tam otomatik vitesli araçta, kırmızı ışıkta beklerken D'den N'ye almak faydalı mıdır? D'de beklerken aşınan eden bir aksamı olur mu? Kısacası kırmızı ışıkta beklerken ne yapmak lazım? Bir de 3 2 1 seçenekleri var, ne amaçla kullanılır?
tam otomatik vitesli araçta, kırmızı ışıkta beklerken D'den N'ye almak faydalı mıdır? D'de beklerken aşınan eden bir aksamı olur mu? Kısacası kırmızı ışıkta beklerken ne yapmak lazım? Bir de 3 2 1 seçenekleri var, ne amaçla kullanılır?
Valla mantıklımı bılmem ama ben cogu zaman N'ye alırım vıtesı sonucta sureklı gıtmeye calısıo arac d'yken frenler yıpranıo falan fılan.
Aslında otomatik vites kullanım kuralları yapılacak olsa ilk kural olarak her bekleme sürecinde D'den N'ye çekiniz eklenirdi. 1 2 3 ise dik rampalarda şanzımanı ve motoru aşırı yükten korumak için kullanılır. 1 ile başlanır gazı yedirip deviri aldıktan sonra sırasıyla 2 3 yapılır ya da duruma göre direkt olarak D ye alınabilir.
Edit: Yeşil yandıktan sonra D'ye alıp direkt gaza yüklenirsen akslar ve şanzıman sıkıntı yaratır. Vitesin D ye geçtiğinden emin ol öyle gaza bas.
Düz bir yolda bekleme sürem 1 dk geçecekse N ye alınırsa iyi olur diye biliyorum. (gerçi genelde de almıyorum ya..)
İniş aşağı ya da yokuş yukarı beklemede isem (dur kalk trafik örneğin) N e almam hiç bir zaman. Boşken vitese geçtiğindeki şanzımana o birden yüklenme sırasında içim acıyor resmen.
Ahmetim tork konvertörü denen bir parça var onu yükten kurtarırsın n'ye alarak ben d'de bekliyorum birşey olmadı şimdiye dek ama bekleme süresi uzunsa boşa almakta fayda var teknik olarak.
Arkadaşlar yeni nesil araçlarda ışıklarda beklerken araç kendini zaten N pozisyonuna alıyor ama bunu çok hızlı şekilde yaptığı için siz bunun farkına varamıyorsunuz
Eğer D konumunda iken N konumuna alırsan şanzıman içindeki basıncı düşürürsün ve ışık yanar yanmaz D konumuna aldığında her seferinde kalkış dişlilerine zarar verirsin ve zmnla bu dişliler zarar görür ve kaçırmalar başlar..
eski arabamızda hiç N'ye falan almazdık kırmızı ışıkta. o şekilde 140.000 km yol yapmıştık, sıkıntı çıkmamıştı. sonuç olarak uzun süreli durma yapacaksak N'ye alıyoruz, kırmızı ışıkta falan çok kurcalamaya gerek yok diyebiliriz heralde.
mercedescilerle bunu uzun uzun konusmustuk zamaninda..
30sn yada 1 dk gibi bekleyeceginiz durumlarda n ye alin..
uzun sure d de ve ayak frende beklemek sanzuman icin cok da iyi degil..
ama zirt birt d-n yapmakta iyi degil..
yani 1dk gibi bekleyeceginizi biliyorsaniz n ye alin derim ben..
otomatik sanzumanda (ozellikle merc icin biliyorum) d-n-r gecislerinde ayak frende olmali ve vitese gectigini hissetmeden freni birakmamak gerek..
en cok bu olay canini aliyor otm sanzumanin..
bunun disinda yagini km si gelince degistirirseniz kolay kolay bi b.k olmuyor otm sanzumana![]()
74 model arabamda bir kere bile olsun beklerken N ye almadım. bence gayet gereksiz
74 model sehpa...
gayet gereksiz değil aslında gayette gerekliP den D ye alana kadar 4 kere vuruntu yapıyordur o şanzıman şuan
hem 74 model hem yılların yorgunluğu hemde yanlış kullanım..
El alışkanlığı veya manuel arabadan sonra otomatik kullanmanın sıkıcılığından ışıklarda n ye alırdım ama gerekli bir işlem oldugunu sanmıyorum... Benden baska araci kullanan kimse n ye almadi ve ne A3te ne de 3 tane A6 da hic bir sıkıntı yaşamadık....
1 2 3 aslında kaygan zeminde veya yokuş yukarı kalkışlarda kullanabilirsin...
Hatta roll ve dragta da ise yarar![]()
Vites D de iken Dişliler sürekli dönmektedir yani hareketi vermek için hazırdır. Frene basılı durumdayken D de durduğunda boşa yapılan bir sürtünme ve boşa yapılan bir hareket olacaktır. Bu da zamanla dişlilerinizin kullanılamaz hale gelmesine neden olacaktır. Net geçiş yapamadığı içinde P den R ye R den N ye ve N den D ye alırken sarsıntıyla beraber vuruntu yapacaktır. Bu kadar açıklama yeterli mi ?
zamanla derken ne kadar zamanla? Ucu o kadar açık ki bu cümlenin..
50.000 km sonra mı 500.000 km sonra mı..
bu kadar tukaka bakmayın şu otomatik vites konusuna yahu..
Neyin vuruntusu ayrıca.. Herkesin arabasına sahibinden daha hakimsiniz.. pes..
rölantideyken N ye takmıyorum diye şanzımanı kırıcam yani ?
36 yıllık şanzımanımı 1 den 2 ye 2 den 3 e gayet hayvani şekilde kullanıyorum vitesde düşürüyorum tık demedi. zamanında yağını değiştiriyorum bu yetiyordur kanımca. o yüzden dediğim gibi bence gereksiz
74 model sehpa...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)