User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
43 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Accent blue turbo !

  1. #20
    iz_sport - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İZMİR\ADANA
    Mesaj
    617
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hepinizin yorumlarını okudun bilginiz icin saolun ama yapılani yapmak kolay ve sorunsuzdur ama yapilmayani yapmak ve beklenmeyen bir sekilde iyi yönde guzel verim almak bambaşka bir duygudur kimsede doğarken turbolu araç bilgisiyle doğmuyor yaparak patlayarak ögreniyor bu isi bir zamanlar atmosferik araclarlada bir bilgim yoktu yaparak gorduk ogrendik o yuzden bana bu turboyu takarsan bunlari bunlari yaparsan arac boyle verim alir bilmem kac bar kaldiri bu kadar paran gider diye bilgilendiriseniz cok sevinirim

  2. #21

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    0.5 az bi basinc mi ?
    Benim 2.0 tfsi leon 0.5 cont 0.6 peak basiyo

    Motoru bi sekilde ucuza turboladiniz peki sanziman fren suspansiyon lastik ?
    Net 5 depo benzin bitmeden ideal ayari tutturmak kolaymi atmosferikden turboya donen ayarda (+1250tl)

    Bu turbolama cok kolay oldu bitti gibi anlatiliyorya insan hayret ediyor
    çok basit diil ama direk 10 bin tl yazıncada hiçbir inandırıcılığı kalmıyor.

    şanzıman fren suspansiyon lastik demişsin, bunlara odaklanmadan sadece turbolamaya odaklanan araçlar gördüm ben..

    motor içine girmeden, basit setuplarla..

    0.5 bar , motoru ellemeden Türkiye de bile çok sayıda uygulama var, yurtdışını hiç saymıyorum bile..

    çok uçuk deil 0.5 bar

  3. #22

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Onur Fatih Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    beyin manifold turbo cooler borular işçilik ayar vs derken zaten 7-8 bin lirayı her türlü bulur
    bununla uğraşmak yerine satıp dizelini alıp sadece yazılımla kullanmak daha mantıklı olur çünkü yeni crdi lar baya bir hızlı
    Alıntı civelek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Haci cok talihsiz olmus bu yorum yav emin ol 10 en minimum rakam diyorum oda tanidik birinin eline duserse cunku bircok parca custom olacak.. yav ufak bi turbo falan oyle olmuyo iste. Suvar manifoldu egzosu ucuZcuya yaptirsa ikigun sonra gene sanaiye gidip 2000 2500 luk olucak ilkharcadigida cope gidicek intercol ve borulari kendi yapsa 3 gun sonra degistirecek yada gidip yaptiricak yaz bi 1000 daha yag enjektor turbo wg iscilikler ve en onemlisi ayarci gunlerce git gel birde beyin olacakmi ona eger ztn oem beyin uymayacaksa ne yapacak en kotu 1200 2000 dolar beyin ve onun montaji sonra ayar yani 10 bin aslinda iyimser emin ol
    standalone beyin şart mı? standalone beyin olmadan turbolanan araç görmedik mi?

    safc, emanage, aem fic bunlar türkiyede ikinci el rahat bulunabiliyor, 1-2 gün önce gördüm emanage ultimate 375tl! 4 tane enjektör gerekir, oda bulunuyor.

    bu dediğimi yanlış anlamayın ama 400-500 tl ye volvo turboları satıyorlar çiçek gibi, (üstünde kendi bypass valfi bile var, wastegati var) yetmez mi yeter illa GT30r mı almak gerekir, external wastegate mi gerekir adam 0.5 bascam diyor yahu?

    200 tl - 250 tl ye ford 1.6 tdci intercooler ları var, aynı intercoolerı focus st 225 lerde kullanıyor, yetmez mi yeter bence.. illa 800-1000 tl ye ydışından sikimoto marka made in china intercooler mı alınmalı?

    yağı neden dahil ediyoruz? arabamıza hiç mi bakım yaptırmıyoruz, yağı filtresi bujisi zaten değişiyor.. benzini neden dahil ediyoruz? bu iş hobi arabamızla keyfine geziyoruz bazen, boş boş sanayiye gidip laklak yapıyoruz, benzin paralarını da bu işe katarsak işimiz var..

    manifold , downpipe, ve borular + yağ / su hortumları gibi detaylar var mutlaka ama gene dediğim gibi her detayı değerlendirip uzuca maletme imkanı var mutlaka..

    bi kısamayacağın para wideband bence, 500-600 tl, oda bu işin olmazsa olmazı..

    demek istediğimi yanlış anlamayın bu işe çok para harcayabilirsin ama her zaman daha azını harcama seçeneği var, yeterki sistemin nasıl çalıştığını bilelim..

    şunu unutmamak lazım herkes arabasını 300-500 beygir olsun, excoticler le kapışabilsin diye turbolamayabilir, bazısına 150 beygir, bazısına 200 beygir yetecektir, ne beklendiği de maliyeti etkiler.. o yüzden çat diye 10 bin tl olur yazıp göz korkutmak yerine karşıdakinin beklentisini anlayaıp kabaca bişeyler belirtmek daha doğru olur bence..

  4. #23
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çok basit diil ama direk 10 bin tl yazıncada hiçbir inandırıcılığı kalmıyor.

    şanzıman fren suspansiyon lastik demişsin, bunlara odaklanmadan sadece turbolamaya odaklanan araçlar gördüm ben..

    motor içine girmeden, basit setuplarla..

    0.5 bar , motoru ellemeden Türkiye de bile çok sayıda uygulama var, yurtdışını hiç saymıyorum bile..

    çok uçuk deil 0.5 bar
    Geneli ezbere konuşmaya dönüyor abi. Pratikte birşey yapmamış olanlar bile öyle olmaz böyle olmaz diyebiliyor(kimseyi hedef alarak yazmıyorum). Sıkıştırmaya bile karışmadan yurtdışında düşük barda üstelik lpg ile nice araçları koşturuyorlar. Benim yaptığımı yazmıyorum.

    Konu sahibine ise: işin birazcık teoriğini bilmeden işe girişmeni önermem. Atıyorum kaynağı, somun sıkmayı ustaya yaptır ama nereye nasıl işlem yapılacağına sen bilerek karar vermelisin. (Tabi çok planlı, detaycı çalışan tek tük garajlar var onlara yaptırılmadığını varsayarak).
    Yaklaşık olarak 3000-6000 arası bir maliyeti olur ufaktan üflemenin. Ama bu haliyle bile süspansiyonu çok sinir bozucu bir araba. Güzel ayarlanmış bir coilover şart turbodan önce.

  5. #24
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yav ayni seyi diyoruz senin dedigin listede gene 10 bine geldi mudur yakit ayarlama isine uyum saglaya bilecekmi onu bilen tuner ile anlasip ise baslatabilecekmi ondan bahsediyorum uzun ve sikintili is yani isi bilen bir tanidik guvenilir bir usta olmadan bu ise girerse 300 liraya turbo alsa 200 liraya intercol alsa 50 egsoZ de manifoldu kim kaca yapacak egzosu kim yapacak fln fln o araba emin ellere verilmeden deneme yanilma yontemi ile 10 bin cok iyimser isi bilen ustaninda alacagi el emegini yazmiyorum buraya denemesi bedava
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

  6. #25
    iz_sport - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İZMİR\ADANA
    Mesaj
    617
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    standalone beyin şart mı? standalone beyin olmadan turbolanan araç görmedik mi?

    safc, emanage, aem fic bunlar türkiyede ikinci el rahat bulunabiliyor, 1-2 gün önce gördüm emanage ultimate 375tl! 4 tane enjektör gerekir, oda bulunuyor.

    bu dediğimi yanlış anlamayın ama 400-500 tl ye volvo turboları satıyorlar çiçek gibi, (üstünde kendi bypass valfi bile var, wastegati var) yetmez mi yeter illa GT30r mı almak gerekir, external wastegate mi gerekir adam 0.5 bascam diyor yahu?

    200 tl - 250 tl ye ford 1.6 tdci intercooler ları var, aynı intercoolerı focus st 225 lerde kullanıyor, yetmez mi yeter bence.. illa 800-1000 tl ye ydışından sikimoto marka made in china intercooler mı alınmalı?

    yağı neden dahil ediyoruz? arabamıza hiç mi bakım yaptırmıyoruz, yağı filtresi bujisi zaten değişiyor.. benzini neden dahil ediyoruz? bu iş hobi arabamızla keyfine geziyoruz bazen, boş boş sanayiye gidip laklak yapıyoruz, benzin paralarını da bu işe katarsak işimiz var..

    manifold , downpipe, ve borular + yağ / su hortumları gibi detaylar var mutlaka ama gene dediğim gibi her detayı değerlendirip uzuca maletme imkanı var mutlaka..

    bi kısamayacağın para wideband bence, 500-600 tl, oda bu işin olmazsa olmazı..

    demek istediğimi yanlış anlamayın bu işe çok para harcayabilirsin ama her zaman daha azını harcama seçeneği var, yeterki sistemin nasıl çalıştığını bilelim..

    şunu unutmamak lazım herkes arabasını 300-500 beygir olsun, excoticler le kapışabilsin diye turbolamayabilir, bazısına 150 beygir, bazısına 200 beygir yetecektir, ne beklendiği de maliyeti etkiler.. o yüzden çat diye 10 bin tl olur yazıp göz korkutmak yerine karşıdakinin beklentisini anlayaıp kabaca bişeyler belirtmek daha doğru olur bence..
    ağzına sağlık yani benim amacim 500 hp olsun bastım mı yardırsın degil 150 200 hp olsun kendi sınıfındaki araclardan farkı olsun insanlara örnek olsun yaptı oldu desinler adamlar 3000 tl ye lada samara alip turboluyor kendi kadar para harcıyor 190 hp lerde guc aliyor 0.5 le yapti ve oldu

  7. #26

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı civelek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yav ayni seyi diyoruz senin dedigin listede gene 10 bine geldi mudur yakit ayarlama isine uyum saglaya bilecekmi onu bilen tuner ile anlasip ise baslatabilecekmi ondan bahsediyorum uzun ve sikintili is yani isi bilen bir tanidik guvenilir bir usta olmadan bu ise girerse 300 liraya turbo alsa 200 liraya intercol alsa 50 egsoZ de manifoldu kim kaca yapacak egzosu kim yapacak fln fln o araba emin ellere verilmeden deneme yanilma yontemi ile 10 bin cok iyimser isi bilen ustaninda alacagi el emegini yazmiyorum buraya denemesi bedava
    bu iş para tutacak eyvallah ama bak sadece standalone beyin 2000-2500 tl den 500 tl seviyelerine inebiliyor, bence kesin ve bütün bir parasal tutar belirtmek yerine seçenek belirtmek lazım en azından ben bu forumdan bunu beklerim

    mesela şöyle denebilirdi:

    dostum, atmosferik aracı turbolamada önemli konubaşlıklarından biri yakıt ve ateşleme ayarlarıdır, aracın kendi beyni ile yapılabilecekler kısıtlıdır, bu nedenle, orjinal beyne paralel çalışan piggyback cihazlar veya orjinal beyin yerine ayarlanabilir standalone beyin kullanılmalıdır..

    piggyback cihazlar ikinci el 400-500 tl civarına
    stand alone beyinler 1200- 2000 - 2500 usd ye bulunabilir (rakamlar sallamasyon)


    bizim yapmamız gereken bu şekilde yönlendirmeler olmalı..

  8. #27
    iz_sport - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İZMİR\ADANA
    Mesaj
    617
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alihan_27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Geneli ezbere konuşmaya dönüyor abi. Pratikte birşey yapmamış olanlar bile öyle olmaz böyle olmaz diyebiliyor(kimseyi hedef alarak yazmıyorum). Sıkıştırmaya bile karışmadan yurtdışında düşük barda üstelik lpg ile nice araçları koşturuyorlar. Benim yaptığımı yazmıyorum.

    Konu sahibine ise: işin birazcık teoriğini bilmeden işe girişmeni önermem. Atıyorum kaynağı, somun sıkmayı ustaya yaptır ama nereye nasıl işlem yapılacağına sen bilerek karar vermelisin. (Tabi çok planlı, detaycı çalışan tek tük garajlar var onlara yaptırılmadığını varsayarak).
    Yaklaşık olarak 3000-6000 arası bir maliyeti olur ufaktan üflemenin. Ama bu haliyle bile süspansiyonu çok sinir bozucu bir araba. Güzel ayarlanmış bir coilover şart turbodan önce.
    işi görerek içinde olarak ögrenecegiz dedigim gibi kimse motor uzmani olarak gelmedi dunya ya ben zaten gözümde 4000 çıkardım hadi max 6000 olsun ama onun ustunde de cıkarsa maliyet olarak yora bilir )

  9. #28
    iz_sport - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İZMİR\ADANA
    Mesaj
    617
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu iş para tutacak eyvallah ama bak sadece standalone beyin 2000-2500 tl den 500 tl seviyelerine inebiliyor, bence kesin ve bütün bir parasal tutar belirtmek yerine seçenek belirtmek lazım en azından ben bu forumdan bunu beklerim

    mesela şöyle denebilirdi:

    dostum, atmosferik aracı turbolamada önemli konubaşlıklarından biri yakıt ve ateşleme ayarlarıdır, aracın kendi beyni ile yapılabilecekler kısıtlıdır, bu nedenle, orjinal beyne paralel çalışan piggyback cihazlar veya orjinal beyin yerine ayarlanabilir standalone beyin kullanılmalıdır..

    piggyback cihazlar ikinci el 400-500 tl civarına
    stand alone beyinler 1200- 2000 - 2500 usd ye bulunabilir (rakamlar sallamasyon)


    bizim yapmamız gereken bu şekilde yönlendirmeler olmalı..
    dedigin gibi abi deseniz ki stan alone beyine bukadar verdin turbosu intercoll derken ıvırı zıvırı bu fiyat yapilirsa boyle olur bu verimi alirsin aracin bunlari kaldirir seklinde güven verici sözler beni bu işe daha cok yakinlastiriyor

  10. #29
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iz_sport Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    işi görerek içinde olarak ögrenecegiz dedigim gibi kimse motor uzmani olarak gelmedi dunya ya ben zaten gözümde 4000 çıkardım hadi max 6000 olsun ama onun ustunde de cıkarsa maliyet olarak yora bilir )
    Tabiki öyle. Kastettiğim afr tutturma avans konularını bilmek. Mesela turbo için nasıl bir mafiold egzoz uygun olur. Afr saati nasıl okunmalı. Araba vuruntu yapıyormu yaparsa niye yapar gibi gibi. Roket bilimi, uzay mühendisliği değil sonuçta.

    Senin düşündüğün güçler içinde über parçalar edinmekte gereksiz(yukarda yazılmış, gt30 turbo çok yetenekli stand alone gibi parçalar lazım değil) Daha geçenlerde sattım tertemiz volvo turbosunu 250 liraya. İstenirse senin bütçenle rahatlıkla yapılabilir tabiki(cebindeki parayı koklayan ustalara bulaşmayacaksın tabiiki )

  11. #30
    iz_sport - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İZMİR\ADANA
    Mesaj
    617
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alihan_27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tabiki öyle. Kastettiğim afr tutturma avans konularını bilmek. Mesela turbo için nasıl bir mafiold egzoz uygun olur. Afr saati nasıl okunmalı. Araba vuruntu yapıyormu yaparsa niye yapar gibi gibi. Roket bilimi, uzay mühendisliği değil sonuçta.

