çok geçmiş olsun arkadaş üzüldüm valla
Printable View
çok geçmiş olsun arkadaş üzüldüm valla
vitese zor girme veya vitesten çıkmama gibi bir durum varmıydı ?
resımlerde net olarak gorunuyıor bıraz oncede basarı aradım onada soyledım sınancım:( bence aracın yaglamasında bır sıkıntı var :(
cok buyuk gecmıs olsun ınsallah sorunun nerde oldugunu bulursun
gecmis olsun :(
kullanılan yağın kendisi ile ilgili olabilir mi?...
ROB m3 bendeyken Mustafakemalpaşa sanayide 10-60 yağ (tanınan bir marka) değiştirdikten 80 km. sonra Bursa'da otoyolda yatak sarmış ve kol çıkarmıştı.Neden, niçin derken o markanın piyasada sahte ambalajları olduğu ve yağa bağlı olabileceğini de düşünmüştük.
Maddi manevi büyük emek verilen araçlar bunlar , yaşamayan bilemez .Sizi çok iyi anlıyorum, Allah sabır versin demekten başka birşey diyemicem.
çok cok geçmiş olsun...
bişey soracağm yağsız kalmadan bahsediyorsunz arac ne kadar yağsız kalırsa böyle hasarlar olusur 100-200gr mı yoksa 1-2- litre gibi ciddi yağsız kalma durumlarındamı olur.
büyük geçmiş olsun sinan , Allah sabır versin,inşallah bundan sonrası sıkıntısız olur ..
Geçmiş olsun Sinan, bi şansızlıktır gidiyo senin için inşallah yakın zamanda tekrar istedigin gibi olur.
ana yataklari resimlerden inceledim, bunun sebebi kesinlikle yagsizlik veya yag ile ilgili bir sorun degil, diger sebepleri arastirmak gerekir. cok gecmis olsun.
Doğru yorum
Fakat S2K pompası honda nın kullanmış oldugu en iyi kalitedeki yag pompasıdır
yağ eksikligi fazla olursa 1 litre gibi mesela sorun çıkartabilir
çünkü çok iyi emişi ve çok iyi basışı var emicek yag bırakmıyor duruma geldiyse yag eksikligi ozaman sorun olmuş olabilir
ama sinan diyorki yag tamam pompa da sorun yok yag sogutucu OK
şanzuman desen zaten daha önce bir sürü böle işlem yapıldı ankarada ben şanzumandan olucagını sanmıyorum
Volkan abi iyi akşamlar
Yataklar ve krank resmen kavrulmuş abi sanki yagda degil suda çalışmış gibi
En azından oem yatak var üzerinde sıkı olabilir ama boşluksuz asla olamaz degilmi
oem boşlukta 3 veriyor honda bu şekilde cok toplanan makina var hiç biri sorun yaşamadı bugune kadar OEM honda parçası ile toplanan
Kranktaki aşıntı ve yatak aşıntısı yag basıncı ile alakalı oldugunu gösteriyor bence
geçmiş olsun
naber Hilmi, yagsizlik olsa idi once kol yataklari gider, cunki en son yag onlara gider ve miktarida azalir ve krank kol tarafinda hic sorun yok gibi, bu motorda yaglama ile ilgili bir sorun goremiyorum sahsen.:) birkac aklima gelen sebep verim
1) krank balans
2) sistem balans
3) block barasi
4) krank egrilik
çok geçmiş olsun, kısa sürede istediğiniz gibi olur inşallah,
allah beterinden korusun
Kusursuz insan yoktur. Bir usta 100 arabayı düzgün yaptı diye 101. de hata yapmayacak diye bir kuralda yoktur.
Onu geçtim şimdi hepiniz bu işleri faturasız yaptığınız için gidip bir yere itiraz edip garanti bekleme şansınız da yok iş böyle olunca ustada kabullenmez zaten genelde böyle olur.
Herkes yaptığı işi detaylı anlatan fatura istese her usta yaptığı işe minimum 1 sene yada belirli KM garanti vermek zorunda kalır. Yasalar bunu öngörüyor.
Elinizde şahsen fatura olsa devletin öngördüğü bir bilirkişiye gider durumu gösterir onun kararıyla mahkeme açabilir yada açamayabilirdiniz. Bu hakkınızda yok.
Tabii şuda bir gerçek. Modifiyenin garantisi yok... AMA bu böyle diyede hiç bir ustanın bunu fırsat bilmesine gerek yok.
Abi iyiyim teşekkürler sen nasılsın
Peki abi Anlık olaydan bahsediyorum :)
Karterde üst devirde pompanın çekip basıcak yağ kalmaz ise ilk yaglanan yer olan analar bu sefer zarar görmücek mi ?
bu bir döngü dogrumu en son yagın gittigi yerden kartere de o yag en son inicek ve ilk analar yaglanıcak
yani abi bir bakıma sen bir bakıma ben haklı olmuş oluyorum :)
ben resimlere baktığımda yağsız kalmış bir motor görmedim açıkçası kol yatakları tamamen sağlam nasıl yağsız kalmış olabilir kol yatakları ana yataklar üzerinden yağlandığını göz önüne alınca sizce anayataklar bu haldeyken kolların sağlam olması tereddüt oluşturmuyormu yağsız kalan bir motora benzemiyor hiç gömleklerdeki izler normal krank stabil durmamış sallanmış gibi bir durum var şanzuman kaçık olsa araç sahibi bunu hissederdi diye düşünüyorum acayip vibrasyon yapıyor çünkü
ana yataklar sıkı olsa yataklar zar gibi olurdu ve kol yataklarıda bozulurdu yataklar eriyip yağ kanalını tıkayacağı için.. ana yatak boşlukları fazla verilmiş gibi geldi bana alt keplerin gevşemeside olabilir sonucta krankla yatak arası fazla boşluklu gibi anlık olan bi sorunada benzemiyor
büyük geçmiş olsun sinan , Insanın başına gelen anlar bunu. nedemek çok iyi bilirim maddi ve manevi heryönden insanın canını sıkıyor ve üzüyor:( allah sabır versin,inşallah bundan sonrası sıkıntısız olur ve geri güzel bi şekilde aracını yapar binersin
Cok gecmis olsun Sinan. Allah daha buyuklerini yasatmasin isallah. Zaten sorulmasi gerekenler sorulmus. Umarim cozulurde ilerde tekrar basini agritmaz.
Geçmiş olsun çok kötü olmuş umarım bir an önce toparlarsınız.
Rektifiye hatası olabilir krank ile yataklar arasında yüzdeli değerlerde boşluklar olur motor çalıştığında yağ bu boşluğu doldurur krank tabiri caiz ise yağ üzerinde döner bu boşluk olması gerekenden az bırakılmışsa yağ yeterince krank ile yatak arasına giremez ve zamanla böyle bir sorun ile kendini gösterebilir.Konunun tamamını okumadım rektifiyeciniz ile görüşünüzmü bilmiyorum görüşmediyseniz görüşün bence.
Geçmiş olsun Sinan :(
Abi ben yine kendi dedigimi savunucam artık kusra bakmassın
ilk marşta en son yaglanan kısım kol yatakları oolur eger ki ilk marşta araba yagsız kalır ise ilk kollar sarar evet veyahut pompa bozuk ise ve hiç yag çekmezse ilk kollar sarar eyvallah
ama ben ısrarla bu pompa cok yag cekip kapaga basmış ve karterdeki yagı bitirmiş ilk yaglanması gereken anaları yaglamasına yetecek yagı cekemdiginden de anayı sarmış diyorum
bakalım parcaların tamamının kontrolunden sonra tekrar yorumlarız artık :)
tekrar geçmiş olsun sinan
Büyük geçmiş olsun :(
Kardesim tekrardan çok çok gecmis olsun... Nedeni ne olursa olsun sonucunun daha iyi olacağından eminim. Sorun tam olarak belirlendikten sonra eğer iscilikle ilgili bir hata varsa Savaşın yaptıgı isin arkasında duracağına inanıyorum. Hatasız kul olmaz sonuçta sıfır km standart motorlar bile gumleyebiliyor. Ama önce tam olarak neden bu hale geldigini belirlemek gerek... Yaglama sorunu varsa zaten nerelere bakacağın belli. Ondan sonra zaten belli olur neden motorun bu hale geldigi, sanzimandan olduguna ben de pek ihtimal vermiyorum...
estafurullah Hilmi, her yigidin ayri tezi olur:) olaya su sekilde bakarsan daha net olur, sen yaglama sistemin sonsuz bir kapali devre gibi dusunuyorsun, gercek oyle degil, acik devre ve devrenin sonu kol yataklari, orasi bir selalinin ustu gibi dusun yag suzulur ve pompaya suzgec haznesini doldurur, haznede ideal sartlarda herzaman ekstra bir miktar mevcuttur onun icin yaglamada bir aksaklik olur ise en son yag alan kol yatagi olur, eger bu pompa fazla yag cekip ust tarafa yollamis diyorsan, kol yataklarini, analar besledigi icin kollarinda sarmis olmasi gerekirdi. suna emin olabilirsinki orta derecede yaglama sorunu olan tum motorlarin once en son yag giden kol yataklari sarar,mesela LS motorladan bahsedim ilk 1. ve 2 silindirlerin kol yataklari sarar.
çok mantıklı abi açıklama için teşekkürler
ama bende boşlugun sıkı olduguna inanmıyorum savaş PE yatak kullandıgı aracların bazılarında sorun yaşadı belki dogru ölçü tutmuyordu vs vs olabilir
ama bugune kadar toplamış oldugu oem ölçü hondalarda hiç problem yaşamadı ki sürekli son ana kadar da boşlukları kontrol ederek motoru toplar zaten analarda en düşük boşlugu bile vermiş olsa fabrika verisi olur sıkı olmaz
kollarda sıkı olma ihtimali var aftermarket oldukları için ki kollarda sorun yok :)
senin yorumundan sonra bende acaba şanzumandan mı diye düşünmeye başladım ama bu seferde pompanında keçe tarafından bozulmuş olması yada en azından keçenin aşınmış olması lazım eger bir kaçıklık var ise ve krankı baskı yapıyorsa dogrumu ?
ben yataklar cok siki demedim, ama sunu kesin soyleyebilirimki cok bos degilmis, fakat bir oriyentasyon sorunu oldugu kesin. dikkat edersen yataklar blok tarafindanda sarmis, ve orta ana yatak agir hasarli, eger blokta veya krankta buyuk bir sorun yok ise bu mumkun degil
Sinan çok geçmiş olsun. Eminim daha iyisini yapacaksındır. Bence konuyu Savaş ile konuşmayı dene. Dersen ki hiç bir şekilde kabul etmez o zaman bişey diyemem.
Abi çok boş degilmiş dedigin fabrika verisi min 3 boşluk zaten yani ben sanmıyorum savaşında kalın takıp 3 ün altına düşürcegini bu hususa çok dikkat eder
ki 3 ün altında bir boşluk olmuş olsa 2000 km beklemez analar bu hale gelmek için bende bu yüzden boşluktan olmadgını düşünüyorum
bu araba rodajdan sonra ayarda gazladı degilmi ozaman ilk gazlamasında sarması gerekirdi fabrikann vermiş oldugu min sıkılıktan daha sıkı olsaydı
Hilmi ben zaten cok bos olmadigi KESIN yazdim:D Savastan kaynaklanan bir sorun kesinlikle DEGIL onuda soyleyebilirim.:)