Emme manifoldu veya intercooler boruları ısıdan etkilenmesin diye bi boya malzemesi varmı yada kaplaması yoksa en az etkilenen malzeme aleminyum deyince iş bitiyormu bunu öğrenmek istedim bilgisi olan arkadaşlar yardım ederse sevinirim![]()
Emme manifoldu veya intercooler boruları ısıdan etkilenmesin diye bi boya malzemesi varmı yada kaplaması yoksa en az etkilenen malzeme aleminyum deyince iş bitiyormu bunu öğrenmek istedim bilgisi olan arkadaşlar yardım ederse sevinirim![]()
Drops upon Death . .
benımde merak ettıgım bır konu amyant malzemeler dısında ısıya dayanıklı yada boya seklınde bır malzeme varmı
bu soruna çözüm olacak boyaya bu linkten ulaşabilirsiniz
Alumınyum ısı iletkenliği yüksek bir malzemedir. Siz zaten malzemeniz ısı iletmesin istiyorsunuz.
www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz
boyadan ısı yalıtımı olmaz be abı, anca ışıma ısısını yansıtır.
kalınlık çok çok önemli bir kıstas. lambdası düşük olsa bile kalınlıkla çarpılıyor...
Built to fall....
Kesinlikle ısı transferinde en büyük çarpan kalınlıktır. Yalnız örnek vermek gerekirse 1 mm kalınlıktaki ferrobor bileşeni 1000 derece sıcaklığı 100 dereceye düşürebiliyor. Bu sebebledirki; motor kaputuı altı gibi maks 70-80-90 derecelerde olunan bir bölgeden gelecek sıcağı düşürmek ve iletimi azaltmak adına gerekecek kalınlıkta çok değildir. Boya türevi bir uygulaması mutlaka vardır.
www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz
emme manifolduna veya hattına yalıtım yapmadan, sadece motora emilen havanın soğuk olduğunu garantilemek yeterli olacaktır,
hava o kadar hızlı emiliyorki, manifold + emme hattı 100 derece bile olsa içinden geçen havanın sıcaklığı 1-2 artmaz bile..
emilen hava sıcaksa istediğin kadar yalıtım yap değişen birşey olmaz.
derecelerle konuşmak hatalı olabilir, ısı transferi desek
ferroborun Isı iletim katsayısı 33,5 W/M?
lambdası kaç ki, acaip iyi iletiyor ısıyı, hata olmasın
Built to fall....
genelde çok sıkıştırıldıktan sonra bayan araçlar turbo araçlardır, intercooler ısınmıştır soğutma verimi düşer, iat artar doğal olarak
atmosferik araçlarda bayma olsa olsa hatalı filtre uygulamasından olur, std filtre sistemi kullanan araçlarda sıkıntı olacağını hiç zannetmem, heleki yüksek hızlarda..
havanın ısı transferi o kadar hızlı olmaz, heleki motora emilen havanın hızını düşünürsek, hissedilir bir etki çok zor.
Ama egzos manifoldunu sarılması pozitif etkili bir geliştirme, sıcak eksoz gazını hızla motor kompartımanından uzaklaştırarak emilen havanın ısınmasını engelleyici durum oluşturur.
takur bey benim kaputun altını biliyosun işte öyle yapıcaz senin mini yide olucak biticekmiss gibi emicen havaları
![]()
Farklı görüşler mevcut. Isı farkı olarak adlandıralım. Yüksekten düşük noktaya doğru hareket eder. Yani transfer olmak zorundadır. Şimdi kaput altı sıcaklığı artar ısı yükselir, motor parçalarına devam eder. Bu parçalardanda belirli debilerde geçen havaya iletilmiyorsa ısı nerde kalır? parçadamı? eğer öyle ise sürekli olarak parçanında sıcaklığı artmaya devam eder. Bu süreç devamlı çalışma boyunca devam ederse? son noktası gelmez. Demekki ısı bir yere iletiliyor.
En güzeli ıat değeri alınabilen bir araçta 10 dk çalıştıktan sonra ve 1 saat sıkıştırıldıktan sonraki farka bakmak olur. IAT değeri artıyorsa demekki çekilen havaya ısı geçişi vardır.
www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz
abi ben iatı sürekli okuyorum ve değşim yaptıkçada test ediyorum örneğin trafikli yolda yada olduğu yerde çalıştığında yükselmesine ne yaparsam yapim engel olamıyorum normal bi durum bu gerçi havada akış olmadan içerde sürekli dolanmaya çalışıyor yolda ise 11ila 14 arasında geziniyor şuanki durumumda
Eğer manifold metalse, ve kapak ile arasında standart contası varsa yalıtım yapmanın getiriden cok götürüsü olacaktır.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)