997TT Nickli Üyeden Alıntı
Öncelikla sunu belirteyimki, Almanyada bir KBA vardir (Kraftfahrzeug Bundesamt).
Otomobil üreticileri* veya parca üretcileri buradan bir kayit numarasi almak zorundadirl
Bu kayiti aldiktan sonra, Alman vasita kanuna göre hareket etmek mecburiyeti vardir.
Bu vasita kanunuda ABE denilen belge (Allgemeine Betriebserlaubnis) belgeler. Bu
Belgeyi almak icinde teknik bir test gerekmektedir, Bu teknik testini de sadece
Technischer Überprüfungsverein (TÜV) yapar.
*
Bütün tanisanbilir vastia kanunlari Strasenverkehrsordung (StVO) denilen kanunda
Resmilestirilmistir…
Yani StVO -à KBA à ABE à TÜV zinciri vardir, ana kurum olarak.
*
KBA dan kayitli sirket olmak icin once Verein Deutscher Autombobilhersteller veya
Verein Deutscher Tuner (VDH veya VDAT) ye kayit olmak gerekmektir. Über den VDAT
Bu kayiti yaptirirken,
sirketin kulurusunda TÜV ve WKD (Wirtschaftskontroldienst) gelip sirketi denetler.
*
Evotech bu denetlemeyi 1998 de gecirmistir.
*
Isin detaylina girdigimiz zaman, TÜV alirken, Software olsun veya Hardware olsun(Piston, Kol, Manifold,
Eksoz…) bunlarin detayli Controllingmanagement denilen bir reporting sheet vardir ve bunu sirf TÜV
Ve Sirket bilir. Bu gizlilik karardir. MIsal ham madde nerden alindi, hangi maddeler konuldu, gelistirme
Esnasinda ne problmler yasandi ve bircok sey detayli bir sekilde bunda rapor edilir. Ilerde bir aksilik olur,
Araba misal yanarsa, frenler tutmazsa veya baska bir olumsuzluk olursa, sorumlu olan parca, kisi, hata
Bulunur.
Evotech olarak bunu biz detayli sekilde yapip TÜVe bildiriyoruz ve her üc aya bir zaten TÜV ile toplantimiz
oluyor.
*
Evotechin yaptigi iki kategori olay vardir.
*
1.****** VDAT da kayitli olan sirketlere, modifiye ürünleri satmak. Misal Gemballa, ACSchnitzer, Hamann,
TEchart 2007 yilina kadar, Novitec, MTM….bu sirketler 80% software ürünlerini veya motorda
Modife ürünlerini EVOTECH den almaktadir. Baska bir misal, RUF un komple sanzumanlarini yine
Evotech yapmaktadir….
Almanyada basarili sirketler,kendi gelistirdikleri urunleri birbirlerine satarlar,bu hem zamandan hemde paradan tasaruf ettirir.
*
2.****** Araba üreticilerine yazilim destegi saglamak. Misal Evotech AMG ile özel bir akreditassyonu vardir ve
Dünyada TEK AMG disinda SLR tamir, bakim yapma yetkisine sahiptir, Tabii tek AMG ile calismiyoruz.
Porsche icin özel Titan Turbolar olsun,mafifold, BMW icin pre safe crash system olsun, bircok projeyi beraber
Gelistiriyoruz.
TÜV ün Almanyadaki görevi, mobilien ve immobilien mallar icin, yani tasinir, sabit veya söyle özetleyelim, bütün ürünler
Icin bir teknik kurali vardir. Silikon gögüs den tutunki, Banyonuzdaki musluga kadar hepsine TÜV onayi gerektirmektedir.
TÜV onay verirken ilk etaptda insanlarin sagligini ve güvenligini düsünerek bu onayi verir.
Mesela bir Ferrari düsünün, 400 000 km gitmesi mümkün degildir ayni motor ile fakat TÜV onayi vardir. Fakat bir
Mercedes Sprinter düsünün, o da en az 400 000 km gitmesi gerekirki, sahibi bundan faydalansin. Yani TÜV, kac km gitti,
kac litre benzin yakti, ne kadar yag destirdi diye bakmazda…Euro4 varmi, Frenler tutuyormu, Süspansiyonu arabaya
göre düzgünmü vs., bunlara bakar.
Hersey bir kanuna dayali oldugu gibi, araban üreticlerin, yan sanayinin, modifecilerin, tekerlekci, yedek parca üretcilerin
Ve cantcilarinda bagli oldugu kurumlar vardir. MIsal mercedeslerinizin kadranina bakin, en altda cok ufak VDO veya VDI yazar.
Bu bagli oldugu kurumu simgeler. Orda TÜV yazmaz :--)
Evotechin bagli oldugu kurumda VDAT. Bu kurum bizi denetledigi icin, ürünlerimize TÜV vardir, veya ABE vardir yazmayiz.
Cünkü bu TÜV vardir demek, zaten bir satis politikasi durumuna gecer ve bizim politika ile isimiz olmaz. Cünkü bizim ürünü
Son müsteriye, yani perakende satan sirketler ile, Gemballa, Novitec, AC Schnitzer, Hamann gibi, anlasmamiz var. Onlar
Ürünlerimiz TÜV belgelidir diyebilir ve sattigi ürünün icine bir ABE koyabilir isterse.
Bizim vazifemiz, TÜVe karsi herseyi belgeleyip sunmaktir ve bu belgelerimizi devlet sirri gibi saklariz. Bunu tek biz degil,
her akli basinda bir sirket yapar. Yoksa üc ay icinde tüm bilgileriniz, bilgi birikiminiz gider, baska sirketler tarafinda ya calinir
ya kopya edilir. Fakat jant üreten bir sirket, veya spoiler üreten bir sirket bu jantlarin ebatlarini ve hangi markaya uyar diye
TÜV belgesi koyar. Bu olay degisiktir. Bizim yaptigimiz olayda biz arabalarin gücünü artiyoruz. Yani görünmeyen ve elle
Tutulamayan bir seyi belgeliyoruz.
Ben burdan ne anlıyorum onu söyleyeyim arkadaşlar TÜV denilen Alaman kuruluşu bir ürün üretilirken; bu ürünün çevre ve insanlara karşı oluşturabileceği tehlikeleri bertaraf etmesi doğrultusunda uygulamaları gereken prosesleri belirliyor. Her ürün için adım adım değil proses olarak belirliyor. Akabinde de bunu nasıl sağlarım diyor. Demek ki ben belli başlı bazı kalite prosesleri oluşturmam lazım. ISO 9000:2001 gibi... Bu doğrultuda üretim proseslerini şekillendirenlere hangi konuda TÜV belgesi istediklerini sorar buna göre belgelendirir bunun karşılığındaki riski de ben TÜV olarak alırım diyor...
Standartları tabıkı DIN belırtıyor,TUV zaten standartları belırtmıyor kı.
TUV burada saglıga-Cevreye zararlı degıl dıye onaydan gecıyor. Her uretılen arac TUV den gecmek zorunda.
Sen bunu degıstırıyosun modıfıye yaparak,oyuzden tekrar TUV e gıdıyosun. Egsoz taksan bıle gıtmek zorundasın hatta Ruhsata ısletmek zorundasın!
Evotech yazılımı yapıyor,alıyor otomobılı TUV e goturuyor,TUV alıp test edıyor,dıyorkı bu tamam,kullanılabılır yada kullanılamaz dıyor....
Yanı burada onemlı olan,bız kullanıcıların sorması gereken,bır malı alırken,neden TUV u var dıye sorgulamayım olmalı? Yanı alırken ıcın rahat olmalı...
Otomobıl sektorunde DIN dıye bırsey yok,mesela bır arac 15 jantdır bırı 17 janttır,cunku otomobıl endustrısınde standart yoktur bu konularda....
Tuv suz de ıs yapabılırsın ama belli bır yere kadar. Bu ıs ıcın kurumsal sırketler hatırı sayılır zaman ve para harcıyor...
Aractaki modifiyeyi ruhsata isletmek istiyorsan mecbur tüv onay belgesi lazim,yanı belli bır sure sonra bu ıse guzel para ayırıp,ugrasman gerekıcek
ruhsata isletmenin nedeni de su: eger bir kaza olursa ve aracta bir modifikasyon belli olur sa. hem sigorta hic birsey ödemez. otomatikman trafik den men edilmis arac kullanmis oluyorsun, ayriyetten cezali duruma dürsersin
Sucsuz olsanda suclu oluyorsun....
Edit:Yazılanları,hızlıca topladım.TUV belgesı bır cok konuda cesıtlı ve fırma yaptıgını ıfsa etmemekte haklı.
Sadece TUV var mı yok mu,ona bakılıyor.TUV sertıfıkası zaten bu adamlara verılmıs,neyı koymalılar?
Zafa,Evotech ın cok ıhtıyacı var,ac bunlar Neyın arkasına sıgınıcak zafa,oku azıcık yahu,adamlar bır cok buyuk tuner'amal ve hızmet satıyor. Sımdı ben bu yorumlara ne yazayım? Mustafa T. senı tenzı edıyorum,soruların teknık ve daha once 2 kez post etmıssın ve yanıtlar gelmıs.
Hala var ıse,yıne cevap ısterım,sorun yok...