User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: elektrikli hidrolik direksiyon pompası

  1. #1
    palamut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question elektrikli hidrolik direksiyon pompası

    Elektrikli hidrolik direksiyon pompaları hakkında bilgisi olan biri varmı aramızda ben kremayere geçeli çok zaman geçti ama artık park vs gibi manevralarda biraz rahatlık istediğimden elimdeki hidrolik kutuya astra g deki renault kangoodaki gibi elektrikli bir pompa takmayı düşünüyorum merak ettiğim nokta ise haliyle direksiyon açı sensörü vs gibi elektronik kısımları bağlamıycam direkt olarak kontaktan aldığım elektriği vericem sürekli çalışması herhangi bir probleme yol açarmı? haliyle çok kısa bir boru hattı çekmeyi düşünüyorum ısınma soğutma vs gibi ihtiyaçlar doğurabilirmi? yoksa bir switch ile kullanıp sadece park vs gibi manevralarda mı açsam? daha önce böyle bir uygulama yapan varmı

  2. #2
    se®k@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara / Antalya
    Mesaj
    2.683
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok yakın bi arkadasımın 94 Corsa Gsi ında aldığımızda vardı. Biz hiç merak edip, nasıl yapmışlar felan diye incelememiştik. Ama inanılmaz hafif ve güzeldi direksiyon. Normal hidrolik direksiyonlu arabalardan daha rahattı direksiyonu döndürmesi. Nasıl ve neler takıldığı hakkında bi bilgim yok; ama yaparsan pişman olmazsın.

  3. #3
    sülüman
    Misafir
    direkt kontakatan aldıgın elektrikle çalıştıramassın onu araba çalışır vaziyetteyken çalışması lazım.

    elektrik akımı zayıf olacaktır aracında ya dinamonun amperini yükseleceksin yada dha daha büyük bir akü koyacksın...

  4. #4
    palamut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sülüman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    direkt kontakatan aldıgın elektrikle çalıştıramassın onu araba çalışır vaziyetteyken çalışması lazım.

    elektrik akımı zayıf olacaktır aracında ya dinamonun amperini yükseleceksin yada dha daha büyük bir akü koyacksın...
    araba çalışırken çalışıcak zaten o röleyle hallederim de. alternatörüm orjinalinden 80 amper daha yüksek kaç amper tüketiyor ki?

    kafamı kurcalayan bunun sürekli çalışması doğru bişey mi yoksa direksiyonu sağa sola çevirince mi çalışması lazım? mantık olarak bakınca mekanik kasnaklı powerlar sürekli eşit basınçta çalışıyor bunda bu sürekli çalışma probleme yol açarmı? soğutma ihtiyacım olurmu?

    citroen saxonunkini kullanmış ingilterede bir arkadaş sürekli çalışitırıyor onun üzerinde yanılmıyorsam 2 artı eksi dışında kablo yok. ama daha güncel araçlarınkine bakınca astra g peugeot 307 gibi modellerde 7-8 pinli konnektörler birde ana artı eksi konnektörü oluyor bunların fonksiyonu hızlandıkça sertleşmeyle falanmı alakalı anlayamadım.

  5. #5

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/Bursa
    Mesaj
    2.212
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu konuyu incelemeni öneririm kafan takılan tüm bilgiler burda var.

    EHPS Redone - Honda-Tech

  6. #6
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    EPS'lerin hepsinde açı ve hız sensörleri yok. Yalnızca motoru elektrikli, gerisi karadüzen olanlar var. Onlar baz alınabilinir.

    Ama bence uğraşmaya bile değmez. Millet olanı söküyor...

  7. #7
    palamut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    EPS'lerin hepsinde açı ve hız sensörleri yok. Yalnızca motoru elektrikli, gerisi karadüzen olanlar var. Onlar baz alınabilinir.

    Ama bence uğraşmaya bile değmez. Millet olanı söküyor...
    mecbur ya kremayer var şu an da 225 taban lastikle bayaa sert kalıyor hidrolik kutusunu pompasız da kullanmıştım bir süre onunla kremayer arasında sertlik farkı yok bile. sadece park sokak arasında u dönüş gibi durumlarda kullanmak için istiyorum hareket halinde trafikte hiç problem yok.

  8. #8
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kango veya Dacialardaki elektrikli pompayı Aküye direk bağlayıp swict tuşu yaparak kullanabilirsin Sorun olmaz
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 30 a aldım adam 31 dese almayacaktım.

  9. #9
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet güncel vakti gelmiş mk1 in direksiyon tam anlamıyla bedford gibi acil çözüm önerileri lazımmmmmmm

  10. #10
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mk2de bende bedforddanda bed benimki takipteyim

  11. #11
    palamut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben hidrolik kutuya mekanik pompa yerine elektrikli pompa uyguladım 106 gti elektrikli pompayı 2 tane rekor bastırıp hidrolik vectra A kutusuna bağladım kontaktan da bir röleyle 12 v besliyorum ötme falan yok yumuşaklık orjinal kasnak pompalı hidrolik gibi 7-8 ay olmuştur herhangi bir sorun çıkartmadı henüz.

    burda toyota starlet direksiyon kutusu monte ederek çözmüşler
    The Mk1 Golf Owners Club: You have been blocked

    My Mk1 Power Steering Conversion - VAGdrivers - sponsored by Alloy-Wheels.ie

  12. #12
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  13. #13
    palamut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Elektrikli pompayı kaç paraya almıştınız ?? çok değişik fiyatlar çıkıyor çünkü karşıma..
    ben 200 tl ye aldım bidonu ayağı vs ile muayyer. ama 3üncüsü anca sağlam çıktı sanırım kolay bozuluyo

  14. #14
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunların özeti ve tercümesi lazım bana

  15. #15
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yavuz bu işi sen çözersin kanku bu pompayla iş bitmiyoki neler lazım bana yaw

  16. #16
    palamut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    neler lazım bana yaw
    starlet direksiyon kutusu lazım en başta. burdaki sağdan direksiyon soldan direksiyonu bunun gibi denk gelmeyebilir direksiyon kolon mafsalına.
    muhtemelen karosere bağlanacak ayaklar bi direksiyon pompası elektriği için bir röle basınç ve geri dönüş için rekorlar yeterli olacaktır

  17. #17
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi ilk önce bu işi yapabilecek bi usta lazım sana çünkü direksiyon kutusunun değişmesi lazım..
    Bu işi kim yapacaksa eski direksiyon kutusunu söküp yada şekline şemaline bakıp, gidip ona uygun olabilecek bi direksiyon sistemi alması gerekli ..
    Yada hurdacıya gidip ufak bi arabanın direksiyon kutusunu uyguna flan bulursan.. Mesela pejolardan, citroenlerden flan çıkma olursa büyük ihtimal olur..
    Onu monte ettikten sonrası kolay zaten.. 2 tane boru bağlantısı var, elektrikli pompada da 2 tane bağlantı var, birbirine bağlıyorsun
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yavuz bu işi sen çözersin kanku bu pompayla iş bitmiyoki neler lazım bana yaw
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  18. #18
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zamanında kadett in direksiyon kutusu arıza vermişti bende tofaşın düz kutusunu uydurmuştum bir sürü işlem yapmıştım.Şimdi çok pişmanım neden hidrolikli bir kutu uydurmadım ki sanki.Bu konu iyi oldu takipteyim ne olur ne olmaz
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •