User Tag List

Sayfa 7/11 İlkİlk ... 56789 ... SonSon
200 sonuçtan 115 ile 133 arası

Konu: rödaj süresi

  1. #115
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Özgün tamam üç aşağı beş yukarı aynı şeyden bahsediyoruz anladım şimdi..

    kesiciye redline girmiyorum demişsin bende tam gaz yaparak redline a gir devir kes demiyorum aman burada yanlış anlaşılma olmasın
    tam gaz ile hızlanma diyorum


    100 km de yapmanın manası olmaması ise tartışılır ... ama 1000-1200 km ler uzun periyortlar.. kimi adam arabayı yola vurduğu zaman 1 haftada yapar onu...
    kimi adam şehir içinde belki 2 haftada yapamaz..
    neyse önemli değil.. birbirimizi anladığımızı düşünüyorum

    tecrübe tecrübedir.. siz böyle randıman alıyorum derseniz tamamdır

    güzel sonuç ise rodajın tatlı sert yapılacağını diğer üyelerin görmüş olmasıdır.


    biz en az 10 tane 0 km aracı üzerinde gelen yağ ile bu şekilde rodajladık ..
    aralarında scooterlar ve turbodizel araçlarda vardı. hatta segman değiştiren bir arkadaşımın aracıda vardı.. bariz fark olduğunu teyid etti.
    arkadaşalarımda en az o kadar basılarak rodajlanan araç biliyor. tabi bilmeleri önemli değil dikkat edilecek noktaları tartıştık sayfalarca.. bu gün iyi görünen yarın tak diye kırılabilir. ama mantığı iyi irdelediğimi düşünüyorum..


    Bu arada ilginç bi anektod vermek isterim bir arakadaşım 2001 TDi skoda octavia rodajlamıştı akıllara zarar..

    bu resim onun kadranı. 360.000 gibi pert etmişti..

    işin garip olanı aynı model araçların asla yokuştan salsalar bile bu sürate ibre dayayamadığı..

    0 km araçlarının rodajını nasıl yapacağını düşünen arkadaşlar için hem ömür hem sonuç açısından kafa karıştırıcı olsa gerek


  2. #116
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AhmetH Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    .................

    eğer Özgün'ün koyduğu fotodan bahsediyosan bazen soğuk çalıştırmada belirli forged pistonlar etek vurabiliyo genleşme, verilen tolerans, pin yerleşimi vs vs yüzünden çok büyük bir sorun değil ama aşmakta mümkün tabi
    körler sağırlar

  3. #117
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragon07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracın fazla ısınması istenmez fazla soğuk olmasıda istenmez.şehir içinde kullanılırsa hararet yapar veya yapabilir. ama ben uzun yola çıkarım akşam serinliginde trafik yokken dur kalk yaparım daha rahat bir şekilde ikisini birleştirip süper bir rodaj yaparım.her devir bandında sürerim o aracımı araa kendi şehir içinde gibi hissttiririm
    moruk cok fazla yüklüm turbo yapılmışm bir arac ile standart bir arac yada atmosferik yüklenmiş bir arac neden hararet yapsın ki trafikte neden daha fazla ısınsınki suyu ısıtan turbomu trafikte falan anlamıyorum bu dediklerinden hiç bir şey

    ben lagunayla da 200 sx lede trafikte cok dolaştım ama hararet yapmadım senin aracının termostatı fan switch i falan düzgün çalışıyorsa neden sorun cıkarsınki arac

    hatta yüksek sıkıştırmasından dolayı atmosferik araclar daha fazla sıkıntı cıkartır lar trafikte
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  4. #118
    1nsane
    Misafir
    Alıntı AhmetH Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeş bu çok doğru bir yazı ancak hayati bir eksik var..

    egzantrikler yeni ise asla rölantide durma.. en az 2500-3000 devir dönmesi lazım motorun ilk çalıştığı 15 - 20 dakka..


    çok çok gariptir devir altında egzantrik loblarına binen yük azalıyor..

    buda ince bir konu

    aklınızda bulunsun..
    Rodajda hiç araba kırmadım, demekki hayati bişey değil, egzantrikleride pamuktan yapmıyorlar

    Kapağı toplarken düzgün şekilde yağlarsan hiç bir şey olmaz.

  5. #119
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    işte bunu demeyin

    yeni egzantriklerin ilk kullanım prosedürü kesindir her yerde yazar..

    ring seal gibi tartışmalı değildir.

  6. #120
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  7. #121
    thekillingroad
    Misafir
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ....rodajın mantığı arabanın her deviri görmesidir KESİNLİKLE DİP gaz yapmak yasak ....
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1 dk 1dk 1dkkk şimdi sen yanlış anlıyorsun dip gaz yapmıyorum ama gazada yüklenmiyorum demedim


    Kelimelerin kurbanı olduk diyelim o zaman...


    Bir mesajda gördüm af buyursun hatırlamıyorum kim, detaylı penceredeyim.
    İlk çalıştırmada rölantide ısınmasını bekleyin demiş.
    Aman diyeyim. cam run-in diye yazdıydım.. onu tamamen kaldırıp çöpe atmış olursunuz, alınacak verim de kaybolur gider.
    benzinli ortalama araç için, 15dk kdar 2500rpm'de sabit şekilde gidilecek.. bunu tartışmayalım, aratabilirsiniz. puma-racing'de var yine.

    ben 900 adet motor topladım
    puma-racing'in yazısını okuyun derim, sıkıcı gibi biraz ama, okuyun
    mototuneusa'in de yazısı motosiklet motorları için genel olarak, yani ciddi anlamda sıkışık çalışan devirli motorlar için. Yani ahmetle benim savunduğum rodaj tipinin sıkışık hazırlanmış araba motorları için sakıncalı olabileceği tezini de çürütüyor.

    MEP, adı üstünde, amaca yönelik öküz gibi basmamak lazım tabii ki.
    otoyoldan kastımız da cruise'a alıp 120kmh ile gitmek değil.
    otoyol tüm bu ara hızlanmaları tehlikesizce gerçekleştirebilmek için ideal. rodaj süresince tüm viteslerde alt orta devir fulll throttle gerekli. 5. viteste bunu şehir içinde yapamazsınız.

    Honda ile ilgili kağıda (nedir bilmiyorum) kesinlikle katılmıyorum. 200miles demiş 3500rpm.. çok geç artık o rpm'lere önceden çıkılmalı.. hangi honda 4000rpm de bitiyor?
    metallerin katettiği yol, sürtünme ile ilgili Ahmet güzel örnek vermişti.. Rodaj 2000km sürmez.
    BMW de M6 için 1500km sakın aman dip gaz vs diyor.. firmaların neden böyle dediğini de ufaktan anlatmıştı Ahmet sanırım
    neyse, geç kaldım biraz ortadan daldım
    hadi iyi geceler

  8. #122
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dragon 07 gercekten komik olmuş bu mesajın
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  9. #123
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arabam polo9n LPG li.aktepe sen kimsin hayatında kaç tane araba motoru yaptın olayı kişiselleştirme.motor böl mezunuyum,üniversitede otomotiv okudum aslanım.birmotta alfa romeo quantumda rally araçları yaptı,draglara araç hazırladık.senin yaşın kaç moruk?çok mu büyüksün.büyük olmanda önemli değil içinde adam olmadıktan sonra.

  10. #124
    G_TT_I - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Driftwood
    Mesaj
    2.431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biri motor dynosu alsında sorun kalmasın orda sabaha kadar oturur yaparız rodajı

  11. #125
    KSK-VTEC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    1.295
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragon07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arabam polo9n LPG li.aktepe sen kimsin hayatında kaç tane araba motoru yaptın olayı kişiselleştirme.motor böl mezunuyum,üniversitede otomotiv okudum aslanım.birmotta alfa romeo quantumda rally araçları yaptı,draglara araç hazırladık.senin yaşın kaç moruk?çok mu büyüksün.büyük olmanda önemli değil içinde adam olmadıktan sonra.
    Bilal fazla motor yapmamıştır herhalde iki elin 10 parmağını geçmemiştir
    Eski NİF 11'i duymuşsundur belki bilal onun eski sahibi

  12. #126
    thekillingroad
    Misafir
    Ya ne diye sen kaç motor topladın muhabbeti dönüyor anlamış değilim ben.
    Konu rodaj.
    Arabayı kırmamak mı konuşuluyor? Yoksa rodajdan nasıl ekstra verim alınacağı mı?

    50 tane motor toplarım, hepsinin rodajını yaparım, arabaların hiçbiri erkenden kırılmaz. Bu benim iyi rodaj yaptığımı falan mı gösterir? Hayır, sadece hayvanlık yapmadığımı gösterir o kadar.

  13. #127
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim takıldığım nokta şu.

    fabrikadan yeni çıkmış bir araç ile motoru yeni toplanmış bir aracın rodajının aynı olmaması gerektiği. bu bazen karışabiliyor.

    yeni teknoloji motorlarda zaten bahsedildiği gibi sızdırmazlık için gerekli olan yüzey alışmasının ilk çalıştırma ve denemelerde büyük oranda halledildiğini düşünüyorum.

    metal işlemenin temel kurallarından birini söylemek gerekirse. ilk önce kaba bir işleme ve sonrasında işleme hassasiyetinin arttırılarak her aşamada daha az talaş kaldırılmasıdır. bu hem mikro çatlakları önlüyor hemde yüzey kalitesini arttırarak parçanın ömrünü arttırıyor.

    rodajda da aynı şey geçerli. ilk aşamada tepelerden buyuk oranda talaş kalkar. bu dönem genel olarak buyuk oranda yeni motorlarda fabrika tarafından yapılır. Bu prosesin gerçekleşmesi için motorun yüksek(bahsedildiği gibiaralıklı yüklemeler yeterli) yüklerle çalıştırılmasına gerek yoktur. ki çok sıkıştırmak zaten yeni parçalar için sorun yaratır. bu işlem sonunda parçanın üzerinde ömrü boyunca çalışacağı yüzey buyuk oranda oluşmuş olur. sonra sıra üreticilerin israrla basmayın ve sakin kullanın dediği evreye gelir. bu evrede artık yüzey kalitesinin maksimum olması için gerekli çok küçük aşınmalar gerçekleşir. bunu tornalamadan sonraki taşlama işlemine benzetebiliriz. bu işlemden sonra da silindir yüzeyi ömrünün geri kalan buyuk bolumunde bu şekilde çalışacaktır. sonrasında da zaten yağ değişimi ile yüzeyin daha fazla aşınması önlenir.

    sanırım herkesin dediği ve savunduğu bu yönde fakat ahmetin söylediklerine bzen katılmadığım noktalar bu evrelerin hangi uzunlukta olduğu ile alakalı. ahmet sanırım ilk evrenin araç satın alındıktan sonra da devam edip bikaç yüz km daha uzadığını söylüyor. ama bence bu evre çok daha kısa ve biz aracımızı kullanmaya başlamadan sona eriyor. bundan sonraki dönemde motor ömrünün uzunluğu için fabrikanın dediği gibi çok az sıkıştırarak silindir yüzeylerinin son halinin oluşturulması gerek. zaten bu sıralarda fabrikanın motor ömrünün yaında düşündüğü bikaç paramatre var olduğundan ilk bilmem kaç bin hiç basmayın diyorlar.

    bu arada adamlar fabrikada ilk yüklemeyi yaptıktan ilk evreyi tamaladıktan sonra yağ değiştiriyorlar mı bilmiyorum. burası cidden kritik nokta. eğer değiştiriyorlarsa yeni motorlarda bence bize sadece bikaç bin km sabredip sonrasında yağ değişimi yaparak tempoyu yüksek tutmak kalıyor diye düşünüyorum.

    bu yağ değişim olayını bi arkadaşıma sorucam tam detayını bilmiyorum. türk traktör ve otosan motor yapımında bilgi sahibi biri. eminim bişiler biliyodur.

    ha aksi takdirde hiç yağı değişmemiş yeni bir otomobili de yükleyerek kullanmak hiç mantıklı gelmiyor. fabrika bu yüzden basmayın lan diyor olabilir

    bir de segman dışında yataklar başta olmak üzere diğer hareketli parçaların rodajı var.

    açıkçası yatak yağlama bilimi çok geniş bir konudur. yağ seçimi hayati rol oynar. dinamik statik yağlama koşulları karşılandığı sürece sorun olmaz diye düşünüyorum ki bunu gunumuzde üreticiler aşmış görünüyorlar. bize sadece henüz çok yeniyken aşırı yüklenmemek kalıyor. zaten yağlamayı çok iyi sağlayan tasarımlar sözkonusu.

    tekrar belirtiyim bu bahsettiklerin yeni motorlar için. toplanmış motorlarda evrelerin uzunlukları farklılık gösterecektir elbet. işleme kalitesine göre de değişecektir.

    bu arada kimseye karşı yazmadım bu mesajı yanlış anlaşılmasın. kendi aracımı fabrikanın dediği gibi kullandığımı da belirtiyim.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  14. #128
    thekillingroad
    Misafir
    Ya bu ahmetle söylediklerimizi fabrikanın söylemesini bekleyemeyiz.
    Kitapçığa yazacak adam..
    Alt orta devirlerde tam gaz yapın, 200km'de yağ değiştirin..
    hadi canım..
    Millet bunu okudumu anasını beller o motorun, yağı falan da değiştirmez. O kadar

  15. #129
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şu az rodaj olayını 206 quiksilverda denemistm, ilk 500 km gayet normal fazla yuklenmeden genelde 3500 4000d/d ları gorup ayni zamanda kompresore bındırerek devam ettım 250km bıraz tempoyu arttrdım sonra film koptu allah ne verdıyse bastım 40bın km cıvarlarhnda yağ eksıltme performans kaybı sabahları hafıften beyaz duman vardıb Bu arada 1500kmde yağ ve filtresi degsmisti

  16. #130
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    .......bir de segman dışında yataklar başta olmak üzere diğer hareketli parçaların rodajı var.

    açıkçası yatak yağlama bilimi çok geniş bir konudur. yağ seçimi hayati rol oynar. dinamik statik yağlama koşulları karşılandığı sürece sorun olmaz diye düşünüyorum ki bunu gunumuzde üreticiler aşmış görünüyorlar. bize sadece henüz çok yeniyken aşırı yüklenmemek kalıyor. zaten yağlamayı çok iyi sağlayan tasarımlar sözkonusu..........

    Yatak rodajı olmaz..

    rodajın bir kısmı yatak alıştırmak için yapılıyor sanıyorsanız gayet yanlış yoldasınız.

  17. #131
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragon07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    her komki olan şeyi burda belirtmek mi gerekiyor?
    bilader hava atma burda herkesin neolduğunu bilmeden konuşma senin rodaj sekline katlmıyoruz basşka derdin ? adam psiton firması benim rodajımı böle yapın diyor tike tike yapıcaksın
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  18. #132
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    YA PARDONDA BAŞLARIM FABRİKANIZA HA Fabrikasyon motora rodaj yapan kim ya ?

    sonrtadan toplanmış motordan bahsediyoruz

    http://www.bseriesparts.com/images/uploads/7589.JPG baqin Cp piston dünyada ilk 3 içinde piston firması böle oluca diyor ? eeeeitiraz ? yatağın rodajı nasılk olmaz ben onu anlamadım kimin nekadar neyi topladığını beni bağlamaz 200 topla sanayideki ustada 200 tane tropluyor beni bağlamıyor uzun ömür için yapıcan bilader rodaj yarış içinse yapma nasıl olsa söküceksin FABRİKASYNO MOTORDAN BAHSETMİYORUM! yeter canım sıkıldı aynı şeki papağan gibi tekrarlamaktan


    ya traktör felan diolar beyler YOL arabası yapmıyorsunuz sahin doğan yada opel astra o bu şu deil forged pistonlu silikon oranı düşük ve dana gibi genleşen pistonlardan bahsediyoruz ne fabrikası ya motoru bölümü ? yahu adam benim motoruma rodaj yapıcaksın diyip motor yolluyor crowforddan sen ondan iyi biliyorsun onu anladık piston fdirmasındandamı ii biliyorsun yaa bırakın allah aşskına canım sıkıldı bu salak muhabbet sewiye meviye kormaz hale geldi ada mgelmiş 300 motor topladım banane artkadaşım banane senin motor toplamandan ben uzun ömür düşünüyorum yapıcaksın diorum sen topla yapmıcaksın de banane. insanları 1 aşalamadan öce düşününde kimin kim olduğunu ondan sonra buraya yazın yeter ver boşluğunu ozaman yapmasın adamlar rodaj

    la grup N arabanın hazırlamasında ne sorun var draglara araba hazırladında kaçı 1 oldu ?sTR de Cidddi şekilde 1 tek drag arabası yok selehattin vardarlının arabası hariç
    görelim beygirli arabalarınızı çıkarın koyun ortaya dynolarıyla hadi konuşmak yaptım etttim topladım ucuyor demek kolay Ula adam Rally artttan komple araba getirdi 5 km motoru bittti sen ben toplamışım ne fark eder biticem derse o biter sen istediğin kadar anır yay kopar subab keser segman döner yatrak sarar gider bilader ciddi hazırladığınız 1 söleyin bana orjinal motor deil forged motor kaç km gitttin kaç saat gazladın ne yaptın ne etttin söleyin bilelim ya bizim gibi ezikler sizin gibi saheserlerin eserlerini görmekten çok mutluluk duyucak hadi! lafla peynir gemisi yürümez hepsini test etttim! atmosferik 13.5 skıştırmalsıınıda turbo olup 2.7 bar basanınıda ? ömürlerinide canlarınıda fiat abart topladın nasıl topladın sen öyle yahu ya fiat abart takımı derki her yarıştan sonra yataklar yağ pompası ıvır zıvır değişir. sen hala öle böle diosun.

    SORU ŞU arabanızı neiçin yağtığınıza karar verin pist yarışı ? drag ? Street/race?

    onadan sona burda yazıları yazın
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  19. #133
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı dragon07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arabam polo9n LPG li.aktepe sen kimsin hayatında kaç tane araba motoru yaptın olayı kişiselleştirme.motor böl mezunuyum,üniversitede otomotiv okudum aslanım.birmotta alfa romeo quantumda rally araçları yaptı,draglara araç hazırladık.senin yaşın kaç moruk?çok mu büyüksün.büyük olmanda önemli değil içinde adam olmadıktan sonra.
    özelden msg attım. olayı büyütme bence gereksiz atışma okuduğumuz okulları da yaptığımız drag arabalarını da çarpıştırmayalım konu uzamasın rodaja devam edelim
    benim kim olduğumu ne yaptığımı bilen bilir. foruma devam.
    Failure is not an option.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •