User Tag List

9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: X-Pipe Yapımı

  1. #1
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    X-Pipe Yapımı

    Proje Adı : Egsoz X-Pipe yapımı
    Proje Yapımcısı : Bülent KOÇ
    Yapılan Araç Marka / model / yıl : Maserati Ghibli, 1996 model
    Projenin Konumu: Egsoz
    Kullanılan Malzemeler: 4 adet 90 derecelik 51 mm krom boru, 4 adet 45 derecelik 51mm krom boru

    öncelikle ACAD da bir çizdim nasıl bir şey yapabilirim diye, sonrasında dirseklerimi getirttim



    sonra puntalayarak şekli oluşturdum



    baktım çok hoşuma gitti olay sanırım oluyor dedim devamında 2 borunun birleşme yerini ayarlayıp çizdikten sonra kestim...



    sonra bütün parçaları birleştirdim, kaynağı ben yapmadım



    kaynak fazlalarını üstten çok az taşlattım



    alın size X-Pipe



    egsoz uçlarım için titanyum görünüm istiyordum, bir teknik denedim ve bence oldu, egsoz uçlarımı da değiştirmeye karar verdim bu deneme sonucunda



    içinin görünümleri beni tatmin etti, çok temiz oldu:





    böylece egsozcuma çok az iş kalmış oldu, arkaları zaten düz gidiyor, manifold kısmında da fazla iş yok... her yerde İskender Usta bulunmuyır maalesef, çok prof olmasa da benim işimi görür
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  2. #2

    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    55
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cok guzel bi calisma olmus, elinize saglik, aldiginiz sesi de paylaşirsaniz makbule gecer

  3. #3
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel olmuş ellerinize emeğinize sağlık.Egsoz hattındaki bu birleşme neden var mantığı nedir bunun ? Sonuçta ayrı geliyor ortada birleşip tekrar ayrılıyor.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  4. #4
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mantık olarak gaz aslında orada birbirine karışmıyor sadece çarpıp yola devam ediyor, ama oradaki o anlık çarpma bir geri basınç yaratıyor, özellikle V motorlarda bunu tavsiye ediyorlar...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  5. #5
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sesi şu şekilde oldu ama tabi komple krom egsoz yaptık son susturucuya kadar...

    BORKED
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  6. #6
    DoganSuper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Angara
    Mesaj
    919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sesi çok iyi gercekten

  7. #7

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Turkiye/Istanbul
    Mesaj
    2.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eline saglik super olmus! gerci cok anlamam ama kendin kesip bicmene bile hayran oldum

  8. #8
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Sadece V motorlarda tavsiye edilmiyo anladigim kadariyla,kat iptal ediliyo vs cizirti cikan sesler kulak tirmalamalarin vs de onune geciliyo.

    + olarak konumlandirildigi yerde onemliymis.Cok one veya cok arkaya koyuldugunda yeterli backpressure olmadigindan tork kaybi vs yasatiyomus alt devirlerde.

    konulabilicek en guzel yer genelde gozlemledigim kadariyla 2.kat veya 1.- 2.orta susturucunun bulundugu yer.


    ellerine saglik abi
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  9. #9
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mr.K Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sadece V motorlarda tavsiye edilmiyo anladigim kadariyla,kat iptal ediliyo vs cizirti cikan sesler kulak tirmalamalarin vs de onune geciliyo.

    + olarak konumlandirildigi yerde onemliymis.Cok one veya cok arkaya koyuldugunda yeterli backpressure olmadigindan tork kaybi vs yasatiyomus alt devirlerde.

    konulabilicek en guzel yer genelde gozlemledigim kadariyla 2.kat veya 1.- 2.orta susturucunun bulundugu yer.


    ellerine saglik abi
    teşekkürler, yurt dışı imalatlara bakarak yerine karar verdim ben de, sesi güzel oldu ve de en azından krom oldu her şey...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •