tam ismi arkadasımdan ögrenir sana dönerim :)
Printable View
teşekkür ederim, hurdalık depolarında parça aramaktan helak oldum :)
aracım 15000kmde ilk baskı balata setini 7000km de değiştirdim şimdi bakıyorum tahminime 2000-3000 km götürür götürmez dayanmıyor malesef ankarada birinin olduğunu söylemişlerdi ama bu denli olduğunu bilmiyordum helal olsun baskım bitince direk ona yollucam :)
peki titreme sertlik kavrama bunlar nasıl oluyor baktımda göremedim açıklarmısınız?
dediğim gibi henüz takıp deneyemedik bayramdan sonra açık seçik yazarım son durumu, ben 6 parçalı bir set yaptırıyorum 3 ya da 4lü komple bronz olanlar da var 6-8 li araya organik balatalı setler de var, komple bronz olanlar şehir trafiğinde yorar ama daha iyi kaldırır dedi Şahin Bey...
http://img577.imageshack.us/img577/1623/photo30l.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/2441/photo31vj.jpg
http://img820.imageshack.us/img820/8505/photo32h.jpg
evet arkadaşlar aldım balatayı, volant çok az tornalandı, baskısı ayarlandı resimlerde gördüğünüz gibi yapıldı, bayram dönüşü ustamın işi çok cumartesi çıkar diye tahmin ediyorum, bakalım kullanım nasıl olacak, bir de 500 km rodaj şart dedi Şahin Bey... sonuçları paylaşmaya devam ederim...
Maşallah çok kaliteli işçilik olmuş, takipteyim.
Balans durumu nasıl ? Benim tek çekincem ve şimdiye kadar yaptırmama sebebim balans konusu. Zira balans bozukluğundan yatak sarmak istemiyorum *** korkusundan debriyaj takıp basınç açamıyorum.
henüz taktırmadım ama baskı-balata-volant beraber yapıldı sonuçta iyi makineden çıkmışsa balansta sıkıntı olacağını sanmıyorum...
Ben şahin beye Evo X için yaptırmıştım 35R kitli. Millet katilsin sen demişti ama çok memnun kalmıştım 450 500HP arası güçlerde hiç kaçırmıyordu. 1 de titreşim olur demişlerdi, comp. cluth twin plateye 2.500 tl vereceğime 800 tl ye titresin demiştim ama hiç titremede olmamıştı.
Sadece baya sert bir debriyaj oluyor öyle diyim exedy stage 3 den bile daha sertti.
garanti kısmında şöyle diyelim, takılan bronz kopar, balans vardır vs yani kendi yaptığı işle ilgili olan kısımlara garanti veriyor ama hepimiz bilinçli insanlarız, tahminimden daha sert oldu kalkarken biraz titretiyor vs gibi olayların garantisi olmaz ancak iyi niyeti olur, Şahin Bey'de de o iyi niyet fazlasıyla var...
ben olumlu olumsuz her şeyi yazarım, 6 kollu olması ve de 3 tanesinin organik olması günlük kullanım için yapıldı genelde 3 tane bronz istiyor müşterileri, 8 li de yapılabilirdi ama bana tavsiyesi 6 lı oldu...
üzerinden çıkan da uydurmasyon çakma bir şeydi... alırken maserati servisine ısrarla sormuştum orj. ile mi değişti diye 'evet biz değiştirdik daha 10bin km olmadı orj takıldı' demişlerdi, bilseydim çok önce değiştirirdim...
abi ne zaman taktıracaksın merak ediyorum :)
1500 KM kullandım maksimum sattım sonra. Draga girmedim aracı hiç kaldırmadımda sıfırdan bol bol rolling yaptım exedy stage 2 vardı üzerinde ve acayip kaçırıyordu. Azcık yarık debriyaj kaldığında acayip koku veriyordu.
Bronzdan sonra ne bir koku geldi nede bir kaçırma. Trafikte kalmak sıkıntılı ama debriyaj çok sert olduğu için ayak kas yapıyor.
3 ay kullandım o şekilde sert debriyaja acayip alıştım normal bir manuel araba kullanamadım ondan sonra 2 kere kaldırırken stop ettirdim :)
koray şahin usta bu custom işte en iyisidir çok araca yaptırdık ekedede vardı :D sen hesap et artık :D
olurmu nan sıcak soğuk demeden gece gündüz gaz bastık o arabayla biz :D
takıldı mı ? geri bildirim beklemekteyim :)
cumartesi biter en geç, ama birazdan yine bi gidip zorlucam :)
bu gün ve yarın yalan oldu, cumartesi sabahtan başlıcaz işe inşallah :)
slm arkadaşlar şahin ben.Yapılan işlerin sonuna kadar arkasındayız.Çünkü bizde bilinçsiz ezbere yapılan hiçbirşey yok içiniz son derece rahat olsun.Yorumlarınızı okudum hepinize çok tşkrr ediyorum.Kazasız günler diliyorum...
arkadaşlar eve şu anda girdim, lanet İtalyanların sülalesini bir kez daha andık, 4 te başladık 9 gibi bitti, gelene kadar 20 km yol yaptım izlenimlerim:
debriyaj pedalı gayet yumşak olmuş, pamuk gibi değil olması gerektiği gerektiği gibi hisli ama sert değil
pedalda herhangi bir titreşim vs yok
vites geçişleri gayet güzel ses-zorlanma yok
1. vites ve geri viteste kalkarken titreme var ama kullandıkça geçiyor gibi, tam geçer mi blmiyorum
Şahin Bey sağolsun ben garajda cebelleşirken 2-3 kere aramış, yoldan konuştuk, rodaj süresince sert kalkmamamı söyledi 500 km bu şekilde kullan ama rodaj içinde rolling yapabilirsin dedi
3ve4. viteslerde bariz bir şekilde kaçırmıyor, eski halini bildiğim için rahat yorum yapabiliyorum...
ilk kullanış izlenimleri bunlar arkadaşlar şu ana kadar memnun olmadığım hiç bir şey yok...
Teşekkür ederim bilgiler için :) şanzumanı aşşağı almak için gün sayıyorum :)
değişimden önceki 100-160...
bronz balata öncesi - YouTube
bronz balatalı 100-160...
bronz3 - YouTube
bunu direk olarak normal balata bronz balata farkı olarak algılamayın, sonuçta eski balatam içler acısıydı... ama hiç kaçırmıyor şu anda, rodajdan sonra daha da iyi olacağını umuyorum, şimdiye kadarki tek sıkıntım sert kalkmasa bile yarım debriyajda anlık titremesi...
500 klm kullanımdan sonra debriyaj oturacaktır.volant baskı balata uyumuyla titreme sıfıra yakına iner.Hayırlı olsun iyi günlerde kullanın.En ufak bir sıkıntınız olursa biz buradayız...