User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Isı yalıtım boyası veya kaplaması ?

  1. #1
    Takurworx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Isı yalıtım boyası veya kaplaması ?

    Emme manifoldu veya intercooler boruları ısıdan etkilenmesin diye bi boya malzemesi varmı yada kaplaması yoksa en az etkilenen malzeme aleminyum deyince iş bitiyormu bunu öğrenmek istedim bilgisi olan arkadaşlar yardım ederse sevinirim
    Drops upon Death . .

  2. #2
    samet_61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benımde merak ettıgım bır konu amyant malzemeler dısında ısıya dayanıklı yada boya seklınde bır malzeme varmı

  3. #3
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim bu konuda bi denemem olacaka yakında ancak vaktim yok, boruları seramik kaplıyacam....

  4. #4
    canozcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Şehir
    DavidCooroAJ
    Mesaj
    649
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Takurworx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Emme manifoldu veya intercooler boruları ısıdan etkilenmesin diye bi boya malzemesi varmı yada kaplaması yoksa en az etkilenen malzeme aleminyum deyince iş bitiyormu bunu öğrenmek istedim bilgisi olan arkadaşlar yardım ederse sevinirim
    öyle bir sprey boya var ama adını unuttum. olduğuna eminim boyacılara sor

  5. #5
    ral
    Misafir
    bu soruna çözüm olacak boyaya bu linkten ulaşabilirsiniz

  6. #6
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    reklam yapmayın lütfen
    Built to fall....

  7. #7
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ranthor reklam meklam ama adam can alıcı bir konuya değinmiş bence

    Linki silmeseydin keşke

  8. #8
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alumınyum ısı iletkenliği yüksek bir malzemedir. Siz zaten malzemeniz ısı iletmesin istiyorsunuz.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  9. #9
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    boyadan ısı yalıtımı olmaz be abı, anca ışıma ısısını yansıtır.
    kalınlık çok çok önemli bir kıstas. lambdası düşük olsa bile kalınlıkla çarpılıyor...
    Built to fall....

  10. #10
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kesinlikle ısı transferinde en büyük çarpan kalınlıktır. Yalnız örnek vermek gerekirse 1 mm kalınlıktaki ferrobor bileşeni 1000 derece sıcaklığı 100 dereceye düşürebiliyor. Bu sebebledirki; motor kaputuı altı gibi maks 70-80-90 derecelerde olunan bir bölgeden gelecek sıcağı düşürmek ve iletimi azaltmak adına gerekecek kalınlıkta çok değildir. Boya türevi bir uygulaması mutlaka vardır.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    emme manifolduna veya hattına yalıtım yapmadan, sadece motora emilen havanın soğuk olduğunu garantilemek yeterli olacaktır,

    hava o kadar hızlı emiliyorki, manifold + emme hattı 100 derece bile olsa içinden geçen havanın sıcaklığı 1-2 artmaz bile..

    emilen hava sıcaksa istediğin kadar yalıtım yap değişen birşey olmaz.

  12. #12
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    derecelerle konuşmak hatalı olabilir, ısı transferi desek
    ferroborun Isı iletim katsayısı 33,5 W/M?

    lambdası kaç ki, acaip iyi iletiyor ısıyı, hata olmasın
    Built to fall....

  13. #13
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    emme manifolduna veya hattına yalıtım yapmadan, sadece motora emilen havanın soğuk olduğunu garantilemek yeterli olacaktır,

    hava o kadar hızlı emiliyorki, manifold + emme hattı 100 derece bile olsa içinden geçen havanın sıcaklığı 1-2 artmaz bile..

    emilen hava sıcaksa istediğin kadar yalıtım yap değişen birşey olmaz.
    Diyorsunuzda... Niye araçlar çok sıkıştırıldıktan sonra baydı deriz mesela? Çekilen hava sıcaklığı aynı olmasına rağmen, kaput altı parça sıcaklığının artmasından değilmidir?
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  14. #14
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    derecelerle konuşmak hatalı olabilir, ısı transferi desek
    ferroborun Isı iletim katsayısı 33,5 W/M?

    lambdası kaç ki, acaip iyi iletiyor ısıyı, hata olmasın
    Yok yok hata yok Yüksek lisans tezimdi zaten google amcaya sorunca çıkıo
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  15. #15

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Diyorsunuzda... Niye araçlar çok sıkıştırıldıktan sonra baydı deriz mesela? Çekilen hava sıcaklığı aynı olmasına rağmen, kaput altı parça sıcaklığının artmasından değilmidir?
    genelde çok sıkıştırıldıktan sonra bayan araçlar turbo araçlardır, intercooler ısınmıştır soğutma verimi düşer, iat artar doğal olarak

    atmosferik araçlarda bayma olsa olsa hatalı filtre uygulamasından olur, std filtre sistemi kullanan araçlarda sıkıntı olacağını hiç zannetmem, heleki yüksek hızlarda..

    havanın ısı transferi o kadar hızlı olmaz, heleki motora emilen havanın hızını düşünürsek, hissedilir bir etki çok zor.

    Ama egzos manifoldunu sarılması pozitif etkili bir geliştirme, sıcak eksoz gazını hızla motor kompartımanından uzaklaştırarak emilen havanın ısınmasını engelleyici durum oluşturur.

  16. #16
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    takur bey benim kaputun altını biliyosun işte öyle yapıcaz senin mini yide olucak biticek miss gibi emicen havaları

  17. #17
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Farklı görüşler mevcut. Isı farkı olarak adlandıralım. Yüksekten düşük noktaya doğru hareket eder. Yani transfer olmak zorundadır. Şimdi kaput altı sıcaklığı artar ısı yükselir, motor parçalarına devam eder. Bu parçalardanda belirli debilerde geçen havaya iletilmiyorsa ısı nerde kalır? parçadamı? eğer öyle ise sürekli olarak parçanında sıcaklığı artmaya devam eder. Bu süreç devamlı çalışma boyunca devam ederse? son noktası gelmez. Demekki ısı bir yere iletiliyor.

    En güzeli ıat değeri alınabilen bir araçta 10 dk çalıştıktan sonra ve 1 saat sıkıştırıldıktan sonraki farka bakmak olur. IAT değeri artıyorsa demekki çekilen havaya ısı geçişi vardır.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  18. #18
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi ben iatı sürekli okuyorum ve değşim yaptıkçada test ediyorum örneğin trafikli yolda yada olduğu yerde çalıştığında yükselmesine ne yaparsam yapim engel olamıyorum normal bi durum bu gerçi havada akış olmadan içerde sürekli dolanmaya çalışıyor yolda ise 11ila 14 arasında geziniyor şuanki durumumda

  19. #19
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eğer manifold metalse, ve kapak ile arasında standart contası varsa yalıtım yapmanın getiriden cok götürüsü olacaktır.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •