User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
35 sonuçtan 20 ile 35 arası

Konu: Basıklık ve Çarpışma Güvenliği!

  1. #20
    yilmazcatalbas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    adapaza-R
    Mesaj
    1.323
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence de yüksek araçlar ciddi tehlike bu yüzden bütün araçlar basık üretilsin yay coil derdinden kurtulsun herkes yahu

  2. #21
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilk mesajdaki videonun uzun hali varsa daha iyi anlaşılır olurdu,

    arabayı basmak için videoda dediği gibi yük koydular içine, yükle basılınca araba diğer arabaya göre momentumu fazla olduğundan daha fazla ezilmesi gayet normal,

    yüksek araba ile alçak araba kıyaslamasını yapmak için yaylardan düşürülmüş 2 arabanın frontal impact crash test i nin olması lazım

  3. #22
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragstar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilk mesajdaki videonun uzun hali varsa daha iyi anlaşılır olurdu,

    arabayı basmak için videoda dediği gibi yük koydular içine, yükle basılınca araba diğer arabaya göre momentumu fazla olduğundan daha fazla ezilmesi gayet normal,

    yüksek araba ile alçak araba kıyaslamasını yapmak için yaylardan düşürülmüş 2 arabanın frontal impact crash test i nin olması lazım
    Ben de bakalım bunu ilk kim farkedecek diyordum

    Doğrudur. Diğer mondeo'ya yük konularak basıldı. Ama bu durum çarpmanın şiddetinin araçlar arasında dağılımı açısından, araçların birbirine avantaj veya dezavantaj sağlaması yönünden bir fark oluşturmuyor. Çünkü toplam enerji iki araç arasında eşit olarak paylaşılıyor. Yani iki araç da aynı şiddette bir darbeye maruz kalıyor. Nasıl ki daha ağır olan bir kamyon bir arabaya çarpınca daha ağır olan kamyon daha çok hasar almıyorsa, her ikisi de eşit darbeye maruz kalıp farklı tepki veriyorlarsa bu testte de oluşan enerji eşit olarak araçlara dağılıyor.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  4. #23
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende başka bir tez sunayım. Zaten kaza anında panik fren yapılıyor genelde. 5 cm basık araç kafasını en fazla 1 cm kadar eğer aşağı doğru. Ama orj yüksek araç neredeyse 5-6 cm kafasını aşağı doğru eğer. Böylece aşağı yukarı aynı oluyor. Ayrıca her deneyde aynı sonucu alamazsınız. Misal bu çarpışan mondeolardan 2 tane daha olsa. İkiside standart çarpıştırsanız. İkiside birebir aynı hasarları almazlar. Ufak nüans farkları olur. Ki bence bu çarpışma testine göre bence önemli birşey yok.

    Asıl tehlikeli olan yay güvenliği. EP2 Civic ve yeni kasa Leon. Yay çarpmasında yayı koruyan bir tasarımları var. Alçattığınız zaman ise yaya daha fazla zarar verirler.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  5. #24
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yüksek araç yayalar için daha tehlikeli. altına alıp sürükleme riski var.
    yaya güvenliği nanesini ilk onda çıkardı. başımıza bela oldu. kaputa elle bastır göçüyor :S
    ağır araç daha avantajlı değil mi?

    bende gavurca pek iyi olmadığı için video da söylediyse duymadım

  6. #25
    R.I.P - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    09-77
    Mesaj
    2.984
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynı soru kaza yaptığımda benim aklıma gelmişti. çok değil 35mm yay vardı. navaraya arkadan girmiştim. kaput ve çamurluk hasar almıştı. ön tampon demirinin ise hemen üstünden geçmiş hatta ufak çizikler oluşmuştu. yaylar olmasaydı acaba bu kadar içeri gidermiydi yine diye düşünmüştüm. birebir aynı araçlarda bu durum geçerli olabilir ama her arabanında şasileri aynı yükseklikte değilki.

  7. #26
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ilkercom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yüksek araç yayalar için daha tehlikeli. altına alıp sürükleme riski var.
    yaya güvenliği nanesini ilk onda çıkardı. başımıza bela oldu. kaputa elle bastır göçüyor :S
    ağır araç daha avantajlı değil mi?

    bende gavurca pek iyi olmadığı için video da söylediyse duymadım
    Hayır kaputun yüksekliği ile tamponun yerden yüksekliği binek araçlarda diz kapağı civarından yayayı kaputun üstüne ölümcül yaralanmadan düşürmeyi hedefliyor. TopGear yada başka bir TV programında detaylıca test etmişlerdi.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  8. #27
    multispace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konu gerçekten çok güzel.. bilgilendirme için teşekkürler

    takipteyim abi. hiç bu yönden düşünmemiştm

  9. #28
    OttOman06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    türkiye/ankara
    Mesaj
    63
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konu cok iyi ilk yorumlarda fikrim farkliydı sımdı ise degişiyor dibi bende takipcisiyım

  10. #29
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yaya güvenliği için tampon ve kaputu yumuşak yapıyorlar zaten. bence fazlasına gerek yok. aracın mukavemeti azalıyor. 5 cm yay takınca yaya güvenliği fark etsin sanmıyorum. insan ırkı 1.30 cm ile 1.90 cm arasında farklı boylarda farklı kilolarda.

    Ben bi defa spring ile broadway e arkadan vurmuştum adamın eksozu komple katladım. frene basınca onun arka kalktı bizim burun yerlerde

  11. #30
    StuArt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    48
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herşeyin mantıklı ve teknik olarak işe yarayacak şekilde yapılmasından yanayım.Trafikte gördüğümüz burnu yerlerde sürten arkası magirus lar gibi havalarda olan araçların şehir içi kullanımda ne faydası olabilir ki ? Fayda -zarar oranının en eşit olacağı şekilde ve doğru yönlemle yere basmak en mantıklısı.
    Boost Hunter

  12. #31
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.961
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    süspansiyon sistemi üreticileri size sesleniyorum tehlike anında yukselicek bi sistem istiyoruz
    www.vava.cars
    Lapiztes mk7R

  13. #32

    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    06
    Mesaj
    288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CagkaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bugün trafikte aynı şeyi düşündüm bende
    aracımın burnu yere yakın öndeki kamyonetle karşılaştırdım da dedim, "eğer ben buna vurursam kesin altına girerim bu kamyonet de öncamdan içeri girer alnımın orta yerine oturur"

    ama tabi basık araçtan vazgeçilmiyor da
    Tam olarak düşünülesi olan şeyi yazmış arkadaş

  14. #33
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamda arabayı basmışken
    takipteyim konuyu..
    If you have no LAG, you have no turbo..

  15. #34
    ieshonda41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmit
    Mesaj
    7
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konu çok geçerli çok iyi bir noktaya değinmisiniz
    Merkez bankasının honda piyasasınada müdahale etmesi lazım...

  16. #35
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sase darbeyi alamiyor,direk kupaya geliyor darbe...
    Oyuzden icin bos kola kutusu gibi oluyor...
    Buarada her aracin yere yakinlasicak max limiti bellidir ama bizler 3-5cm diye standart isler yapiyoruz.
    Ford felaketmis,parcalara ayrildi!!

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •