User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
67 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: e36 Çözülemeyen Rolanti Sorunu

  1. #20
    ugur_EN_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    219
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    akünün olduğu bölmenin altında tahliye olması gerekiyor yanlış hatırlamıyorsam akü bence çok düşük bi ihtimal ama siz genede bakın.

  2. #21
    sde30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Ümraniye
    Mesaj
    684
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ugur_EN_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    akünün olduğu bölmenin altında tahliye olması gerekiyor yanlış hatırlamıyorsam akü bence çok düşük bi ihtimal ama siz genede bakın.
    Zaten orda su birikmiş olamaz o kadarda değil ama oraya bi su sızıntısı varsa temas falan söz konusudur belki bi bakmam lazım bugün abim arabama el koyduğu için kontrol edemedim
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene....

  3. #22
    sde30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Ümraniye
    Mesaj
    684
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Az önce abim geldi beni işten aldı bugün yaklaşık 180 km yol yapmış 5 dakika önce bunun rolantisi sallanmaya başladı dedi öncesinde hiç yapmamış eve gelirken ben kullandım bi süre yaptı sonra yine kesti

    Akünün orayı kontrol ettim nem dahi yok
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene....

  4. #23
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.740
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    54 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    babacım sen onu tam teşekküllü bir bmw servisine götürmelisin, gerekirse senelerdir gittiğin ustanı bir seferlik de olsa değiştirmelisin. vanos değerlerin, enjektör değerlerin hepsi cihazda okunabilir değerler. okunabilir bütün verileri okuyup öyle bir yol haritası çizilmesi lazım. motor tesisatının bütün hatlarını tek tek kontrol etmesi lazım. sadece kötü havalarda ve yağmurda diyince aklıma direk başıma gelen geliyor ki inşallah değildir. mesela bende emme egzantrik ve 2. 3. bobine giden kablolar kavrulmuştu, görüntüde lehimli falan ama o lehim bile orada direnç oluşturuyordu, suyu yedi mi kendini bırakıyordu, su olmasa da bazen soğuk havalarda bazen de araba soğuk ama hava normalken yapıyordu. makinede verdiği hatalara baksaydık şimdi 2. ve 3. bobini, termostatı ve emme tarafı egzantrik sensörünü değiştirmiştik.

  5. #24
    sde30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Ümraniye
    Mesaj
    684
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı drago Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    babacım sen onu tam teşekküllü bir bmw servisine götürmelisin, gerekirse senelerdir gittiğin ustanı bir seferlik de olsa değiştirmelisin. vanos değerlerin, enjektör değerlerin hepsi cihazda okunabilir değerler. okunabilir bütün verileri okuyup öyle bir yol haritası çizilmesi lazım. motor tesisatının bütün hatlarını tek tek kontrol etmesi lazım. sadece kötü havalarda ve yağmurda diyince aklıma direk başıma gelen geliyor ki inşallah değildir. mesela bende emme egzantrik ve 2. 3. bobine giden kablolar kavrulmuştu, görüntüde lehimli falan ama o lehim bile orada direnç oluşturuyordu, suyu yedi mi kendini bırakıyordu, su olmasa da bazen soğuk havalarda bazen de araba soğuk ama hava normalken yapıyordu. makinede verdiği hatalara baksaydık şimdi 2. ve 3. bobini, termostatı ve emme tarafı egzantrik sensörünü değiştirmiştik.
    Bilgiler için teşekkür ederim olmazsa bende sağlam bi servise götüreyim aracı ama şu an için bilgisayarda arıza göstermiyor

    Lehim falan demişsiniz benimde rolanti valfine giden kabloda sorun vardı kesip yeniden kablo çektiler lehimlediler acaba benim sıkıntım da bundan mı kaynaklanıyor
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene....

  6. #25
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.740
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    54 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bana söyleneni aynen aktarıyorum: Eğer ki tesisatta kopukluk olmuşsa onu lehimlesen dahi o lehim orada bir direnç oluşturuyor, evet akım geliyor ama düzensiz geliyor, o da düzensiz çalışmasına sebep oluyor demişlerdi. Bana ilk etapta mantıklı gelmemişti arabanın o kadar seçici olması ama bmwlerde çok sık rastlanan bir olay, özellikle kışın sürekli değiştiriyoruz dendi.

  7. #26
    sefa325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    56
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    başlıca; Vanos,Veya Hava Alıyor Olabilir Herhangi Biyerden Kontrol Etmek Lazım Manifoldun Altına Giren Zikron Filtrede Kontrol Edilmeli Aynı Zamanda Rolanti Motorunu Yenilemekde Fayda Var
    +30 ŞEYTAN E30 TURBO 11.7
    TUNED BY M.K.G

  8. #27
    sde30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Ümraniye
    Mesaj
    684
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı drago Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bana söyleneni aynen aktarıyorum: Eğer ki tesisatta kopukluk olmuşsa onu lehimlesen dahi o lehim orada bir direnç oluşturuyor, evet akım geliyor ama düzensiz geliyor, o da düzensiz çalışmasına sebep oluyor demişlerdi. Bana ilk etapta mantıklı gelmemişti arabanın o kadar seçici olması ama bmwlerde çok sık rastlanan bir olay, özellikle kışın sürekli değiştiriyoruz dendi.
    Motor tesisatını komple değiştirmem mi gerekiyor bu durumda? yada buna çözüm getirecek ne yapabiliriz bilginiz var mı
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene....

  9. #28
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı drago Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bana söyleneni aynen aktarıyorum: Eğer ki tesisatta kopukluk olmuşsa onu lehimlesen dahi o lehim orada bir direnç oluşturuyor, evet akım geliyor ama düzensiz geliyor, o da düzensiz çalışmasına sebep oluyor demişlerdi. Bana ilk etapta mantıklı gelmemişti arabanın o kadar seçici olması ama bmwlerde çok sık rastlanan bir olay, özellikle kışın sürekli değiştiriyoruz dendi.
    hocam diğer herşeyi yapmışşsın zaten banada bu cok olası gelıyor. senınde dediğine göre bı bakmadığın bobınler kalmış ayrıca tekrar tesısatı cekıldı dıyosun. dalgalı akımdan dolayı rolentıde sapmalar olabılır .

    rölenti dalgalanması oluyosa ılk yapılcak sey maf sensorune bakmak. sen değiştirmissin
    bobınlerdeki sıkıntı olabılır. diğer hersey normal dıyosun cünkü... zor işler adamı çileden çıkartır 3 kuruşluk sorun

  10. #29
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Yagmur yagarken dedigin icin soyluyorum bir arkadasımın 328i de soyle bir sorun vardı, kulbutor kapagının ustunde olan uzerinde bmw yazan kapak onda kırıktı ordan giren su 6 nolu silindirin bobinin uzerine birikiyordu ordanda iceri sızıyordu, bobini soktuk icerisi göl olmustu. Bir bak istersen.
    A programmer is an organism that turns coffee and pizza into software

    www.drecu.com

  11. #30
    sde30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Ümraniye
    Mesaj
    684
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GökhanOluk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yagmur yagarken dedigin icin soyluyorum bir arkadasımın 328i de soyle bir sorun vardı, kulbutor kapagının ustunde olan uzerinde bmw yazan kapak onda kırıktı ordan giren su 6 nolu silindirin bobinin uzerine birikiyordu ordanda iceri sızıyordu, bobini soktuk icerisi göl olmustu. Bir bak istersen.
    Hocam kaputun altına su gelmiyor ki hiç bi yerden en fazla alttan sıçramalar olur oda imkansız oralara girmesi ki dün komple söküldü bobinler bujiler emme vs ve henüz araba yağmur görmedi ona rağmen bugün yine yaptı
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene....

  12. #31
    sde30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Ümraniye
    Mesaj
    684
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rebel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam diğer herşeyi yapmışşsın zaten banada bu cok olası gelıyor. senınde dediğine göre bı bakmadığın bobınler kalmış ayrıca tekrar tesısatı cekıldı dıyosun. dalgalı akımdan dolayı rolentıde sapmalar olabılır .

    rölenti dalgalanması oluyosa ılk yapılcak sey maf sensorune bakmak. sen değiştirmissin
    bobınlerdeki sıkıntı olabılır. diğer hersey normal dıyosun cünkü... zor işler adamı çileden çıkartır 3 kuruşluk sorun
    Kardeşim sorma ya kış geldi saat gibi çalışan araba su koyverdi sorunun ne olduğunu bilmemek hepten deli ediyo adamı bilgisayarda arıza verse şu bozuk desede kurtulsam
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene....

  13. #32
    pureal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    S A K A R Y A
    Mesaj
    634
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok alakalı görünmesede, hava filtre kutusunu sökün maf sensöre giren havayı parmaklarınızla engellemeye çalışın hava girişi azaldığında rölantinin düzelmesi veya yükselmesi gerekiyor. eğer öyle ise sorun fuel ratio too lean durumu vardır. emme hortumlarında yada vacumlarda bir yerde kaçak vardır.

  14. #33
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.740
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    54 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iyi bir bmw servisi ya da iyi bir bmw servisinin önerdiği elektrikçi için çıtır çerez işler, parçacı bile bazen ayda 3 tane sattığım oluyor dedi, yani sürekli olan, olabilen, yapılan işler.sadece bu noktada önemli olan daha önce o işi yapmış olması, ne yaptığını biliyor olması.

    Tesisatının komple değişip değişmeyeceği kendini zaten belli eder, misal benim örnekteki gibi kablolar kavrulmuş gibi olur. Eline değdiğinde peksimet gibi dağılacağı izlenimi verir, kurudur, eğilmeye değil de kırılmaya meyillidir. O zaman uzun süre bineceksen dersin ki temiz bir 2. el ya da sıfırını alırım başım ağrımaz. Ya da tesisatın aslında iyidir, ama bazı sensörlere ya da başka noktalara gelen voltaj düşüktür, (ki bu da ölçülebilir bişeydir, benim aracımda her kabloyu tek tek ölçmüşlerdi) kablo açıktır; o durumda elektrikçi bir güzel lehimler, üzerine de güzel bir bant sarar, varsa plastik yuvasını da takar mutlu mesut binmeye devam edersin.

    Ha belki bunların hiç biri çıkmaz, ama çıkması halinde kafanı takma her türlü çözersin. Aslında çok zor arabalar değiller de işte ustası altın değerinde.Nokta atışı yapan adam çok az. Herkes bmwci olduğu için sorunlar çözülemiyor, parça üzerine parça değişiyor. Oldu sana bmw sorunlu masraflı araba.

  15. #34
    sde30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Ümraniye
    Mesaj
    684
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı pureal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çok alakalı görünmesede, hava filtre kutusunu sökün maf sensöre giren havayı parmaklarınızla engellemeye çalışın hava girişi azaldığında rölantinin düzelmesi veya yükselmesi gerekiyor. eğer öyle ise sorun fuel ratio too lean durumu vardır. emme hortumlarında yada vacumlarda bir yerde kaçak vardır.
    Dostum bu dediğini dün denerken elim komple hava akışın önünü kapattı araba stop etti, öyle bir emiş varki orda elim yapıştı resmen oraya 30 saniye kadar bekledim o şekilde bırakacak mı kaçak var mı diye bırakmadı elimi zor ayırdım ordan o yüzden diyorum hava kaçağı yok eminim
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene....

  16. #35
    pureal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    S A K A R Y A
    Mesaj
    634
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sde30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dostum bu dediğini dün denerken elim komple hava akışın önünü kapattı araba stop etti, öyle bir emiş varki orda elim yapıştı resmen oraya 30 saniye kadar bekledim o şekilde bırakacak mı kaçak var mı diye bırakmadı elimi zor ayırdım ordan o yüzden diyorum hava kaçağı yok eminim
    tam kapalı 30 sn çok uzun bir zaman anında stop etmesi lazım ama..

  17. #36
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.740
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    54 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hoca sen vakum kaçağını niye öyle ölçüyorsun, al bi balata spreyi sık çalışırken bak, veyahut tüttür bir sigara üfle akışmetreden içeri, nereden çıkıyorsa oradan kaçağı bul

  18. #37
    sde30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Ümraniye
    Mesaj
    684
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı drago Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iyi bir bmw servisi ya da iyi bir bmw servisinin önerdiği elektrikçi için çıtır çerez işler, parçacı bile bazen ayda 3 tane sattığım oluyor dedi, yani sürekli olan, olabilen, yapılan işler.sadece bu noktada önemli olan daha önce o işi yapmış olması, ne yaptığını biliyor olması.

    Tesisatının komple değişip değişmeyeceği kendini zaten belli eder, misal benim örnekteki gibi kablolar kavrulmuş gibi olur. Eline değdiğinde peksimet gibi dağılacağı izlenimi verir, kurudur, eğilmeye değil de kırılmaya meyillidir. O zaman uzun süre bineceksen dersin ki temiz bir 2. el ya da sıfırını alırım başım ağrımaz. Ya da tesisatın aslında iyidir, ama bazı sensörlere ya da başka noktalara gelen voltaj düşüktür, (ki bu da ölçülebilir bişeydir, benim aracımda her kabloyu tek tek ölçmüşlerdi) kablo açıktır; o durumda elektrikçi bir güzel lehimler, üzerine de güzel bir bant sarar, varsa plastik yuvasını da takar mutlu mesut binmeye devam edersin.

    Ha belki bunların hiç biri çıkmaz, ama çıkması halinde kafanı takma her türlü çözersin. Aslında çok zor arabalar değiller de işte ustası altın değerinde.Nokta atışı yapan adam çok az. Herkes bmwci olduğu için sorunlar çözülemiyor, parça üzerine parça değişiyor. Oldu sana bmw sorunlu masraflı araba.
    Doğru söylüyorsunuz asıl sıkıntı nokta atışı yapabilmekte zaten

    Bir genelleme olmuş rolanti bozuksa hava akış yada rolanti motoru değiştir düzelsin

    Ee değiştirdim düzelmedi

    Ama işte bu tür sıkıntılarda değiştirmeden de kimse net teşhis koyamıyor, direk bunu bulup söyleyecek usta bulsam zaten başımın üstünde yeri var
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene....

  19. #38
    sde30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Ümraniye
    Mesaj
    684
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı pureal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tam kapalı 30 sn çok uzun bir zaman anında stop etmesi lazım ama..
    Araç zaten anında stop etti ben emiş gücü azalacak mı diye bekledim sadece
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene....

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •