User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Krank,kol,volan ve kasnak hafifletme hk.

  1. #1
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Krank,kol,volan ve kasnak hafifletme hk.

    (180-190hp hedefli atmosferik b16a için)

    Bazı dönen parçaların hafifletilmesinin , devirlenme yeteneğinde artış getireceği aşikar. Motor verimi ve ömrü açısından , çalışmasını ne kadar rahatlatırsak o kadar iyi olacağını düşünebiliriz sanıyorum. Ancak bu konuyla ilgili bazı endişelerim var ;

    Volan - hafiflediğinde devirlenmedeki farkın belirgin olduğu söyleniyor ama bunun yanında ayak gazdan çekildiğinde de eskisinden daha hızlı devir düşüşü-yığılma oluyormuş diye duydum. Bu durum aksları veya şanzımanı vs. zorlamaz mı?

    Krank - Standart b16 krankı 30 lbs (13,608 kg) diye biliyorum ve eagle krank ise 28 lbs (12,701 kg). Aradaki yaklaşık 1kg lık fark , ortalama yüklenmiş bir araçta olumlu ve olumsuz ne etki gösterir?

    Piston kolu - Dayanıklılığı yerinde olan ultra light (crower gibi) kolların olumlu ve olumsuz etkileri nedir?

    Kasnaklar - Uygun fiyatlara bulunabilen bu "light pulley set"ler ne gibi yarar ve zarar getirir? Beltlere-kayışlara etkisi ne olur?

    Egzantrik kasnağı - Egzantrik ayarı yapılabilmesinin yanında , hafif olmaları da bir etki yaratacaktır kuşkusuz.

    *Bütün bu parçalar beraber hafifletildiğinde sanıyorum belirgin bir devirlenme isteği gelecektir ama normal-şehiriçi kullanımında öngörebileceğiniz olumsuzlukları olur mu?
    *Bu kadar hafifledikten sonra torkta bir azalma olur mu? Parçalar hafifleyeceğinden momentleri azalmayacak mı?
    *Belki motor daha rahat çalışacak ama dediğim gibi,olumsuz neler olacaktır?
    *Neredeyse hiç yüklenmemiş bir araçta bu hafifletmelerin yapılması bize olumlu-olumsuz ne getirir?
    Tesla Model Y Sr

  2. #2
    1.6 VTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kendi fikirlerimi yazayım, bilgili arkadaşlar yanlışlarım varsa düzeltirler ya da doğruysa onaylarlar zaten...

    Volan - yaklaşık 3 aydır hafif volan kullanıyorum, ve gerçekten özellikle alt devirlerde çok atak oldu araç(eskisine göre tabiki), üst devirleri de daha çabuk indirdiğini gözlemledim, ama dediğin gibi vites aralarında araç eskisine göre daha hızlı devir kaybediyor dolayısıyla vitesi biraz daha seri atmak gerekiyor

    Krank - krankı hafifletmek en çok devirlenme isteği getirecek işlem fakat(!) yanlış bilmiyorsam krankı hafifletmek demek kranktaki potansiyel enerjiyi de azaltmak yani biraz tork kaybı demek... ben krank hakkında araştırma yaparken drag-belli bir sürate kadar rollingde muazzam faydası olacağını fakat top speedimin düşeceği ya da çok daha zor top speede ulaşacağı uyarısını almıştım, ne kadar doğrudur tartışılır o yüzden bilgili arkadaşlar açıklama yaptığında ben de faydalanıcam sanırım

    Piston kolu - sağlam bir model ve marka seçildiği sürece sanırım en problemsiz internal parça değişimlerinden biri o yüzden bir eksisinin olacağını sanmıyorum...

    Kasnaklar - bu konuda malesef hiç bilgim yok ama mantıken hareket eden her parçanın hafifletilmesi, daha hızlı ve rahat hareket etmesiyle sonuçlanacağına göre faydalı olacağı kesin ama NE KADAR ? sorusunun cevabını malesef veremiyorum

    *Şehiriçi kullanımda hiçbir sorun yaşamazsın tahminimce(bu işlemler alt devirleri öldürmeyeceği tam tersine rahatlatacağına göre) çünkü bende hafif olarak sadece volan var ki o bile hissedilir fark sağladı...

    Saygılar,...
    Beni sallamayanları ARTIK ben de sallamıyorum. Muhattap olmaya tenezzül etmeyenlere selam olsun, siz olmasanız da olur, GERÇEK DOSTLARIM bana yeter.

  3. #3

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    6.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hafıf kasnak kıtı alırsan 4 hp gıbı bır kazancın oluyor...

  4. #4
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.152
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hafıf kasnak kıtı alırsan 4 hp gıbı bır kazancın oluyor...
    4 hp mi ? Bi yanlışlık olmasın
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  5. #5

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    6.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sana kac lazım walla benım bıldıgım duydugum ole..

