wd40 pas sokucu biliyoruz ama yagli bir yapisi var.
benim merak ettigim
bir pasli olmayan metal yuzeye wd40 kullandik diyelim. bu yag kalici etki edermi yoksa atiyorum 6 ay sonra metal paslanmaya baslarmi ??
wd40 pas sokucu biliyoruz ama yagli bir yapisi var.
benim merak ettigim
bir pasli olmayan metal yuzeye wd40 kullandik diyelim. bu yag kalici etki edermi yoksa atiyorum 6 ay sonra metal paslanmaya baslarmi ??
Öncelikle WD-40 pas sökücü değil. Olsa olsa anti-korozif bir ajan olur.
Peki tam olarak nedir WD-40?;
WD-40 suyu yüzeyden uzak tutan, kalıcı penetrasyon yağlayıcısıdır. Herhanbi bir yüzeye sıkıldığında yüzeyde yağ filmi oluşturur ve yüzeyi sudan ve nemden uzak tutarak paslanmaya karşı korur. Yüzeydeki kiri ve tortuyu uzaklaştırdığından sıkışmış civatalarda da kullanıldığında işe yarar.
WD-40'ın içeriğindeki kalıcı yağlayıcı düşük viskozitelidir ve uçucu değildir. Bu yüzden uzun süre etkisini sürdürür. Ama tabi ki dış etkenlerden etkilenecektir. Ne kadar dayanacağı ise tamamen dış etkenlere ve şiddetine bağlı.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Pas sokucu ozelligi saniyorum ki yaglandima ozelliginden daha az. Benim okudugum korozyon korumasi icin periyodik olarak kullanilmasi gerektigi
tamam daha net sorayim
bir metal parca var wd40 layip yerine mi takarsin yoksa yaglarmisin ?
yag: 10-40 motor yagi gibi
Eğer metal paslı ise wd40 ile paslı olan bölgeye püskürtür ince zıpara ile zımparalar sonra gres yagı sürerdim
Not:benim silecekler paslanmış çalışmıyordu aynen yukardaki işlemi uyguladık şuanda tıkır şıkır çalışıyor
IMPOSSIBLE IS NOTHING
Abi bu tamamen malzemenin çalıştığı yere bağlı. Yalnız eğer açık çalışan bir malzeme ise kesinlikle motor yağıyla yağlamazdım. Motor yağı kalıcı değildir. WD-40 ile gresler arasında bir tercih yapardım.
Gresler sıcak çalışan malzemede eğer hazneli olarak orada tutulmuyorsa sıcaklıktan ötürü kısa sürede akıp gidecektir. Bu durumda wd-40 daha iyi bir tercih olur. Ama malzeme yüksek sürtünmeye, yüksek yüke maruzsa da gresten başka alternatif kalmıyor.
Kısaca malzemeye, çalıştığı ortama ve çalışma şartlarına göre bir yağlayıcı seçmek gerekir.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Resimdeki Aem dry flow kuru tip bir filtre. Temizliği de sabunlu su veya özel kimyasalı ile yıkayarak yapılıyor genelde;
How to clean an AEM DryFlow Air Filter. Really easy process. - YouTube
AEM Dry Flow Filter Cleaning Instructions - YouTube
Eğer WD-40 iş görmemişse balata spreyi ile temizleyip sprey gres sıkılabilir.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
wd-40 paslı parçalarda çok işe yarayan bir temizleyici ve yağlayıcıdır. ancak yağlama özelliği çok fazla. yani malzemeye çok iyi tutunur.
eğer ilerde sökerken zorlanmak istemediğiniz bir parça ise wd-40 sıkıp takabilirsiniz. aluminyum kapağa giren bobin vidaları buna örnek olabilir. genelde çok sıkıldığında sökerken diş bozabiliyor. wd-40 sıkılıp takıldığında kolay kolay diş sardıramazsınız oralara.
ancak krank kasnağı egzantrik kasnağı yada jant bijonu gibi gevşememesi gereken gevşerse büyük risk oluşturabilecek yerlerde ben kullanılması taraftarı değilim. çünkü ne kadar sıkarsanız sıkın sökerken kolay sökülmesine sebep olabiliyor yani gevşeme ihtimali olan yerde kullanmayınız. pası söktükten sonra yani bu bölgelerin vidası wd-40 ile temizlendikten sonra onun etkisini üzerinden balata spreyi ile alabilirsiniz. direk wd40 lı olarak sakat yerlerde takmayın.
filtre işine gelincede yağlı filtre ise bence makina yağı bile kullansanız daha iyi. wd-40ı üzerinden suyla yıkasanız bile çıkaramzsınız daha sonra. ben tavsiye etmiyorum tıkadığını düşünüyorum yağlı filtreyi bile.
not: wd-40 ile motor yıkayan bile var. yıkamayın. o yağ kokusunu aylarca çekersiniz. motor ısınsa bile gitmez motorun üzerinden wd-40. illa benzin yada balata spreyi ile çıkarmak zorunda kalırsınız daha sonra. su bile fayda etmiyor.
It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)
spray gres işinizi fazlasıyla görecektir, wd40 çok güzel bir ürün ancak bu tip işlerde ben spray gres tercih ederim yüzeyde daha fazla tutunur ve dayanıklılık olarak wd40 tan çok daha üstün.
40 Alimi 1 Delille yendim, 1 Cahili 40 Delille Yenemedim. (İmam Şafii)
Her ne kadar WD-40 pas sökücü değil aslında yağlayıcı densede. Ben ondan daha etkili bir ürün görmedim. Garajımın demirbaşıdır WD-40.![]()
valla 3-4 senedir wd40 yerine çeşme suyu kullanırımözellikle egsoz civatalarında her bakımdan wd40 tan çok daha iyi pas sökme etkisi yapıyor. bu söylediğime gülebilirsiniz ama deneyin ve olayı görün
baktınız civata resmen kaynamş hiç oynamıyor , oksijenle iyice ısıtıp sonra suyu bastığınızdada çok kolay sökülebiliyor genleşmeden dolayı. bu tecrübem sadece egsoz civataları için geçerlidir. motor içi blokta yada kapakta hiç denemedim
![]()
BU WD-40 ürününü açıp kapatırken tıkırtı yapan araba kapıları menteşe kısımlarına sıkabilir miyiz?
Herhangibir soruna yol açar mı veya tavsiye eder misiniz?
1881-193∞ Mustafa Kemal Atatürk
'10 Opel Astra H Sedan / 111. Years Limited Edition / 1.3 CDTI - 90 HP - 6 Man.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)