User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
30 sonuçtan 20 ile 30 arası

Konu: Dereceli Egzantrik-Kompresyon ilişkisi

  1. #20
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oem timing den kastım, kasnakla yapılmamış timing işlemi, egzantrik takınca tabiki değişecek ama yinede dediğim gibi sıkıştırma esnasında piston en alttan üste tırmandığı anda kesinlikle tamamen kapalı konumda olması gerek sübapların, ve bu olayın kasnakla timing yapılmamış bi araçta olmaması gerek...

  2. #21
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu olayın belkide overlap iile alakası vardır... overlap manifolt içndeki vakumu bi miktar öldürür,ama bu durumla nekadar alakası var bilmiyorum, kaba taslak özetlersek, piston egzos zamanlamasını bitirmiş ve sübap tam kapanmak üzereyken emme sübabının açılması olayı overlap tir... manifolttaki diğer pistonun emeceği hava anlık bir süre zarfında bahsi geçen silindirdeki aynı anda açık kalan emme ve egzos sübabından yol alarak drek egzos a gider, turbo araçlarda mantıken istanmiyecek bir durum, bir miktar basınç kaybına sebep olur, ama atmosferik makinada neye sebep olur açıkçası bilmiyorum...

    onurun bana anlattıklarından derleme

  3. #22
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    okan bu arada egzantrik derecelerinle alakalı bilgin varmı? ilk postumda dediklerimi unut benim kafa başka yere gitmiş senin dediğinin mantığı var... oem egzantriklerle şimdikerlin bilgilerine ulaşabilirsen bi sonuca varmak mümkün.... egzantriklerin duration değerleri gerekli...

  4. #23
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arada motorun zor marş basmasına gelince sıkıştırmadan öte yeni taktığın egzantriğin yayları iyice iyice zorlamasından kaynaklanmıyor olabilir, dikkat et yay kırma iş alırsın başna...

  5. #24
    Driver
    Misafir
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu olayın belkide overlap iile alakası vardır... overlap manifolt içndeki vakumu bi miktar öldürür,ama bu durumla nekadar alakası var bilmiyorum, kaba taslak özetlersek, piston egzos zamanlamasını bitirmiş ve sübap tam kapanmak üzereyken emme sübabının açılması olayı overlap tir... manifolttaki diğer pistonun emeceği hava anlık bir süre zarfında bahsi geçen silindirdeki aynı anda açık kalan emme ve egzos sübabından yol alarak drek egzos a gider, turbo araçlarda mantıken istanmiyecek bir durum, bir miktar basınç kaybına sebep olur, ama atmosferik makinada neye sebep olur açıkçası bilmiyorum...
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    okan bu arada egzantrik derecelerinle alakalı bilgin varmı? ilk postumda dediklerimi unut benim kafa başka yere gitmiş senin dediğinin mantığı var... oem egzantriklerle şimdikerlin bilgilerine ulaşabilirsen bi sonuca varmak mümkün.... egzantriklerin duration değerleri gerekli...

    bende başından beri buna kafa yoruyom egzantrik açılarındaki farklılık subap zamanlamasını değiştirdiğinden pistonun yukarı çıkarken egzos subapının erken açılmasıyla komprasyon kaybı oluşabilir.

    Egzantrik Özellikleri

    Catcams 5502213

    Duration [0.1mm+cl] : 286 / 278°

    Duration [1.0mm+cl] : 246 / 238°

    maximum lift : 10.65 / 10.20mm

    lift at TDC : 2.50 / 1.95mm

    HYDR: : rally & cross

  6. #25
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi olay şu, intake valfinin açılmasıyşla iligi bi değer yok ama çokta önemli değil, sübapların şuan normalden daha geç kapanıyor, geç kapanan sübap evet sıkıştırmayı bir miktar düşürür ancak yüksek devirlerde motora daha fazla hava girmesini sağladığı için üstlerde güç alırsın, dereceli egzantriğin alt devirleri öldürme sebebide aslında budur, sıkıştırmayı bir miktar düşürmesi, bu kompresyon kaybınıda sıkıştırma arttırarak bir nebze olsun giderirsin...

    yani herhangibir sıkntı yok aynen devam...

  7. #26
    Driver
    Misafir
    ozaman sonuç olarak şuan kompresyon değerinin yüksekliğinden çok silindirdeki değerlerin birbirine eşit çıkması daha önemli gözüküyor (sente açısından).. Bu kısımdada şuan için bir sıkıntı yok ozaman tapa gaz devam

  8. #27
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bişey değil okan....

  9. #28
    canozcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Şehir
    DavidCooroAJ
    Mesaj
    649
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bişey değil okan....
    Tesekkurler

  10. #29
    Driver
    Misafir
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bişey değil okan....
    kesin bi sonuç çıkmasada tahminim yine bu yönderdi ztn ama yinede saol belki başkaları farklı düşünüyordur gören olursa düşüncelerini yazsın yine

  11. #30
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Driver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kesin bi sonuç çıkmasada tahminim yine bu yönderdi ztn ama yinede saol belki başkaları farklı düşünüyordur gören olursa düşüncelerini yazsın yine
    sen raad ol kesin sonuç bu hatta sana şöylede bi kıyak geçeyim kendi gözlrinle görmüş ol 2. videoda ingilizce olarak gayet net bir şekilde açıklamasından dahi bahsediyor...
    Engine camshaft animation - YouTube

    COMP Cams® Technology Explained: Cam Timing - YouTube

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •