User Tag List

Sayfa 5/11 İlkİlk ... 34567 ... SonSon
200 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: rödaj süresi

  1. #77
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Selamlar ve tekrardan cevaplar ;

    1) Doğrudur alüminyum metal değil ben yanlış biliyormuşum lütfen yapmayın kelime oyunlarına gerek yok. metal alaşım dedim ben. alüminyumda bir metal.

    2)Gayet farkındayım, yazdıklarınız asıl bana garip geliyor doğru taşla alınsa bile segman oturması gerçekleşmiyor mu asıl siz beni güldürmeyin

    3)Gözünüzün önünde yapması gayet iyi.. rica edip bir mikrometre ile sıfır yatak ve wtcc üzerinden çıkan yatağın ölçülerini rica ediverin aşınmadan dolayımı yoksa genel prosedür olarak mı değişiyor karar verilir.

    4)Segman oturması biraz şeytan işi.. dediğiniz doğrudur. segman boşlukları (ring gap) pistondaki yerlerinde gezebilir. ***** bu boşlukların alt alta hizalanması pek istenmez
    segmanı tutan bir "peg" vs var mı pistondaki yerinde (ring groove) ?

    öyleyse bunun haraketsiz olduğunu nasıl düşünebilirsiniz ?

    5) Bilmiyorum.

    6) yatakların aşınma durumu gerçekten enteresan bir konu buna girmeyelim çıkamayız daha ring seal de sıkıntı çekiyoruz

    7)İdda etmiyorum forumu gayet seviyeli ve iyi bulduğumdan dolayı bildiklerimi tecrübelerimi anlatmak istedim..

    Neden 500 lük taş ile honlama yapayım ne ise benim amaçladığım değerler ona göre honlarım.
    birbirini çizme işleride enteresan sizin piston eteği silindirinizi çiziyorsa honlama değerleriniz yanlış demek. kaliteli ve düzgün kalibrasyonda komparatörleri ve mikrometreleri olan bir servis varsa bence sorun yaşamamalısınız..

    wiseco benim hatim ettiğim sitelerdendir..

    Hiç duymadığınızı söylediğiniz piston ovalitesi ve rodajda gerçekleşmeyen heat threatment konuları ve yatak aşınmasının esas konularından olan merkezcil kuvvet aşağıdaki linkte açıklanıyor..

    http://www.wiseco.com/Presentations/...Technology.htm


    ayrıca aynı siteden .pdf den screenshot alayım size göstermek adına bakın wiseco ne güzel şekille açıklamış segmanların oturduğu konumları..

    soldaki şekilde ateşleme anında mevcut boşluklardan ateşleme sonucu oluşan basınç segman arkasına kaçarak segmanı dışa gömleğe ittirir ve sızdırmazlığı sağlar..




    youtube kapalı... başka bir yönlendirme sitesinden birde segman videosu koyalım.. video da 2:40 ta bahsetmek istediğim MEP etkisi gösteriliyor..

    http://www.ktunnel.com/index.php/101...3b36500a416360



    özetle iş detaylı ..

    işte bu yüzden rodaj yok deyip deyip duruyorlar..

    siz ise hala 4000-5000 devir git tam gaz yapma vs. diyorsunuz...

    Sadece 100km civarı yada 3 saat ve sadece 3000 devirde kullanılan bir motorun pistonları yarım milyon kere inip çıkıyor.. sizce yarım milyon kere inip çıktıktan sonra alışmamış biyer kalma ihtimali nedir ?

    demek ki bişeyler çok hızlı oluyor ve eğer siz ne yaptığınızı tam bilmiyorsanız bu rodaj anına kontrollü yaklaşamıyorsanız iş işten geçmiş demektir..

  2. #78
    thekillingroad
    Misafir
    Güzel bir cümle.. Bold olanlar..

    MEP'i inkar etmek.. bilemiyorum..
    neyse..
    Puma Racing-engine run in diye aratılırsa bulunabilir.

    motoru ilk çalıştırdığınızda 15dk boyunca sabit 2500rpm'de gitsem zuharaha denilecek sanırım..
    sonra bir de cam-run in okunursa faydalı olacaktır.


    bir de tam okumakta fayda var.
    yağı değiştirmeden ortalık çapak gezerken MEP yapmak tabii ki yıkar ortalığı.. 50milde ilk, 100mil sonrasında ikinci yağ değişiminden bahsediliyor..

  3. #79
    thekillingroad
    Misafir
    http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

    http://www.pumaracing.co.uk/runin.htm

    ...

    The suggestions I have heard are to progressively increase the revs as you run it in and don't be afraid to use full throttle at medium revs, but don't rev it out till you get some miles on it...

    ...etc..

