akünün olduğu bölmenin altında tahliye olması gerekiyor yanlış hatırlamıyorsam akü bence çok düşük bi ihtimal ama siz genede bakın.
Printable View
akünün olduğu bölmenin altında tahliye olması gerekiyor yanlış hatırlamıyorsam akü bence çok düşük bi ihtimal ama siz genede bakın.
Az önce abim geldi beni işten aldı bugün yaklaşık 180 km yol yapmış 5 dakika önce bunun rolantisi sallanmaya başladı dedi öncesinde hiç yapmamış eve gelirken ben kullandım bi süre yaptı sonra yine kesti
Akünün orayı kontrol ettim nem dahi yok
babacım sen onu tam teşekküllü bir bmw servisine götürmelisin, gerekirse senelerdir gittiğin ustanı bir seferlik de olsa değiştirmelisin. vanos değerlerin, enjektör değerlerin hepsi cihazda okunabilir değerler. okunabilir bütün verileri okuyup öyle bir yol haritası çizilmesi lazım. motor tesisatının bütün hatlarını tek tek kontrol etmesi lazım. sadece kötü havalarda ve yağmurda diyince aklıma direk başıma gelen geliyor ki inşallah değildir. mesela bende emme egzantrik ve 2. 3. bobine giden kablolar kavrulmuştu, görüntüde lehimli falan ama o lehim bile orada direnç oluşturuyordu, suyu yedi mi kendini bırakıyordu, su olmasa da bazen soğuk havalarda bazen de araba soğuk ama hava normalken yapıyordu. makinede verdiği hatalara baksaydık şimdi 2. ve 3. bobini, termostatı ve emme tarafı egzantrik sensörünü değiştirmiştik.
Bilgiler için teşekkür ederim olmazsa bende sağlam bi servise götüreyim aracı ama şu an için bilgisayarda arıza göstermiyor
Lehim falan demişsiniz benimde rolanti valfine giden kabloda sorun vardı kesip yeniden kablo çektiler lehimlediler acaba benim sıkıntım da bundan mı kaynaklanıyor
bana söyleneni aynen aktarıyorum: Eğer ki tesisatta kopukluk olmuşsa onu lehimlesen dahi o lehim orada bir direnç oluşturuyor, evet akım geliyor ama düzensiz geliyor, o da düzensiz çalışmasına sebep oluyor demişlerdi. Bana ilk etapta mantıklı gelmemişti arabanın o kadar seçici olması ama bmwlerde çok sık rastlanan bir olay, özellikle kışın sürekli değiştiriyoruz dendi.
başlıca; Vanos,Veya Hava Alıyor Olabilir Herhangi Biyerden Kontrol Etmek Lazım Manifoldun Altına Giren Zikron Filtrede Kontrol Edilmeli Aynı Zamanda Rolanti Motorunu Yenilemekde Fayda Var
hocam diğer herşeyi yapmışşsın zaten banada bu cok olası gelıyor. senınde dediğine göre bı bakmadığın bobınler kalmış ayrıca tekrar tesısatı cekıldı dıyosun. dalgalı akımdan dolayı rolentıde sapmalar olabılır .
rölenti dalgalanması oluyosa ılk yapılcak sey maf sensorune bakmak. sen değiştirmissin
bobınlerdeki sıkıntı olabılır. diğer hersey normal dıyosun cünkü... zor işler adamı çileden çıkartır 3 kuruşluk sorun
Yagmur yagarken dedigin icin soyluyorum bir arkadasımın 328i de soyle bir sorun vardı, kulbutor kapagının ustunde olan uzerinde bmw yazan kapak onda kırıktı ordan giren su 6 nolu silindirin bobinin uzerine birikiyordu ordanda iceri sızıyordu, bobini soktuk icerisi göl olmustu. Bir bak istersen.
çok alakalı görünmesede, hava filtre kutusunu sökün maf sensöre giren havayı parmaklarınızla engellemeye çalışın hava girişi azaldığında rölantinin düzelmesi veya yükselmesi gerekiyor. eğer öyle ise sorun fuel ratio too lean durumu vardır. emme hortumlarında yada vacumlarda bir yerde kaçak vardır.
iyi bir bmw servisi ya da iyi bir bmw servisinin önerdiği elektrikçi için çıtır çerez işler, parçacı bile bazen ayda 3 tane sattığım oluyor dedi, yani sürekli olan, olabilen, yapılan işler.sadece bu noktada önemli olan daha önce o işi yapmış olması, ne yaptığını biliyor olması.
Tesisatının komple değişip değişmeyeceği kendini zaten belli eder, misal benim örnekteki gibi kablolar kavrulmuş gibi olur. Eline değdiğinde peksimet gibi dağılacağı izlenimi verir, kurudur, eğilmeye değil de kırılmaya meyillidir. O zaman uzun süre bineceksen dersin ki temiz bir 2. el ya da sıfırını alırım başım ağrımaz. Ya da tesisatın aslında iyidir, ama bazı sensörlere ya da başka noktalara gelen voltaj düşüktür, (ki bu da ölçülebilir bişeydir, benim aracımda her kabloyu tek tek ölçmüşlerdi) kablo açıktır; o durumda elektrikçi bir güzel lehimler, üzerine de güzel bir bant sarar, varsa plastik yuvasını da takar mutlu mesut binmeye devam edersin.
Ha belki bunların hiç biri çıkmaz, ama çıkması halinde kafanı takma her türlü çözersin. Aslında çok zor arabalar değiller de işte ustası altın değerinde.Nokta atışı yapan adam çok az. Herkes bmwci olduğu için sorunlar çözülemiyor, parça üzerine parça değişiyor. Oldu sana bmw sorunlu masraflı araba.
Dostum bu dediğini dün denerken elim komple hava akışın önünü kapattı araba stop etti, öyle bir emiş varki orda elim yapıştı resmen oraya 30 saniye kadar bekledim o şekilde bırakacak mı kaçak var mı diye bırakmadı elimi zor ayırdım ordan :D o yüzden diyorum hava kaçağı yok eminim :icon_tup:
hoca sen vakum kaçağını niye öyle ölçüyorsun, al bi balata spreyi sık çalışırken bak, veyahut tüttür bir sigara üfle akışmetreden içeri, nereden çıkıyorsa oradan kaçağı bul :D
Doğru söylüyorsunuz asıl sıkıntı nokta atışı yapabilmekte zaten
Bir genelleme olmuş rolanti bozuksa hava akış yada rolanti motoru değiştir düzelsin
Ee değiştirdim düzelmedi :)
Ama işte bu tür sıkıntılarda değiştirmeden de kimse net teşhis koyamıyor, direk bunu bulup söyleyecek usta bulsam zaten başımın üstünde yeri var :)