User Tag List

Sayfa 6/11 İlkİlk ... 45678 ... SonSon
200 sonuçtan 96 ile 114 arası

Konu: rödaj süresi

  1. #96
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VSO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çeliğin çeliğe karşı derken,birbirine zıt yönlü çalışan elemanlardan mı bahsediyorsun..Sertlikleriyle çok şey değişecektir gördüğü ısıl işlemle vs..Geniş kapsamlı bir soru,biraz daha daraltırsan arkadaş belki daha kolay cevap verir.

    forum cosmus, tribology duydun mu hemserim

  2. #97
    VSO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    185
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CLIORS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    forum cosmus, tribology duydun mu hemserim
    ah ayıpsın duymamı alper abi.

  3. #98
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    wiseco hatim sitedir ölemi peki dnya sıralamasında kaçıncı sırada wiseco ?

    genelde Cp kullnaıyorus cp çok daha mantıklı çok daha dayanıklı ve güzel işçiliğe ve sıcak noktalara sahip değil

    ayrıca sen daha ne için makina yaptığının farkında değilsin sanırım yol mu drag mı pist mi ? pekiiii biz pist arabasna 15 boşluk verdim yağ yakmıyor güzelce tasladık rodajda yapmadım 8 yarış çıkardı söküldü hiçbişi yoktu yerine geri takıldı ? hani segman oturması ?

    yol içinde Msupra örneğini verelim taslaması güzel yatak boşluları hafif boşlulu micron mete ile deil plastic gauge ile ölçüyoruz micronmetrenin binde 200 biraz da fazla hasssastır Renkli yataklar deiğim 1000 de 1 hassaslıktadır hesap et istersen powerenterprise dan inceleyebilirsin tri metaldır sorunsuzca kullanıyorus neyse msuprada kaldık Adam hergün Nos basıyor + 1.7bar basıyor pt72 ile 23 bin kilometre yol yaptı Amerikancı supracı arkadaşlarıma sölediğimdee allah yatak ezilir o olur bu olur dediler 5 kere söküldü kontrol edildi ne çizik nede başka bişi var. Peki bu adam 1000 km kadar rosaj yaptı ve 9000 rpm dönüyor dewamli drag dewamli 350 yapıor benim sölediğmi gibi honlandı Rektifiye yapıldı boşlular verildi ee şimdi hangisi doğru XXX ustalarımızda rodaj yok deyip sona motoru kırıyorlar ki bu işi bilen adamlar bana bunları açıklarmısın ?? ben çok merak ediyorum cvpını inana senle tartışmak zevkli oluyor

    teorik olarak dediğinizin hepsi doğru diyelim 2 sorum daha var neden supracı abilerim amerikancı abilerim Break in procedür kullanıyorlar EXTradan dünya ca ünlü Honda da gerçekten çok büyük başarılar 8 saniyelerde gitmiş arabalar yapan insanlar neden rodajı bu şekilde yapın diye kitaplar yazıyorlar bana bunu sölermisin segman oturması demek istesiğin terimi bu arada anladım teşekkürler
    iyi geceler

    rodaj tartışmamız iyi gerçekten hoşunuza gittiği için teşekkürler bende sizin gibi bu işi ülekmizde hakkıyla yapmaya çalışan insanlarla konuşmaktan zevk alıyorum
    wiseco sitesinde açıklanan teknik bilgiler iş yapar o yüzden hatim ettim dedim yoksa dünya piyasasında ne alemde oldukları umrumda değil

    yine yanıtlara gelecek olursak pist aracınıa yaptıklarınız ile başlayabiliriz ;
    kendiniz iyi honladım iyi topladım rodaj yapmadım direk bastım diyorsunuz

    olay budur işte. iyi ayarlamalar ile ring seal olayı inanılmaz kısalıyor

    şimdi ben rodaj rodaj diye birşeyler paylaşmaya çalışıyorum siz bunu nasıl anlıyorsunuz bilmiyorum

    kısa bir özetle yeniden geçeyim.. honlama sonucu oluşan cross hatch pattern de "peaks and valleys" denebilecek tepecikler ve çukur alanlar oluşur.
    bu honlama sonucu oluşan yüzey deseni cross hatch hem yağlamaya hemde segmanın sabit bir konumda kalmasına yardımcıdır.(çift turbo e46 m3 konusunda motor blokunun resmi var orda cross hatchler görünuyor merak edenler bakabilir)

    şimdi bu tepecikler eğer düzgün bir honlama işlemi geçirdiyse gerçekten segmanlara iyi uyum sağlıyor.. ancak en kral makinalar ile honlansa bile oluşan desende segmanın hafiften traşlayacağı noktalar bulunuyor..

    işte ben diyorum ki eğer devirine göre tam gaz yaparsak segman bu tepecikleri kazımak için dışa olabileceği en fazla şekilde açılır..

    eğer tam gaz yapılmazsa segmanlarda ona göre daha az basar silindir cidarına ve doğal olarak daha az tepecik traşlar..

    yağ konusu ise şöyle bu metal-metal teması sonucu oluşan çapaklar motordan en kısa sürede ve olabildiğince iyi atılırsa çok güzel oluyor..
    yani yağ ve filitre masrafından kaçmamak lazım..

    yağ ise sentetik olmazsa iyi.. zira sentetik yağ sürtünen yüzeyleri hemen korumaya alıyor "glaze" denen olay gerçekleşiyor..


    bu madeni yağlar içinde geçerli.. ama eğer harareti kontrol edersek sorun kalmıyor..

    harareti arttırmadan motora yük bindirerek segmana kendine yer edinmesini sağlarsak çok süper bir ring seal elde ediliyor..

    yok eğer hararet kaçarsa mineral yağın kimyasal yapısı bozuluyor ve "bore glaze" oluşuyor..

    bore glaze silindir cidarında kalan yağın yüksek ısıda camsı bir tabaka oluşturması demek.

    segman bu bölgede silindir duvarı ile temasını kaybediyor.. işte bu noktada kompresyon kaçması söz konusu ..

    özetle ben sadece tutulabilecek maksimum kompresyon için motorun tam gazla yüke sokulmasını ve bol bol yağ değiştirilmesini öneriyorum..



    siz ise iyi değerlerde ayarlayıp topladığınız pist aracınızda yarım günü ayırıp rodaj yapsanız emin olun daha iyi sonuçlar almanız olası..
    ancak F1 gibi saliseler söz konusu olmadığından farkı anlamak güç..

    yani siz hiç rodaj yapmadan basarak aslında rodaj yaptınız


    Msupraya gelince.. bir kere emin olun düzgün yağ boşlukları "oil clearance" verilen araçlarda yataklar aşınmıyor..

    yataklar ya yüksek devirde belirli bölgelerden aşınır yada ilk çalıştırma anında veya yağlama sorunları olduğu anda ..

    çünkü yataklar direk yağ ile çalışıyor..yağ doluyor bunlara her sıvı gibi yağ da sıkışmadığından dediğim koşullar dışında hiçbir zaman metal metal teması olmuyor dolayısı ile aşınmıyor. bu ayrı bir konu ileride konuşabiliriz. emin olun rodajla yatakların alakası yok.. tek alakası segmanlardan gömleklerden gelebilecek çapaklar buraya girerse dehşet aşınırlar.. oda düzenli ve acımadan bol bol yağ değiştirerek bertaraf edilir . yani Msupranın rodajı ile yataklarını bağdaştıramayız.

    ustaların rodaj yok deyip motor kırması fiziksel bir olaysa mutlaka(afr detonastyon vs yoksa) kol yataklarından sorun oluşmuştur motorun.. zira ilk ora etkileniyor.

    yeterli yağ ve özel çalışma boşluklarına sahip yataklar kullanılmazsa yüksek devirlerde tonlara varan G force etkisi ile kimi parçalar fiziksel deformasyonlara uğrayarak uzarlar .. bu olayın yataklarda etkisi biraz daha detaylı...

    ustalar motor kırıyorsa yatakları uygun olmayan motora yüksek devir çevirtmektendir...

    bu arada mikrometre ölçümü kesinlikle ve kesinlikle plsatigauge ölçümünden daha hassastır lütfen burda anlaşalım plastigauge yokken mikrometre vardı


    son paragrafa gelince.. emin ol bilmiyorum.. düşün araba yapmışsın nerdeyse her şeyin aynı yarışta onun bir iki salise önünde olmak için bir sırrın varsa paylaşırmısın ?

    dolayısı ile tüm motorsporları açıklamaları basın bültenleri vs konulara inanasım gelmiyor.. buda öyle bişey..


    herşey kompresyon tutmak ve sürtünmeye giden kaybı en aza indirmekten geçiyor aslında

    ister bahsttiğim tarzdaister kendi bildiğiniz.. nasıl yaparsanız yapın anlıyorum sizi

  4. #99
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VSO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çeliğin çeliğe karşı derken,birbirine zıt yönlü çalışan elemanlardan mı bahsediyorsun..Sertlikleriyle çok şey değişecektir gördüğü ısıl işlemle vs..Geniş kapsamlı bir soru,biraz daha daraltırsan arkadaş belki daha kolay cevap verir.
    zıt yonlu derken nedemek istedin anlayamadım gömlek ve segmandan bahsediyorduk birtbirine dewamlı sürtünen yüzey
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  5. #100
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Beyler anlamadığınız sey 0 km arabadan bahsetmiyoruz motor yaptığımızı arabalardan bahsediyoruz

    Ahmet iyi geceler daha yeni gelebildim ewime şimdi senin söylediğin şeyle inan motor uzun süreli olmuyor kendi arabamda 2 setup değiştirdim 1,6iken ilkini senin söylediğin gibi yaptım ömrü 30 binde biraz güc kaybı ve yağ eksiltmekle basladı söktüğümde segmanların yumusacık olduğunu gördüm minicik bir turbo ile 1.4 basıyordum
    hee pstonları bile sattttım isteyen birine segman taktı kullanıyor

    2.de busefer 1,9 yaptım ve şöle söleyeyim rodajımı şu şekilde yaptım sabit gitmeden 40 km bde bir DİP GAz yapmadana Devirimi yükseltttim ama tempom hep hızlıydı depar değil ama tempoluydu anlatabilmişimdir herhalde rodajıını bitirdim 1200 km yağını değiştridm ve bastım 35r wardı sonra değiştirdim şuanki turbo 40
    35r la 07 barda 420
    40r la 09 barda 530 beygir verdi ve burdan izmite SIKa sıka dewmali
    2-3-4 değil 4-5, 3-4-5 dewamli hızlan yavasla gidi gelyorrum 12 bin oldu daha 1 tık demedi gerçi sattım ama hala tık demedi senin dediklerin doğru peki benim sölediklerimmi yanlış nasıl çelişki


    Alıntı AhmetH Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ...
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  6. #101
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tamam ya atmosferik olarak yapılanlar cart diye 9000 ni dönsünler ozaman nede olsa onlarda yatak segman yok

    abi ne sacmalıyosunuz yahu atmosferik turbo

    motorun segman ve conta rodajı nı yapmaktan bahsediyoruz biz burda yatak dedigin rodaj zaten en fazla 100 km

    atmosferik aracla turbo aracın arasındaki farkı ögrenebilirmiyim bizim bilmedigimiz farklı şeler mi kullanılıyor turbo yapılan araclara da rodaj gerekiyor yada sehir içi rodaj gerekmiyor
    siz niye yanlış anladınız ki?benim lafın ortaya galiba anlayamadınız.kimisi şehir içi yapılsın diyor,kimiside uzun yol yapılsın diyor.atmosferik bir araç şehir içinde rodaj yapabilir,ama gt35R bir araç şehir içinde rodaj yapması bence daha çok zarar verir dedim.kimse burda atmosferikse 9000 çevirsinde demiyor.atmosferik bir araçla aşırı beslemeli bir aracın rodajı farklı yerlerde farklı şekilde yapılır demeye çalışıyorum bilmem anlatabildim mi?arasındaki farkıda söyleyimbiri atmosferik biride TURBO lu.yani fark çok.RODAJIDA BİR DEĞİL

  7. #102
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    katılıyorum dragon07 e çok yüklü araçlar rodaj yapmaz yükü boşaltın öyle rodaj yapın yani di mi
    bende sana katılıyorum.gülmekten ama.bildigin bişey varsa söyle bilelim yoksa sus öğrenmeye çalış.forumda işte böyle tartışma çıkıyor.garip garip anlamsız mesajlar.

  8. #103
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    moruk turbo aracla atmsoferik arca yapılan motor farklımı yapma gözünü seveyim

    sabit gaz rodaj olmaz onuda ekliyeyim yani uzun yol rodaj iyi degildir genelde sabit gaz gitmek zorunda kalıcagın için
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  9. #104
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragon07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    siz niye yanlış anladınız ki?benim lafın ortaya galiba anlayamadınız.kimisi şehir içi yapılsın diyor,kimiside uzun yol yapılsın diyor.atmosferik bir araç şehir içinde rodaj yapabilir,ama gt35R bir araç şehir içinde rodaj yapması bence daha çok zarar verir dedim.kimse burda atmosferikse 9000 çevirsinde demiyor.atmosferik bir araçla aşırı beslemeli bir aracın rodajı farklı yerlerde farklı şekilde yapılır demeye çalışıyorum bilmem anlatabildim mi?arasındaki farkıda söyleyimbiri atmosferik biride TURBO lu.yani fark çok.RODAJIDA BİR DEĞİL
    ikside aynı nesi farklı ? sadece boşluğu ikisindede piston forged gömlek çelik
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  10. #105
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Beyler anlamadığınız sey 0 km arabadan bahsetmiyoruz motor yaptığımızı arabalardan bahsediyoruz

    Ahmet iyi geceler daha yeni gelebildim ewime şimdi senin söylediğin şeyle inan motor uzun süreli olmuyor kendi arabamda 2 setup değiştirdim 1,6iken ilkini senin söylediğin gibi yaptım ömrü 30 binde biraz güc kaybı ve yağ eksiltmekle basladı söktüğümde segmanların yumusacık olduğunu gördüm minicik bir turbo ile 1.4 basıyordum
    hee pstonları bile sattttım isteyen birine segman taktı kullanıyor

    2.de busefer 1,9 yaptım ve şöle söleyeyim rodajımı şu şekilde yaptım sabit gitmeden 40 km bde bir DİP GAz yapmadana Devirimi yükseltttim ama tempom hep hızlıydı depar değil ama tempoluydu anlatabilmişimdir herhalde rodajıını bitirdim 1200 km yağını değiştridm ve bastım 35r wardı sonra değiştirdim şuanki turbo 40
    35r la 07 barda 420
    40r la 09 barda 530 beygir verdi ve burdan izmite SIKa sıka dewmali
    2-3-4 değil 4-5, 3-4-5 dewamli hızlan yavasla gidi gelyorrum 12 bin oldu daha 1 tık demedi gerçi sattım ama hala tık demedi senin dediklerin doğru peki benim sölediklerimmi yanlış nasıl çelişki


    Özgün selam .

    abi 30k km hiç fena değil ve normal bir motor bitirme olmuş seninki. segmanlar kaba tabirle incelmiş ve gerilme tansiyonu düşmüş dolayısı ile hafiften yağ yakış duman atma performans azalması vs ile kendini belli etmiş


    bunu rodajla bağdaştırma lütfen emin ol bir motor kırılırsa rodajda kırılır oda konuştuk yanlış toplanmıştır araya bişey kaçmıştır vs... yani insan hatası sonucu..


    Motoru yeniden topladım dedin.. eski silindirlere yeni segmanları kullanamazsın bilirsin..

    kimisi burda yeniden honlama yapıyor kimisi ibretlik şekilde elinde ince zımpara silindiri kazıyor..


    yani senin motoru iyi topladığından eminim ama memlekette işler garip yürüyor. ondan dedi koduların doşalması normal

    ben motorda çapak kalmasın sürtünmeye kayıp gitmesin motor rahat devirlensin gaza tepkisi iyi olsun diye bol bol yağ değiştirilsin çıkıyorsa pislik hemen akıtın gitsin diyorum adam gidiyor hala aynı saplamalar ile 8kilo 10 kilo muhabbeti ile kapak sıkıyor.. 1000 km tın tın gidiyor sonrada yağı değiştiriyor..

    önceleki mesajlarda yazdıydım uslu uslu 100 km yürümekle bile yarım milyon kere piston inip çıkıyor

    o yüzden Hard tune işlerinde sert rodaja biraz soğuk bakmak olası zira büyük emek harcanıyor ve en ufak hatanın telafisi çok zor..


    ama "senna" nickli kullanıcı geçmiş sayfalarda dediği gibi.. herşey mükemmelse basarım mantığı doğrudur bunu gördük hem yabancı forumlarda hem arkadaş çevremde gördüm..


    bence sizde mükemmele yakın olduğunuzdan emin olmalısınız.. çok temiz olarak motor toplatmalısınız..


    Bu nasıl çelişki dediğine gelince

    çelişki falan değil rodaj adına bişeyler yapmaya çalışıyoruz iyi veya kötü.. sonucu kötü ise motor kırar veya yağ yakılır.. sonuç iyi ise ne kadar iyi ? bunuda eskiye kıyas dinamometrede görmek lazım. çünkü doğru rodajla güç artışı bilinen bişey.

    1200 km de yağımı değiştirdim dedin..

    ben olsam 1200 km ye kadar 3-4 defa değiştirirdim.. yağ yarı sentetik falanmıydı bilmiyorum..
    12.000 de sattım dedin eskiden 30.000 km gitti bitti dedin.. işte bunlar göreceli şeyler ama ben demek istediğini anladım..

    benim demek istediğim ise bu yazdıklarımın hepsini kaale almasan bile rodajda yağ değişimin önemini görmeni isterim.. tutulabilecek en iyi kompresyon ve iç sürtünmeye giden kaybı azaltmak rodajın amacı.

    yağ karterden emilip filitreden süzülüp basılana kadar dünya yere çarpıyor sıçrıyor vs..
    bu yağın temiz olması var birde ince ince çapaklı olması var
    büyük çapak direk hasar verir zaten büyük çapak demek bişeyler sakat demek o motordan hayır gelmez ama sim gibi olan çapaklar yataklara gider silindir duvarına gider..

    sürtünme ile sıcaklık ile yeniden duvara yataklara krank jurnallerine yapışır kaynar bütün olur.. hani asfaltta yapışmış siyah siyah sakızlar olurya aynı o hesap


    abi özetin özeti yapalım ;

    motor süper honlama süper malzemeler süper.. toplama kusursuz torklama kusursuz..

    motoru temiz tutmaya bakın mekanik olarak yağ içinde çalışan neresi varsa yağını değiştirin..


    hele motora kullanacağınız yağa filitreye hiç acımayın

    hararet yapmasın..

    segman işleri ise size kalmış dediğim gibi ben araştırdığımı tecrübe ettiğimi söyledim ister kademe kademe ister hemen tam gaz..


    ama bazı şeyler çok hızlı gelişiyor.. 1000 km ler vs. gerçekten uzun .. süreyi kısaltmaya bakın

  11. #106
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1nsane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motoru topla
    Rölantide ısınsın
    2 defa fan açmasını bekle
    Stop et
    Yağı ve filtreyi değiştir
    10 km uslu uslu sür
    AFR çok saçmaysa düzelt
    Yağı ve filtreyi değiştir
    100km normal sür, bol bol kompresöre bindir, sabit hız gitmek yerine gazla bırak gazla bırak
    Yağı filtreyi değiştir
    1000km karışık sür
    Yağı filtreyi değiştir
    Dynoya git ayarla

    Bende hiç şaşırmadı bu sıralama, hiçte sorun yaşamadım. İlk 1000 km çok çok önemli. Fazla yağ değiştirmek kesinlikle iyi ve gerekli.


    kardeş bu çok doğru bir yazı ancak hayati bir eksik var..

    egzantrikler yeni ise asla rölantide durma.. en az 2500-3000 devir dönmesi lazım motorun ilk çalıştığı 15 - 20 dakka..


    çok çok gariptir devir altında egzantrik loblarına binen yük azalıyor..

    buda ince bir konu

    aklınızda bulunsun..

  12. #107
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben kırılma değilki ömür için rodaj yapın diyorum yarışıcaksam rodaj yok yada az diyorum ayrıca ona göre honlanır makina tabiki like hot rot lar gibi run alarlarında kol piston değiştiriyorlar olay uzun ömür ve zevk bence herzaman için
    ,1200 km ye kadar 400 km debir yağ flitresi ve yağınıdeğiştrdim ilk marşta çalıştırdım 3 saaat çalıştı yenden değşitirdim

    t3/t4 gbi bi turbo ile gt40 flow rate i 1000whp olan birturtbo yu aynı kefeye koyamayız değilmi ? günlük kullanımlda 1 bar basıyordum evet şuanda ben öyle kıl bi adamımki yağ sıcaklığım 90 ı geçemez imkanı olaanağı yok

    şimdi 1 civicimi z daha var 30km de aynı şekilde üstünde 30r var 2 basıyor aynı şekilde rodaj yaptık geçen sıkıştırmalarını ölçtük 1 e1 aynı ilk yapıldığınla sana göre 30 k çok ii rakam bana göre deil bana göre o motorun 50 binde başlaması lazımdı minikminik 80 70 binde iflas etmesi lazımdı


    buda 37 bin mi 40 binmi ne ozamandan sonra söktüğüm pistonların sökülüp temizlenmiş hali
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  13. #108
    emreekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.315
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rodaj=ömür........

  14. #109
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet yapılanlar aynı forged parçalar takılıyor.ama biri daha çok üfküyor aşınma fazla oluyor ısınma fazla oluyor.herkez aynı dili konuşuyor aslında rodajda en önemli faktör ısıtma soğutma diyoruz kent merkezinde bu soğutma nasıl yapılır araaç durduğu yerde hararet yapar.sizler 5-6şar tane araç yaptınız yüksek devirli aşırı beslemeli rodajlarınızı nerde yapmıştınız?

  15. #110
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi tamam yağ olayındada hem fikir olduk.. ilk yağıda hemen anında akıtmak lazım bunda da sorun yok..


    şu an tartıştığımızın bu segman denen namusuzun turbo araçlarda gaza tam basmadanda güzelce yer yaptığını söylüyorsun bana.
    umarım doğru anlamışımdır



    aşırı besleme bir motor zaten zorlanıyor gaza tam basmadanda içeriye basılan belli basınç belli.


    demek istediğim bu sürtünüp alışması gereken yerlerin segman tarafından alınacağı..

    segmanında gaza ne kadar basılırsa o kadar dışa zorlanacağı..

    şimdi sizin bu turbo araçlarınızda segman yerini dediğiniz kademeli kademeli basma yoluyla bulmuş olabilir. bunun ne kadar sızdırmazlık sağladığını ilk pistonu söktğün anda görebilirsin. eğer mantığın tamam bu segmanlar kaçırmamış blow by yapmamış diyorsa tamam.


    pistonu komple silindirden çıkardığın ilk anda ring gap lerin nasıl sıralandığına ve blow by varsa oluşmuş kararma bölgelerine bakabilirsin.. ben bu resimde hafiften metal metal teması sezdim görünen 2 pistonun etek bölgesinde peki buna ne diyeceksin ? sürtünüyor orda al işte sana boşa güç kaybı.. çok hafif daha yer lazım.. atıyorum çap diyelim 76 mm olsun 75.9xx gibi bir değer olsa temas olmayacaktı misal

    yani basınç altında çalışıyor segmanlar artık bunların en iyi sızdırmazlığınıda nasıl elde edersiniz bilmiyorum ama ben inandığımı teknik olarak doğru olduğunu düşündüğüm yöntemi paylaştım..
    ve bu yöntemle rodajlanmış bir aracın kısa ömürlü olabileceğini düşünmüyorum..

    kırıldıysa vardır bir detay hata


    sevdiğim işi bilen bir adamın sitesinden resim koyayım buraya ;

    umarım sizin pistonlar böyle çıkmıyordur silindirden temizlemeden önce


    rodajı beş para etmez bir motordan dünya kadar kompresyon kaçıran bir piston..

  16. #111
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragon07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet yapılanlar aynı forged parçalar takılıyor.ama biri daha çok üfküyor aşınma fazla oluyor ısınma fazla oluyor.herkez aynı dili konuşuyor aslında rodajda en önemli faktör ısıtma soğutma diyoruz kent merkezinde bu soğutma nasıl yapılır araaç durduğu yerde hararet yapar.sizler 5-6şar tane araç yaptınız yüksek devirli aşırı beslemeli rodajlarınızı nerde yapmıştınız?
    ben rodajımı sehir içinde yaptım senin ısınma soğuma dediğin şey şu akşam ewime gelip kapatmam sabahta çalıştırmam özel onun için dışarı çıkıp rodaj yapmıyorum ewden sağa sona gitmeye kullanıorum ister istemez ısınıp soğuyor saten
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  17. #112
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 dk 1dk 1dkkk şimdi sen yanlış anlıyorsun dip gaz yapmıyorum ama gazada yüklenmiyorum demedim keisicye kadar oturmuyorum dedim kademe kademe yükleniyorum dedim pistonda boşluk 7 yazıyorsa ve yol aracıysa fazla boşluğun manası ? senin dediğinin aksini iddda etmiyorum demek istediğim şudurki 100 kmde bu hareketi yapmannın manası yok "kırlırsa vardr bi hata" bu yanlış .
    tamam yüzeyi yüzeye sürterek birbirlerini çalışır duruma getiriyorlar bunuda anladık ama sen şunu yapıyorsun biraz daha sert ben daha soft hata kaldırabilir şeklini söylüyorum. ayrıda aleminyum genleştikce sertleşir senin yaptığın şekilde ki rodajlarda çok değil ama forumlardan takip ettiğim kadariyla segman kanal çatlamasına mazur kalanlar var adam böyle böyle yaptık böle oldu diyor laskey racing vivid racing ,ERl performance hepsinde olmuş
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  18. #113
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracın fazla ısınması istenmez fazla soğuk olmasıda istenmez.şehir içinde kullanılırsa hararet yapar veya yapabilir. ama ben uzun yola çıkarım akşam serinliginde trafik yokken dur kalk yaparım daha rahat bir şekilde ikisini birleştirip süper bir rodaj yaparım.her devir bandında sürerim o aracımı araa kendi şehir içinde gibi hissttiririm

  19. #114
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragon07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracın fazla ısınması istenmez fazla soğuk olmasıda istenmez.şehir içinde kullanılırsa hararet yapar veya yapabilir. ama ben uzun yola çıkarım akşam serinliginde trafik yokken dur kalk yaparım daha rahat bir şekilde ikisini birleştirip süper bir rodaj yaparım.her devir bandında sürerim o aracımı araa kendi şehir içinde gibi hissttiririm
    araban ne? ben hayatta öle bişiy duymadım arabayı istop etmeyin diceksin sanırım ya sen genleşmenin ne lduğunu anlamadan demin yüklü arabayla yüksüz araba aynı rodaja sahip deildir demedinmi ?
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •