User Tag List

Sayfa 5/6 İlkİlk ... 3456 SonSon
98 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: Modifiye YARDIM/ 1.6 dizel fiesta 95hp

  1. #77

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.4 fiesta 190a tıkanmadan çıkıyorsa harikaymış walla 1.6sı neler yapar allah bilir

  2. #78

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akdeniz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araştırmadım ama focusu 90 hplik motoruyla aynı olabilir diyorlar. ancak bu 95hp ne değişmiş onu bilmiyorum.
    95 likerde DPF var. Birde kelebek var diye hatırlıyorum..

    Motorun mekaniğinden bahsediyorsanız motorun mekaniği aynı. Ancak 90 lık motorla 110 luk motorların donanımlarında bir sürü farklılık var. Burada donanım dediğim şey cam kaldırma alarm falan değil. Motorun çevresindeki donanımlar. 110 luğun turbosunu alıp direk takamazsınız. Yerine uyar. O konuda hiçbir sorunda olmaz. Uymasa ne olacak 50 liraya manifolt satıyor hurdacılar alıp onu kullanırsınız ama VGT elektronik kontrollü. 90 lıklarda VGT yi kontrol edebilecek bir düzenek yok. Dolayısı ile ECU yu da değiştirmeniz gerekecektir. Onu değiştirseniz elektrik tesisatını değiştirmelisiniz. E alacağınız tesisatta sizin arabanızda kullanılmayan bir sürü alet edevat olacak. Onlarıda eklemelisiniz. 110 lukların intercoolerları daha büyük. Onu heryerden bulabilirsiniz. Valeo üretimi. Sprinterlarda bile o çıkıyor. Ama genede boru falna filan işi olacaktır. Hepsini yapsanız göstergeniz onunla uyumlu olabilecekmi mechul. Kısacası bi VGT için o kadar debelenmeye değmez. İllede yaptıracağım derseniz daha büyük bir turbo ama VGT olmayan daha büyük bir turbo ile uğraşın. Ama bunlara başlamadan önce bi 6 ileri vites kutusuda bulun.

    Arabanızdaki orjinal turbonuz mitsubishi TD025. Aşağıda manifoltu ile beraber resmini ekliyorum. Galiba yenilerde Garrette kullanmaya başlamışlar ama ben hiç görmedim.



    Aşağıda resimde gözüken intercoolerlardan altta kalan 90 lıklardaki üstteki büyük ise 110 luklarda çıkan intercooler. Çıkışları bağlantı ayakları falan komple farklı. Aynı intercooler ın düz çıkışlı olanını Mercedes Sprinterlarda kullanıyorlar. Ama onunda parça fiyatı epey yüksektir herhalde.

    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  3. #79
    Selim Kaynar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    66
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    90
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hangi motor bu litre başına 100 hp veren dizel. Ben bilmiyorum. En fazla 177 hp ile 3.20D deki felan motoru biliyorum ben.
    BMW 123 d 204hp/1995 cc=102,25 hp/lt (biturbo)
    Fiat/Lancia Delta 1910 cc JTD 187 hp=97,90hp/lt (Twin turbo)
    BMW 335d -535d 286hp/2993cc=95,5 hp/lt (twin-turbo)
    Saab 9-3 Sport Sedan 1.9 TTiD Vector 180 hp/ 1910 cc = 94,2408 hp /lt (Çift Turbo)
    BMW 320d 184hp 92,2 hp/lt

    Ayrıca yakında bmw 1.5 l 150 hp dizel motoru piyasaya sürecek.

    Mazdanın sky d temiz dizelleri 5200 rpm de redlina girecek. vsvs
    Bu sky motorların üst devirleri güzel torklarla doldurursak çok ciddi güçler alabiliriz.

  4. #80

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motorun mekaniğinden bahsediyorsanız motorun mekaniği aynı.
    Düzeltiyorum. 115 lik focuslardaki yeni nesil euro5 motorlar eskilerinden farklı.. Yenileri 16V değil 8V kapağa sahip. Ve bildiğin gaz kelebeği var. Kapak farklı kısacası. Muhtemelen 95 liklerde de durum aynıdır.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  5. #81
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    98 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı Selim Kaynar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mazdanın sky d temiz dizelleri 5200 rpm de redlina girecek. vsvs
    Bu sky motorların üst devirleri güzel torklarla doldurursak çok ciddi güçler alabiliriz.
    d4d lerde 5200 limitörlü, yenilik sayılmaz bu ama tabi max gücü 5200 de verecekse bişey diyemeyiz

  6. #82
    akdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    140
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    merruse:

    ilk olarak benima raçtaki intercooler diklemesine duruyor, ve intercoolerdan motora giden çıkışın üzerine tornacıdan delik deldirip nitro memesini oraya monte ettirdik. ayrıca bu çıkıştan gaz kelebeğine 15-20cm falan var ve alanlar çok daralmış ve aradaki boruda tel sargılı kauçuk. hani 1.si uzun intercooler değil, kalın intercooler tipi gerekli, 2.ayrıca aynı giriş çıkış uçlu olması gerekiyor çünkü bağlantı elemanlarını metalden boru yaptırsak alan çok dar montajda çok zorluk çekeriz. kauçukta zaten eğip büküp geçiriyorsun.
    3. araçta şu anda çipte var yeni mehmet gazihandan yaptırdım, şuan için bir sorun yok gibi görünüyor ve bu araç için tatminkar gidiyor. inş ilerdede programdan kaynaklanan bir sorun olmaz. yani nosu açtığım takdirde 20-40hp arası güç koyduğunu zannediyorum araca. heralde bu güçlerden sonra turboyu büyütürsem bu araca büyük turbo +nos kaldırmaz gibi geliyor bana. şu anda basınca motorun bağırması arttı, nosuda bu gün deneyecem yeni programla. baktım eğer motor patlamak üzere daha fazla modifiye yapmayacam, turboyu büyütüp onun çilesini çekmektense nos daha ucuz daha kolay daha iyi ve her aracıma takabilirim. en önemlisi... nosun zevki turbodan daha fazla ....

    şimdi yayda sipariş etmiştim yarın geliyor. aracın patiye kalacağını tahmin etmiştim. inş yaydan sonra biraz azalır. 1. viteste 3000 devirden sonra kendi kendine çok pati yapıyor, bu 106gtilara binenler varsa bilirler, aynı o tipte... belki lastikleri değiştirmem gerekli 2nin sonralrındada nerdeyse pati yapacak lastik kokusu çok geliyor. lastikler biraz daha eskidimi ordada patiye kalır araç.

    efe: geçen bir polo denk geldi otobanda 1.6 lardan. daha önce benim araçla 195i geçememiştim. polo kaptırmış gidiyordu arkasından bastım. yetiştikten sonra arkasına rüzgarına geçtim o sırada 200e çıktı araç. heralde polo 185 falan yapıyordu o sırada. geçtikten sonra tekar 195e düştü ((, 1.5 85hplik megan ilede denedim bir kaç boy fark oldu. bunlarla çipsiz nossuz halimle denedim tabiki. anladığım kadarıyla bu araca şu anda bu şanzıman az. devir sona dayansa bile 205i geçemez.



    bu sınıfta çok kişiye şaka yapacam gibi görünüyor ))
    N2O4-spec

  7. #83
    akdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    140
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu bir ara duymuştum yerli intercooler yapan firmalar var diye, acaba benim orjinal intercoolerı onlara versem giriş çıkışlarını söküp kalın bir intercoolera o giriş çıkışları monte edip bana verebilirlermi??
    N2O4-spec

  8. #84
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    98 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı akdeniz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    efe: geçen bir polo denk geldi otobanda 1.6 lardan. daha önce benim araçla 195i geçememiştim. polo kaptırmış gidiyordu arkasından bastım. yetiştikten sonra arkasına rüzgarına geçtim o sırada 200e çıktı araç. heralde polo 185 falan yapıyordu o sırada. geçtikten sonra tekar 195e düştü ((, 1.5 85hplik megan ilede denedim bir kaç boy fark oldu. bunlarla çipsiz nossuz halimle denedim tabiki. anladığım kadarıyla bu araca şu anda bu şanzıman az. devir sona dayansa bile 205i geçemez.



    bu sınıfta çok kişiye şaka yapacam gibi görünüyor ))
    yeni kasa pololar ciddi gidiyor uzunda yanlız, kadranda 220 civarı birşeyler gördük biz 1.6 tdi 5 ileri manuel ile, 4000 devirdeydi daha

  9. #85

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yeni kasa pololar ciddi gidiyor uzunda yanlız, kadranda 220 civarı birşeyler gördük biz 1.6 tdi 5 ileri manuel ile, 4000 devirdeydi daha
    bnm meggy 218 geçmiyor polo napıyormuş oyle yaw

  10. #86
    akdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    140
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yeni kasa pololar ciddi gidiyor uzunda yanlız, kadranda 220 civarı birşeyler gördük biz 1.6 tdi 5 ileri manuel ile, 4000 devirdeydi daha
    polo eğer 90hp ile daha 4000devirde 220 yapıyorsa, bu mantıkla çipli 106gti ıda geçer öyle değilmi?

    pololar iyi gidiyor tamam ama fiestayla aralarında fabrika verisi sadece 0,2sn 0-100km için fark var. :S yani polonun hava filtresi hafif tıkalı olsun fiesta geçer anlamında bu. fiesta 1040kg heralde. polo 1200kg. polonun motor değilde şanzımanı daha başarılı bencede.

    diğer araçta 2kişilerdi ve dediğim gibi arka rüzgarından destek aldım ve geçtim. kendine güvendi ve bastı arkadaş. basmayacaktı yaptığı hatayı anlamıştır ancak ben onu geçtikten sonra 3-4 boy fark attım sonra sabitlendi aramız. yani öle 200ü zor geçer gibi görünüyordu.

    ben sizin standart polo ile 220 yaptığınız koşulları merak ettim doğrusu. hatta aynı şehirde olsaydık denemeye davet eder birde gözlerimle görmek isterdim ancak aynadan görme ihtimalide var
    N2O4-spec

  11. #87
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    98 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı akdeniz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben sizin standart polo ile 220 yaptığınız koşulları merak ettim doğrusu. hatta aynı şehirde olsaydık denemeye davet eder birde gözlerimle görmek isterdim ancak aynadan görme ihtimalide var
    Muhtemelen aynanızda kalırız kısa düzlüklerde, ama uzun yol şartında geçmemiz muhtemel sizi şanzıman oranının etkisiyle o hızı gördük, Konya-Ankara arasında , geçtiğimiz Eylül ayında

    # Efe , şanzıman oranı dediğim gibi

  12. #88
    akdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    140
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Muhtemelen aynanızda kalırız kısa düzlüklerde, ama uzun yol şartında geçmemiz muhtemel sizi şanzıman oranının etkisiyle o hızı gördük, Konya-Ankara arasında , geçtiğimiz Eylül ayında

    # Efe , şanzıman oranı dediğim gibi
    valla helal olsun dediğim gibi polodaki şanzıman daha başarılı anladığım kadarıyla o ağırlıktaki arabayı öyle ötürebilmesi gayet iyi.

    ancak benim aracı 180-190a kadar geçemeyeceğinizi garanti ederim ondan sonra zaten benim araç daha gitmiyor orda da denemem biter zaten.
    N2O4-spec

  13. #89
    akdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    140
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yeni kasa pololar ciddi gidiyor uzunda yanlız, kadranda 220 civarı birşeyler gördük biz 1.6 tdi 5 ileri manuel ile, 4000 devirdeydi daha
    hocam sen yanlış görmüşsün heralde. az önce otobanda bir 105ps golfü uzunda geçtim. araç 190da tıkandı. zaten verilerindede 189 diyor son sürate. yani kusura bakma ama 90hp polo 220 yapıyor diosun, ben az önce 105 hp abisine el salladım.
    N2O4-spec

  14. #90
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    astarı yüzünden pahalı bu mudur? evet budur. güzel post.