  4. #80
    1nsane
    Misafir
    Motoru topla
    Rölantide ısınsın
    2 defa fan açmasını bekle
    Stop et
    Yağı ve filtreyi değiştir
    10 km uslu uslu sür
    AFR çok saçmaysa düzelt
    Yağı ve filtreyi değiştir
    100km normal sür, bol bol kompresöre bindir, sabit hız gitmek yerine gazla bırak gazla bırak
    Yağı filtreyi değiştir
    1000km karışık sür
    Yağı filtreyi değiştir
    Dynoya git ayarla

    Bende hiç şaşırmadı bu sıralama, hiçte sorun yaşamadım. İlk 1000 km çok çok önemli. Fazla yağ değiştirmek kesinlikle iyi ve gerekli.

  5. #81
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam ben birşey sormak istiyorum Hard tune yapıp ta bu şekilde rodaj yaptıgınız bir aracınız varmı?
    ve yahut kaç tane tune yapmış oldugunuz arac var bu şekilde rodaj yapan ?
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  6. #82
    1nsane
    Misafir
    3 araç, 2 atmosferik 1 turbo.

    Benim kişisel görüşüm şu. Takılan parçaların üretim töleransları çok katıysa, atıyorum adamlar biz milimetrenin 1000de 1i ile ürettik bu pistonu diyorsa, mikrometre ile çok hassas şekilde toplanmış bir motorsa, balansı doğru dürüst yapılmışsa, hanım evladı gibi rodajlamanın anlamı yok aman şurası kırılırsa, segman oturmazsa falan diye. Zaten kötü toplanmış bir motorsa korkunun ecele faydası yok, rodaj 10000km'de olsa gene gider yüklenince.

  7. #83
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1nsane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 araç, 2 atmosferik 1 turbo.

    Benim kişisel görüşüm şu. Takılan parçaların üretim töleransları çok katıysa, atıyorum adamlar biz milimetrenin 1000de 1i ile ürettik bu pistonu diyorsa, mikrometre ile çok hassas şekilde toplanmış bir motorsa, balansı doğru dürüst yapılmışsa, hanım evladı gibi rodajlamanın anlamı yok aman şurası kırılırsa, segman oturmazsa falan diye. Zaten kötü toplanmış bir motorsa korkunun ecele faydası yok, rodaj 10000km'de olsa gene gider yüklenince.

    sana sormadım moruk

    AhmetH ve thekillingroad a sordum
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  8. #84
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    wiseco hatim sitedir ölemi peki dnya sıralamasında kaçıncı sırada wiseco ?

    genelde Cp kullnaıyorus cp çok daha mantıklı çok daha dayanıklı ve güzel işçiliğe ve sıcak noktalara sahip değil

    ayrıca sen daha ne için makina yaptığının farkında değilsin sanırım yol mu drag mı pist mi ? pekiiii biz pist arabasna 15 boşluk verdim yağ yakmıyor güzelce tasladık rodajda yapmadım 8 yarış çıkardı söküldü hiçbişi yoktu yerine geri takıldı ? hani segman oturması ?

    yol içinde Msupra örneğini verelim taslaması güzel yatak boşluları hafif boşlulu micron mete ile deil plastic gauge ile ölçüyoruz micronmetrenin binde 200 biraz da fazla hasssastır Renkli yataklar deiğim 1000 de 1 hassaslıktadır hesap et istersen powerenterprise dan inceleyebilirsin tri metaldır sorunsuzca kullanıyorus neyse msuprada kaldık Adam hergün Nos basıyor + 1.7bar basıyor pt72 ile 23 bin kilometre yol yaptı Amerikancı supracı arkadaşlarıma sölediğimdee allah yatak ezilir o olur bu olur dediler 5 kere söküldü kontrol edildi ne çizik nede başka bişi var. Peki bu adam 1000 km kadar rosaj yaptı ve 9000 rpm dönüyor dewamli drag dewamli 350 yapıor benim sölediğmi gibi honlandı Rektifiye yapıldı boşlular verildi ee şimdi hangisi doğru XXX ustalarımızda rodaj yok deyip sona motoru kırıyorlar ki bu işi bilen adamlar bana bunları açıklarmısın ?? ben çok merak ediyorum cvpını inana senle tartışmak zevkli oluyor

    teorik olarak dediğinizin hepsi doğru diyelim 2 sorum daha var neden supracı abilerim amerikancı abilerim Break in procedür kullanıyorlar EXTradan dünya ca ünlü Honda da gerçekten çok büyük başarılar 8 saniyelerde gitmiş arabalar yapan insanlar neden rodajı bu şekilde yapın diye kitaplar yazıyorlar bana bunu sölermisin segman oturması demek istesiğin terimi bu arada anladım teşekkürler
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  9. #85
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sanırım mühendisssin ayrıca metallerin aşınma katsayılarına bakarmısın özellikle çeliğin çeliğe karşı
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  10. #86
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    formula1 ve wrc araçları rodaj yapmazlar 2 yarıta bir motor değişir.gerekli olduğu zamanda yarış başınada olabilir.bu o kadar uzun bi konu değil bence.zaten anlaşılmayan şu galiba yüksek performanslı devirli HP li araçlardan uzun ömür beklenmez,performans beklenir.normal bi b16 nın rodajıyla b16 turbonun rodajı bir olmaz.burda kimse aracın turbo veya atmosferik oldugundan bahsetmiyor.her iki makinanın rodajı farklı olur.ortasıda şudur 1000km de yağ filtre değişir.ısıtma soğutma tam yapılmalıdır.araç her devir bandında kullanılmalıdır.sonuçta 600hp lik bi civic rodajı şehir içinde yapılmazz

  11. #87
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kendi fikrimi söyleyim, eğer çapak,yatak boşljukları segmanlar her şey düzgün giderse ilk 50 100 kmde daha sonra tam gaz gidilebilir bence motor ömrü açısındanda çok bir fark olacağıını sanmıyorum tbai bunlar uygun segman montajı yatak boşlukları çapaklardan arındırılmış motor içi gibi faktorler için geçerli


    eğer her şey ilk 50 km(yaklaşık tabiiki gerekli kontroller yapıldıktan sonra herşey düzgünce kompresyon yağ vs vs) yada dinamometre üzernde düzgünse tam gaz giderim ama yağ açısından yine madeni yağ kullanmakta fayda var belirli bir km boyunca


    motoman rodajını severim kısacası
    körler sağırlar

  12. #88
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragon07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    formula1 ve wrc araçları rodaj yapmazlar 2 yarıta bir motor değişir.gerekli olduğu zamanda yarış başınada olabilir.bu o kadar uzun bi konu değil bence.zaten anlaşılmayan şu galiba yüksek performanslı devirli HP li araçlardan uzun ömür beklenmez,performans beklenir.normal bi b16 nın rodajıyla b16 turbonun rodajı bir olmaz.burda kimse aracın turbo veya atmosferik oldugundan bahsetmiyor.her iki makinanın rodajı farklı olur.ortasıda şudur 1000km de yağ filtre değişir.ısıtma soğutma tam yapılmalıdır.araç her devir bandında kullanılmalıdır.sonuçta 600hp lik bi civic rodajı şehir içinde yapılmazz

    düzgün topluysa eğer o civicle o civicin ne farkı var?
    körler sağırlar

  13. #89
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    siz eğer bir diyorsanız ben susuyorumarada koca bir ülke kadar fark var.araç 600hp yapıldıysa zaten iyi yapılmaya gayret gösterilmişitir.bi kere b16 atmosferik ile turbo nun neresi aynı üst kapaktan başkaaynı sıkıştırmalı pistonmu kullanılıyor.eksantrkileri mapi hiç bi yeri aynı değil dolayısıyla araç çok yüklüyse ben olsam rodaj yapmam.atmosferikse anlatıklarımız gibi yaparım.şehir içinde arabayı rezil etmem.düşünsenize istanbul trafiginde rodaj yapma daha iyi

  14. #90
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    katılıyorum dragon07 e çok yüklü araçlar rodaj yapmaz yükü boşaltın öyle rodaj yapın yani di mi
    Failure is not an option.

  15. #91
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragon07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    siz eğer bir diyorsanız ben susuyorumarada koca bir ülke kadar fark var.araç 600hp yapıldıysa zaten iyi yapılmaya gayret gösterilmişitir.bi kere b16 atmosferik ile turbo nun neresi aynı üst kapaktan başkaaynı sıkıştırmalı pistonmu kullanılıyor.eksantrkileri mapi hiç bi yeri aynı değil dolayısıyla araç çok yüklüyse ben olsam rodaj yapmam.atmosferikse anlatıklarımız gibi yaparım.şehir içinde arabayı rezil etmem.düşünsenize istanbul trafiginde rodaj yapma daha iyi


    eğer derken şunu kastettm ben eğer herşey düzgünse motorda yani honlama boşluklar krank sağlığı kollar yataklar gerekli yerlerdeki torklamalar saplamaların durumu segmanların montajı bunları yazarken bişi gözükmesede ciddi ustalık ve tecrübe gerektiren şeyler

    piston vs derken ve benim bu yazdığım "bana göre rodaj"da forged internallar ile toplanmış uygun boşlukları verilmiş motorları kastettim turbo yada atmosferik o kadar farketmez yine diyorum tabiiki gerekli kontroller belirli kml sonra yapıldıktan sonra herşey düzgünse değilse zaten sökmek mantıklı seçim olur


    rodaj yaparken map zaten belirli farklı koşulları tolere edebilecek şekilde biraz esnek olmalı çokta diil tabi afr biraz zengin olabilir ama yağlamaya engel olup segmanlara yataklara problem verecek kadar değil mesela
    körler sağırlar

  16. #92
    1nsane
    Misafir
    Bana kalırsa turbo ile atmosferik rodajın tek farkı turboda düşük boost ile işe başlamak. Daha silindir duvarları düzleşmeden, milyon tane sıcak nokta potansiyeli varken, tam boost yapmak tehlikeli.

  17. #93
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamam ya atmosferik olarak yapılanlar cart diye 9000 ni dönsünler ozaman nede olsa onlarda yatak segman yok

    abi ne sacmalıyosunuz yahu atmosferik turbo

    motorun segman ve conta rodajı nı yapmaktan bahsediyoruz biz burda yatak dedigin rodaj zaten en fazla 100 km

    atmosferik aracla turbo aracın arasındaki farkı ögrenebilirmiyim bizim bilmedigimiz farklı şeler mi kullanılıyor turbo yapılan araclara da rodaj gerekiyor yada sehir içi rodaj gerekmiyor
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  18. #94
    VSO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    185
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ahmet'in dediklerine katılıyorum aşağı yukarı ve denk geldi,onun rodajla ilgili tüm yazdıklarını okudum,ona da anlatmıştım 4 arabanın 0 km'den rodajını kendim yaptım. Aslında rodaj ve motorun açılması tabiri..bilmiyorum.. Bana göre gerçekten bir sanat ve araba benden çıkana kadar devam eder.

    Sonuncuyu nasıl yaptığımı ve sonuçları paylaşmak isterim..

    Arabamı istanbulda showroomdan aldıktan sonra kısa bir süre şehir içinde kullandım, 4000 devri kesinlikle geçmedim ve rodaj için özel bir çabada sarfetmedim açıkçası. Aracın yaptığı km 50 km kadardı. Rodaj boyunca hatta 10000km boyunca redline'a sokmadım aracımı. Haftasonu İstanbul-Düzce otobanında düzceye gidişte esas rodaj işine giriştim, yüksek viteste 4000 devre kadar tam gaz yüklenip bırakma periyotları şeklinde devam ettim. Ardından yüksek vitesten düşük vitese geçip kısa yüklenme periyotlarıyla devam ettim. 4500 devri asla geçmedim. Düzcede bir süre şehiriçinde yine düşük viteste yüklenerek ancak 4500-5000 devri geçmeden kullandım. Dönüşte çokta abartmadan yüksek süratte uzun süre gittim. Rodaj kısmı sayılabilecek kısım buydu.

    10000km'ye kadar aracı kesinlikle zorlamadım. Ve neredeyse hergün aracımı yukarda anlattığım şekilde kullandım. Her gün mutlaka 5-10 km arabayı kullanıyorum. 10000kmden sonra arabayı zorlamaya başladım ama kesinlikle kırıcı bir şekilde değil, hissederek kullanıyorum tarif etmesi zor birşey. Aldığım sonuçta ise,aracın üzerinde herhangi bir modifikasyon olmadığına kimseyi inandıramıyorum. Hem aracın sesi,hem de yürümesi emsallerinden gerçekten çok farklı ki; defalarca yaptığım kuru asfaltta depo boş yaptığım ölçümlerde yaklaşık 9.6-9.7 sn'de 100km hıza ulaştım ki bu aracın fabrika verisi 11.2 sn.. Ve birçok kişi tarafından da teyit edildi aracımın nasıl yürüdüğü. 1400 cc 98 hp motorlu bir araç trafiğe kapalı alanda yapılan denemelerde, orjinalinden büyük çapta lastik kullanmasına rağmen, 2.0 136 hp tek kapı bir japon aracını hem kalkış hem de rollingde burun farkıyla geçti, GTI sınıfı araçlar haricindede trafiğe kapalı alanda yapılan denemelerde henüz geçilmedi. Fabrika verisinden daha az yakıyorum ve daha çok performans alıyorum. Yaptığım 4 aracın rodajıda bu şekildeydi ve hepsi de emsallerinden daha hızlı ve daha az yakan otomobillerdi.

  19. #95
    VSO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    185
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sanırım mühendisssin ayrıca metallerin aşınma katsayılarına bakarmısın özellikle çeliğin çeliğe karşı
    Çeliğin çeliğe karşı derken,birbirine zıt yönlü çalışan elemanlardan mı bahsediyorsun..Sertlikleriyle çok şey değişecektir gördüğü ısıl işlemle vs..Geniş kapsamlı bir soru,biraz daha daraltırsan arkadaş belki daha kolay cevap verir.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •