arkadaş belki depoda kalan mazotun üzerine 30 liralık mazot almıştır öyle gitmiştir :)
Printable View
arkadaş belki depoda kalan mazotun üzerine 30 liralık mazot almıştır öyle gitmiştir :)
offf o kadarda az yakmaz bedavadan bile daha ucuza gitmek demek bu passat tdi ile full depo ist. izmir ist. yapabiliyordum arada feribotla tabi 1200 km 110 sabit hızla
biraz süratli gelseydim 900 km rahat yapıyordum 55-58 lt yakın mazot alırdı her seferinde
Skodalara bakmanı kesınlıkle tavsıye ederim. dilersend eyardımcı oluurum fıyatlarında yetkılı bayısınde çalışıyorum.
Hiç Bitmiyen benzin istiyoruz ! yaptım olacak gibi oldu konu :)
Akhisar dan Pendik ( ido ) 30 tl mazot. 350 km yol. Ben söylerim, inanıp inanmamak size kalmış. İzmirden gelen arkadaşım =) Akhisarda 50 liralık mazot alıyorum; pendiğe geldiğimde kırmızı ışık yanmamış oluyor.. Fanzatiydi, yok öyle bişey falan gibisinden konuşmayalımki insanları yalancı durumuna düşürmeyelim lütfen. Ağzımızın tadı kaçmasın. Şurda bişey paylaştık, pişman etmeyelim insanı. Sürekli gidip geldiğim yol. 90 km hızı aşmam. Şuda var; teknik biliceksin.
arkadaşlar cidden olabilir niye olmasın ki ? yol eğimini devirin yükselmesini falan ayarlarsanz bence 2.5 yakabilme olasılıgı zor olsada var.
adamlar 308 ile bi km testi yapmslardı istanbul antalya arası 1 depo mu ne gibi bi test vardı adam ayna kapatmadan yoks assa inmeye kadar kullanmıstı.
tüketim kesinlikle şöförden şöföre değişir
güzergahın coğrafi özellikleri + trafik yoğunluk durumu ve tabii ki de iklim şartları...
keza , aracın bakım durumu da çok farkettirir
hatta arabanın yük durumunu da gözardı etmemek lazım...
ama sıfır eğim + rüzgarsız ortamda elde edilen fabrikasyon verilerinden daha aşağı bir sonuç yakalanması kafaları karıştırıyor...
bu arada lütfen artık tüketimle ilgili konularda TL hesabı değil de LT hesabı yapalım , yoksa işin içinden çıkamayız , karmaşaya hiç gerek yok...
***** artık neredeyse günde 2 defa fiyatlar değişiyor... :):):)
arabanın elektrik donanımlarını kalorifer-teyp-gereksiz farlar kapatılırsa + camları kapatıp havalandırma sistemi de iç sirkülasyona alınırsa tüketim çok farkeder...
top gear'da a8 tdi ile londra-edinburgh-londra yapmışlardı tek depoyla , hatırlayanlar vardır...
trafik + otoban karışık 535km gidiş + 535km dönüş
evet atlamışım , arabanın kaportasının temiz hatta cilalı ve lastik havalarının da normalden az bir miktar fazla basılması da tüketimi olumlu etkiliyor
aerodinami + sürtünme
soner tahmini tüketimi hesapladım önceki postta
4 litre civarı tüketim yakalanabilir , olabilir
30TL lik yakıt için konuşursak , mazotun litresi de 2-2,1 arası bişey olması gerekiyor bu durumda
1 ocak 2011den bu yana opet arşivlerinden bakarsak ;
kırsal 3,16-3,24 TL arası oynamış
motorin 3,31-3,49 TL arası oynamış
yaklaşık 3,39 lira imiş eurodizel, 30 liraya 8,85 lt mazot..
8,85 x100 / 350 km = 2,5 lt /100 km tüketim.. bu değere inanan var mı?
bu arada yunus yanlış anlama , benim niyetim senin üstüne gelmek değil
analiz yapıyoruz , rakamlarla konuşalım istedim
geçen aylardaki en düşük fiyat olan 3,16 TL den "kırsal" mazot alsan
30TL = 9,5 litre yapar
350km menzili 9,5litre ile yapmış olursan da ortalama tüketimin 2,71.-LT yapıyor
ne olursa olsun , kaç litre olursa olsun az yaktırmışsın , tebrik ederim
polemiğe gerek yok
cdti-mutlujetlerde stock halde 5.vites düzlükte hangi devirler max. ekonomi sağlar 1750? 2000? 2500? vs gibi. 2.5 değil 3.5-4 yaksam yeter :)
Linea ile o degerleri yakalamak imkansız.Baya tasarruf yapmışındır tebrik ederim.Yalancı veya yalan atıyosun demiyoruz ama ortada bi hesap yanlıslığı var soner abinin dedigi gibi kırmızı ısıgın yanmasıyla yapılan hesap biraz yanlıs cıkar.
Benimde sahibi oldugum eski kasa puntolar 980kg yavuz abininkide aynı.Grandeden falan az yakıyor ki linea daha agır.artı yavuz abininki chipli normalden biraz daha az yakıyor.
Şöyle örnek vereyim bende;kırmızı ısık tam olarak yandıgında 50TL mazot aldım suan lt fiyatını hatırlayamıyorum ama 3.10TL falandı.5kişi,bagajda anfi kabin var ve full dolu sürekli 110-120 arası toplamda 320 km yol yaptım.Yaptıgım yolun 70 km'si dimdik virajlı bozuk köy yoluydu.Ben bile bukadar giderken o rakamlar biraz abartı cıkıyor.
1.4 TSI 122'lik passat 170 civarında 4.4 gördüm abi :D:D:D Tabi anlık tüketim bu ve 7 ileri DSG :)
2 haftada bir izmir istanbul gidip geliyorum yıllar öncede gider gelirdim. Sanırım yeterince teknik biliyorum. Hatta önceki sayfalarda tüketim olarak yakalayabildiğim minimum değeri ramo35 nickli arkadaşımız yazmış. Yaklaşık 8 aydır yine gidip geliyorum. Az sonra istanbula doğru yola çıkıcam hatta. Dediğiniz yol 300 310km arasında bir mesafe bu arada. İzmirden çıkıp kartaldaki evime geldiğimde yalova pendik ido kullanarak 399 değil 401 değil tam 400 km yol yapmış oluyorum. Evimden Akhisar 90 km. (Bornova Profesörler sitesi.) Kısacasını söyliyeyim 30 liralık mazot aldığınızda en iyi ihtimalle 2.85 litre yakmanız lazım... Bu bile mümkün değil. Dümdüz dediğiniz yollarda Akhisar-Balıkesir Bursa-yalova arası yollar yoksa ki diğer taraflarda dümdüz değil... bi derece haklı olabilirsiniz dicem ama ona bile ihtimal vermiyorum... Yeniden hesap edin.
2000 de dolan turbosu olan bır dizel ıle 2200 devirde 4te yol almaklamı daha az yakılır yoksa 5te 1700 devırdemi ? yenı bır dızel kullanıcısı olarak hala karar veremedım:)
Turbo devrindeyken daha az yakıyor benimki.
Daha altına düstü mü yükseliyor anlık ortalama.
bırde benım era 16 valf dıemı bılmıorum ama boost altı cok kötu cekış sehır ıcınde bu yuzden hep 2-3 yapma gerekıor
Basıncın altında kalınca çok yakıyor benim ki anlık tüketimden takip ettigim kadarıyla.. bi de hacimsiz dizel de basınç altında çekmemesi normal.. 1.6 dizellerde öyle bi sorun yok, her devirde gidiyor.
yolun eğimi ve arkadan alınan ruzgar çok farkedıyor tuketımde,
gecen arkadan poyrazı aldım:) focusla 5.1 ltre ortalama ıle gıttım 95 sabıt..
ankaradan ızmire gelmede çok farkeder, devamlı hafıf meyıl rakım farkı çok fazla 6 ltre yerıne 5 ortalamaya dusecegıne eminim..
ilave olarak enerjının korunması açısından kesınlıkle fren yapılmaması gerekli 95 gecılmemeli, cok cabuk vıtes atılması (geregınden erken deıl ama) yokuslarda hız korumaya calısılmamalıi kademelı olarak yavaslamalı gibi..
uzun inişlerde kompresyon aracı çok yavaslatacagı ıcn(ozellıkle 5i kısa olan araçlarda) boşa atılmalı vsvs...
trafıgın akısı ılerden gorulup ona göre gaz ayaktan cekılmelı falan fılan daha var..
bunlarla vectraya 5.3 yaktırıodum uzun yolda 100le.. focusla bmwde 5.7 5.8 yakıyo..
clıo dizel 3.3 3.5 yakıodu 90la gıderken çok kasılırsa bu yontemlerle 3 lıtre cıvarı bı ortalama tutturulur, 90 ı gecmeden.. bi deniyelım olmadı arkadaşla:)
max. torku yakaladığı devirin altına düşürme abi eşşek gibi oluyor araba murat abi.. :)
yanı clıo da aynı hacımlı o cekıor 2000 altı 8 valf olayı farkedıomu acaba gercı clıo cok hafıf ordanda kazanıyor