User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
28 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: tam otomatik vites

  1. #1
    AhmetG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    229
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    tam otomatik vites

    tam otomatik vitesli araçta, kırmızı ışıkta beklerken D'den N'ye almak faydalı mıdır? D'de beklerken aşınan eden bir aksamı olur mu? Kısacası kırmızı ışıkta beklerken ne yapmak lazım? Bir de 3 2 1 seçenekleri var, ne amaçla kullanılır?

  2. #2
    JumboAli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Honda35
    Mesaj
    2.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla mantıklımı bılmem ama ben cogu zaman N'ye alırım vıtesı sonucta sureklı gıtmeye calısıo arac d'yken frenler yıpranıo falan fılan.

  3. #3
    b.arica - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    523
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aslında otomatik vites kullanım kuralları yapılacak olsa ilk kural olarak her bekleme sürecinde D'den N'ye çekiniz eklenirdi. 1 2 3 ise dik rampalarda şanzımanı ve motoru aşırı yükten korumak için kullanılır. 1 ile başlanır gazı yedirip deviri aldıktan sonra sırasıyla 2 3 yapılır ya da duruma göre direkt olarak D ye alınabilir.

    Edit: Yeşil yandıktan sonra D'ye alıp direkt gaza yüklenirsen akslar ve şanzıman sıkıntı yaratır. Vitesin D ye geçtiğinden emin ol öyle gaza bas.

  4. #4
    mur_84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul/ümraniye
    Mesaj
    3.827
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı JumboAli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla mantıklımı bılmem ama ben cogu zaman N'ye alırım vıtesı sonucta sureklı gıtmeye calısıo arac d'yken frenler yıpranıo falan fılan.
    Ali'nin bu konuda bayaa bilgisi var.. bende genelde ışıklarda beklerken boşa alırdım otomatik civic varken belki yanlış ama bana mantıklı geliyordu..
    Asıl sancı uyandığında..

  5. #5

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    34
    Mesaj
    4.652
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Düz bir yolda bekleme sürem 1 dk geçecekse N ye alınırsa iyi olur diye biliyorum. (gerçi genelde de almıyorum ya..)

    İniş aşağı ya da yokuş yukarı beklemede isem (dur kalk trafik örneğin) N e almam hiç bir zaman. Boşken vitese geçtiğindeki şanzımana o birden yüklenme sırasında içim acıyor resmen.

  6. #6

    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ahmetim tork konvertörü denen bir parça var onu yükten kurtarırsın n'ye alarak ben d'de bekliyorum birşey olmadı şimdiye dek ama bekleme süresi uzunsa boşa almakta fayda var teknik olarak.

  7. #7
    fsunnetci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    2.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar yeni nesil araçlarda ışıklarda beklerken araç kendini zaten N pozisyonuna alıyor ama bunu çok hızlı şekilde yaptığı için siz bunun farkına varamıyorsunuz
    Eğer D konumunda iken N konumuna alırsan şanzıman içindeki basıncı düşürürsün ve ışık yanar yanmaz D konumuna aldığında her seferinde kalkış dişlilerine zarar verirsin ve zmnla bu dişliler zarar görür ve kaçırmalar başlar..

  8. #8
    AhmetG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    229
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eski arabamızda hiç N'ye falan almazdık kırmızı ışıkta. o şekilde 140.000 km yol yapmıştık, sıkıntı çıkmamıştı. sonuç olarak uzun süreli durma yapacaksak N'ye alıyoruz, kırmızı ışıkta falan çok kurcalamaya gerek yok diyebiliriz heralde.

  9. #9
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mercedescilerle bunu uzun uzun konusmustuk zamaninda..
    30sn yada 1 dk gibi bekleyeceginiz durumlarda n ye alin..
    uzun sure d de ve ayak frende beklemek sanzuman icin cok da iyi degil..
    ama zirt birt d-n yapmakta iyi degil..
    yani 1dk gibi bekleyeceginizi biliyorsaniz n ye alin derim ben..

    otomatik sanzumanda (ozellikle merc icin biliyorum) d-n-r gecislerinde ayak frende olmali ve vitese gectigini hissetmeden freni birakmamak gerek..
    en cok bu olay canini aliyor otm sanzumanin..
    bunun disinda yagini km si gelince degistirirseniz kolay kolay bi b.k olmuyor otm sanzumana

  10. #10
    SULTANOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Münster
    Mesaj
    6.451
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    74 model arabamda bir kere bile olsun beklerken N ye almadım. bence gayet gereksiz
    74 model sehpa...

  11. #11
    b.arica - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    523
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gayet gereksiz değil aslında gayette gerekli P den D ye alana kadar 4 kere vuruntu yapıyordur o şanzıman şuan hem 74 model hem yılların yorgunluğu hemde yanlış kullanım..

  12. #12
    SULTANOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Münster
    Mesaj
    6.451
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı b.arica Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gayet gereksiz değil aslında gayette gerekli P den D ye alana kadar 4 kere vuruntu yapıyordur o şanzıman şuan hem 74 model hem yılların yorgunluğu hemde yanlış kullanım..
    neresi gayet gerekli onu anlamadım birde arabamdaki vuruntu probleminide söyleyebilirmisiniz ? daha hakimsiniz sanırım benim arabamada.
    74 model sehpa...

  13. #13
    batucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.185
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    El alışkanlığı veya manuel arabadan sonra otomatik kullanmanın sıkıcılığından ışıklarda n ye alırdım ama gerekli bir işlem oldugunu sanmıyorum... Benden baska araci kullanan kimse n ye almadi ve ne A3te ne de 3 tane A6 da hic bir sıkıntı yaşamadık....

    1 2 3 aslında kaygan zeminde veya yokuş yukarı kalkışlarda kullanabilirsin...

    Hatta roll ve dragta da ise yarar

  14. #14
    b.arica - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    523
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vites D de iken Dişliler sürekli dönmektedir yani hareketi vermek için hazırdır. Frene basılı durumdayken D de durduğunda boşa yapılan bir sürtünme ve boşa yapılan bir hareket olacaktır. Bu da zamanla dişlilerinizin kullanılamaz hale gelmesine neden olacaktır. Net geçiş yapamadığı içinde P den R ye R den N ye ve N den D ye alırken sarsıntıyla beraber vuruntu yapacaktır. Bu kadar açıklama yeterli mi ?

  15. #15

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı b.arica Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vites D de iken Dişliler sürekli dönmektedir yani hareketi vermek için hazırdır. Frene basılı durumdayken D de durduğunda boşa yapılan bir sürtünme ve boşa yapılan bir hareket olacaktır. Bu da zamanla dişlilerinizin kullanılamaz hale gelmesine neden olacaktır. Net geçiş yapamadığı içinde P den R ye R den N ye ve N den D ye alırken sarsıntıyla beraber vuruntu yapacaktır. Bu kadar açıklama yeterli mi ?
    bu sadece yakıt tüketimine neden olur, dişlilere hiç bir zarar gelmez, tork konvertörü yumuşak bir kavrama/geçiş yaptırır..

    otomatik viteste sen istesen bile düz viteste yaptığın gibi anlık yüklenemezsin.

  16. #16

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    34
    Mesaj
    4.652
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zamanla derken ne kadar zamanla? Ucu o kadar açık ki bu cümlenin..
    50.000 km sonra mı 500.000 km sonra mı..
    bu kadar tukaka bakmayın şu otomatik vites konusuna yahu..
    Neyin vuruntusu ayrıca.. Herkesin arabasına sahibinden daha hakimsiniz.. pes..

  17. #17
    SULTANOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Münster
    Mesaj
    6.451
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rölantideyken N ye takmıyorum diye şanzımanı kırıcam yani ?

    36 yıllık şanzımanımı 1 den 2 ye 2 den 3 e gayet hayvani şekilde kullanıyorum vitesde düşürüyorum tık demedi. zamanında yağını değiştiriyorum bu yetiyordur kanımca. o yüzden dediğim gibi bence gereksiz
    74 model sehpa...

  18. #18
    b.arica - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    523
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SULTANOGLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    rölantideyken N ye takmıyorum diye şanzımanı kırıcam yani ?

    36 yıllık şanzımanımı 1 den 2 ye 2 den 3 e gayet hayvani şekilde kullanıyorum vitesde düşürüyorum tık demedi. zamanında yağını değiştiriyorum bu yetiyordur kanımca. o yüzden dediğim gibi bence gereksiz
    Şanzıman kıracaksınız diye birşey yazdığı hatırlamıyorum.!

  19. #19
    SULTANOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Münster
    Mesaj
    6.451
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı b.arica Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vites D de iken Dişliler sürekli dönmektedir yani hareketi vermek için hazırdır. Frene basılı durumdayken D de durduğunda boşa yapılan bir sürtünme ve boşa yapılan bir hareket olacaktır. Bu da zamanla dişlilerinizin kullanılamaz hale gelmesine neden olacaktır. Net geçiş yapamadığı içinde P den R ye R den N ye ve N den D ye alırken sarsıntıyla beraber vuruntu yapacaktır. Bu kadar açıklama yeterli mi ?
    dişlilerim kullanılamazken de şanzımanımı kullanabiliyorum sanırım.pardon
    74 model sehpa...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •