Abi sen çok boş degilmiş diyorsun ya bende anlıyorum çok sıkı diyorsun :)
şimdi anlaşılmıştır eyvallah
Printable View
Abi sen çok boş degilmiş diyorsun ya bende anlıyorum çok sıkı diyorsun :)
şimdi anlaşılmıştır eyvallah
rektefıyecı kurbanı olmus araba olcumler ıyı yapılmamıs :(
Cep telefonundan incelemistim resimleri hep, simdi buyuk ekranda bakinca aynen volkan abinin dedigi gibi orta ana yataktaki extra asinti iyice goze carpiyor, krankta egiklik veya blok ana ciplaginda kaciklik olabilme ihtimali yuksek.
arabanın krank ı 0 beyler bayanlar tamam aşağıyu kontrol etttiğiniz doğru peki bu egzantiriklere neolmuş ?
bu iş egzantiriklerden çıkan talaşlardan sonra basşlamış olamazmı ??
Korhan yorumlardan önce bir geçmiş olsun demeni beklerdim sanki bu kadar zaman tanışıklığımız yok :(
Neyse başından beri yağsızlık vs problem olmadığını anlatmaya çalıştım zaten herkese yani burada bir hata var ve insanların bu hataları görmelerini istemek benim derdim.
Egzantriklerde bisi yok ozgun sinan kendisi soluyor onlar su izi diye belliki kapak acilirken motor suyu gelmis biyerlerden
Volkan abinin yorum ve korhanin yorumdan sonra bende sanzuman dan olabilir diyecegim tam merkezlenmemis olabilir ilk defa sinanin arabada hata yapilmis olabilinir
Krank yatağımda ovalleşme var arkadaşlar. Bu kolay kolay olabilecek birşey değil. Rektefiyeciyi tanımam etmem sizce ne yapmalıyım.
Bu arada krank 0 f22 idi.
Hilmi şanzımanda sıkıntı fln yok bu muhabbeti kim çıkardı biliyorsun sende şimdi olabilir diyorsun. Bu arabaya özgünde bindi utkuda hatta Utku ne güzel yapmış araba ne kadar stabil gidiyor diyordu. Şanzıman motora öyle kastırsa hissetmezmiyim. Bu işi böyle yapacak adamda ankarada tanımıyorum. Şanzımandan değil sıkıntı zaten pistonların öyle olması şanzımanla alakalı olamaz. Dediğim gibi krank kepimde bir sıkıntı var. Krank yatağımda ovalleşme var. Egzantrik keplerimin başına gelen şeyler geldiyse diyecek söz yok ama kimseyide bu saatten sonra suçlayamam...
Bloğumun içine edilmiş kısaca açık açık yazayım herkes bilsin.
sınanım bır suru yorum var ama aslında tam olarak ne oldugunu sen bılırsın...ıkı ıhtımal var...ya motordan kaynaklı yada sanzımandan...ben sana basına geleceklerı soyleyım....sen savası ararsın o derkı sanzımandan satoya soylersın o derkı motordan....sakin kafa ile yenı bır setup yap bence yapılmayanı yapmaya calışma derım ben...once bı keyfını sur ondan sonra sınırları zorla derım...
ama ne olursa olsun tum ıslerını tek bır garaj ıle hallet bence...ıyı yada kotu tek bır garaj olsun...
gizli değilse hangi yatakta yada yataklarda ovalleşme var?
sinan kardeşim geçmiş olsun insanın onca verdiği emekden sonra böyle bir olayla karşılaşması çok üzücü gerçekten
benim bu olayla ilgili görüşüm fotoğraflaı inceleyince volkan beyinde yazdığı gibi yağlama ilgili bir problem değil bence çünkü s2000 ler genellikle kol yatak sarar önce hemde 2.göz direkt olarak ilk etkilenen yer olur ama bakınca kollar ana yatakların yanında neredeyse hasarsız gibi
şanzımanla ilgili bir kasıntı olsa o zaan kenar yatakları böyle çıkmas diye düşünüyorum en ufak bir kasıntıda ciddi anlamda hasar görüyor kenar yatakları çünkü
bunun dışında benim şahsi fikrimcede orta yatağın bu kadar hasar görme nedeni krankın kendisiyle ilgili bir problem olabilir ki sıfır ladım diyorsun ama sıfırda olsa hata olabiliyor ikinci seçenek yatak ölçlerinde sorun olabilir yada biliyorsun s2000 çift blok alt blok main gurdle görevi görüyor en ufak bir torklama hatasıda böyle bir olaya neden olmuş olabilir
elbette bu söylediklerim benim şahsi fikirlerim bu tip durumlarda kimseyi suçlamayı da doğru görmüyorum sonuçda oem motor dahi toplansa ustalık rektefiyeci yada sıfır parça hataları bile gerçekleşebiliyor
tekrar çok geçmiş olsun inşallah daha iyilerini yaparsın
Tünay şanzımanın yapımında bizzat başında bulundum ölçüler alınırken bizzat başındaydım. Ölçülerde hata yok kastırma vs söz konusu değil. Dün eyvallah dedim sustum. Ayar dediler alakası yok. Yağsız kalmış dediler alakası yok. Şanzıman diolar o da değil bu kesin ve net. Benim garajım belli zaten Tünay bu 7 senedir böyle. Motorumu yapıp binicem tek yerden çıkmış olacak araba içim rahat edecek. Sorun falan kalmayacak.
sinan durum müsayitse oem stock dolu blok veya yurt dışından dolu blok al.
bunların da bi garantisi yok ama içim daha rahat, rektefiye hatası minimum enazından
gecmıs olsun abı daha iyileri olur takma kafana vardır bundada bir hayır demek lazım ,sanzuman m3 sanzumanı olmustu belkı motorda sımdı supra motoru olur uzerındekı motoru toplayacagından bellkı 2.el supra motoru daha uygun fıyatlara cıkar bnm ılk aklıma gelen bu oldu tekrardan cok gecmıs olsun .
Kanka bak ben kimsenin lafı ile iş yapmam
hata varsa hatadır bukadar basit
senin şanzumanında motora takılırken sag yada sol tarafa dogru azcık bir kaçıklık olsa gezi aylara vurmaz direk krank anaları zorlar
eger bu gösterdigin yataklarda şanzumana yakın taraflar ve pistonlarda şanzumana yakın taraflar dan çıkanlar ise ozaman şanzumanda da şüphe edebilrisin
ben burda kimseyi savunmuyorm sadece sorununu bulmanı istiyorum
eger gerçekten şanzumandan ise bir daha motorunu topladıgında gene aynısı başına gelicek en baştan kontrol etmen senin yararına olur
umarım beni taraf tutuyor gibi algılamıyorsundur cünkü savaş ile aranzıdaki mevzu beni ilgilendirmez sonuçta parayıo ben vermedim ben almadım
ama arada bir hata varsa iki tarafında yıpranmaması için bizlerde elimizden geleni yapmalıyız çogumuz esnaf adamlarız burda köstek degil destek olmamız gerekir
Hilmi sağa yada sola kaçıklık olsada gezi aylarını da bozar sanırım kısmi şekilde kaçıklığa bağlı olarak fotolarını görmedim gezi aylarının ama onlarada zarar
bence savas hatalı, kapının onune arabayı bırakmıstım ben çoktan. 3-5 sene once de yaptım zaten.
diyelim ki savas hatalı degil, tamamen kullanıcı hatasından kaynaklı bir durum.
sureci bilmiyorum, tamamen on yargılıyım ama eminim savas sureci takip bile etmiyordur.
Hilmi şanzımandan dolayı böyle birşey olsa hissedilmez mi sence. Böyle bir kastırma nasıl hissedilmez arabayla 250 yaptım ve hissetmedim demek bende bir problem var hatta Utkuda Özgünde de var
Moruk öyle anormal bir kaçıklıktan bahsetmiyorum burda
krank ile yatak arasındaki boşluk nekadar az biliyorsun
işte aynen onu etkilicek kadar bir kaçıklıktan bahsediyorum mimilmetreninde 10 da birinden yada 100 de birlerinden bahsediyorum
onu yolda giderken senin hissetmen imkansız ama motorun içinin zarar görmesine yeterde artar bile
bak ben sana kesin şanzuman demiyorum böyle bişi deme hakkı bende yok zaten
ben sadece kontrol et bir daha başına gelmesin belki ordandır diyorum beni yanlış anlama lütfen
bütün herşeyi kontrol ettin hiç bir yaglama parcasında sorun yok
Savaş da hata yapmış olabilir ama hemen infaz etme hakkınız yok bu adam yılların ustası bukadar basit hata yapmaz
blok ana kepi sürekli blogun üzerinde durur zaten sökülüp ayrı bırakılmaz hiç bir zaman
egzantrik kepi gibi degil egerki başka aracın ANA kepi takılmış olsa inan aracın yatak sarmak için bukadar süre beklemez sen daha eski şanzumanınla ayar yaparken gazladıgında veyahut rodajındayken yatak sarardı
geçmiş olsun, inŞAllah aracını tertemiz toplar binersin.. Ustayı da araç sahibini de tanımam ama böyle bir motor yapmak için aldığı para karşılığında eğer kalite mekansa bir dönüş yapması gerekir. Benim kabahatim yok demek için olsa bile.
Öncelikle geçmiş olsun yağ basıncıyla ilgili bir sorun gibi görünüyoo aracın hararet durumuda önemlidir aşırı harartette yağ motoru koruyamaz duruma gelir ..
sinan geçmiş olsun kardeşim.hakkaten sıkıntılı bi süreç,umarım enkısa zamanda çözüme kavuşur
Hilmi bu arabayla kalkış yaptım - 250km hız yaptım şanzımanla ilgili en ufak bir hata olsa o priz direği kırardı. Şanzımanın öyle bir toleransı yok. Ya tam olur ya olmaz kırar. Yani demek istediğim emin ol o motora birşey olmadan evvel priz direği kırardım ve şanzımanda sıkıntı var derdim. O yüzden şanzımana ihtimal vermiyorum.
Bu arada eski sipariş ettiğim malzemelere bakarken dikkatimi çekti. Bu ana yatak kol yatakların nerdeyse hiçbiri standart ölçü değil. Sipariş edilen renkler bunlar
--- gezi aylari +
--- ana yataklar:
--- black ---------- alt&ust
--- black ---------- alt&ust
--- black ---------- alt&ust
--- black ---------- alt&ust
--- brown ---------- alt&ust
--- kol yataklar:
--- yellow --------- alt&ust
--- green --------- alt&ust
--- yellow --------- alt&ust
--- green --------- alt&ust
Bunları standart f22 krankla nasıl taktılar anlamadım
Gecmis olsun.
Malesef bunlar bu sporun icinde olan seyler.
Ilk olarak kimin hata yaptigini bulmaktansa, hatanin nerden kaynaklandigina %100 emin olup, ona gore onlemler alinmasi daha mantikli olur.
Ben olsam Serdarin (yellows2kturbo) bilgilerinden yararlanirdim, nede olse Turkiyede S2000'le en cok ugrasan kisilerden biri kendisi, cogu bilirim diyendende cok daha iyi bilir :)
Illaki onunda F2x motorlarla bir ton iyi kotu anisi wardir.
Isallah en kisa zamanda yollara donersiniz, daha iyi bir sekilde.
Bu arada ölçülere bakıldı. Krank kasnağının olduğu taraf sanırım 1. göz 3 açık 5 kapalı bloğun diğer tarafı ise 2 kapalı 3 açık. Bu şekilde değişken bir ovalleşme var krank yatağımda
geşmiş olsun böyle şeyler yaşanıyo malesef ama önemli olan arızayı bulmak benim resimlerde gördüğüm durum yağ sıcaklığıyla alakalı gibi eğer yağ basıncı düşük olsa koldan sarması lazım sizdeki durum sarma yok gibi yatakları dökmüş krangı yakmış sarsa motor kitlemesi lazım yatakların kranga yapışması lazım yağ sıcaklığı ne durumda idi birde yağ sıcaklık sensörü drek olarak kartere takılması lazım daha iyi görmek açısından cam milindeki izde su izi biraz su karışmış ( pardon yağ sıcaklık sensörünü yeni gördüm karterde imiş )
Geçmiş olsun....
Öncelikle çok geçmiş olsun, umarım daha iyisini yaparsın. Sadece öğrenmek için soruyorum sıfır krankta bütün yatakların standart olması gerekmezmi neden farkli farkli??