  6. #6
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    krankta hafif kasnak kullanmaktan kaçının 2 3 hp için motorunuzu kırabilirsiniz kasnakta belirli hesaplamalar yapılarak imal ediliyo(ağırlık vs...) bu dengeyi bozduğunuzda internallara gelen yükler değişicek titreşimler değişicek kısacası motor için tehlikeli bi durum oluşucak


    illa krank kasnağı bunun farklı yolları var
    körler sağırlar

  7. #7
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    neyin farklı yolları var? 2-3 hp almanın mı?
    Tesla Model Y Sr

  8. #8
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 8.000rpm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    neyin farklı yolları var? 2-3 hp almanın mı?


    kasnağın, illa hafif olmasına gerek yok
    körler sağırlar

  9. #9
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hafiflik konusunu illa beygir almak için değil de motoru rahatlatmak maksadıyla açtım daha çok.. ama dediğim gibi kaş yaparken göz çıkartacaksak olmaz tabii..
    Tesla Model Y Sr

  10. #10
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 8.000rpm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hafiflik konusunu illa beygir almak için değil de motoru rahatlatmak maksadıyla açtım daha çok.. ama dediğim gibi kaş yaparken göz çıkartacaksak olmaz tabii..

    hafif kasnak rahatlatmak yerine aksine dahada stres yaratır motor üzerinde bu şekilde motor kıranlar bile var

    hafif kasnak yerine dampened kasnak kullanmak daha faydalı olur
    körler sağırlar

  11. #11
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    4 hp mi ? Bi yanlışlık olmasın
    Max. verecegi o.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  12. #12
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hakkaten de "kaş yaparken göz çıkartmak" oluyor bu durum...
    peki o zaman kasnaklardan vazgeçtik..kranktan da vazgeçtik..
    ultra hafif kollara gelirsek durum nedir ? standart krank ile hafif kol? kütlesi azalacağı için (patlama etkisi haricinde) krankı döndürmekte eskisine nazaran zorlanır mıyız?
    Tesla Model Y Sr

  13. #13
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hafif kollar ve hafif krankı + volanı öneririm ben.Balansı iyi oldugu sürece bir sorun yok.
    Artı olarak geri dönecek sana atmosferikte.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  14. #14
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    belirli oranlara kadar hafif elemanlar kullanmak tabiki hem performans hemde ömür için iyi fakat, hafiflik ararken eğer sağlamlıktan ödün veriilicekse buda riskli bi girişim olur

    herşeyi çok hafif yapmakta bazı kayıplara neden olabilir tork gibi mesela hafifletilen yere bağlı tabiiki bu, kolda hafiflik aranırken eğer kol eskisi gibi darbe emiciliğini, sağlamlığını yitirirse yada sertlik bakımından yataklara zarar verirse buda ömür açısından pek iyi olmaz belirli oranlarda hafiflik tabiiki yararlı olucaktır

    eğer atmosferik bi motor toplanıyosa volanda belirli oranlara kadar hafifliğe gidilebilir bu daha kesin bi sonuç vericektir diğerlerine nazaran çünkü muhtemelen dönen kütle ağırlığını en fazla burdan atıcaksınız, kol, piston krank hafifliği tabiki daha iyi devirlenme vericektir fakat belli orandada torktan kayıp getiricektir

    kollar eğer hafiflik, tasarım dolasıyla kranka yada pistona ekstra yükler getirmicekse mantıklı bi seçim olabilir tabi sertlik vs gibi özelliklerini gözden geçirmek lazım
    körler sağırlar

  15. #15
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sağlamlıkları o kadar alt seviyelerde degil tabiki ben her zaman hafifi tercih ederim.
    Damper pulley'lerde alınabilir;

    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  16. #16
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.874
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    konu bıraz hort oalcak gıbı ama burdakı acıklamalardan bısey anlamdım sımdı benım oem krank kasnagım o zaman beyını ms yapacaz dıye klıma olan yerını taslattırdım suan sıcaklardan ıse yenıden krank kasnagı aldım oem bıde bı abımın saglam aleyumdan yaptırdıgı ozel cnc makınada krank kasnagı var hafıf mı daha ıyı olur yoksa oemmi hafıfı taktıgım zaman klımanın verdıgı agırlıgı atabılırmıyım ?
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  17. #17
    G_TT_I - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Driftwood
    Mesaj
    2.431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hafif kasnak takıp motor kıran duymadım, hafif kasnak tabiki artı sağlacaktır ama kesinlikle güvenilir marka olmalı, malzemesi gereği nazik bir parçadır, hafif kayış kayık takılır vs. Olursa üzerindeki dişler çabuk aşınır fakat herşey ters gitmeli bu durumda zaten stok kasnakta aynı şekilde zarar görür, onlarda da çatlama problemi oluyor

  18. #18
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.874
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    kasnak gerceken kalıtelı alemınyumdan yapılmıs patentlıymı yapılan alemınyum yarın gelcek urunler fotoraflarını agırlık faklarını yazarım buraya ona gore tekrardan bı cozum yolu buluruz hem klıma hem performans ıstıyorm
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  19. #19
    aliburma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    İSTANBUL-BEYKENT
    Mesaj
    836
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    performans önemli ama sıcaklar bastırdığından klima daha önemli hasancııııııııııımmmmmm
    HONDA; KONFOR DA O'NDA ...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •