Ama biz müşterilerde kullanmıyoruz cihazı :D
Printable View
:) bende zaten erkeklere kullanmiyordum ...
Alper bosver cihazi milletin donuyla isi olmasin kimsenin ...
Ne icin bunlari konusuyoruz anlamis degilim hala senin bi garezin olacaginada inanmiyorum zaten
kimse kimseyi uzmez 2 mizde ayni isi dogru emegiyle yapan esnafiz mutlaka bi ara kahvemizi icelim ;)
Arkadaslar,
SGS Standartlari dünya capinda gecerli bir Norm. Sadece Almanyada degil. Türkiyede satilan ürünlerimizde
Bu Norma uyuyor tabii. Yani bu Almanyada sirf gecerli, Türkiyede gecerli denilmez.Türkiye de SGS denetimi
Geciren bir sirketde Almanyada problemsiz faaliyet gösterebilir.
BU ISO yu almaniz icin once sirketiniz
• Belgelendirme denilen prosedürden gecer ( kagit, kürek, risc-management vs.)
• Egitim ile alakali prosedürden gecer ( Kalfa yetistirme konusu)
• Gözetim denilen prosedür vardir, burda yaptiginiz isler mercek atina alinir (cogu zaman TÜV devreye girer)
• Teknik danismanlik
• Sertifika
Prosedurlerinden gecer.
Bu olayi Türkiyede SGS den MÜGE hanim yapiyor, iseyene cep no sunu verebilirim, irtibata gecebilirler.
Herseyin bir bedeli oldugu gibi bununda yogun calisma ile 3-4 hafta icinde bitirebilirsiniz. Biz 2001 de Mark zamaninda
54 000 Mark ödedik ve su anda 30 000 Euro civarinda komple denetim tutuyor.
Türkiyede fiyat belki farklidir, sorabilirsiniz.
Bu denetimden sonra Ticaret odasina gidip sirket ortaklari sirketi kuruyor. Aradan iki üc hafta sonra TÜV den bir kagit geliyor.
Diyorki SGS tarafindan bize su ve bu denetim kurallari verildi, lütfen biz bu tarihler arasinda gelip yaptiginiz isleri denetleyecegiz.
VEEEEE Kriterlerimizi Alman Ulastirma Bakanligi belirliyor diyor ve Kitapcik yollaniyor.
Yani burda devletin kanunu nizaminda bizler is yapiyoruz. Arabaya garanti veren sirketin ismi GARANTISSIMO Garantissimo - Automobile Leidenschaft
Dikkatinizi bu noktaya cekeyim, Almanyada 1 tane yaptigimiz arabalardan biri bozulmadi. 22 Yil eski Evotech duruyor ve yeni Evotech
11 yildir faayiliyet gösteriyor. Müsterilerimizi ve kendimizi korumak icin mecburen garanti vermek zorundayiz. 2 milyon euroluk arabada
Yapiyoruz, 200 euroluk arabada yapiyoruz dünya capinda.
Benim en sinir oldugum bir konu, Almanyanin 2. Dünya savasinda yerle bir edilip bu güne gelip dünyaya ferman okuyup, bizim Türkler
Olarak 100 yildir bir otombil bile üretemeyisimizdir. Alman ortagimila ortakdan daha fazla arkadas oldugumuz icin bazi konulari acik
Acik konusabiliyoruz. O bizi bizden daha iyi görüyor ve hep diyorki bana, Türkiyedeki en büyük sorun, isleri ve insanlari görmek istediginiz
Gibi degilde, olduklari gibi görürseniz daha faydali olur.
Simdi bende aynisini foruma diyorum. Bizleri görmek istediginiz gibi degil, oldugumuz gibi görün. Kimseyi rencide etmek, kücük görmek,
Veya kimsenin isine göz dikmek gibi niyetimiz yok. Niyetimiz insanlari düzgün bilgilendirip, onlara lagzim olani pazarlamak.
Ve almanyadan gelen son cevap,Son cumleye katılıyorum,Gormek ve anlamak ısteyen neyın ne oldugunu anladı.
Agızla tutucak kuş kalmadı.Kımı yapılan araclara ınanmadı,resım koyduk,ISO yok kardesım dendı,o konuldu.Alt kurumları dendı,oda konuldu,TUV muv,hatta Kıl ve Tüy var mı dendı,oda konuldu,neredeyse Tuyumuz kalmadı ;)
*
SGS den sertifika almak Almanyada o kadar kolay degil. Ön hazirlik dahil bu 4 ayinizi alir.
Türkiyede Yogurt fabrikasi kuran arkadasim var, 1.5 yil oldu henüs SGS Den sertifika alamadi.
Ugrasiyor hergün ;). Bu ancak alan bilir… bu cileyi de ceken bilir.
2001 alinan belgenin alinis sebebini yazdim. Yenilemeye lüzüm yok SGS Tarafindan cünkü bizi
Devlet denetliyor. SGS ile isimiz bu konuda bitmistir. Sirf TÜV ile calisiyoruz. Is alanini degistirip
Yeni bir sirket kurarsak yeni bir denetim gecirmek zorunda kaliriz. SGS in Turkish
Bu sayfadan da bilgi alabilrsiniz.
Bu sertifika olayi bayaga baydi artik, cevap da vermeyecegim bu konuda, …
*
Yanlis yazimlar omus agiziyla tutulucak felan biraz komik olmamismi ?kimseden ornek almaya yardim almaya ihtiyacimiz oldugunu bne ecufast olarak smanmiyorum hala tuv tuv diyorsunuz Tuv nedir alman standartlari uygunlugumu tmm turkiyede o yokalmanyad patlayan araba yokmu var kim kime suc atiyor ya birakin beyler goz boyamayi tuv tuv tuv. Hee tuvv kopek cagiriyoruz havhavhav yaaa abi siz suna deyin dunyanin heryerine ayni yazilimiyapiyoruz. Pardon biz ayni yazilimi yapmiyoruz 2 arabada bile degisiklikler gosteren bir seye nasil oluyorda ayni yazilimi yaparim diyen bir adamim ben kontrolcuyum supheciyim kesinlikle kntrol etmeden birakamiyorum ewosuda 997 turbosuda hic farketmez herseyi ben biliyorum taviriyla dolasmaninmanasi yok gerci biz trde bi *** bilmiyoruz ama neyse daha fazla uzamazkonu sanirim
Allmanyadan gelen soncumleye çevap kimse beni isimden edemez bilgilendirmaninde manssi oldugunu. Dusunmuyorumki Oktaniimizi pic ttikten sonra lafi olmaz bunun
Benim tuvum yok arabalarimda hizli allahima cok sukur kirilip dagilan da yok ozaman bende tr tuv e bas vurucam
Ayriyetten. Mail da attim tuv e merakimdan guzel bir cevap gelicek insallah
Tesekkur ederim
Burada kesınlıkle sana hitaben bır yazı yok kı Ozgun,yada senın yaptıgın arabaları sorgulanmıyor kı?
Sadece adam kendını anlatıyor,sorulan sorulara cevap verıyor. Bende aklım ve guzum yettıgınce cevaplıyorum.
Araba kırılır,ozellıkle ne kadar hassaslasırsa okadar kırılma rıskı olur,orada yazılan sadece yazılım olan ve kırılmayan araclar.Lınk de oyuzden verıldı...
Ayrıca 11 sayfa yazı olmus,yada bende oyle gorunuyor,Bu Tuv yada Iso,SGS falan belgelerı bu kadar onemsızse,neden bukadar sayfalarca yazı yazdık? Akıntıya kurek cektık yanı ::
Adam AMG sını -Porschesını-Fordunu yada Evosu getırıcek,yazılım guvenlı mı,kırılır mı edermı dıye soruyor ve bu belge-ızın kıl-tuy adı her ne ıse onu soruyor Almanyada yada baska memleketlerde,yoksa dogal olarak guvenmıyor.
