User Tag List

Sayfa 4/5 İlkİlk ... 2345 SonSon
83 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: 4 pistonlu bir aracı 2 piston ile çalıştırma

  1. #58
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1. Belki dizel olduğundandır bilmiyorum ama 1.5 dci megane ile 2 enjektör tamamen bozuk halde(sanırım birinci ve ikinci silindirdi) Ankara-Aksaray(240 km) arası yol yapıp, servise araba iyi hızlanmıyor şikayetiyle geleni gördüm. Araba çok cansızdı ama ne rölantide ne test sürüşünde tekleme, sarsıntı vs yapmıyordu. Belki benzinli motorlarda sıkıntı olabilir.

    2. Merak ettiğim ise neden bu sistemin kullanıldığı araçlarda silindir sayısı yarıya düştüğü halde yakıt tasarrufu %50 olmuyorda, %10-15 civarında kalıyor?

  2. #59
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sen bu olayi kafada kurdun da belli araliklarla silindirlet arasi rotasyon yapip asinmayi esit hale getiririm diye dusunemedin mi la
    kanka düşündüm elbet ama derine inmek istemedim 1-3, 2-4 atlayarak gidecek şekilde vs. benim asıl merk ettiğim çalışıp çalışmaması değil, çalışan pistonların kol ve krank yataklarında erken aşınma olur mu acaba ?

    hastayken sağlıklı düşünemiyom çok fakirde geziniyom
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  3. #60
    akıncı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye /ankara
    Mesaj
    455
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alihan_27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1. Belki dizel olduğundandır bilmiyorum ama 1.5 dci megane ile 2 enjektör tamamen bozuk halde(sanırım birinci ve ikinci silindirdi) Ankara-Aksaray(240 km) arası yol yapıp, servise araba iyi hızlanmıyor şikayetiyle geleni gördüm. Araba çok cansızdı ama ne rölantide ne test sürüşünde tekleme, sarsıntı vs yapmıyordu. Belki benzinli motorlarda sıkıntı olabilir.

    2. Merak ettiğim ise neden bu sistemin kullanıldığı araçlarda silindir sayısı yarıya düştüğü halde yakıt tasarrufu %50 olmuyorda, %10-15 civarında kalıyor?
    onda bır yanlışlık vardır hıç çalışmasa sarsıntıdan durulmaz arabanın ıçınde en basıdi enjektorun rekorunu gevşetın yakıtı basmasın nasıl teklıyor gorursun

  4. #61
    red_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İZMİR 35,5
    Mesaj
    187
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence çalışır araştırmak lazım hemde sadece beyinle ve yazılımla yapılabilir bence araştırın derim

  5. #62
    ates - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    414
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    R-series
    [edit]i-VTEC with Variable Cylinder Management (VCM)
    In 2003, Honda introduced an i-VTEC V6 (an update of the J-series) that includes Honda's cylinder deactivation technology which closes the valves on one bank of (3) cylinders during light load and low speed (below 80 km/h (50 mph)) operation. According to Honda, "VCM technology works on the principle that a vehicle only requires a fraction of its power output at cruising speeds. The system electronically deactivates cylinders to reduce fuel consumption. The engine is able to run on 3, 4, or all 6 cylinders based on the power requirement. Essentially getting the best of both worlds. V6 power when accelerating or climbing, as well as the efficiency of a smaller engine when cruising." The technology was originally introduced to the US on the 2005 Honda Odyssey[disambiguation needed ] minivan, and can now be found on the Honda Accord Hybrid, the 2006 Honda Pilot, and the 2008 Honda Accord. Example: EPA estimates for the 2011 (271 hp SOHC 3.5L) V6 Accord are 24 mpg combined vs. 27 in the two 4-cylinder-equipped models.
    i-VTEC VCM was also used in 1.3L 4-cylinder engines used in Honda Civic Hybrid.[4]

  6. #63
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ates Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    R-series
    [edit]i-VTEC with Variable Cylinder Management (VCM)
    In 2003, Honda introduced an i-VTEC V6 (an update of the J-series) that includes Honda's cylinder deactivation technology which closes the valves on one bank of (3) cylinders during light load and low speed (below 80 km/h (50 mph)) operation. According to Honda, "VCM technology works on the principle that a vehicle only requires a fraction of its power output at cruising speeds. The system electronically deactivates cylinders to reduce fuel consumption. The engine is able to run on 3, 4, or all 6 cylinders based on the power requirement. Essentially getting the best of both worlds. V6 power when accelerating or climbing, as well as the efficiency of a smaller engine when cruising." The technology was originally introduced to the US on the 2005 Honda Odyssey[disambiguation needed ] minivan, and can now be found on the Honda Accord Hybrid, the 2006 Honda Pilot, and the 2008 Honda Accord. Example: EPA estimates for the 2011 (271 hp SOHC 3.5L) V6 Accord are 24 mpg combined vs. 27 in the two 4-cylinder-equipped models.
    i-VTEC VCM was also used in 1.3L 4-cylinder engines used in Honda Civic Hybrid.[4]
    ben ingilizce bilmiyorum

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  7. #64
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    al çevirdim ben sana

    n 2003, Honda (aşağıda 80 km / h (hafif yük ve düşük hız sırasında (3) silindir bir banka üzerine vanaları kapatır Honda'nın silindir hareketsiz kılması teknolojisiyle içeren bir i-VTEC V6 (J serisi için güncelleme) tanıttı 50 mph)) işlemi. Honda göre, "VCM teknolojisi motoru 3, 4 üzerinde çalışabiliyor. Sistemi elektronik yakıt tüketimini azaltmak için silindir devre dışı bırakır. Bir araç sadece seyir hızlarda güç çıkışı bir kısmını gerektirir ilkesine çalışan veya tüm 6güç gereksinimi dayalı silindir. Esasen her iki dünyanın en iyi alıyorum. V6 güç hızlanırken veya tırmanma sırasında, hem de daha küçük bir motor verimliliğini olarak seyir halinde iken. "Teknolojisi aslında 2005 Honda Odyssey [anlam ayrımı belirtilmeli] minivan ABD tanıştı ve şimdi Honda Civic Hybrid, 2006 Honda Pilot ve 2008 Honda Accord bulunabilir. Örnek: EPA V6 Accord iki 4 silindirli donanımlı modellerinde 27 vs kombine 24 mpg olan 2011 (271 hp 3.5L SOHC) için tahmin ediyor.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  8. #65
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    al çevirdim ben sana

    n 2003, Honda (aşağıda 80 km / h (hafif yük ve düşük hız sırasında (3) silindir bir banka üzerine vanaları kapatır Honda'nın silindir hareketsiz kılması teknolojisiyle içeren bir i-VTEC V6 (J serisi için güncelleme) tanıttı 50 mph)) işlemi. Honda göre, "VCM teknolojisi motoru 3, 4 üzerinde çalışabiliyor. Sistemi elektronik yakıt tüketimini azaltmak için silindir devre dışı bırakır. Bir araç sadece seyir hızlarda güç çıkışı bir kısmını gerektirir ilkesine çalışan veya tüm 6güç gereksinimi dayalı silindir. Esasen her iki dünyanın en iyi alıyorum. V6 güç hızlanırken veya tırmanma sırasında, hem de daha küçük bir motor verimliliğini olarak seyir halinde iken. "Teknolojisi aslında 2005 Honda Odyssey [anlam ayrımı belirtilmeli] minivan ABD tanıştı ve şimdi Honda Civic Hybrid, 2006 Honda Pilot ve 2008 Honda Accord bulunabilir. Örnek: EPA V6 Accord iki 4 silindirli donanımlı modellerinde 27 vs kombine 24 mpg olan 2011 (271 hp 3.5L SOHC) için tahmin ediyor.
    ne kadar açıklayıcı olmuş süpersin bircet , benım translate den haberim yoktu icat edilmiş sonunda

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  9. #66
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eve okan yusufun integralan denemiş, 3 piston çalışmış durduğu yerde, 2 piston biraz çalışıp stop etmiş yürürken 2 piston olsa çalışır
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  10. #67
    ates - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    414
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi anladıgım kadarıyla 2003 v6 ivtecde 80 kmh altında 1 3 ve 6. silindirler calısıyo üstü hızlarda butun silindirler calısıyo kabaca bu

  11. #68
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Bu konuda çoğunluğun atladığı birkaç önemli nokta var:

    * Böylesi bir sistemi sadece işletim sistemine müdahale ve yazılım ile gerçekleştiremezsiniz. Devre dışı bırakılacak silindirlerin sübapları açık tutacak ilave bir mekanik düzenek de gereklidir.

    * Silindirlerin yarısını devre dışı bırakarak %50 yakıt tasarrufu sağlamak da kesinlikle imkansızdır. Sağlanacak yakıt tasarrufu kullanıma göre %20 ila %35 arasında değişecektir.

    * Münferit olarak geliştirilecek bir sistemin maliyeti, elde edilen tasarrufun çok ötesinde olacaktır.

  12. #69
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi supapların kapalı mı kalması lazım yoksa açık mı ? açık alırsa comp. kaybı oluşmaz mı ? kapalı kalırsada içeride sıkışan hava ne olur ?

    tps, devir, hız vb bilgilerle sistemi tetikleyecek bi devre yapmak zor olmasa gerek.

    gerçi yapılabilirliği olsaydı yapılırdı bu zamana kadar.

    yapılacak tasarrufun %50 olmayacağı aşikar zaten
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  13. #70
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi supapların kapalı mı kalması lazım yoksa açık mı ? açık alırsa comp. kaybı oluşmaz mı ? kapalı kalırsada içeride sıkışan hava ne olur ?

    tps, devir, hız vb bilgilerle sistemi tetikleyecek bi devre yapmak zor olmasa gerek.

    gerçi yapılabilirliği olsaydı yapılırdı bu zamana kadar.

    yapılacak tasarrufun %50 olmayacağı aşikar zaten
    Pistonların direnç görmeden inip çıkabilmeleri için sübapların açık kalması lazım.

    Bu sistem bir çok marka ve modelde denendi zaten. En meşhur örneği de Cadillac 8-4-2 sistemidir. Sonradan vaz geçtiler, hepsini geri çağırıp geri çevirdiler.

  14. #71
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet emme ve egzoz supaplarının en azından 1 tanesinin açık kalması gerekir. buna en güzel örnek bir şırınga
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  15. #72
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet emme ve egzoz supaplarının en azından 1 tanesinin açık kalması gerekir. buna en güzel örnek bir şırınga
    yadaaa çalışmayacak pıstonların yanma odasına delik delinir ve elekronık acılıp kapanan valf takılır , çalıştırılmayacak olan pıstonların hava tahlıyesı tps ye baglanır ve %30 throttle a kadar bu valfler acık olur throttle %30 u aştıgında valfler kendını kapatır ateşleme ve enjektörler devreye girer bu kadar basit

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  16. #73
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok basitmiş senin b18 kapağa 8 lik matkapla girişek ozaman
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  17. #74
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben fikir verırım bircet , sen kendıne enjeksıyonlu araba alınca yaparsın

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  18. #75
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Fareler toplanıp kediden dert yanmışlar. Biri çıkıp "kedinin boynuna çıngırak takalım, gelirken haberimiz olur" demiş.
    Hepsi bu fikri çok beğenmiş, fikri vereni omuzlara alıp dolaştırmışlar.

    Sonra bir ses duyulmuş arkalardan..

    "Peki kim takacak bu çıngırağı?"


    Herkes susmuş bir anda...


    Yani demek istediğim o ki, bu yanma odasına nereden, nasıl delik delinir, çalışma koşullarında hayatta kalacak bir valf nasıl olur, neyle çalışır?

  19. #76
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bknz. variable displacemnt engine

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •