Meslek makina aynı zamanda meslegimle alakalı tüv belgelerim var ? bu siteye tüv almayalım kullanıcılar yanlış düşünebilir :) siz girmeye devam edin nasıl olsa tüv yok ...
Printable View
bu konuyu özgün e danısmak gerek . site icin tüv belgesi alsın . sonra siteye girmek isteyen kullanıcılar icinde tek tek boyuna kilosuna sac rengine göz rengine ve bilumum özelliklerine göre ayrı ayrı tüv belgesi istesin :) en azından daha tüv bir ortamda tüv tüv insanlar ile tüve tüve konusuruz :))
Nereden bahsetmemı ısterdın?
Avusturya?Yenı zelanda?Kore?
Tabıkı Turkıyedekı olan seylerden bahsedıcem....
Elımdekı ıle yetınmek zorundamıyız?Bıze empoze edılenı kabul etmek zorundamıyım?
Tabıkı daha ıyısını ve kalıtesını ıstemelıyızkı,calısıp,ugrasıp elde edebılelım...
Adımız Hıdır,elımızden gelen bu degıl ;)
abi kusura bakma da ; konunun basından beri hans öle dedi ; almanyada böle ; almanlar şöle ; biz almanyadayken ; almanya bize gelmisken ; hepimiz almanyadayken bi muhabbet dönüp duruyo . ki biz madem burdayız ; madem empoze edileni kabul etmicez ; elin almanyalısının tüv belgesinden bize ne yahu ? biz ona tüv verelim de yaptıgı arabaları gelsin burda satsın . onların empoze ettigi tüv belgesini baz alıpta burda niye sayfalarca roman yazdınız ben simdi onu da anlamadım ??? konu bi oraya bi buraya kayıyo ; tüvlerim dökülücek yani sizi anlıcam diye :icon_tup:
Yine bir cevap alamadım sayın 997 (kusura bakma ismini bilmediğimden boyle hıtap ediyorum)
En azından yayınlıycaz yayınlamıycaz diyin ?
Dogru olani almakla yukumluyuz.
Ozaman kendi icimizde yasiyacaksak bu otomobil endustrisini,dunyada en saygin ve muhendisligi ileri ulke olan Alamandan yada japondan,baska bir ulkeden,hic bir standarti almiyalim.
Konu iyice sapiyor boyle yazinca.
Onlarca sayfa yazi yazdi bu alamanlar,her konuda tuv un farkli oldugu defalarca anlatildi,yine ismakinasi ornegine geldiyse,tekrar okuyun,olmuyorsa ve deniyorsa goster tuyleriNi kardesim;
Yok,dokuldu onlar ;)
abi şimdi senin bu yazdıgın icin rahmetli dedemin ( topragı bol olsun ) dedigi bi deyim vardı . o aklıma geldi . Marula gelince kıtır kıtır ; pırasaya gelince ben yemem :))
konuya baska bir yorum getirmek istemiyorum ; gercekten bu tüv belgesi depitak gibi tüyleri döker yani . sonra takke de düşer kel görünür .
Kelim usudu ;)
Sanayide esnaf,hedefi 26. Sokagi almak...
Yazilanlara biraz saygi gosterip,okuyun. Tum sorularin cevabi yazildi 3 gundur.
abi saygısızlık varsa 3 gündür bize bunları okutupta su isin aslı nedir fotokopisi nedir ortaya catır catır belgeleri ile evrakları ile resmiyet kazandırılmıs halleri ile ve en önemlisi detayları ile acıklayamayan şahsınızı tenzi ediyorum evotech yapıyo gibi geldi bana saygısızlıgı .
bak okuyan herkes hemen hemen sizin bu belgelerin sıfatını gecerliligini detaylarını soruyo ; soruyoki ögrensin bilincli tüketici olsun .
biz emege saygı duyduk 3 gündür okuyoruz ; konunun muhattabı artık almanyadaki hans abimidir helga ablamıdır orda bu belgeyi size veren yada vericek olan yetkili her kimse ondan mı ögrenicez gecerliligini ne oldugunu ? mustafa beyin sordugu tam olarak bu olsa gerek anladıgım kadarıyla ?
belge ne ? nerden geldi ? detay ve kapsamı ne ? gecerliligi ne ?
Yani simdi benim gibi kafası basmayan diye söze gireyim ; düz mantıkla bakan biri oldugunu varsayalım . ben aldım geldim sıfır kilometre arabamı ; senin tüv belgene istinaden yazılım yaptırdım . sonra oldu da arabam kırıldı bozuldu catladı patladı .
teknolojisine kurban oldugum almanlarından aldıgım belge ile bizim yetkili servislere gittigim zaman diyalog bölemi olucak ?
-abi hosgeldin
-hosbulduk
-sorun ne abi?
-yazılımdan sonra arabam kırıldı
-tüv ün varmı abi ?
-var abi
-otur abi cayını ic ; biz hallediyoruz keyfine bak
yoksa böyle bir diyalogu göremezmiyiz ? nedir yani tüv ün bana saglayacagı ARTI ?
Resimlerde TÜV hazırlık dosyalarınızı gördüm 3. defa yazıyorum ŞU TÜV Belgeniz özel bi belgemi hani çerçevelenip duvara asılan asıl belge. Paylaşacakmısınız biz araç sahipleri görelim diye???
Dosyayı paylaşmışsınız bir sürü sayfa gördüm emek verilmiş takdir ediyorum.. Görmek için yazılımmı yaptırmamız gerekiyor yoksa ?
Okuduysan orada Tüv yetkililerinin bakış açısını yazdım. Sanayi makinası derken biçer döver değil ve mevzuyu belirtme sebebim aşırı güvenlik gerektiren bir makina ki kabul edersen daha çok güvenlik testine daha fazla standartlara sahip olması gereken bir alet.... yaniiiii Anlatmaya çalıştığım tüv ün çalışma şekliii o yüzden sordum hangi sınıfta tüvlüsünüz ??? tüv den ''ce''mı aldınız??? nedir yoksa dosya resmine bakarak çok sayfa var kesin tüv leri iyidir kanaatimi oluşmalı bizde?
Tüv her konuda farklı derken sizin yazılım yaptığınız arabayı motor yürüyen aksam şanzıman difransiyel elektronik aksam testi ve hareketli tüm parçaları test edip yaptığınız aracı dyno ya koyup 100.000 200.000 testi mi yapıyor nürnberg de günlerce döndürüyormu yada yazılım yapıp sattığınız tüm ülkelerin benzin kalitesini test edip Türkiyede şöyle sonuç verir kandada böyle dubaide şöyle diye bir durum varmı ???? YOK, varmı yoksa? Yoksa sadece yaptığınız yazılımın aracın almanya için emisyon değerlerine bakıp bu yazılım bu araca yapılan güç artışı İnsan, Hayvan ve Çevre sağlığına zararsız dır mı diye onaylıyor bu belgeyi? ben Tüv ü iyi biliyorum demıycem WCS - CE marking eğitimi alıp 5 yıl kalite müdürlüğü yapmış makina mühendisi olarak ve şuanda Boeing 737_NG sim. Eng. işiyle meşgulüm. sordugum soruları wikipedia ya bakarak sormadım. ya diyinki bizim tüv den CE miz var tüv diyoki bu yazılım sebebiyle biz insan hayvan bitki ve çevre ye zarar vermiyoruz standartlar içindeyiz yada başka bi belge aldık ve ne demek olduğu şudur bizde bilip bilinçlenelim murat bey.
Bende onceki postlarimda bu tuv un artilari nedir die ondan sormustum dolgun bi yanit alamadim. 100 kisiden 1 kisi bile aa evotechde tuv varmis bn onu yaptiriyim demez yani beyler dogruya dogru....
Edit; Evotech neden bu gibi belgelerin tuvun.sertifikalarin ardina siginiyor ardinda kaliyor? Buna ihtiyaci olan yada musteriye ac bi firma sanirim...
Öncelikla sunu belirteyimki, Almanyada bir KBA vardir (Kraftfahrzeug Bundesamt).
Otomobil üreticileri* veya parca üretcileri buradan bir kayit numarasi almak zorundadirl
Bu kayiti aldiktan sonra, Alman vasita kanuna göre hareket etmek mecburiyeti vardir.
Bu vasita kanunuda ABE denilen belge (Allgemeine Betriebserlaubnis) belgeler. Bu
Belgeyi almak icinde teknik bir test gerekmektedir, Bu teknik testini de sadece
Technischer Überprüfungsverein (TÜV) yapar.
*
Bütün tanisanbilir vastia kanunlari Strasenverkehrsordung (StVO) denilen kanunda
Resmilestirilmistir…
Yani StVO -à KBA à ABE à TÜV zinciri vardir, ana kurum olarak.
*
KBA dan kayitli sirket olmak icin once Verein Deutscher Autombobilhersteller veya
Verein Deutscher Tuner (VDH veya VDAT) ye kayit olmak gerekmektir. Über den VDAT
Bu kayiti yaptirirken,
sirketin kulurusunda TÜV ve WKD (Wirtschaftskontroldienst) gelip sirketi denetler.
*
Evotech bu denetlemeyi 1998 de gecirmistir.
*
Isin detaylina girdigimiz zaman, TÜV alirken, Software olsun veya Hardware olsun(Piston, Kol, Manifold,
Eksoz…) bunlarin detayli Controllingmanagement denilen bir reporting sheet vardir ve bunu sirf TÜV
Ve Sirket bilir. Bu gizlilik karardir. MIsal ham madde nerden alindi, hangi maddeler konuldu, gelistirme
Esnasinda ne problmler yasandi ve bircok sey detayli bir sekilde bunda rapor edilir. Ilerde bir aksilik olur,
Araba misal yanarsa, frenler tutmazsa veya baska bir olumsuzluk olursa, sorumlu olan parca, kisi, hata
Bulunur.
Evotech olarak bunu biz detayli sekilde yapip TÜVe bildiriyoruz ve her üc aya bir zaten TÜV ile toplantimiz
oluyor.
*
Evotechin yaptigi iki kategori olay vardir.
*
1.****** VDAT da kayitli olan sirketlere, modifiye ürünleri satmak. Misal Gemballa, ACSchnitzer, Hamann,
TEchart 2007 yilina kadar, Novitec, MTM….bu sirketler 80% software ürünlerini veya motorda
Modife ürünlerini EVOTECH den almaktadir. Baska bir misal, RUF un komple sanzumanlarini yine
Evotech yapmaktadir….
Almanyada basarili sirketler,kendi gelistirdikleri urunleri birbirlerine satarlar,bu hem zamandan hemde paradan tasaruf ettirir.
*
2.****** Araba üreticilerine yazilim destegi saglamak. Misal Evotech AMG ile özel bir akreditassyonu vardir ve
Dünyada TEK AMG disinda SLR tamir, bakim yapma yetkisine sahiptir, Tabii tek AMG ile calismiyoruz.
Porsche icin özel Titan Turbolar olsun,mafifold, BMW icin pre safe crash system olsun, bircok projeyi beraber
Gelistiriyoruz.
TÜV ün Almanyadaki görevi, mobilien ve immobilien mallar icin, yani tasinir, sabit veya söyle özetleyelim, bütün ürünler
Icin bir teknik kurali vardir. Silikon gögüs den tutunki, Banyonuzdaki musluga kadar hepsine TÜV onayi gerektirmektedir.
TÜV onay verirken ilk etaptda insanlarin sagligini ve güvenligini düsünerek bu onayi verir.
Mesela bir Ferrari düsünün, 400 000 km gitmesi mümkün degildir ayni motor ile fakat TÜV onayi vardir. Fakat bir
Mercedes Sprinter düsünün, o da en az 400 000 km gitmesi gerekirki, sahibi bundan faydalansin. Yani TÜV, kac km gitti,
kac litre benzin yakti, ne kadar yag destirdi diye bakmazda…Euro4 varmi, Frenler tutuyormu, Süspansiyonu arabaya
göre düzgünmü vs., bunlara bakar.
Hersey bir kanuna dayali oldugu gibi, araban üreticlerin, yan sanayinin, modifecilerin, tekerlekci, yedek parca üretcilerin
Ve cantcilarinda bagli oldugu kurumlar vardir. MIsal mercedeslerinizin kadranina bakin, en altda cok ufak VDO veya VDI yazar.
Bu bagli oldugu kurumu simgeler. Orda TÜV yazmaz :--)
Evotechin bagli oldugu kurumda VDAT. Bu kurum bizi denetledigi icin, ürünlerimize TÜV vardir, veya ABE vardir yazmayiz.
Cünkü bu TÜV vardir demek, zaten bir satis politikasi durumuna gecer ve bizim politika ile isimiz olmaz. Cünkü bizim ürünü
Son müsteriye, yani perakende satan sirketler ile, Gemballa, Novitec, AC Schnitzer, Hamann gibi, anlasmamiz var. Onlar
Ürünlerimiz TÜV belgelidir diyebilir ve sattigi ürünün icine bir ABE koyabilir isterse.
Bizim vazifemiz, TÜVe karsi herseyi belgeleyip sunmaktir ve bu belgelerimizi devlet sirri gibi saklariz. Bunu tek biz degil,
her akli basinda bir sirket yapar. Yoksa üc ay icinde tüm bilgileriniz, bilgi birikiminiz gider, baska sirketler tarafinda ya calinir
ya kopya edilir. Fakat jant üreten bir sirket, veya spoiler üreten bir sirket bu jantlarin ebatlarini ve hangi markaya uyar diye
TÜV belgesi koyar. Bu olay degisiktir. Bizim yaptigimiz olayda biz arabalarin gücünü artiyoruz. Yani görünmeyen ve elle
Tutulamayan bir seyi belgeliyoruz.
Ben burdan ne anlıyorum onu söyleyeyim arkadaşlar TÜV denilen Alaman kuruluşu bir ürün üretilirken; bu ürünün çevre ve insanlara karşı oluşturabileceği tehlikeleri bertaraf etmesi doğrultusunda uygulamaları gereken prosesleri belirliyor. Her ürün için adım adım değil proses olarak belirliyor. Akabinde de bunu nasıl sağlarım diyor. Demek ki ben belli başlı bazı kalite prosesleri oluşturmam lazım. ISO 9000:2001 gibi... Bu doğrultuda üretim proseslerini şekillendirenlere hangi konuda TÜV belgesi istediklerini sorar buna göre belgelendirir bunun karşılığındaki riski de ben TÜV olarak alırım diyor...
Standartları tabıkı DIN belırtıyor,TUV zaten standartları belırtmıyor kı.
TUV burada saglıga-Cevreye zararlı degıl dıye onaydan gecıyor. Her uretılen arac TUV den gecmek zorunda.
Sen bunu degıstırıyosun modıfıye yaparak,oyuzden tekrar TUV e gıdıyosun. Egsoz taksan bıle gıtmek zorundasın hatta Ruhsata ısletmek zorundasın!
Evotech yazılımı yapıyor,alıyor otomobılı TUV e goturuyor,TUV alıp test edıyor,dıyorkı bu tamam,kullanılabılır yada kullanılamaz dıyor....
Yanı burada onemlı olan,bız kullanıcıların sorması gereken,bır malı alırken,neden TUV u var dıye sorgulamayım olmalı? Yanı alırken ıcın rahat olmalı...
Otomobıl sektorunde DIN dıye bırsey yok,mesela bır arac 15 jantdır bırı 17 janttır,cunku otomobıl endustrısınde standart yoktur bu konularda....
Tuv suz de ıs yapabılırsın ama belli bır yere kadar. Bu ıs ıcın kurumsal sırketler hatırı sayılır zaman ve para harcıyor...
Aractaki modifiyeyi ruhsata isletmek istiyorsan mecbur tüv onay belgesi lazim,yanı belli bır sure sonra bu ıse guzel para ayırıp,ugrasman gerekıcek
ruhsata isletmenin nedeni de su: eger bir kaza olursa ve aracta bir modifikasyon belli olur sa. hem sigorta hic birsey ödemez. otomatikman trafik den men edilmis arac kullanmis oluyorsun, ayriyetten cezali duruma dürsersin
Sucsuz olsanda suclu oluyorsun....
Edit:Yazılanları,hızlıca topladım.TUV belgesı bır cok konuda cesıtlı ve fırma yaptıgını ıfsa etmemekte haklı.
Sadece TUV var mı yok mu,ona bakılıyor.TUV sertıfıkası zaten bu adamlara verılmıs,neyı koymalılar?
Zafa,Evotech ın cok ıhtıyacı var,ac bunlar ;) Neyın arkasına sıgınıcak zafa,oku azıcık yahu,adamlar bır cok buyuk tuner'amal ve hızmet satıyor. Sımdı ben bu yorumlara ne yazayım? Mustafa T. senı tenzı edıyorum,soruların teknık ve daha once 2 kez post etmıssın ve yanıtlar gelmıs.
Hala var ıse,yıne cevap ısterım,sorun yok...
Bunu neye dayanarak karar verdin çözmüş değilim ...
Bazı kişiler saptırıyor konuyu Evotech TÜV Den ibarettir bizim TÜV ümüz var TÜV den dolayı 1 adım daha öndeyiz dememize gerek yokki !!!
Evotech i merak eden açar youtube yi Neler yapmış görür ;)
Bizim dediğimiz TÜV Onaylı ve Garantili yazılım kullanıyoruz...
TÜV ü sakız gibi dolamışız gibi yansıtmasın kimse...
Şimdi burda almanların teknolojisinden girdik . tüv belgesinden cıktık . kala kala youtube yemi kaldık ben onu anlamadım :beuj:
koskoca tüv belgeli evotec diyosunuz ; kalkıpta soran müsteriye KARDEŞİM GİT YOU TUBE den baksana bizim videolara mı dicek :soru::soru:
Adam basıtce gormek ıstıyorsan yaptıgını,ızle demıs.Allah askına,ısın suyunu cıkartmayın,tekrar edıyım;
Öncelikla sunu belirteyimki, Almanyada bir KBA vardir (Kraftfahrzeug Bundesamt).
Otomobil üreticileri* veya parca üretcileri buradan bir kayit numarasi almak zorundadirl
Bu kayiti aldiktan sonra, Alman vasita kanuna göre hareket etmek mecburiyeti vardir.
Bu vasita kanunuda ABE denilen belge (Allgemeine Betriebserlaubnis) belgeler. Bu
Belgeyi almak icinde teknik bir test gerekmektedir, Bu teknik testini de sadece
Technischer Überprüfungsverein (TÜV) yapar.
*
Bütün tanisanbilir vastia kanunlari Strasenverkehrsordung (StVO) denilen kanunda
Resmilestirilmistir…
Yani StVO -à KBA à ABE à TÜV zinciri vardir, ana kurum olarak.
*
KBA dan kayitli sirket olmak icin once Verein Deutscher Autombobilhersteller veya
Verein Deutscher Tuner (VDH veya VDAT) ye kayit olmak gerekmektir. Über den VDAT
Bu kayiti yaptirirken,
sirketin kulurusunda TÜV ve WKD (Wirtschaftskontroldienst) gelip sirketi denetler.
*
Evotech bu denetlemeyi 1998 de gecirmistir.
*
Isin detaylina girdigimiz zaman, TÜV alirken, Software olsun veya Hardware olsun(Piston, Kol, Manifold,
Eksoz…) bunlarin detayli Controllingmanagement denilen bir reporting sheet vardir ve bunu sirf TÜV
Ve Sirket bilir. Bu gizlilik karardir. MIsal ham madde nerden alindi, hangi maddeler konuldu, gelistirme
Esnasinda ne problmler yasandi ve bircok sey detayli bir sekilde bunda rapor edilir. Ilerde bir aksilik olur,
Araba misal yanarsa, frenler tutmazsa veya baska bir olumsuzluk olursa, sorumlu olan parca, kisi, hata
Bulunur.
Evotech olarak bunu biz detayli sekilde yapip TÜVe bildiriyoruz ve her üc aya bir zaten TÜV ile toplantimiz
oluyor.
*
Evotechin yaptigi iki kategori olay vardir.
*
1.****** VDAT da kayitli olan sirketlere, modifiye ürünleri satmak. Misal Gemballa, ACSchnitzer, Hamann,
TEchart 2007 yilina kadar, Novitec, MTM….bu sirketler 80% software ürünlerini veya motorda
Modife ürünlerini EVOTECH den almaktadir. Baska bir misal, RUF un komple sanzumanlarini yine
Evotech yapmaktadir….
Almanyada basarili sirketler,kendi gelistirdikleri urunleri birbirlerine satarlar,bu hem zamandan hemde paradan tasaruf ettirir.
*
2.****** Araba üreticilerine yazilim destegi saglamak. Misal Evotech AMG ile özel bir akreditassyonu vardir ve
Dünyada TEK AMG disinda SLR tamir, bakim yapma yetkisine sahiptir, Tabii tek AMG ile calismiyoruz.
Porsche icin özel Titan Turbolar olsun,mafifold, BMW icin pre safe crash system olsun, bircok projeyi beraber
Gelistiriyoruz.
TÜV ün Almanyadaki görevi, mobilien ve immobilien mallar icin, yani tasinir, sabit veya söyle özetleyelim, bütün ürünler
Icin bir teknik kurali vardir. Silikon gögüs den tutunki, Banyonuzdaki musluga kadar hepsine TÜV onayi gerektirmektedir.
TÜV onay verirken ilk etaptda insanlarin sagligini ve güvenligini düsünerek bu onayi verir.
Mesela bir Ferrari düsünün, 400 000 km gitmesi mümkün degildir ayni motor ile fakat TÜV onayi vardir. Fakat bir
Mercedes Sprinter düsünün, o da en az 400 000 km gitmesi gerekirki, sahibi bundan faydalansin. Yani TÜV, kac km gitti,
kac litre benzin yakti, ne kadar yag destirdi diye bakmazda…Euro4 varmi, Frenler tutuyormu, Süspansiyonu arabaya
göre düzgünmü vs., bunlara bakar.
Hersey bir kanuna dayali oldugu gibi, araban üreticlerin, yan sanayinin, modifecilerin, tekerlekci, yedek parca üretcilerin
Ve cantcilarinda bagli oldugu kurumlar vardir. MIsal mercedeslerinizin kadranina bakin, en altda cok ufak VDO veya VDI yazar.
Bu bagli oldugu kurumu simgeler. Orda TÜV yazmaz :--)
Evotechin bagli oldugu kurumda VDAT. Bu kurum bizi denetledigi icin, ürünlerimize TÜV vardir, veya ABE vardir yazmayiz.
Cünkü bu TÜV vardir demek, zaten bir satis politikasi durumuna gecer ve bizim politika ile isimiz olmaz. Cünkü bizim ürünü
Son müsteriye, yani perakende satan sirketler ile, Gemballa, Novitec, AC Schnitzer, Hamann gibi, anlasmamiz var. Onlar
Ürünlerimiz TÜV belgelidir diyebilir ve sattigi ürünün icine bir ABE koyabilir isterse.
Bizim vazifemiz, TÜVe karsi herseyi belgeleyip sunmaktir ve bu belgelerimizi devlet sirri gibi saklariz. Bunu tek biz degil,
her akli basinda bir sirket yapar. Yoksa üc ay icinde tüm bilgileriniz, bilgi birikiminiz gider, baska sirketler tarafinda ya calinir
ya kopya edilir. Fakat jant üreten bir sirket, veya spoiler üreten bir sirket bu jantlarin ebatlarini ve hangi markaya uyar diye
TÜV belgesi koyar. Bu olay degisiktir. Bizim yaptigimiz olayda biz arabalarin gücünü artiyoruz. Yani görünmeyen ve elle
Tutulamayan bir seyi belgeliyoruz.
Ben burdan ne anlıyorum onu söyleyeyim arkadaşlar TÜV denilen Alaman kuruluşu bir ürün üretilirken; bu ürünün çevre ve insanlara karşı oluşturabileceği tehlikeleri bertaraf etmesi doğrultusunda uygulamaları gereken prosesleri belirliyor. Her ürün için adım adım değil proses olarak belirliyor. Akabinde de bunu nasıl sağlarım diyor. Demek ki ben belli başlı bazı kalite prosesleri oluşturmam lazım. ISO 9000:2001 gibi... Bu doğrultuda üretim proseslerini şekillendirenlere hangi konuda TÜV belgesi istediklerini sorar buna göre belgelendirir bunun karşılığındaki riski de ben TÜV olarak alırım diyor...
Standartları tabıkı DIN belırtıyor,TUV zaten standartları belırtmıyor kı.
TUV burada saglıga-Cevreye zararlı degıl dıye onaydan gecıyor. Her uretılen arac TUV den gecmek zorunda.
Sen bunu degıstırıyosun modıfıye yaparak,oyuzden tekrar TUV e gıdıyosun. Egsoz taksan bıle gıtmek zorundasın hatta Ruhsata ısletmek zorundasın!
Evotech yazılımı yapıyor,alıyor otomobılı TUV e goturuyor,TUV alıp test edıyor,dıyorkı bu tamam,kullanılabılır yada kullanılamaz dıyor....
Yanı burada onemlı olan,bız kullanıcıların sorması gereken,bır malı alırken,neden TUV u var dıye sorgulamayım olmalı? Yanı alırken ıcın rahat olmalı...
Otomobıl sektorunde DIN dıye bırsey yok,mesela bır arac 15 jantdır bırı 17 janttır,cunku otomobıl endustrısınde standart yoktur bu konularda....
Tuv suz de ıs yapabılırsın ama belli bır yere kadar. Bu ıs ıcın kurumsal sırketler hatırı sayılır zaman ve para harcıyor...
Aractaki modifiyeyi ruhsata isletmek istiyorsan mecbur tüv onay belgesi lazim,yanı belli bır sure sonra bu ıse guzel para ayırıp,ugrasman gerekıcek
ruhsata isletmenin nedeni de su: eger bir kaza olursa ve aracta bir modifikasyon belli olur sa. hem sigorta hic birsey ödemez. otomatikman trafik den men edilmis arac kullanmis oluyorsun, ayriyetten cezali duruma dürsersin
Sucsuz olsanda suclu oluyorsun....
Ayrıca TUV belgesı duvara asılmıyor.Mustafa T. nın bunu bılıyor olması gerektı??
Bu belge ıle bırlıkte arac kontrol oluyor,sartlar belgedekı gıbı mı.
Sonra ruhasata ıslıyor TUV,tamam bu adamın beyan ettıgı gıbı dıye....
Ben zafa nın Evotech TÜV ün arkasına mı sığınıyor sorusuna , bişeye sığınmasına gerek olmadığına karşı cevapladım ...
Müşteri ilişkilerimi çoğu kişi bilir buradaki yazılarımda ne alaka bu ters konuşmayı çıkardın ???
Bırak onu gelen müşteri karar versin nasıl tavırda olduğumu buradaki yazılarıma göre saçma anlamlar çıkarma !!!!
Bu konu başka şeylere varıyor bazı kişiler amaçları yada gözleri kara bürümüş ne vurursam kardır hesabında ...
2 gündür okuyorum yazmıyım dedim ama dayanamadım.çünkü ilk paragrafta yazılan alaycı yazı çok canımı sıktı "tr deki arabaların %90'ı almanyada trafiğe çıkamazmış". sana ne? çıkar çıkmaz?herkesin bildiği duyduğu şeylerden örnek vereyim çünkü bunlar gibi her sektörde türk üreticisinin önü kesilmiş durumda.devrim arabaları,başak traktör,milli tayyare fabrikası vs... bu millet ne zaman bişi yapmaya kalksa tüü kaka oldu siz yapamazsınız dendi,sonunda yerli malı toplu iğne üretemez hale geldik. tüv dediğiniz nedir ya? bir sürü klasör evrak saçmalığından başka bişi diildir.heriflerin kriterlerini yerine getir peynir üreticiside sertifika alır çakmak üreticiside otomobil üreticiside.özgün tüv'süz evraksız iş yapsın hatta gitsin kopya yazılım satsın hatta yaptığı yazılım motoru kırsın umrumda olmaz.hiç olmazsa para içerde kalır.ne lan bu 3 tane kıçı kırık kod için elin gavuruna paramı kazandırcam.zaten arabasına modifiye yaptırmak isteyen kişi bir çok masrafı sorunu gözönüne almıştır.zaten bu sitede olanların hepside sanayi tostunu, köşe başı pilavcıları,sanayi sohbetlerini,sanayide üşümeyi seven insanlar.o zaman sıkıntı yok demektir.
Yap özgün kardeşim sende kimse ne tüv arar,ne hesap sorar boş adam olmadığınıda herkes biliyor.Benim herkesede tavsiyem gelsinler yazılımlarını sana yaptırsınlar sen daha çok para kazan daha iyi imkanlarda daha çok kişiye hizmet ver kurumsal bir firma ol.
Haa bu arada şu belge konusunda açıklamayı yapıyımda neden böyle olduğunu herkes bilsin.
Avrupada ve amerikada vatandaşın kıçındaki don bile sigortalıdır.çünkü tüketicinin zarar görmesi durumunda ciddi tazminatlar söz konusudur.malı üreten firma o ülkedeki denetim firmasından belge alır mesela bu bahsedilen TÜV.sonra ürünü sigortalatır.yada poliçe klozlarında ürünün kullanıldığı cihazın sigorta firması tüv onaylı üründen kaynaklanan zararı ödeyeceğini beyan eder.kısacası alinin pabucunu veliye velininkini aliye giydirerek tazminat yükü üretici firmadan ve tüketicinin üzerinden kalkar.tabi böyle olunca tüketici aldığı ürünün içinde aslında o sigorta parasınıda ödemiş olur.yani 3 liralık ürünü 5 liraya alırsınız.hatta yurtdışından bir firmanın bayisi iseniz burda aldığınız faturalı malın ödemesini yapmasanız bile adamlar o malın faturasını sigorta şirketlerine vererek sizin ödemediğiniz parayı sigortadan tahsil ederler.yurtdışında işler bu şekilde yürür.
Tuv belli bir standart koyuyo kısacası ;
XX malzemeden uretılcek
bunun yy zmanlarında ne oldugun bana belgelıcen
ben bunu onaylıcam
sonra musterı gelcek
benım onayladıgım ZZ malı taktırdıgını beyan edicek
bende evraklarıma bakıcam heaa tamam dıcem extra parca bası en mın parca(ayna) 20€ alıcam ve ruhsatına işlicem.
E bundan başka avantajı ne ? Ben anlayamadım kaza bela vs harici ztn onlar yazıldı ..
SAYIN EVOTEC YETKİLİSİ MURAT ABİ ; UZUN UZUN YAZINCA SENİN BELGENİN GEÇERLİLİGİ ARTMAZ . ŞİMDİ EN SON SATIRDA DEMİŞSİN Kİ '' Aractaki modifiyeyi ruhsata isletmek istiyorsan mecbur tüv onay belgesi lazim''
BEN DE DÜZ MANTIK DİYORUM Kİ SENİN YAPTIGIN İŞ TÜV BELGELİ MADEM ; BEN GELDİM ARABAMA YAZILIM YAPTIRDIM . OLDU DA ÇATLADI PATLADI KIRILDI .
ŞİMDİ BENİM MUHATTABIM YETKİLİ SERVİS OLDUGU ZAMAN KARDEŞİM SEN BUNA YAZILIM YAPTIRMISSIN ; YAPTIRDIGIN YERDE TÜV BELGESİ VARMI DİYEMİ SORAR ? VAR SA SORUNU GARANTİDEN ÇÖZERMİ ?
YOK AKSİ Bİ DURUMDA MUHATTABIM EVOTECMİDİR ?
BANA BUNUN CEVABINI YOU TUBE DEN ORDAN BURDAN HANS AMCALARDAN DEİLDE TEK Bİ AGIZDAN KİM VERECEK YAHU ???
Sole bi durum var tamam icraatlar guzel marka iyi fakat x firma ile rekabette biz ondan geride kaliriz neden? Bizimki guvenli bizimki Tuvlu bizimki belli yere kadar acik burdan yola cikarak bu yorumu yaptim demekki henuz gelistiremedigi noktalar var bazi markalarda iyi olabilmesi her markaya en kralini yapan firma anlamina gelmiyor... X Firma sadece Y markasi ustunde yogunlasir calisir. Z firma hepsine yapar siradan olur... Z firmasi hepsine yaptigi icin tuvlu oldugu icin en iyisi degildir bence. Bu mantik olarak surdan geliyor herseyi az az bilecegime birseyi cok bilip o isi yaparim gibisinden...Ben X markayi tercih ediorum ornegin mutluyum memnunum hizliyim buyuk rakiplere gore vede saglikliyim...
Konuyu baştan sona okudum tuv biraz ön plana çıkarılmış. Almanya'da sizinde söylediğiniz gibi herşeyin tuv olayı var. Burdaki tse muhabbeti gibi bizim şu *** attığımız beğenmediğimiz powerboxlar bile tuv onaylı. Bakın tuv onaylı gibisine belirtmek bile bence gereksiz, Almanya herşeyde olması gereken birşey..
Evet konu başlığı Evotech Yazılımları TÜV ve ISO9002 Belgeleri
Son kullanıcı yani yazılımı yaptıran müşteri bu iki belgeden ne anlıyor?
bu iki belge hakkında bilgisi olmayan kişi :
a) Bu belgeler ne işe yarıyor
b) Bi sürü belge var o zaman bu yazılım çok iyi
c) Banane ya arabam yürüsün kırılsada olur bende para çok gibi
d) Ben bu tüv ü ve iso yu duymuştum adamlar bu belgeleri almış sa süper zaten bizim oğlanın oyuncak arabasında Bile Tüv ve İso var
Tüv Ve iso Hakkında bilgi sahibi kişi Tek soru sorar :
>>>> Hangi sınıfta almışlar Tüv den, ne belgeleri ve İso yu geç zaten 9002 2003 te yürürlükten kalkan bi belge...
Evotech Yazılımları TÜV ve ISO9002 Belgeleri hakkında bir başlık atıyorsanız eğer şunu yazmanız gerek Tüv ve İso hakkındaki ilk soruya;
Tüv ve İso Almanyada hizmet veren tüm firmaların bağlı olduğu (hizmet verdiği sektör gereği) alması gereken bir belgedir Tüv İnsan, hayvan, kısaca Çevre sağlığına zararlı değildir standartlar içindedir Otomotiv konusunda emisyon oranları standartlar içindedir ( ki yazılım yaptıran kişilerin %90 ının emisyonun umrunda olduğunu sanmıyorum)
Ve Tüv belgemiz Bu dur diyip paylaşırsınız İso 9002 eski belgeymiş geçersizmiş boşuna yazmışız Şirkette varsa Yeni İso 9000:2001 serisi belge almışsa onu paylaşıcaz bu belgede Şirketin yönetimi hakkında İngiliz kraliyet ailesi tarafından disiplin için askeriyede kullanılmış daha sonra ABD ülkesinde askeri birimlerde kullanılıp ana işe yarıyor biz bu işi para kazanma yani ranta çevirelim diyip sivil versiyonunu çıkarıp dünya şirketleri ni tekeli altına alıp para basmaya başlamış daha basite indirgersek bizim askeriyedede Tuvalette nasıl sıçıldığını göstermeye kadar varan şirket yönetim sistemidir dersin ve konu ne başka yöne gider ne tartışma çıkar!
Bu arada yukarıda eklediğiniz eski yazıyı okudum murat bey yanlışım varsa düzeltin lütfen!
Yazılımdan dogan sorunlar Evotech ı baglar,bukadar basıt.
Overblack,yazdıkların cok dogru ama benım anlatmaya calıstıgım ıle alakası olmamıs.Yoksa Avrupadakı olaylar bıze cok yabancı bır cok konuda.
OnurK,Avantajı aldıgın ZZ,YY malın kontrolden gectıgını bılıceksın,ıcın rahat olucak ve Ruhasata ısletme safhasında,sorun cıkmadan aracının yol guvenlıgı olucak.
Sadece buna bakmamak gerek,protej aldın yada evıne makıne,bunda bıle ararsın bu belgeyı.
E ozaman adama gıdıp,goster bunun TUV u nu dıyormusun?Sadece o ısaretın olup olmadıgına bakıyorsun.
Zaten benım yada bu alamanların lafına ınanmayanlar,serı numarasından TUV u var mı yok mu bulsunlar.Bu kadar basıt yahu. Madem bu kadar dıdıklemeyı sevıyorsunuz,hemen cıkar sonuc ;)
Sankı durum oyle bır yere getırıyorsunuz kı,ozellıkle konuyu demojıye getıren arkadaslar ıcın yazıyorum,Ozgun'e yada Alper'e karsı tavır var,yada bırını kotulemısızde,burada savunma yapılıyor.
Neyse,ben sabırla yazıyorum,aynı seylerı 24 saat arayla ısıtıp,yıyoruz karsılıklı...
abi tesekkür ederim ; 3 gündür evirdik almanları cevirdik türklere . kısa ve öz . senin tüv belgen ile yaptıgın yazılım sonucu olabilecek her hangi bir sorun bizim burda yetkili servislerde TABİRİ CAİZSE MÜSLÜMAN MAHALLESİNDE SALYANGOZ SATMAYA benziyo .
benim anladıgım budur .
Mustafa,dolambaclı cevap nerede allah askına???
Adamaların aldıgı Iso 9002 belgesı yenılenmıs,bunu adam kendı soyledı.Bak o belgenın kopyası vardır,koyar.
Ama TUV n onlarca sayfası var,Teilegutachten ın uzerındekı serı numaradan arastır,hemen bulursun.Bu adamlar Dolambaclı ısler mı yapıyor,basıtce DOGRUYU mu soyluyor?
Guvenlı yazılım ısteyen TUV lu yazılım ıstıyor,yok kardesım benım ısım olmaz bu ıslerde,musterı ıstegıne gore yazılım yapılıyor.
Bunu Ozgunde yapar,ısını ıyı bılen Tuner da yapar ama hazır yazılım yapanlar YAPAMAZ!
Adamalar Yazılımdan Dogan Arızaya Sonuna Kadar Arkasındalar.
Ama yazılımdan sonra bılye bozarsa,sorumlu degıl tabıkı....
ABT yazilimin tum servislerde garantili oldugu gibi ayni olayi Dolambacli yollardan evotechde yapiyor anlasilan gerci ABT nin garanti isi iptal oldu die biliorum ama ikiside garantili ikiside soft yazilim gbi...
Zafa,elma-armut-sap-saman ayır be kardesım :(
ABT nın yaptıgı ıs ıle,bu konunun ne alakası var? Onların anlasmaları tıcarı ve 3-4 mıslı fıyatla satılan bır sey!
Garantı,orada Tıcarı bır anlayısı kapsıyor,TUV muv le alaksı yok.Saptırma su konuyu...
Dolambaclı yol ıle Evotech ı bagdastırdın ya,buradakı yazılanların bır cogu bu anlayısı ıcerıyor...
Zafa,gercek bır ıs yap,bu forumda yazpılan sunı polemıgı bıtır kardesım.
O kadar yazıldı ama ınatla anlasılammaya calısılan TUV meselesıne noktayı koy,ben yapsam yıne uzumun copu,samanın sapını sorarlar.
Evotech ın TUV ID sı,kımlıgı yada ne ıse Nr. 01-1607-00-03 dür!
Gır,bak bakalım sen,var ı yok mu,sen Var dersen,konu kapanır ;)
Bu konu buraya nerden geldi? Bir baslikta evotech'in yazilimi olan araba gecildi ve siz bizim yazilim tuv lu , ondan gecildi dediniz degil mi? Dogru mu anlamisim?
Sevgili Murat abi, keske orada "bizim yazilimimiz biraz daha safe, ondan gucumuz biraz daha az" deseydiniz.
Bizim yazilim tuvlu deyince olay cigirindan cikti.
Ayrica sunu da ekleyeyim, ben birakin turkiye'yi , almanyanin yakit oktanini karistiran bir yetkiliye sahip firmaya nasil guveneyim? Iyi ki sizin gibi sabirli ve terbiyeli bir bayileri var. inanin sabriniza hayran oldum.
Arkadaşlar bu bir prosesler zinciri... Evotech Alman menşei bir firma olduğundan ve Almanya'da faaliyet gösterdiği alanda alması zorunlu belgeleri almak durumundadır. Evotech distribütörü herhangi bir ülkede bu ürünleri otomatikmen tüv onaylı satmış oluyor. Misal Türkiye'de böyle bir zorunluluk yok aslında ama inşallah ilerde Özgün ecufast markasının başvurusunu almanya'da yaptıktan sonra orada bir şube açsa ondan da ürünlerini satmak için tüv onayını isteyeceklerdir. Ben bunu anlıyorum.
Yok yahu,ne alaksı var Gurcell,gecılen edılen yok konuda.
Ben en basından soyledım,gecmek yada gecılmek derdımız olmadıkı? Gerekırse gecerız,ısteyene o programıda yaparız,guvenlı sularda gezıcegı programıda.
Konu TUV BELGESI VE NUMARASINIDA VERDIM.SIMDI KONUYU BASKA YERE TASIMADAN KONUYU BAGLARSAK SEVINIRIM.
Bu son paragraf sana degıl Gurcell,genel olarak dıyorum sadece.
Fangıo,Sorumluluk degıl,sadece Musterısıne guven vermek ve yaptıgının onayını yaznsıtıyor.
Yanı TUV her konuda ayrı ayrı alındıgı ıcın,bunun ıcınde sureklı butce gerekıyor....
Olay bu kadar basıt....
Anlamadığım konu sanki önceleri yazılım çıktığında didik didik işin özüne inip belge aranıyordu resmen ahiret soruları soruluyor yazılım yaptıracak kişi riskleri göze alıp yaptırır yaptıracaksa, bu böyledir herkes bu riski alır ama kendi de inanmak istemez karşıdakine de belli etmez tüv arar onu arar bunu arar tamamen kendini rahatlatma politikası ,stock araba bile bozuluyor bu tamamen biraz da kullanıcıya bağlı.Ben yaptırıken işin açıkçası tuv müs şuymuş buıymuş bakmadım ,yapılan işlere baktım Evotech kendini kanıtlamış bir firma diyecek söz yok .Evotech in de tuvun.sertifikalarin ardina siginacak hali yok,ki kalkıp burda dil dökülüyor TÜV olmasa ne olacak yani yaptırmıycak mı kimse ?Başka firmalarda nasıl bir standart belge var hiç bişey yok. Bunun da reklamı olmaz ayrıca ihtiyacı yok dünya çapında yaptığı işler ortada ilklere yazılım çıkarıyo ve unlimited 500+ lerde surekli hırpalanan sahalarda at koşturuyor.. bilmeyenler biraz araştırsın derim..
@lover kimse bişiy demiyor ilkindden beri bunun farkındayız yanlış sekilde bilgilendirildi diye oldu bu olaylar zateb
Müşteriye güven vermek değil gerekli üretim proseslerinde üretildiğini belirtir aslında ve müşteri de bundan dolayı güven duyar. Bakın şöyle bir örnek vereyim.
Araçların e-ncap testine girmeleri zorunlu mudur? Hatta bundan 10 sene öncesine kadar bu teste kaç uzakdoğulu üretici girmiştir. Ancak görmüşlerdir ki bu testler pazar payında etkili olmaya başladı herkes gibi onlarda dahil olmuşlardır. Ve sizde bilirsiniz ki bu testlerde yıllarca arkadan çarpışma testi yapılmadı. Şimdi bu testte 5 yıldız almış bir araç saatte 60km/h ile duvar yada rijit bir cisme çarptığında ölmeme garantisi verebiliyor mu?
ayrıca bir kaç kez ayrı ayrı postlarda yazılım ve emisyon ilişkisi kurulduğunda red edildi ancak siz benden iyi bilirsiniz ki avrupada araçlardan alınan vergi emisyon doğrultusunda alınır. Eğer siz bir aracın gücünü arttırırsanız ve bu doğrultuda karbon salınım miktarını arttırırsanız bundan dolayı araç sahibi ceza ödemez mi? yani x firma tüv'den sertifika alarak diyor ki "kardeşim sen bu yazılımı yaptırdığında gücün %25 artacak ama co2 salınımın değişmediğinden ödeyeceğin vergi de bir üst dilime geçmeyecek"...
bu post direk Murat beye yazılmıştır...