User Tag List

Sayfa 2/5 İlkİlk 1234 ... SonSon
83 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: 4 pistonlu bir aracı 2 piston ile çalıştırma

  1. #20
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    doğru bak discovery de izlemiştim v12 motor 4-8-12 olarak çalışıyordu.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  2. #21
    driftboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Şehir
    BurSAkarya
    Mesaj
    6.251
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi evlilik harbi yaramadı sana
    Marblex Mining & Marble

    Harput Yapı İnsaat


    Alıntı CasabLanca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arabanın önüyle arkası arasında 3 yaş fark var

  3. #22
    ibooo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul-şile
    Mesaj
    2.721
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    V motorla sıradan bi 4 silindir aynı deil aynı mantığı aramak saçma olur HEMİ motorlara bakabilirsiniz demek istediğiniz o tarz bişey galiba

  4. #23
    cemsultan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    648
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 silindirle çok sarsıntılı gider bence, en azından üçü çalışsın, sen birini iptal et, kar kardır
    - 50 km/h hızla giderken 27 metre ilerideki yayaya çarpmadan durabilirsin, 60 km/h hızla aynı yayaya 44 km/h hızla çarparsın.

  5. #24
    suprolla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    sefaköy city+lefkosa
    Mesaj
    977
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    300c v8 lerde bunun gibi bişey vardı sanırım sabit hızda giderken arkaki 4 piston iptal gibi bişey olması lazım....
    olayı beyinle çözmek mümkün mü bilemem(belirli tps oranı altında enjektör ve ateşmele kesilebiliyorsa olur)....ama 4 pistonlu araçta sıkıntı olabilir tek pistondan ne kadar verim alınır ki her çevrimde.....en güzel test etme yöntemi ms olan bi araçta 80km sabit giderken 2 enjektörün duty'sini 0a alcaksın(kapamanın başka yolu varmıdır bilmiyorum sallamasyon bi yorum) sorun olmuyorsa devam sorun varsa aç enjektörleri geri

  6. #25
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4 silindirde TDC açıları sebebiyle 4 silindirlik krankla olmaz o iş. Ama 6-8-10-12 silindirli motorlarda uygulanıyor zaten. Adı da "değişken hacim" veya "variable displacement".

    Düşük yükte pompalama, doldurma kayıpları artar. Bu yüzden silindirlerin yarısına düşük yüklerde yakıt gönderilmez ve subapları açılmaz. Böylece kalan silindirlerde basınç ve verim artar. Bu şekilde sabit hızlarda %10-20 arası tasarruf sağlanabilir.

    Ancak bu yöntemin uygulandığı motorlarda iptal edilen silindirlerin emme ve egsoz subapları da kapalı kalır, yani açılmaz. Yani özel tasarımlı subap zamanlaması ve kontrolü vardır.

    Sen eğer tutup da normal bir motorda yakıtını kestiğin silindirlerin emme ve egsoz subaplarını açmaya devam edersen, yani egzantrikte bir değişiklik yapmazsan boşa dönen ve halen manifolddan hava çalan silindirler sana ekonomi değil ekstra yük olacaktır. Yani tek başına ateşleme ve enjeksiyonu keserek bir verim alınamaz. Emme ve egsoz subaplarının da kapalı kalması gerekir.

    Bu sistem her ne kadar 6-12 silindir motorlarda uygulanabilir olsa da bu motorlarda dahi dengesiz ısınma ve soğuma, vibrasyon gibi sorunları da beraberinde getirir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  7. #26
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Volkswagen cylinder deactivation technology on 4-cylinder engine introduced - YouTube

    bu şekilde supapları kapatmadığınız sürece kuru hava sıkıştırıcaksınız ve ciddi bir kayıp yaratıcak, motor daha fazla yüke bineceğinden pek bir esprisi kalmayacak.

  8. #27
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.110
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    HEMI lerde de aynı sistem mi vardı?

  9. #28
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    uzun yolda sıkıntı olmaz bana kalırsa , tekerleklerın dönüş momentı sarsıntıyı mınımıze eder cut off gibi düşünün , enjektörler kendını kapatıyor laakın motor stop etmıyor

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  10. #29
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ibooo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yağlamayı yapar ama araba tekler
    Gitmez
    yağlama elbet yapar, ama neden gitmez ?

    misal 80-90 km hızla araç ataletini almış bir şekilde gidiyorken 2 pistonla yürüse neden gitmesin ?
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  11. #30
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.474
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benzin yerine depoya su koyunca mecburen düştüğüm durum. Dağ başı gibi tarifsiz bir yerde kalmamın da verdiği şanssızlıkla OBD okuyucuma göre 2 silindir 800cc ile yaklaşık 20 km yol yaptım.

    Performans düşük tabi haliyle 1. vites haricinde en ufak eğim tırmanamadım. Ama 50-60 kms sürat yapabildim yer yer düzde

  12. #31
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet haklısınız açılmaya devam eden emme ve egzoz supapları sıkıntı ama buna rağmen bence yine cruize giderken sistem çalışır.

    bırçet deneyek senin arabada benimki karbüratörlü
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  13. #32

    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benzer sistem dodge ram HEMI motorlarinin bazilarinda kullaniliyor.
    Sistemin adı MDS. (Multi Displacement System)

    Link: HEMI 5.7L DODGE RAM MDS - YouTube

  14. #33
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet haklısınız açılmaya devam eden emme ve egzoz supapları sıkıntı ama buna rağmen bence yine cruize giderken sistem çalışır.

    bırçet deneyek senin arabada benimki karbüratörlü
    araba okanın dükkanda sööle yapsın beaa senın benımmı var ne halınız varsa görün

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  15. #34
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    4 silindirde TDC açıları sebebiyle 4 silindirlik krankla olmaz o iş. Ama 6-8-10-12 silindirli motorlarda uygulanıyor zaten. Adı da "değişken hacim" veya "variable displacement".

    Düşük yükte pompalama, doldurma kayıpları artar. Bu yüzden silindirlerin yarısına düşük yüklerde yakıt gönderilmez ve subapları açılmaz. Böylece kalan silindirlerde basınç ve verim artar. Bu şekilde sabit hızlarda %10-20 arası tasarruf sağlanabilir.

    Ancak bu yöntemin uygulandığı motorlarda iptal edilen silindirlerin emme ve egsoz subapları da kapalı kalır, yani açılmaz. Yani özel tasarımlı subap zamanlaması ve kontrolü vardır.

    Sen eğer tutup da normal bir motorda yakıtını kestiğin silindirlerin emme ve egsoz subaplarını açmaya devam edersen, yani egzantrikte bir değişiklik yapmazsan boşa dönen ve halen manifolddan hava çalan silindirler sana ekonomi değil ekstra yük olacaktır. Yani tek başına ateşleme ve enjeksiyonu keserek bir verim alınamaz. Emme ve egsoz subaplarının da kapalı kalması gerekir.

    Bu sistem her ne kadar 6-12 silindir motorlarda uygulanabilir olsa da bu motorlarda dahi dengesiz ısınma ve soğuma, vibrasyon gibi sorunları da beraberinde getirir.
    4 silindirli krankta nedne olmasın, her piston farklı açılarla mı çalışıyor ? 2 şer 2 şer çalışıyorlar resimde koyduğum gibi.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  16. #35
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araba okanın dükkanda sööle yapsın beaa senın benımmı var ne halınız varsa görün
    kafayı bulmuşken altınların yerinide pm at
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  17. #36
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok hacı sıyırdın sen
    kanka seni atlamışım pardon biraz ateşim var hastayım okadar
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  18. #37
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kafayı falan ne bulcam laa sen benım lımıtın 10 arpa suyu oldugunu bılmıon sankım

    arabayı tuboluyo okan hazır motor sökükken o işide cıkarsın işte

    altınların yerini pm attım

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  19. #38
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    4 silindirli krankta nedne olmasın, her piston farklı açılarla mı çalışıyor ? 2 şer 2 şer çalışıyorlar resimde koyduğum gibi.
    4 silindir motorda her bir silindirde yanma gerçekleşmeden önce motor ölü noktaya gelmiştir. Yani döndürecek bir güç yoktur. Ateşlenen silindir sürekli motorun ölü noktasını aşırtır. 4 silindir motorda silindirler 2şer 2şer kalkar ve iner(resimde gördüğünüz gibi) ama resimde yukarıda gördüğünüz silindirlerden biri sıkıştırmada, diğeri egsozda... Yani o sırada sadece birinde yanma var. Diğer 3 silindir yanma olan silindirin ürettiği itme gücü ile dönüyor. Siz 4 silindir motorda iki silindiri iptal ederseniz normalde 90 derecede bir gerçekleşen yanma 180 derecede bir olur ki bu da çok şiddetli vuruntu demektir. Hatta düşük devirlerde stop eder. Halbuki 6-12 silindir motorlarda silindirlerin yarısını da iptal etseniz, hiçbir şekilde yanma 180 derecede bir olmaz.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •