User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: seramik piston

  1. #1
    Eyup Duygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.754
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    seramik piston

    arkdslar herkese selam

    ülkemizde hic seramik piston kullanan varmı merak ettim yada boyle birsey mümkünmü ufak hacimlere seramik piston üreten firmalar varmı ebayda caterpıllar icn var 16 litre yazıyor yada bu konu hakkında bilgisi olan paylaşırsa sevinrm..

  2. #2
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    seramik kaplamamı yoksa tamamen seramikmi?
    körler sağırlar

  3. #3
    H22Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.331
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu pistonlarla ilgili birkaç duyumum vardı seramik piston değilde seramik katkılı piston muş tepesine kaplama yapıolarmış daha dayanıklı hale geliyomuş düşük sıkıştırmalıda da yüksek tede kullanılabiliomuş bunu yapan yanlış bilmiyorsam ankara da bir yer ama kullanan var mı 1-2 kişi zannediyorum yaptırmış ama sonuç nedir bilmiyorum bu olayla ilgili oktaykan power dan bilgi alabileceğine inanıyorum onlar bu olayı araştırmıştır muhakkak duyumlarım bundan ibaret......

  4. #4
    Eyup Duygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.754
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    netde araştırdm biraz komplemidr deglmdir pek cözemedm :S:S kaplamada olsa belirli bi kalınlıkdadır sanırm gene ısınacak.

  5. #5
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    seramik piston yüzeyini biraz koruma amaclıdır evet Tr de böle pistona sahip araçlar var
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  6. #6
    Eyup Duygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.754
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bikac örnegini söyleseniz bilgiler falan belki bilmeden izledk.

  7. #7

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    edit: Oz un tecrubesi varmış ben editliyorum.

  8. #8
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Seramik kaplama sölediğiniz gibi birsey değilki

    Seramik kaplama genelde sadec e pistonda değil birçok yerlerde kullanılır dışardan sıcaklığı almasın yada dışarı iletmesin diye tabiki %100 kesmez ama nekadar sıcaklık alış verişini düşürürsek kardır. Kısacası pistona Gücüne güc katmaz Yani yukardaki arkadaşın dediğini gibi birsey değildir



    burda gördüğümüz sari gibi olan pistonun üstündeki şey seramik kaplamadır normalde ayna gibi olur ve bunun amacı pistonun üzerini biraz daha soğuk tutmaktur azıcıkta dayanıklık sağlamasıdır %4-5 etek kısımındakilerde Teflon kapalamadır sürtünmeyi azaltsın diye. bunların hepsi detenasyondan kaçmak
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  9. #9
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.388
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    253 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    BZT'nin pistonlar görmüştüm Özgünün koyduğu resimdekine ek olarak yanları teflon kaplıydı Buda sanırım Nos basabilmek için

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  10. #10
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XoR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    BZT'nin pistonlar görmüştüm Özgünün koyduğu resimdekine ek olarak yanları teflon kaplıydı Buda sanırım Nos basabilmek için
    bununda yanları siyah
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  11. #11
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.388
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    253 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bununda yanları siyah
    sanırım aynı pistondan bahsediyoruz ozaman ben göremedim iş yerindeki monitör biraz tırt

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  12. #12

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oz yani seramik kaplama piston başının basınca dayanıklığını arttırmaz diyorsun öyle mi ?

  13. #13
    Eyup Duygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.754
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Chatin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Oz yani seramik kaplama piston başının basınca dayanıklığını arttırmaz diyorsun öyle mi ?
    asıl soru bu işte sadece aşırı ısıyımı önler yoksa dahada saglamlaştırrmı.erimesni önmlemek gene bir saglamlaştrmadır ama diger yöndende bir fazlası varmıdır

  14. #14
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Chatin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Oz yani seramik kaplama piston başının basınca dayanıklığını arttırmaz diyorsun öyle mi ?
    dayanıklılık nedemek _? detenasyonamı dayanıcak Basınctan pistonmu delinir 30 cm ye 30 cm 30 cm kalınlıktan olucan bir küpten sıkıştırılarak üretilen bir piston sence 2 bara dayanmazmı soruş şeklin Yanlşış
    piston dayanıklılığı herzaman tuner ının limitlerini ve motorunu bilmesine bağlı seramik kaplı diye kırılmaz erimez demek yanlış seremikkaplı 1200 dereceyede dayanır diyemessiniz sadece 1000 de biri 5 biri 3 dakika gider ( bunlar örnek sadece )

    şuanda birçok yüksek beygirli suprada amerikanda olmadığı söyleyebilirim 1000ve üstü yaklaşık 2.5 barları görüyorlar 3 barları görüyorlar GT 45 gt55 yada twin Gt42 lerle

    detenasyona genelde hiçbişi dayanamaz tek yararı surdur detenasyondan daha az etkilenir pistonumuz yani demek istediğim şudurki detenasyonda seremikli olan daha yavas zarar görür seramiksiz olan
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  15. #15
    gencay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    TÜRKİYE/Ankara
    Mesaj
    95
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    wiseconun turbo pistonlarının birçoğunun etekleride teflon kaplamadır, soylendiği gibi detenasyona dağlar dayanmmaz ama detenosyonu oluşturan ana neden yüksek ısı olduğunua göre teflonda yüksek ısıyı absorbe ettiğine göre küçükde olsa katkısı olduğu kesin... yinede araç güvenli seviyelerde bırakılıp sınırlar zorlanmadıkça çokda gerekli birşey değil işin aslı

    http://www.ravspeconline.com/shop/ca...eco-piston.jpg

  16. #16
    Eyup Duygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.754
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dayanıklılık nedemek _? detenasyonamı dayanıcak Basınctan pistonmu delinir 30 cm ye 30 cm 30 cm kalınlıktan olucan bir küpten sıkıştırılarak üretilen bir piston sence 2 bara dayanmazmı soruş şeklin Yanlşış
    piston dayanıklılığı herzaman tuner ının limitlerini ve motorunu bilmesine bağlı seramik kaplı diye kırılmaz erimez demek yanlış seremikkaplı 1200 dereceyede dayanır diyemessiniz sadece 1000 de biri 5 biri 3 dakika gider ( bunlar örnek sadece )

    şuanda birçok yüksek beygirli suprada amerikanda olmadığı söyleyebilirim 1000ve üstü yaklaşık 2.5 barları görüyorlar 3 barları görüyorlar GT 45 gt55 yada twin Gt42 lerle

    detenasyona genelde hiçbişi dayanamaz tek yararı surdur detenasyondan daha az etkilenir pistonumuz yani demek istediğim şudurki detenasyonda seremikli olan daha yavas zarar görür seramiksiz olan

    Acıklama icn sagol gecen hafta national da bir program vardı dubaide tapei binasınn en üstüne beton nası cıkartılırı inceliyolardı orda kullanılan bi tip pompa ile 100barlık bir basınc ile 60kg bir demir parcasını 90 küsür adım uzaga fırlattı yüksekligini unuttum yanlş olmasn 2.5-3 bar smdi ufak geldi beeahh =)=)

  17. #17
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı eyup_306 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Acıklama icn sagol gecen hafta national da bir program vardı dubaide tapei binasınn en üstüne beton nası cıkartılırı inceliyolardı orda kullanılan bi tip pompa ile 100barlık bir basınc ile 60kg bir demir parcasını 90 küsür adım uzaga fırlattı yüksekligini unuttum yanlş olmasn 2.5-3 bar smdi ufak geldi beeahh =)=)


    seramik yalıtım malzemesi olarak piston hariç diğer endüstri dallarındada sıça kullanılr yapılan kaplama sayesinde yanma odasında yanma işinden açığa çıkan enerjinn bir kısmı ısı transferiyle pistona geçerken seramik özelliğinden dolayı kaplama olmayan pistona göre daha az ısı pistona geçecektir,daha az ısı demek piston sıcaklığının daha az yükselmesi demektir(tabi tek çevrim için konuşuyoruz sürekli ard arda olan çevrimlerde ısı transferini daha farklı düşünebilirz) buda daha düşük yağ sıcaklıkları detonasyona belki biraz daha dayanım gibi özellikler getirecektir eğer mümkünse piston dahil diğer motor elemanlarını seramikle kaplamak daha iyi sonuçlar verir supaplar silindir kapağı gibi,ayrıca nasanın geliştiriği seramik kadar iyi belki daha iyi kaplamalar mevcut şu an bu şekilde kaplamalar yapılan, kısaca asıl amaç yanma işinden sonra kaçan enerji miktarını azaltmak , teflon ilede yapıısından dolayı özellikle yağsız çalışmalarda(ilk çalıştırma gibi) sürtünmeyi azaltan bir etkisi vardır çok yüksek sıcaklıklar olmadıkça yağ ile beraber motorda kullanılması iyi sonuç verir(kaplama olarak)
    körler sağırlar

  18. #18
    Eyup Duygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.754
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en basit örnek seramik fren diskleri ısındıkca performans sabit kalıyo testleri falan var.

  19. #19
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı soylu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ............................


    lütfen kendinizi tanıtınız başta
    körler sağırlar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •