Geçmiş olsun :(
Printable View
Geçmiş olsun :(
Sebep yagsiz kalma,calisma orasi kesin. Maxinin dedigi gibi pompanin basinc valfinden olabilir, s2k nin sistemini tam bilmiyorum ama karter yag emis borusundan olabilir, tikali yag kanalindan olabilir, yag filtre yer degistirme adaptorunden olabilir. Ben bu tip bir durumda sikintiyi en son olarak iscilikte rektifiyede ararim.
Çok büyük geçmiş olsun zor bi durum.
Geçmiş olsun
Mekanik spor sonuçta bu tip şeylerin riski her zaman var hepimiz için
Ama 2000 kilometrede böyle bir şeyin olması, "şanssızlık" tan daha fazla neden gerektiriyor. Bence üstüne gitmelisiniz.
İnşallah en kısa zamanda telafi edip daha güzelini yaparsınız, kolay gelsin.
Korhan yağsız kalma durumunu düşündük pompaya fln açtık baktık. Ondan değil ama zaten yağ pompası arızalansa bile 2-3 sn içinde böyle birşey olma ihtimali yok. Pompaya en uzak olan yatak gider yakındaki aşınmaz ya da az aşınır anlarım. Bende sağlam yatak kalmamışki.
a dan z ye yapılan motora her motor ustası garantı verır parcalarıda kendı ıstedıgı gıbı almıs aldırmıssa tekrar gecmıs olsun sınan
çok üzücü bi olay.geçmiş olsun,canına bişi gelmesin.
Her ne olursa olsun kullanıcı hatası olmadıktan sonra usta yaptıgı aracın arkasında olmalı
Para kolay kazanılmıyor motor toplanırken yag pompası vs şu bu sonucta kontrol edilerek takılıyor
Şanzımanın krank a yaslama durumu olabilirmi
Yag olarak ne kullanıyordu peki araç ?
hangi modifiye garajı garanti veriyor söyle bakalım? yusuf bey
beyler modifiyenin garantisi yoktır abartmayın
ve beklenen cvp geldi..
banamı dedin rauf?
onla geçmiş olsun insan oglu cig süt emmiş hic bişey ifade etmiyecektir sadece uzuldugumuz yanımıza kar kalacaktır hayatta daha neler olacak neler tekrarda n gecmıs olsun en kısa surede arabana kavusman dılgıyle..
Şanzımanın yaslama olayının olduğunu zannetmiyorum. Araçta castrol edge 10-60 yağ vardı. Yaklaşık 1000km oldu koyalı. 500 bilemedin 600 ü rodaj sonrasıdır.
sana yazdım doktor aynen
Sanziman kasintisi ile alakali bir durum olsa kenar yataklarin bitik cikmasi lazim, bu motorun sadece resmi koyulsa sebep ne dense benim yorumum ayni olur objektif olarak. Yagsiz calisan sicak bir motorun bu hale gelmesi bir dakika surmez. kesin yag veya yaglama ile alakali sirf pompa degil yag sisteminden olabilir, ana yatak keplerinden biri gevsersede olabilir misal ama sonuc yagsiz kalma, sebebi bulmak lazim.
Bu arada belirtmek isterim egzantriklerin üstündekiler yanık vs değildir. Egzantrik üstünde ekstra bir katman oluşmuş. Bana su izi gibi geldi. Yağ ile ilgili birşey değil yani. İlk izlenimim yağ ile su karışmış bir motordan çıkan bir egzantrik görüntüsüydü.
bana kalırsa pistonun üstünde birazda köpürme mevcut ama anlaşılmıyor güzel sekilde
Yağ pompasını açtık baktık kitleme vs bulamadık. Yağ soğutucuda tıkanıklık yok. Ben çözemedim açıkcası. Motor ısımda bu zamana kadar herhangi bir gariplik görmedim. 100 dereceyi geçmez hiç. Başka bir yerden olabilirmi bilemiyorum açıkcası. Ben çözemedim. Bi de şu geliyor aklıma yağlama bi şekilde kesilse zaten yağ ışığı yanar yani o 1 dakika boyunca yağ ışığımın yanması lazım ama öyle birşey olmadı.
kol yatakları sağlam ana lar gitmiş görüntüye göre.bence yağ pompası deil clearance larda bi problem var gibi
Tmm hepsi okeyde pekiii zaten pistonun en üst kısmı en az sürtünnen yer değilmi pekiii en üste kadar nasıl oluyor ?
http://img716.imageshack.us/img716/3014/img1029h.jpg
Bende ilk gördüğümde aynı kanıya vardım... F20 makinası toleransı çok olan bır makina..Kolay kolay bu duruma gelmez.Aynı şeyi yakın zamanda bir arkdaşımda daha yaşadı ne egzantırılerı bu durumdaydı ne ana yatakları nede kol yatakları yatak sardığı sesten ve ölçümden sonra anlaşıldı sadece bır set ana ve kol yatak setiyle durumu tolerans etti; şu anda halen arabasınada biniyor sorunsuz olarak.
Bu durum bencede ani yağ sıcaklıgı ve yağdaki eksiklik çünkü yağın hiç bir zaman 1500-2000km de bu durumda olduğunu görmedim. Sinan bence senın kontrolun dışında gelişen birşeyler olmuş arabada..
arp main studs varsa eğer ana keplerde ovalleşme olmuş olabilir. yatak ölçüleri değişmiş olabilir. yağlama problemi varsa eğer egzantrik yataklarında aşınma var mı?
arp main stutds yoktu biliyorm
hamza yalçınkaya diyor ki: g kuvvetinin artması karterdeki yağ haznesinin dalgakıran olmadığından yağ pompasının difizörüne gelecek yağı merkez kaç kuvvetinin etkisiyle ana yatakların ve diğer ekipmanların yağlanamamasını bu sebebe bağlıyorum . gömlek ve pistondaki çizilmeler aşırı basınç gördüğünden yanma odası içindeki aşırı hararetin bu duruma yol açmış olabiliceğini düşünüyorum. tecrübeyle sabittir ........geçmiş olsun. kazasız belasız. üyeliğim aktif olunca tekrar destek olmak isterim...
üsten kopan eden parça minikde olsa parça varmı kapak kısmından yani
Bu arada belirtmek isterim. Aracımın egzantrik kepleri benim arabama ait değil. Nasıl olur böyle birşey dedim ama zamanında ustam 3mm conta takarken 3. kepe timing işaret koymuş. Şu an kepte öyle bir işaret yok. Savaş abi 1. kepe koymuş o var sadece. Kafam çok karıştı valla.
Sinan bence Paşaoğlu ile bu konuyu konuş sonrada buraya verilen cevabı yaz derim.
Zararı karşılama durumu olabilir.
Sinan rauf un dedikleri biraz diikat edince mantıklı geliyor şimdi baktım da kol yatağındakı hasarlardan ziyade asıl ana yataklar hasarı görmüş tamda merkez yatağı bunun en son yaptıgın şanzımanla alakasıda oalbılır çünkü şanzımanı merkezlemek gerçekten mühendislik isteyen bir olay ,sanayide sadece montajı olabilicek bi olay değil mesela sanzuman ve motor arasında merkezleme burcları vardır bunlar acaba tamam mı ? bu aradakı montaj sırasındakı 1 degil yarım milimetrelik bir kaçıklığın dogurucagı kasıntıyı debryaj kısmen karsılasada yataklara bunu mutlaka ileticektir, bak sende bir düşün istersen ; Yataklar yarım mm nin kacta kacı arasında boslukla calısıyoki bunu absorbe etsin ? ? ? direk sarmaya baslar ve sonuc ***** sen bunu kullanırken kesinlikle hissedemessin volan uzerınde ve bunun yataklara verebilceği hasarı ciddi olur. Bu yönden bir araştırma ve örnekleini baktın mı onlarda böyle yada buna benzer bır sorun olmuş mu, Geçenlerde buna benzer Motoru farklı şanzımanı farklı bir araçında aynı problemi yaşadığını duydum oda bu mm.rik kasıntıdan olabilir çünkü oda bu duruma örenk teşkil ediyor. Burda kımsenin yaptığı işe saygısızlık değil amacım tekrar aracını toplarsın edersin ama aynı sey basına gelir boyle bir kasıntı varsa önce bunu halletmek gerekir.
Bu isi nasıl fark ederim diye sorucak olursan onu sadece PC. ortamında cizilmis bi ara pleytten takmıs oldugun M3 sanzumanına kaynaklı sekilde montajla degil civatalı bir sekilde montajla kurtulabilirsin..!
Birde yataklar konusunda bir durum varki oda şu 0 krank ta f20 de yataklar blok ve krank üzerindeki parts number ların catalogdan karşılıgında gelen renk yataklar kullanılar ki bunlara paralel bide savaş abinin dükkanında plastikgauge le bunlar tekrar kontrol ediliyor ki seninkide aynı o sekil toplanmıstır eminim. S2000 lerde ana yag basıncı dusme sebeblerınden bırıde Korhanın dedıklerı harıcınde ek olarak Oil jet lerdeki subabların sıkca arızalanmasıdır buda ek bir dip nottur. Gerci Sinan sorun yaşadığın canın yandığı için ne soylense yargısız ınfaz var gıbı oda saglam buda saglam dıyorsun sorun bulmaktan ziyade fatura kesmeye çalışıyor gibi bir izlenim sergiliyorsun…Bence başarında dediği gibi Savaş Paşaoğluyla görüşmen senın menfatine olur bence....
Ya arkadaşlar herkes ustaya yükleniyorda yapmayın bir dünya araba var o garajdan cıkan
bizim motorlar niye sarmıyor hemen usta usta usta karşılasın azcık lafınızın nereye gidicegini bilin
işi bilende yazmış bilmeyende yazmış yani sinan kusura bakma kardeşim sana özel mesaj da attım ama dayanamadım yani bu ne abi bire konu açtın paşaoğlu hedef tahtası oldu herkes konuşmaya başladı yok garanti yok usta yapsın karşılar bilmem ne
Modifiyede kim garanti verir ? varmı böyle bir garaj ?
ki zaten burdaki probolem ustadan kaynaklanan bir sorun degil bence 2000 km yapmış o sürede bukadar aşınan bir motorun yatak ölçüleri okadar sıkı olmalıdırki 2000 bile gitmez daha 100 km de sarardı pistonda keza o şekilde
çünkü yatagın bütün kaplaması gitmiş ve sadece 1 degil hepsi birden belliki mal yagsız kalmış ama nerden kalmış bakmak lazım
bende yag sogutucu ve yag filitresini dışarı alan parça ile alakalı oldugunu düşünüyorum
Gecmiş olsun sinan umarım yakın zamanda daha guzel sekilde yapılırda binersin.2000km de böle birşey olması kötü..