Yanı senın-benım yada baskasının yaptıgı ısler KANIT hukmundedır,asıl TUV-SGS yada ISO miso,son kullanıcının yorumlarıdır.
Mutlaka senden benden memnun olmayan musterıler cıkmıstır,yada hedefımıze ulasamadıgımız,ama sanmıyorum kı Kotu bır kelıme edılmemıstır.
Son kez tekrarlıyayım; Bu belgeler,ıstenıldı de konuldu Ozgun,yanı bız aman sunu bunu koyalım demedık ve onlarca yazıya,ılk basta Oli den sonra Uslu dan cevap ıstedım Neden? Foruma olan saygımdan ve sevgımden.Sabırla yazdım yada Post ettım.
Konu belge yada garatı ıvır zıvır dı,her ıstenılenı koyduk,resımledık,fotografladık.
Eger ıstenırse yaparız ama Ozgun,su agzımla kus tutma hadısesı,DOGRU BE KARDESIM...
Neredeyse temız kagıdı koyucaktım ;)
Artık bu konu kapansın,Evotech orada duruyor,bayılerı orada burada var,merak eden gırsın,sorsun.
Bu forumda sadece Otomobıl konusalım. Buarada yazarken Uslu sana cevap gondermıs,habercı oldum Ozgun,valla ıkınızden de Sekreterya ucretı alıcam!
*
OZ arkadasimizin yazisini okuduktan sonra sirf ONE MINUTE diyorum ONE MINUTE Öz kardes ;)
TÜV istedi arkadaslar sunduk
ISO belgesi istediniz onu da yükledik
Bazı yapılan aracların ve sirketin Fotosunu da gönderdim
Ben burada Ojektif cevap verdim her soruya…..
Burada 7 yil Alperen Ocak baskanligi yaptim, beni gavur edilen yazilar cikti alinmadim, arkadaslarin Bilgisizligidir dedim.
Oktani Türkiyede biz 2008 de test ettirdik, buna Murat Engin de sahittir...
OPET
SHELL
Petrolofisi….
Hepsi 2 oktan asagi yukari az cikti NORMlardan…bunu yazmak yasakmi ?`
Bilgi alisverisi yapalim dedim..onu bile agresif sekilde biz kimseden yardim almayiz diye cevap verdiniz :(
ONE MINUTE ……diyorum sacece ;)
*
Ek yapayım,Benzınımızın kotu olmasının TEK sebebı HUKUMETIN POLITIKALARIDIR! %50 memnundur benzınden Uslu! dıger %50 bırlessın,benzını kalıtelı yapıcak yonetıcıler secsın...
Malesef durmak yok,yola 95 oktan RUS benzını ıle devam!!
Murat Bey isterseniz ISO prosedürlerini bana anlatmayın. IRCA kayıtlı ISO 9000 denetçisiyim ben. Denetçiliği bıraktığımda bu ülkede IRCA kayıtı olan 52 insan vardı.
Yani SGS nin başındaki Müge Hanımdan daha iyi biliyorum ISO prosedürlerini . Eğer Türkiyedeki merkeziniz denetimden geçmediyse Almanyadaki belgeniz sadece Almanyayı kapsar. Türkiyedeki Faaliyetleriniz ISO 9000 kapsamına girmez ki zaten Belgenizin süresi geçmiş artık ISO 9000 belgenizde yok. O nedenle Almanyanın bile ISO 9000 belgesi var diyemezsiniz. Yaptığınız işlerde denetleniyor olmanızda ISO 9000 belgeniz olduğu anlamına gelmiyor. Haa şu da var. ISO 9000 belgeniz yok diye de yaptığınız arabaların kırılacağı anlamını çıkarmıyoruz merak etmeyin. Sadece sunduğunuz belgeler şu anda güncel değil en azından ISO 9000 anlamında güncel değil. Yani demek istediğim şu ki şu anda geçerli bir ISO 9000 belgeniz yok.
*
O belge bır kerelıgıne alınıyor ,Sırket kurmak ıcın!Sonrasında sureklı Hukumet,VDAT bızı denetlıyor. Denetımden gecemezsen hapı yuttun zaten...
Tarım baska,hızmet baska denetımden gecıyor.Bız demıyoruz kı bu sureklı var.Sırket acılırken yaptın mı yaptın,sonrasında Devlet benı denetlıyor.(Ulastırma Bakanlıgı)Burada yanlıs yaptın mı,hemen cullanır ustune. Mesela havalandırmayı degıstırdık,onu hemen kontrole geldı.Ise eleman alıcagız,once TUV test edıyor onu,sonra bıze yolluyor.
Bız turkıyede fabrıka acmadık kı,acsak haklısın,ISO belgesı lazım olurdu,Bu belge sırf Almanya Tıcaret odasına karsı,sırketın kurulması ıcın gerek.Sonra vıze ettırmenın anlamı yok,dedıgım gıbı,Hukuetın organları sureklı denetlıyor bızı.
Yanı ISO belgemın Turkıyede gecersız olması ıcın fabrıka kurmus olmam gerek.
Dıyorkı hukumet,150-200.000 euro su olan sırket bu ısı yapsın,her yonden yeterlılıgını sorguluyor. Yanı Turkıyede calısan bır fabrıkamız yok kı,belgelerımız gecersız olsun,buradan yazılım yolluyoruz.Ayrıca belge INTERNASYONEL...
*
Sıze bır sey anlattıgım yok,o yazıları Almanaydan gelıyor,Post edıyorum...
Kırılıcak dıye bır korkumuz yok,olsa sımdıye kadar olurdu,Turkıyede yada baska bır yerde.
Kendı adıma konusayım,Ben yada Evotech ın ne oldugu bellı,adamlar sayfalarca anlattı,belgeledı,yada yarıslarda surelerı,kupaları,beratları var.Hukumet denetlıyor olmasada,bu basarılar ortadayken,hala samanlıkta ıgne aramanın manası yok.
Elestırmek ıcın bıraz yapıcı olup,dogruları bulmak gerek.Ha,avukatlık yapıcaksak,ben Evotech ın avukatı degılım!Sadece yaptıkları ıslerı takdır eden ve guvenen,bu guvence sonunda da bayılıgını almakta huzur duydugum bır muessese...
Bıtsın mı konu artık?
Buarada Akropovic-MTM-Hofele-Cargrapgic-Prior Design-Capristo-Active Autowerke nin Turkiyedeki tek yetkili Mumessiliyim.
Eisenmann-BMC-Zimmerman-Brembo nunda bayisiyim.
Neden bunlari iyi-kotu elestirmiyoruzda,11 sayfa "Sadece Evotech" in kagidini kuregini konustuk?
Sira onlara gelirse,bu gazla daktilocu olurum...
Neyse Almanya ile anlaşamıyoruz. İyi akşamlar.
Bir sorum var, zaten sorulmuş da cevabını ben göremedim. Bugüne kadar Evotech hiç yazılımdan ötürü sorun çıkan bir aracı tamir etti mi? Sorunun yazılımdan olup olmadığına nasıl karar veriliyor?
Yav abicim amma uzattiniz yavvvvv...
Nezmn yemkkk ???
Heyyyy ymekk yemekkk diommmm :) ozkur gelsene sende yavas gti
Suluman izliyomus,rahatsiz etme beni dedi!!
Yaw,ordek programi yapalim diyorum,Muhtesem falan diyor ;)
Yemek programi nasil yapiyoruz?
60beygir Polo gti a ne der acaba :D
ya hakkaten birşey sorucam yanlış anlaşılmasın :)
Ben Egsoz + DP ve Evotech yazılım olsa muayeneden geçebiliyormuyum gecemiyormuyum ? TUV onaylı olmasının bana ne +sı var acaba ?
Ya da polis beni çevirdiğinde, sende Ecufast yazılım var, bağlayın iblisi mi diecek ? :D evotech tüv onaylı yazılım var abi dediğimde tamam geç kardesim mi diyecek ?
TUV onaylı egsozla kim geçmis TR'de muayeneden de TUV onayından bahsediyoruz burada ? TUV onaylı yazılım olsa ne olcak. :)
kardeşim egsozt ile
geçmen çok zor :D gel :D sende yemeğe gel :D
hadi hafta sonu mangal yapalım :D:D:D:D
Balıga gıtsek?
Yemek isterim:)gariban polo goturur heryere beni:p
Yok vazgectim ava gidelim non stop devam :)))
la ben ne anlarım avdan balik ekmek yapalım hadi :D
Av bomba,yarın ayarlıyorum.
Afyonun durumunuda ogrenırım.
Balık-EKmek guzel de,soyle mezelı-rakılı bır yerler ;)
ben gelirim ama içmem Yeşilaycıyım ben :D
rakı balık,bende isterim :(
ben gelirim rakı balık bana uyar
şişşşş benim egzost larda tüv onaylı :)
Bi akşam bize buyrun hayatınızın levreğini yediriim size.
vergilendirme türkiye deki gibi deyil, "kimin arabasi pahali ise , o cok vergi ödesin, demek ki parasi var." seklinde olmuyor. vergi verirken neyi ödediyini bilmek lazim.
vergilendirme atik gaz üzerinden yapilir normal ülkelerde. yani kat siz bi aracin vergisi kat liya göre daha yüksektir. örnek 1.6 katsiz binek aracin vergisi , 4.4 lt x5 in 2 katindan fazladir.
yani ne oluyor ki havayi kirletiyorsam seklinde olmuyor ne yazik ki.
konu bambaska yerlere gitmis, firmalar , firmalarin iscileri ile özel meseleriri , kanunlar , yasalar, iso, tüv...
sade düsünelim
s1)
- tüv olmassa olmazmi ?
- olur, türkiye de suan icin cok önemli deyil.
s2 )
- tüv olursa ne olur?
- bir cogumuz , ( türkiye deyken bende dahil ) modifiyeli aracimizla, trafikteyken, polislerle muhattap olmak istemiyoruz. neden ? cünkü aracimda ki modifiye kayitsiz. polisten gelicek bi ton soru / sorun... orjinal parcalara bile " sonradan takilmis" deyip araci bagliyan polisler var.
hava filitresi, eksoz , yay , spoiler , spor tampon, jant , chip vs.... hepimizin arabasinda hepsi olmasada enaz biri mutlaka var.
peki bunlari yasal yapmak icin , yani polisin yanindan gecerken " - hsktrrr polis..!! , - sakin ol amk. , stres yapma, ara yola gir ara yola gir... " gibi dialoglar yasamadan gecebilmek icin, polisle kanka olmaktan, hatir gönül islerinden baska ne yapabiliriz ?
aracimizdaki deyisiklikleri isletebiliriz.
iste bu konuda TÜV devreye giriyor. hangi malzeme? ,genislik? ,alcaklik? ,renk ve aklimizin ucundan gecmiycek bi ton ayrinti ve tüm marka ve modellere ayri ayri. ama hepsi bizim icin.
ör: ben aracima takmak istediyim spor tamponu sacdan da yaparim. allah göstermesin ama, ya yaya birine carparcam ?
uygunluk meselasine TÜV karar veriyor. ve bunun gibi konularda izin almis ürün, tüv belgesi aliyor. belki suan deyil ama illaki bi gün. ne zaman ki polisten cekinmeden yanindan modlu aracimizla geceriz iste o gün, " tüv gereklimi ?" sorunusunun cevabi " evet "olucak.