User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
47 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: kompressor ve motor durumu ilişkisi??

  1. #20
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    daha önceki konularında da aynı şey oluyor, bak ben yaklaşık 20 senedir BMW ciyim, her şeyin bir sebebi var, sen sorun o değil diyorsan sorunun ne olduğunu da biliyor olman lazım ama bilmiyorsun... ustaya götürüyorsun arıza çıkmıyor kompresyon normal ama sana göre araç gitmiyor... emin ol atla deve değil BMW ler ama sana göre bana göresi yok, sana buradan kimse nokta atış yapamaz çünkü sen her yazana 'sorun o değil' diyorsun, eğer aracından 3:45 diff çıkmışsa aracın aks kolları nedir değişti mi? şanzuman orj diyorsun da nerden biliyorsun? diff değiştiyse şanzuman neden değişmesin?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  2. #21
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aklıma gelen başka hiçbişey yok.. iki sorum olacak:

    1- AFR olmadan kazrışımın "yaklaşık olarak" nerelerde olduğunu görme yolu yok mu?? eksoz muayenesi vs ne biliim..

    2- krank ya da egzantrik sensörleri çalışmıyosa belirtileri ne olur?? ya da başka etki edecek hangi sensör var?? TPS hariç onu da denedik onda da bi sorun yok..
    - AFR'yi wideband olmadan tam ölçmenin maalesef bir yolu yok. Ama wideband'ın şu güzelliği var, alır, takar, ölçersin, işin bitince de çok az zararla satarsın, ki bence SC de takacakmışsın, kalsın derim. Egzoz ucundan ölçüm yapan emisyon sondası vs karışımı düzgün okuyamaz. Zaten onlar norrowband, wideband değil.

    - Krank veya eksantrik sensörleri ateşleme ve püskürtme zamanlamaları için kullanılır. Herhangi birinin hatası durumunda bazı araçlar base map denilen temel haritaya geçer ve güvenli modda devam ederler, bazıları ise hiç çalışmaz. Bu konuda BMW'ci arkadaşlar daha iyi yardımcı olurlar. Lakin obd1'de bu sensörlerden birinde bir hata olursa kod düşer diye biliyorum. Ayrıca OBD1'den bağlanıp bu sensörlerin değerlerini de okuyup kontrol edebilirsin.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #22
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    krank sensörü arızalı ise araç çalışmaz, egzantrik sensörü arızalı ise de modicte mutlaka çıkar...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  4. #23
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bana bu forumda en çok yardımcı olanlardan biri sizsiniz ne zaman bi konu açıp bişey merak etsem ilgileniyorsunuz teşekkür ederim ancak sorun o değil bu değil dememin sebebi bir yıldır hemen hemen söylenilen ilk alkla gelen yerlere benim çoktan bakılmış olması.. emin olduğum her noktasına şura şöyle bura böyle diyebiliyorum.. benim aradığım cevap bu adımların dışında kalan benim bilmediğim bi nokta var mıdır onu öğrenmeye çalışıyorum.. bir öğretmen olmama rağmen arabanın bi çok yerinden anlarım ama bi usta değilim.. ama dile kolay bir yıl oldu.. az değil çok inceledik.. ve bu psikolojik bişey de değil olması gerekni bilenler arabaya binince araç gitmiyo diyor..

    ben soruna çözümü sadece forumda arayan bi insan da değilim.. iki defa ankaraya gittim son gittiğimde 4 gün kaldım usta usta gezdim.. ve büyük paralar da harcadım..

    sadece arabamı satıp kurtulmak istemiyorum motor gerekiyorsa motor da yaptıracam ama motor mu istiyo emin olmak zorundayım..

    umarım beni biraz daha iyi anlıyorsunuzdur..

  5. #24
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sana bir tüyo vereyim, hayatımda hiç bir aracımın arızasını ustaya buldurmadım, Harun benim 12 yıllık arkadaşımdır, arızayı nokta atış yaparım o da tamir eder ya da değiştirir... alt devirler yeterince iyi değil diye gidersen hiç bir yerde çözüm bulamazsın... bir arıza tespiti için 1 ay serviste kalan araba bilirim belki ordayken görmüşsündür yan garajdaki 7.50 ile 2 aydır uğraşıyorlar arıza tespiti için... ben üzerinde yazan orana uymayan diff. ten tut da, sıfır değişmesine rağmen arıza veren sensöre kadar her şeyi gördüm, hatta bronz balatayı yaptırdığım Şahin Bey ters toplanan baskı balatadan bile bahsetti...

    arkadaşımın SAAB 1,9 tid 1 aydır kalkıştaki hantallığı çözmeye çalışıyorlar 8bin tl para gitti turbo -manifolt dahil değişti sorun katalitik orj. olmayanla değişmesinden sonra ona uygun yazılımın atılmaması çıktı... sorsan motor hariç her şeyi sıfır değişti...

    o nedenle kafandan 'ondan değil bundan değil' olayını sil bence, ustalar da artık e30 la uğraşmak istemiyorlar sen de farketmişsindir, üzgünüm ama top sende...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  6. #25
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güzel pas ama gol olmaz.. iş AFR ye kalıyo sanırım.. sonra da yazılım...

  7. #26
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    önemli olan o değil, farzet ki zengin çıktı... ne yapılacak?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  8. #27
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zengin çıktı diyelim bu büyük bi adım değil mi sorun çözümünde...?? sistem elemanları tekrar gözden geçirilecek.. olmadı diyelim hala bulamadık.. benim bu sebeple sonuçlandırmadım SC projesi sonlandırılıp yazılıp yapılacak..

  9. #28
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yerinde olsam AFR ye baktıktan sonra enjektör egzantrikler pompa regülatör ve bujiler ile hava akış metrenin tekrar incelenmesi gerekir...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  10. #29
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kesinlikle.. elimde AFR olmadan da pompa bujiler akıştre bi kaç kez bakıldı ama bi sonuç alamadık..

    yalnız egzantriklerin ne gibi bi önemi var açıklarsanız sevinirim ben bağlantısını bilmiyorum...

  11. #30
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    egzantriklerdeki kaçıklık da motorun performansını etkiler, ayrıca pompanın nesine baktılar debisini basıncını ölçtüler mi? regülatörden önce ve sonraki basınçlar ne çıktı?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  12. #31
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sentede sıkıntı yok ölççüldü sanırım egzantriklerdeki kaçıklık konusu bu.. regülatörden önce ya da sonra olarak değil ama motor kısmında enjektörlerden önce sanırım ölçüldü benzin basıncında sıkıntı yok dendi.. sanırım kastedilen gelen benzindeki basınç..

  13. #32
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam bak sıkıntı yok dendi kapandı gitti zannediyorsun, o zaman kendini ustaya bağlıyorsun, basıncın değeri önemli şöyle diyim normalde 2,7 çıkacak basınç (regülatörden sonra) 2,3 çıktı... ustaya göre sorun yok, ama o aradaki farkın performansa etkisini sürücü anlar sadece...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  14. #33
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sento olayında da 4-5 farklı usta sıkıntı yok deyince üstünü kapattım ama benzin basıncını sadece bi usta ölçtü ankarada ferro garage.. herşey tamam güzel sevgili abim de ben ustaya gidiyorum bi tane değil bi kaç tanesine gidiyorum bi konudan emin olmak için.. tamam sıkıntı yok diyolarsa ben daha başka ne yapacam bilmiyorum.. aklımın erdiklerini eliminden gelenleri de kendim yapıyorum ama daha ötesi yok..

  15. #34
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok usta değiştirmeye gerek yok, dediğim gibi bazı konuları çözmek için bazen ustadan bile daha teknik olabilmek lazım, ben olsam pompanın basıncının ne çıktığını regülatörden sonra ne ölçüldüğünü not alır orijinalde ne olması lazım diye kontrol ederdim, buji mesela? ne takıldı numarası kaç? NGK takması orj taktığı anlamına gelmez numarası farklıysa, enjektörler orj. mi numaralar tutuyor mu? teste gönderildi mi kendin işemelerini gördün mü sıkıntı var mıydı yoksa 'idare eder' miydi...

    sana dediklerim bunlar, emin ol bazı şeylere dikkat edersen her şeyin 'sorun orda değil bakıldı'dan daha farklı olduğunu görürsün...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  16. #35
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    söylediklerinize katılmamak elde değil çok haklı olduğunuz yönler var.. araca bişey takılacağı zaman öncce iyice araştırır parça numarasını bulur ona göre taktırrım.. bujiler buji kabloları vs de bu yok izlendi.. mesela akışmetre 203 derler hep ancak 203 normal 3.18i lerin.. is motorlardan 214 çıkıyo onu aldım yaktım.. v.s. .vs.. şu an AFR yi bekleyecez gibi gözüküyo.. yardımlarınız için tekrar teşekkür ederim..

  17. #36
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @ghibli06 ye katılılıyorum, aynı düşünceye sahibim
    türkiyede böyle sorunu çözülmemiş bir araca birde SC takmak istiyorsan

    1-ya acayip paralar dökecek ve bu işi kendini kanıtlamış insanlarla çalışacaksın

    öyle ahmet-mehmet usta değil
    modifiye yapan anlayan, birçok projeye imza atmış kişiler
    ki onlar böyle birşey isteyince o motoru komple indirirler anında
    öyle kompresyon ölçmekle bitmez iş, hemen liste eline tutuşturulur
    sen daha wideband alacaksın ohooooo
    tabi bu çok büyük bütçe demek, bu herkeste olmayan bir özellik


    2-ya da kendin bu işi bileceksin, böyle konuşunca bazı arkadaşlar kızıyor
    sen bileceksin, ne nasıl çalışıyor ? düzgün çalışmayınca ne olur bileceksin
    sökmesini takmasını bileceksin
    çoğu insan uğraşır uğraşır para harcar, sonunda hevesi kaçar, suçlu araba olur.

    bana kalırsa sende istek var, o güzel
    buradan elimizden geldiğince tecrübelerimizi paylaşıyoruz biliyorsun
    bana kalırsa bu kadar hevesin varsa senin biraz daha kişisel uğraşlara girmen lazım
    sök tak, kurcala bak, incele diyorum
    ama tabiki senin yapabileceklerin bir yere kadardır doğrudur


    widebandı hemen al artık onsuz iş yapılamıyor gibi birşey yani

    birde konusu geçmiş onu söyleyeyim
    diff oran sayısı büyüdükçe diff oranı kısalır
    yani 4.10, 3.45 ten daha kısadır, hemde ne kısa!

    4.10 takarsın, araç çok seri kalkar, tazı gibi gider ama son sürati düşüktür
    3.45 te vapur hissi verir, son sürat yükselir ve akıllı kullanırsan belki az bile yakabilir, tabi zevk vermez o ayrı.

  18. #37
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yazmayı unuttum
    mesela "benzin basıncı ölçüldü ve düzgün" demişsin
    işte bu hata..
    bu gibi şeyleri senin ölçmen şart

    ayrıca benzin basıncını yükte de ölçmen lazım
    yani sadece araç rölantide çalışırkenki benzin basıncı yetmez

    bazen pompa bozuluyor, gücü düşüyor, rölantide yeterli kalıyor ama gazlayınca flow yetişmediğinden dolayı benzin basıncı düşük kalıyor ve motor fakirde çalışıyor.
    Bu yüzden motor gitti benim, ciddi yani.
    tabi wideband olsa bunu fark edersin önceden, yada ölçeceksin yolda giderken.

  19. #38
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maxi çok doğru yazmışsın benim de anlatmak istediğim bu, bu işlere girilecekse sahibi en az usta kadar bilmelidir derim ben hep... SC takılır atla deve değil, ama yürütürken çıkacak küçük ya da büyük sıkıntıları sahibinin bilip değerlendirmesi gerekir, arkadaşımızın saydığı ustalar Ankara'da bilinen BMW ustalarıdır ama SC takıp ayarını yapıp beyni takıp tune edip her işi çözecek kişiler değildir...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •