User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
28 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: wd40 teknik bilgi?

  1. #1
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    wd40 teknik bilgi?

    wd40 pas sokucu biliyoruz ama yagli bir yapisi var.

    benim merak ettigim
    bir pasli olmayan metal yuzeye wd40 kullandik diyelim. bu yag kalici etki edermi yoksa atiyorum 6 ay sonra metal paslanmaya baslarmi ??

  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle WD-40 pas sökücü değil. Olsa olsa anti-korozif bir ajan olur.

    Peki tam olarak nedir WD-40?;

    WD-40 suyu yüzeyden uzak tutan, kalıcı penetrasyon yağlayıcısıdır. Herhanbi bir yüzeye sıkıldığında yüzeyde yağ filmi oluşturur ve yüzeyi sudan ve nemden uzak tutarak paslanmaya karşı korur. Yüzeydeki kiri ve tortuyu uzaklaştırdığından sıkışmış civatalarda da kullanıldığında işe yarar.

    WD-40'ın içeriğindeki kalıcı yağlayıcı düşük viskozitelidir ve uçucu değildir. Bu yüzden uzun süre etkisini sürdürür. Ama tabi ki dış etkenlerden etkilenecektir. Ne kadar dayanacağı ise tamamen dış etkenlere ve şiddetine bağlı.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #3

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pas sokucu ozelligi saniyorum ki yaglandima ozelliginden daha az. Benim okudugum korozyon korumasi icin periyodik olarak kullanilmasi gerektigi

  4. #4
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamam daha net sorayim
    bir metal parca var wd40 layip yerine mi takarsin yoksa yaglarmisin ?

    yag: 10-40 motor yagi gibi

  5. #5
    aslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    İSTANBUL/Sultangazi
    Mesaj
    5.051
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eğer metal paslı ise wd40 ile paslı olan bölgeye püskürtür ince zıpara ile zımparalar sonra gres yagı sürerdim
    Not:benim silecekler paslanmış çalışmıyordu aynen yukardaki işlemi uyguladık şuanda tıkır şıkır çalışıyor
    IMPOSSIBLE IS NOTHING

  6. #6
    orhan_guney - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul/Atakent
    Mesaj
    6.145
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    birde wd-40 filtre temizliğinde kullanıyorlar. o konu hakkında bılgıye sahıpmısın nasıl temızlıyebılırım filtre bu.


    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle WD-40 pas sökücü değil. Olsa olsa anti-korozif bir ajan olur.

    Peki tam olarak nedir WD-40?;

    WD-40 suyu yüzeyden uzak tutan, kalıcı penetrasyon yağlayıcısıdır. Herhanbi bir yüzeye sıkıldığında yüzeyde yağ filmi oluşturur ve yüzeyi sudan ve nemden uzak tutarak paslanmaya karşı korur. Yüzeydeki kiri ve tortuyu uzaklaştırdığından sıkışmış civatalarda da kullanıldığında işe yarar.

    WD-40'ın içeriğindeki kalıcı yağlayıcı düşük viskozitelidir ve uçucu değildir. Bu yüzden uzun süre etkisini sürdürür. Ama tabi ki dış etkenlerden etkilenecektir. Ne kadar dayanacağı ise tamamen dış etkenlere ve şiddetine bağlı.
    DRİLL
    Dr.Ecu

  7. #7
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tamam daha net sorayim
    bir metal parca var wd40 layip yerine mi takarsin yoksa yaglarmisin ?

    yag: 10-40 motor yagi gibi
    Abi bu tamamen malzemenin çalıştığı yere bağlı. Yalnız eğer açık çalışan bir malzeme ise kesinlikle motor yağıyla yağlamazdım. Motor yağı kalıcı değildir. WD-40 ile gresler arasında bir tercih yapardım.

    Gresler sıcak çalışan malzemede eğer hazneli olarak orada tutulmuyorsa sıcaklıktan ötürü kısa sürede akıp gidecektir. Bu durumda wd-40 daha iyi bir tercih olur. Ama malzeme yüksek sürtünmeye, yüksek yüke maruzsa da gresten başka alternatif kalmıyor.

    Kısaca malzemeye, çalıştığı ortama ve çalışma şartlarına göre bir yağlayıcı seçmek gerekir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  8. #8
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı orhan_guney Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    birde wd-40 filtre temizliğinde kullanıyorlar. o konu hakkında bılgıye sahıpmısın nasıl temızlıyebılırım filtre bu.
    Hiç WD-40 ile filtre temizlemedim. Ama şunu söyleyebilirim; kuru filtreye wd-40 sıkmazdım. Sonuçta bir yağlayıcı. Filtrede tıkayıcı etki yapacaktır. Ama yağlı filtre ise sözkonusu olan o zaman düşünülebilir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  9. #9
    Blackbird - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.107
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Amaç yağlamaksa wd 40 yerine CRC (white lithium grease) tercih etmek daha iyi olur sanırım.

  10. #10
    orhan_guney - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul/Atakent
    Mesaj
    6.145
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki bu filtreyı en saglıklı nasıl temızlıyebılırım ayrıca yaglı fıltre ıle kuru fıltreyi nasıl ayırt edebılırız.?
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hiç WD-40 ile filtre temizlemedim. Ama şunu söyleyebilirim; kuru filtreye wd-40 sıkmazdım. Sonuçta bir yağlayıcı. Filtrede tıkayıcı etki yapacaktır. Ama yağlı filtre ise sözkonusu olan o zaman düşünülebilir.
    DRİLL
    Dr.Ecu

  11. #11
    ChtArdARSL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    İst/Beykoz/Kavacık
    Mesaj
    2.535
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hiç WD-40 ile filtre temizlemedim. Ama şunu söyleyebilirim; kuru filtreye wd-40 sıkmazdım. Sonuçta bir yağlayıcı. Filtrede tıkayıcı etki yapacaktır. Ama yağlı filtre ise sözkonusu olan o zaman düşünülebilir.
    ABı ben tekne mevcut ve sıgorta panelı dısarda, panelın arkasını daha onceden wd-40 ıle yagladım bozulmasın dıye fakat panelın suan ıstten 3 tusu calısmıyor bunun ıcın ne yapabılırım?

    Balata sprey ıle teızeyıp tekrar wd-40 atıyım?
    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bütün foruma makas atmış lavuk. En az 3 kişi şahit olmuş

    190E M104 3.2 24v engine upgrade..
    Dr.Ecu
    Tayfun Gün (Tago)

  12. #12
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı orhan_guney Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki bu filtreyı en saglıklı nasıl temızlıyebılırım ayrıca yaglı fıltre ıle kuru fıltreyi nasıl ayırt edebılırız.?
    Resimdeki Aem dry flow kuru tip bir filtre. Temizliği de sabunlu su veya özel kimyasalı ile yıkayarak yapılıyor genelde;

    How to clean an AEM DryFlow Air Filter. Really easy process. - YouTube
    AEM Dry Flow Filter Cleaning Instructions - YouTube

    Alıntı ChtArdARSL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ABı ben tekne mevcut ve sıgorta panelı dısarda, panelın arkasını daha onceden wd-40 ıle yagladım bozulmasın dıye fakat panelın suan ıstten 3 tusu calısmıyor bunun ıcın ne yapabılırım?

    Balata sprey ıle teızeyıp tekrar wd-40 atıyım?
    Eğer WD-40 iş görmemişse balata spreyi ile temizleyip sprey gres sıkılabilir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  13. #13
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    wd-40 paslı parçalarda çok işe yarayan bir temizleyici ve yağlayıcıdır. ancak yağlama özelliği çok fazla. yani malzemeye çok iyi tutunur.

    eğer ilerde sökerken zorlanmak istemediğiniz bir parça ise wd-40 sıkıp takabilirsiniz. aluminyum kapağa giren bobin vidaları buna örnek olabilir. genelde çok sıkıldığında sökerken diş bozabiliyor. wd-40 sıkılıp takıldığında kolay kolay diş sardıramazsınız oralara.

    ancak krank kasnağı egzantrik kasnağı yada jant bijonu gibi gevşememesi gereken gevşerse büyük risk oluşturabilecek yerlerde ben kullanılması taraftarı değilim. çünkü ne kadar sıkarsanız sıkın sökerken kolay sökülmesine sebep olabiliyor yani gevşeme ihtimali olan yerde kullanmayınız. pası söktükten sonra yani bu bölgelerin vidası wd-40 ile temizlendikten sonra onun etkisini üzerinden balata spreyi ile alabilirsiniz. direk wd40 lı olarak sakat yerlerde takmayın.

    filtre işine gelincede yağlı filtre ise bence makina yağı bile kullansanız daha iyi. wd-40ı üzerinden suyla yıkasanız bile çıkaramzsınız daha sonra. ben tavsiye etmiyorum tıkadığını düşünüyorum yağlı filtreyi bile.


    not: wd-40 ile motor yıkayan bile var. yıkamayın. o yağ kokusunu aylarca çekersiniz. motor ısınsa bile gitmez motorun üzerinden wd-40. illa benzin yada balata spreyi ile çıkarmak zorunda kalırsınız daha sonra. su bile fayda etmiyor.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  14. #14

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.991
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    spray gres işinizi fazlasıyla görecektir, wd40 çok güzel bir ürün ancak bu tip işlerde ben spray gres tercih ederim yüzeyde daha fazla tutunur ve dayanıklılık olarak wd40 tan çok daha üstün.
    40 Alimi 1 Delille yendim, 1 Cahili 40 Delille Yenemedim. (İmam Şafii)

  15. #15
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı YavuzNaz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    spray gres işinizi fazlasıyla görecektir, wd40 çok güzel bir ürün ancak bu tip işlerde ben spray gres tercih ederim yüzeyde daha fazla tutunur ve dayanıklılık olarak wd40 tan çok daha üstün.
    tamam yağlama konusunda iyi birşey sıvı gres olayı. ancak wd40 gibi korozyon önleyici özellikli değil. wd-40 tercihinin amacı zaten özellikle korozyon pas v.s ayrıca ısınan yerlerde uçabiliyor birkaç hafta içinde. wd-40 aylarca dayanır tutunduğu parçada.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  16. #16
    ilovedrifting - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Rize
    Mesaj
    422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Her ne kadar WD-40 pas sökücü değil aslında yağlayıcı densede. Ben ondan daha etkili bir ürün görmedim. Garajımın demirbaşıdır WD-40.

  17. #17
    RafetAraç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İst
    Mesaj
    2.071
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla 3-4 senedir wd40 yerine çeşme suyu kullanırım özellikle egsoz civatalarında her bakımdan wd40 tan çok daha iyi pas sökme etkisi yapıyor. bu söylediğime gülebilirsiniz ama deneyin ve olayı görün baktınız civata resmen kaynamş hiç oynamıyor , oksijenle iyice ısıtıp sonra suyu bastığınızdada çok kolay sökülebiliyor genleşmeden dolayı. bu tecrübem sadece egsoz civataları için geçerlidir. motor içi blokta yada kapakta hiç denemedim

  18. #18
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    BORKED
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  19. #19
    brky33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    615
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    BU WD-40 ürününü açıp kapatırken tıkırtı yapan araba kapıları menteşe kısımlarına sıkabilir miyiz?

    Herhangibir soruna yol açar mı veya tavsiye eder misiniz?
    1881-193∞ Mustafa Kemal Atatürk

    '10 Opel Astra H Sedan / 111. Years Limited Edition / 1.3 CDTI - 90 HP - 6 Man.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •