User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
23 sonuçtan 20 ile 23 arası

Konu: seramik piston

  1. #20
    G_TT_I - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Driftwood
    Mesaj
    2.431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    isi amacli iyi ama yapilan cogu pistonda seramik kisminda catlama gibi sikintilar olmustu.

  2. #21
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    niye aynı mesakjları atıp duruyorsun? niye telefon veriyorsun, site üstünden reklam yapmak istiyorsan sponsor olabilirsin
    körler sağırlar

  3. #22
    Satış Yasaklı ilkerotti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    Beypazarı/ANKARA
    Mesaj
    292
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    burada paylaşım için varız madem siz bilgilerinizden forumdaki insanların faydalanmasını istiyorsunuz yazın buradan herkes okusun pistonlar hakkında biraz daha fazla bilgi sahibi olsun.
    ama maksadınız ürün pazarlamak ise sponsorlar sekmesini inceleyin bence.
    mod. arkadaşların postlarınızı durduk yere editlediğini sanmıyorum.

  4. #23
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    seramik yalıtım malzemesi olarak piston hariç diğer endüstri dallarındada sıça kullanılr yapılan kaplama sayesinde yanma odasında yanma işinden açığa çıkan enerjinn bir kısmı ısı transferiyle pistona geçerken seramik özelliğinden dolayı kaplama olmayan pistona göre daha az ısı pistona geçecektir,daha az ısı demek piston sıcaklığının daha az yükselmesi demektir(tabi tek çevrim için konuşuyoruz sürekli ard arda olan çevrimlerde ısı transferini daha farklı düşünebilirz) buda daha düşük yağ sıcaklıkları detonasyona belki biraz daha dayanım gibi özellikler getirecektir eğer mümkünse piston dahil diğer motor elemanlarını seramikle kaplamak daha iyi sonuçlar verir supaplar silindir kapağı gibi,ayrıca nasanın geliştiriği seramik kadar iyi belki daha iyi kaplamalar mevcut şu an bu şekilde kaplamalar yapılan, kısaca asıl amaç yanma işinden sonra kaçan enerji miktarını azaltmak , teflon ilede yapıısından dolayı özellikle yağsız çalışmalarda(ilk çalıştırma gibi) sürtünmeyi azaltan bir etkisi vardır çok yüksek sıcaklıklar olmadıkça yağ ile beraber motorda kullanılması iyi sonuç verir(kaplama olarak)
    peki semih abi bi sorum olacak... şimdi bir pistonun motor içinde normal şartlarda çalışırkenki ulaştığı bir sıcaklık ve bu sıcaklığa bağlı olarak genleşmesi söz konusu... seramik kaplama yapıldıktan sonra bu genleşme olayı değişeceğinden, performansı yada diğer başka durumları kötü yönde etkilermi?

    ayrıca, mantıken yanma odasındaki ısıyı nekadar çok motor içinde tutarsak performansa okadar faydası olur çünkü ısıda kendi basına bir enerjidir, bu mantıkla yanlızca pistonları değilde gömleği süpapları ve üst kapağı seramikle kaplamanın gözle görünür bir faydası olurmu?

    bir sorum daha olacak elimde ağır bakım sırasında aracıma taktıracağım ferrea süpaplar mevcut, bunları dahada iyileştirmek amacıyla uçlarını kaplatsam motor çalışma sırasında süpapların ısı iletkenliği olması gereknden farklı olacağından dolayı bir sorun teşkil edermi?

    not:bu kaplamaları yapan yer istanbulda mevcut... yaptırmayı düşünmüyor değilim

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •