cevap?
bu uygulamalarla 100 hp ye yaklaşır araç dumansız kutu içi filtre mantıklı açığa gerek yok egr iptali yazılımsal olarak yapılıyor fakat sac conta ile kapatılırsa daha iyi zor birşey değil bu işlemlerin içinde arabayı kurcalıcak birşey yok gayette memnun kalırsınız yanlız yazılımı yaptıracağınız yeri iyi seçin yeter :)
tamam teşekkür ederim
95 lik motorun turbosu VGT biliyorum tak çıkar olmaz öyle.. 75 ve 95 lik motorlar arasnda teknik açıdan baya fark var zaten.
yazılım
enjektörler
turbo
debriyaj baskı ve balata
mazot filtre
enjektör kütükleri
manifold da farklıydı galiba.
Ama turbonu hybrid yapabilirsin.
şimdilik yazılım beni kesiyo ilerde daha fazla güç için bu işe girebilirim :)
önümüzdeki hafta Corsama bi kaç uygulama düşünüyorum bende.
downpipela birlikte katalitik kon. iptali yapıcam. yanlız bır sorum olucak Mehmet Bey corsa 1.3cdti 90hplik aracım ecufast yazılım var. bildiğiniz gibi bizim araçlarda kat. ve son susturucu var sadece.
hazır egzoscuya gıtmısken sonuda ıptal ediyim diyorum? ses ve performans açısından nasıl olur bılgı verme sansınız varmı? ıkısınıde ıptal edınce sadece boru kalıcak sona kadar
ben 1.9 kangoo ya kat iptali egsoz cai yaptım suanda gidişi hafifdende olsa iyileişti nede olsa 1.9 karadizel :D
Agresif yazilimla beraber powerbox birarada kullanimiyla ilgili olumlu olumsuz gorusler sonuclar neler merak ediyorum birde bu sekilde kullanan varmi ?