    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    95 likerde DPF var. Birde kelebek var diye hatırlıyorum..

    Motorun mekaniğinden bahsediyorsanız motorun mekaniği aynı. Ancak 90 lık motorla 110 luk motorların donanımlarında bir sürü farklılık var. Burada donanım dediğim şey cam kaldırma alarm falan değil. Motorun çevresindeki donanımlar. 110 luğun turbosunu alıp direk takamazsınız. Yerine uyar. O konuda hiçbir sorunda olmaz. Uymasa ne olacak 50 liraya manifolt satıyor hurdacılar alıp onu kullanırsınız ama VGT elektronik kontrollü. 90 lıklarda VGT yi kontrol edebilecek bir düzenek yok. Dolayısı ile ECU yu da değiştirmeniz gerekecektir. Onu değiştirseniz elektrik tesisatını değiştirmelisiniz. E alacağınız tesisatta sizin arabanızda kullanılmayan bir sürü alet edevat olacak. Onlarıda eklemelisiniz. 110 lukların intercoolerları daha büyük. Onu heryerden bulabilirsiniz. Valeo üretimi. Sprinterlarda bile o çıkıyor. Ama genede boru falna filan işi olacaktır. Hepsini yapsanız göstergeniz onunla uyumlu olabilecekmi mechul. Kısacası bi VGT için o kadar debelenmeye değmez. İllede yaptıracağım derseniz daha büyük bir turbo ama VGT olmayan daha büyük bir turbo ile uğraşın. Ama bunlara başlamadan önce bi 6 ileri vites kutusuda bulun.

    Arabanızdaki orjinal turbonuz mitsubishi TD025. Aşağıda manifoltu ile beraber resmini ekliyorum. Galiba yenilerde Garrette kullanmaya başlamışlar ama ben hiç görmedim.



    Aşağıda resimde gözüken intercoolerlardan altta kalan 90 lıklardaki üstteki büyük ise 110 luklarda çıkan intercooler. Çıkışları bağlantı ayakları falan komple farklı. Aynı intercooler ın düz çıkışlı olanını Mercedes Sprinterlarda kullanıyorlar. Ama onunda parça fiyatı epey yüksektir herhalde.

  15. #91
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abicim bide bronz balata çaktırda aldığın güc boşa gitmesin orjinal baskı o güçleri kaldırırmı tartışılır ama kesin bildiğin için söylemiyorum tahmin yürütüyorum saygılar

  16. #92
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.197
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Selim Kaynar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    BMW 123 d 204hp/1995 cc=102,25 hp/lt (biturbo)
    Aslında BMW olarak kastetmiştim 100 hp üzeri diye. Bu motoruda ben 2.300 cc civarı diye biliyordum 123d isminden dolayı. Gerçekten güzel değer elde etmiş BMW.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  17. #93
    akdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    140
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    120d ye binmiştim zamanında 172hp turbo dizel. yolda tutması zor araç s2k gibi. kimse kolay zannetmesin. 204hpyi tahmin edemiyorum heralde eğlence makinesi gbi bişeydir. ama bmwnin fiyat listesinde bile görnmüyor bilmiyorum alan kaç kişi vardır.

    nazar değmesin diye kurşundan balata döktürmeyi düşünüyorum. onun dışında problem yok...
    N2O4-spec

  18. #94
    Selim Kaynar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    66
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    90
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aslında BMW olarak kastetmiştim 100 hp üzeri diye. Bu motoruda ben 2.300 cc civarı diye biliyordum 123d isminden dolayı. Gerçekten güzel değer elde etmiş BMW.
    BMW 316d 318d 320d 123d hepsi 1995 cc
    330d 335d 740d hepsi 2993cc

    740 d 306 ps bu motor da litre başına 100 ün üzerinde

  19. #95

    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    97
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2,0 tdi golf dsg aracım var tamamen orjinal max hız 210 görüyor düzde dahada gitmiyor sorması ayıp olmasın polo 220 hayatta görmez göremez ha ibresi bozuktur tatmin eder

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •