geçmiş olsun. allah sağlık sıhhat eksik etmesin gerisi çözülür.
Printable View
geçmiş olsun. allah sağlık sıhhat eksik etmesin gerisi çözülür.
Çok geçmiş olsun. Cana gelmesin olur böyle şeyler ama mal da canın yongası
derler. Savaş la yüzyüze konuştunuz mu ? Ona göre neden olabilirmiş ?
Böyle bir durumda "bana ne" diyecek bir adam değil.
çok geçmiş olsun ;
sorunun yağlamadan olmadığı zaten çok açık ve net kol yataklarından belli, ana yataklara bakınca neden olduğu bilinmeyen bi sebepten salgılı hareket etmiş gibi, zaten orta göze bakınca daha çok aşınma görünüyor, bu salgılı hareket yine dönüş ekseninde piston eteklerinin gömleğe temasına neden olmuş.
bu arada krank kasnağı var ?
bana kalırsa ortadakı ana yatak kepinin vidaları torkunda sıkılmamış ve krank bu sebeple salgı yapmış , bence montaj hatası var
arkadaşım insan beşer bazen şaşar , paşaoğluna dil falan uzatmıyorum kesınlıkle ancak tövbe estagfurullah allah yapısı değil ya bu kul yapısı nıhayetınde herkes hata yapabılır önemlı olan sorunun gerçekten montajdan mı yoksa kullanılan ekıpmanlardan mı oluştugunu tespıt edıp çaresıne bakmak , ancak yıne söylüyorum resımlerde benım gördüğüm şey krankın orta ana yatagında salgı oluşması ve dıkkat edersen yan yataklarda az sarma söz konusu
Büyük geçmiş olsun diyecek bir söz bulamıyorum bu ve buna benzer bir çok olaya şahit oldum.Babamda otobüsçüdür bu işlerden başıma ne zaman iş alsam ''Araç sahibiysen tek suçlu sensin boşuna yorma kendini'' der.Kime laf anlatsan top başka tarafa gidicek anlıyorum az paralar değil ama Allah bi yerden verir kolaylığını inşallah en kısa zamanda atlatırsın.Yıpratma kendini inan değmez.Bende bi süre sonra titremeler başladı sinirsel bozukluklara yol açtı cana da gelmesin.
aslında motoru dağıtırken resimlseydiniz,
yani şu yatak şu gözden, şu kol şu gözden çıktı gibi.
abi senin tecrüben daha büyük tabiki,
fakat
resimlerde de görünüyor zaten kol yataklarında birşey yok,
senin söylediğinden benim anladığım eğer krankın o bölgesinde bir kaçıklık olursa kol yataklarınında bozulacağı,
ama bence öyle olmamış, burada kol yatakları bozulmamış, oluşan salgıdan dolayı gömlekler çizilmiş, yani kol yatağına binmesi gereken yük gömleğe binmiş gibi görünüyor.
yani her halukarda ölçüsel bir kaçıklık var.
ok beyler heralde birbirimizi tam anlamiyoruz, DENON arkadasimiz orta keb civatasi tam torklanmamis olabilir dedi, eger yanlis isem duzeltin, bende diyorumki boyle bir durum olmasi mumkun degil. ben kol yataklari bozulmus demiyorum.
tamam duzeltim hemen :) pardon
öncelıkle geçmiş olsun dıyorum,kötü bir durum ama 3 sn içinde yataklar o hale gelmez senın motorun bana gore yatak olcunlerınde sıkıntı varmış,zaten bırısını bozsa diğerlerıne giden çapaklar talaşlar diğerlerınıde bozmaya yeter,gorunduğü kadarıyla toplandıktan sonra yavaş yavaş dokulmeye başlamış yatakların ordan egzantrığe kadar gitmiş çapaklar piston eteklerındekı aşıntıdan bellı zaten uzun suredr zaten varmış senın aracında yatak dokmesı bence motorunuzu retefiye yapan ustalarla goruşun onlarında fıkırlerını alın zaten onlardan kaynaklanan bır problem varsa elınden gelenı yapacaklarına ınanıyorum şimdiden kolay gelsın
Volkan abinin anlatmak istedigini anlayamamış olabilirsin ben birkez daha açıklayıcı olarak yazayım
diyorki
o gözde salınım olsa yada tam torklanmamış olsa yada yatak boşlugu cok verilmiş olsa
o gözde yag basıncı oluşmucak ve bu şekilde o güzn karşılıgındaki kolda yaglanmıcak ve o kolun yatagının sarması lazım.
ama orda bir hasar olmadıgından dolayı torklanmada bir hata yok ve salınımda yok gibi diyor
Ama yatak ölçüsü sıkı olabilir diyor sanırsam dogrumu volkan abi
buyuk gecmiş olsun
büyük geçmiş olsun Allah tekrarlatmasın
Çok büyük geçmiş olsun. normal kullanırken böle bir olay olsa eminim bu kadar koymaz insana, fakat yeni yapılan bir motora olduğu için eminim çok üzülmüşsündür. Allah beterinden saklasın. inş eskisinden kat kat daha iyi olur. tekrar geçmiş olsun.
genellemeyelim ama yaptığı işin arkasında durmayan şerefsizlerle dolu piyasa, benim de başım buna benzer şekilde yandı.. Ama 2000 km.de olmuş olan bir olay için, üstelik konu motor ise, birşeyler talep etmek gerekir.
sen neden şu oldu bu oldu seklinde sebebini ogrenmeye calısıyorsun ki, bunu yapan insanın arastırıp hatanın nerede oldugunu, hangi sebepten kaynaklandıgını sana soylemesi lazım.
mesela ben daha hayatta goturmem savas'a arabamı.
cunku duyarsızlık cok kızdıgım bir sey. anladıgım kadarıyla da seni arayıp sureci bile takip etmemis. yaparken al paraları, bir problem oldugunda sorumluluk alma. gezegenin hic bir yerinde boyle bir dunya yok.
kapının onune bırak arabayı, ama artık guvenin de kalmamıs. bu durumda, bir bardak soguk suyu iceceksin. bizde bu hilkayeden cıkarılması gerkeen dersi cıkaracagız.
Başarcım evvelki mesajlarımı okumadın sanırsam
ben konunun başından beri sorunun nerden oldugu yönünde bulunması gerektiğinden bahsediyorum
Tartışma çıkartmak gibi bir niyetim şimdiye kadar yoktu
he ama senin yazdıgına uyuz oldum Al sana tartışma çıkartıcak konu dogdu senin sayende
Madem daha önce savaştan şikayetçi idi madem ki Ustası onun iyi yapardı öleyse neden gene savaşa gönderdi arabasını kalsaydı ya Ankarada yapılsaydı ya ustasında
şimdi konuşturma beni 3mm conta takıldıgı zamanda biliyoruz sinanın arabasını
ne uğraşlar verdiğini
bu adam yıllardır bu araba yürüsün diye uğraşıyor ben arabasını savaş yaptı diye sorun bulunsun hallolsun demiyorum Bir daha kim yaparsa yapsın artk sorun yaşamasın azcık keyifini alsın diye yazılar yazıyorum
senin gidip takıldıgın bir post neymiş şase kablosuymuş usta kontrol edermiş vs vs
herkesin gözünden kaça bilir böyle ufak şeyler Hatasız kul olmaz kimsede şase kablosundan motor kırmaz
Hilmi çok iyi bilirsin sen işini kontrol etmezsen kimse senin işini sallamaz. Hadi ben hata ettim oralarda bıraktım arabayı. Ben kime güvenirim bu durumda Savaş abiye. Çırağını bilmem etmem. Yağ eksik olsa, bir sensör takılmamış olsa bir vida sıkılmamış olsa hepsini haliylen birebir konuştuğum ustadan bilirim çıraktan değil. Benim bildiğim bir araba teslim edilmeden evvel özelliikle bu araba 1 sene orda kaldıysa heryerinin kontrol edilmesidir varsa hatam düzelt.
Sinancim Opulmenin birikimine tecrübe denir...
Yok ben o manada yazmadım zaten. Bu kontrol edilmediyse motorda çırağın sıkabileceği bi vidayıda kontrol etmeyebilir manasında yazdım.
Neyse zaten Savaşı baştan aramamamın sebebi de bu arabanın beynine bi haller olmuş arabayla yolda kalmışım bi sürü masraf etmişim, aradığımda da gözden kaçmış kusura bakma denmesidir ama Savaş abi onun yerine benimle alakası yok aa nasıl olmuş vs dedi. Bende motora bunlar olduğunda da aynı şeyleri diyeceği için hiç aramaya tenezzül etmedim. Yani bu genel bir problem bu sadece benle ilgili bir sorun değil. Benim gibi kötü durumlarda kalmış kaç insan var sesini çıkarmıyor belkide ilk çıkaran benim. Neyse uzatmanın da manası yok
Hilmi ben arabayı Savaşa yollamadım kendim götürdüm onun sebebide pist günü için geldiğimde conta yakmasıydı. 1 ay sonra araba hazır dendi almaya gittim araba hazır değil daha çalıştırılıp yola çıkılmamış. Neyse baya bi bekledikten sonra yola çıktılar Özgünle ayar için 5 dakika sonra telefon araba yatak sardı. Bunlar herhangi birinin başına gelse ne tepki verir. Ben İstanbula arabayı almaya uçakla gitmişim. Mal gibi kaldım ortada. Arabayı Ankaraya götürsem bi ton çekici parası vercem tabii Savaş abiye bıraktım ama zaten o zaman güveniyordum. Neyseki o gün Mertcan ordaydı beraber döndük saolsun. Sadece olan olay baya bi soru işareti yaratmıştı. Bu olayı açıklamak istedim.
3 mm contalı halindeykende arabada bi sorun mu vardı anlamadım ne demek istediğini. Arabayla contalı haliylen 17 psi boost basıp 10000-15000km pompa benziniyle kullandım ve gündelik kullandım. Conta belli zaman sonra kaçırmaya başladı sonrada İstanbulda fanın azizliğine uğrayıp yaktım. Başka bi problemde yaşamadım gayet güzel yürüyordu ;)