    Senin düşündüğün güçler içinde über parçalar edinmekte gereksiz(yukarda yazılmış, gt30 turbo çok yetenekli stand alone gibi parçalar lazım değil) Daha geçenlerde sattım tertemiz volvo turbosunu 250 liraya. İstenirse senin bütçenle rahatlıkla yapılabilir tabiki(cebindeki parayı koklayan ustalara bulaşmayacaksın tabiiki )
    yapılır tabiki neden yapilmasin ama biraz zaman alicak malzemeleri toplayip da baslamak lazim

  12. #31

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iz_sport Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ağzına sağlık yani benim amacim 500 hp olsun bastım mı yardırsın degil 150 200 hp olsun kendi sınıfındaki araclardan farkı olsun insanlara örnek olsun yaptı oldu desinler adamlar 3000 tl ye lada samara alip turboluyor kendi kadar para harcıyor 190 hp lerde guc aliyor 0.5 le yapti ve oldu
    dediğim gibi, önce sistemi öğrenmeyle başla.. oto elektriğini tanıyorsan, biraz kes biç yapma hevesin varsa işin kolaylaşacak.. (ben önce aem fic bağladım vectraya ama devir konusunda beklemediğim bir sıkıntı yaşadım, şu anda safc - afc neo bağladım mesela, kes biç eğlenceli oluyor)

    en önemli konu yakıt ve ateşleme ayarı, hadi ateşlemeye dokunmadanda olabiliyor (100 lerce örneği var safc ile turbo) en önemli konu yakıt..

    bu nedenle turbo listenin en tepesinde wideband olacak, basınç göstergen olmasın ama wideband ın olsun mutlaka

    yakıt ayar konusuna girersek:

    pahalı olan ayarlanabilir beyinleri birkenara bırakalım, burada ucuz seçenekler ikinci el piggybackler (safc, aem fic, emanage ultimate vs.)

    sana önerim aem fic olacak, neden dersen

    1. büyük enjektörü kendi kontrol ederek kullanabilirsin
    2. ateşlemeyi turboya uygun olarak kontrol etme imkanı var
    3. kendi üzerinde map sensörü var
    4. aracın kendi map/maf sensörünün arıza vermemesi adına beyni kandırma imkanı var
    5. bence en süprizi bu: biraz elektrik işi ile launch control bile yapabiliyorsun


    aem fic veya birbaşka piggyback kullanıyorsan, çok ihtiyacın olacak bir başka cihaz da obd cihazıdır.

    muhtemelen aracında ucuz yollu elm327 ler çalışacak, onlardan edinmelisin..

    çünkü piggyback aracın kendi beyni ile beraber çalışır, yaptığın ayarlar, aracın kendi beyninde bir takım düzeltmelere neden olabilir, bunları görüp anlamak için aracın enjeksiyon sistemine bakıp duruma göre hareket edilmesi gerekir..



    yakıt ayar daha fazla yakıt için, bunun için daha büyük enjektör gerekecek..

    aracındaki enjektörün boyutlarını öğren: oringten oringe uzunluk ve oring çapı, buna göre internetten veya yedek parçacılardan 200 hplik bir aracın enjektörünü kovala..

    300-350cc lik bir enjektör işini görecektir fazlasıyla..

    her ne kadar , ihtiyaç olmayacağını düşünsemde bir ihtiyaç benzin pompası, kendi pompanın debisi yetmeyebilir, ama yetebilirde, araçtaki pompanın debisini öğrenip yetermi yetmezmi bir araştırmaya girmek lazım..

    mekanik turboya başlamadan önce, aracına wideband, piggyback ve büyük enjektörü takıp, aracı atmosferik olarak düzgün çalışacak hale getirmek için kendin uğraş mesela, afr nedir öğren, böylece tuner a olan ihtiyacın daha az olacaktır (en azından arabayı yürütebileceksin, daha iyisini istersen tabiki profesyoneller her zaman senden daha iyi bilecek bu işi)

  13. #32

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alihan_27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tabiki öyle. Kastettiğim afr tutturma avans konularını bilmek. Mesela turbo için nasıl bir mafiold egzoz uygun olur. Afr saati nasıl okunmalı. Araba vuruntu yapıyormu yaparsa niye yapar gibi gibi. Roket bilimi, uzay mühendisliği değil sonuçta.

    Senin düşündüğün güçler içinde über parçalar edinmekte gereksiz(yukarda yazılmış, gt30 turbo çok yetenekli stand alone gibi parçalar lazım değil) Daha geçenlerde sattım tertemiz volvo turbosunu 250 liraya. İstenirse senin bütçenle rahatlıkla yapılabilir tabiki(cebindeki parayı koklayan ustalara bulaşmayacaksın tabiiki )
    ne yaptırdığını önce sen bileceksin, ustayı yönlendireceksin, yoksa ustacıklar adamı ayaküstü düdükler, hizmet sektörü gerçekleri

    bi kere afr kesin bilinecek, wideband listenin en başında olacak..

  14. #33
    iz_sport - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İZMİR\ADANA
    Mesaj
    617
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dediğim gibi, önce sistemi öğrenmeyle başla.. oto elektriğini tanıyorsan, biraz kes biç yapma hevesin varsa işin kolaylaşacak.. (ben önce aem fic bağladım vectraya ama devir konusunda beklemediğim bir sıkıntı yaşadım, şu anda safc - afc neo bağladım mesela, kes biç eğlenceli oluyor)

    en önemli konu yakıt ve ateşleme ayarı, hadi ateşlemeye dokunmadanda olabiliyor (100 lerce örneği var safc ile turbo) en önemli konu yakıt..

    bu nedenle turbo listenin en tepesinde wideband olacak, basınç göstergen olmasın ama wideband ın olsun mutlaka

    yakıt ayar konusuna girersek:

    pahalı olan ayarlanabilir beyinleri birkenara bırakalım, burada ucuz seçenekler ikinci el piggybackler (safc, aem fic, emanage ultimate vs.)

    sana önerim aem fic olacak, neden dersen

    1. büyük enjektörü kendi kontrol ederek kullanabilirsin
    2. ateşlemeyi turboya uygun olarak kontrol etme imkanı var
    3. kendi üzerinde map sensörü var
    4. aracın kendi map/maf sensörünün arıza vermemesi adına beyni kandırma imkanı var
    5. bence en süprizi bu: biraz elektrik işi ile launch control bile yapabiliyorsun


    aem fic veya birbaşka piggyback kullanıyorsan, çok ihtiyacın olacak bir başka cihaz da obd cihazıdır.

    muhtemelen aracında ucuz yollu elm327 ler çalışacak, onlardan edinmelisin..

    çünkü piggyback aracın kendi beyni ile beraber çalışır, yaptığın ayarlar, aracın kendi beyninde bir takım düzeltmelere neden olabilir, bunları görüp anlamak için aracın enjeksiyon sistemine bakıp duruma göre hareket edilmesi gerekir..



    yakıt ayar daha fazla yakıt için, bunun için daha büyük enjektör gerekecek..

    aracındaki enjektörün boyutlarını öğren: oringten oringe uzunluk ve oring çapı, buna göre internetten veya yedek parçacılardan 200 hplik bir aracın enjektörünü kovala..

    300-350cc lik bir enjektör işini görecektir fazlasıyla..

    her ne kadar , ihtiyaç olmayacağını düşünsemde bir ihtiyaç benzin pompası, kendi pompanın debisi yetmeyebilir, ama yetebilirde, araçtaki pompanın debisini öğrenip yetermi yetmezmi bir araştırmaya girmek lazım..

    mekanik turboya başlamadan önce, aracına wideband, piggyback ve büyük enjektörü takıp, aracı atmosferik olarak düzgün çalışacak hale getirmek için kendin uğraş mesela, afr nedir öğren, böylece tuner a olan ihtiyacın daha az olacaktır (en azından arabayı yürütebileceksin, daha iyisini istersen tabiki profesyoneller her zaman senden daha iyi bilecek bu işi)
    bu söylediklerin yola cıkarak bir şeyler elde etmeyi pilanliyorum abi

  15. #34
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yanlis blmiyorsam bahsedilen accent direk enjeksiyonlu
    Eger oyleyse butun plan zaten alt ust oluyor
    Degilse bile maf sensoru olan bi arabaya map yapip yurutmek icin 500 liralik beyin yeter ki ?
    Heralde siz araci 98 honda sandiniz elektronigini
    Beyin takinca klima abs esp va calismayacak
    300-400e turbo almak mermiye kafa atmak gibi kim bilir kac milyon kmden cikma

    Hadi motor bi sekilde yurudur onceden soylediginiz sadece yurumeye odakli olcak kadar hayatiniz ucuzsa birsey diyemem
    Sonucta araba hizlanmasi gibi durmasi lazim zaten standart kotu fren olan bi araca sen daha da guclendiriyosun
    SanZiman zaten her ay senkromec vs degistitirir
    Lastikleri stepne gibi hafif virajda gaza oturdugu anda ilk musait kaldirimda bulur kendi
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  16. #35

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yanlis blmiyorsam bahsedilen accent direk enjeksiyonlu
    Eger oyleyse butun plan zaten alt ust oluyor
    Degilse bile maf sensoru olan bi arabaya map yapip yurutmek icin 500 liralik beyin yeter ki ?
    Heralde siz araci 98 honda sandiniz elektronigini
    Beyin takinca klima abs esp va calismayacak
    300-400e turbo almak mermiye kafa atmak gibi kim bilir kac milyon kmden cikma

    Hadi motor bi sekilde yurudur onceden soylediginiz sadece yurumeye odakli olcak kadar hayatiniz ucuzsa birsey diyemem
    Sonucta araba hizlanmasi gibi durmasi lazim zaten standart kotu fren olan bi araca sen daha da guclendiriyosun
    SanZiman zaten her ay senkromec vs degistitirir
    Lastikleri stepne gibi hafif virajda gaza oturdugu anda ilk musait kaldirimda bulur kendi
    Mpi diye biliyordum tekrar baktim mpi, 1.6 lar gdi.. o acidan problem yok.. Hem Gdi olsa standalonelada bisi yapilamayakti bu durumda, senin 10 bin tl butcen biraz daha ezberden soylenmis gibi geldi..

    Bu araba maf mi map la mi calisiyor bilmiyorum ama neden maftan mapa doneceksin? big maf housing diye bir kavramdan haberin var mi? Maf la calissan arabami yok?

    Aem fic dahili map.sensoru vardir ayrica 1.5 bara kadar kullanirsin, mafsizda kullanabiliyirsun hatta 500 bile degil 400 e sattim 2 ay once..

    Hala araba 500 beygir olcak gibi heray senkromec degiscek diyosun, adam 0.5 istiyorum diyor.. Hem turbo ies ler vteclerde carbon senkromec standart mi? onlar idare edebikiyir.

    Arabanin durmasi yol tutmasinin turbo sistemi ile.dogrudan alakasi yok oldu olcak yikama paralarini da turbo maliyeti sayalim...

  17. #36
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mpi diye biliyordum tekrar baktim mpi, 1.6 lar gdi.. o acidan problem yok.. Hem Gdi olsa standalonelada bisi yapilamayakti bu durumda, senin 10 bin tl butcen biraz daha ezberden soylenmis gibi geldi..

    Bu araba maf mi map la mi calisiyor bilmiyorum ama neden maftan mapa doneceksin? big maf housing diye bir kavramdan haberin var mi? Maf la calissan arabami yok?

    Aem fic dahili map.sensoru vardir ayrica 1.5 bara kadar kullanirsin, mafsizda kullanabiliyirsun hatta 500 bile degil 400 e sattim 2 ay once..

    Hala araba 500 beygir olcak gibi heray senkromec degiscek diyosun, adam 0.5 istiyorum diyor.. Hem turbo ies ler vteclerde carbon senkromec standart mi? onlar idare edebikiyir.

    Arabanin durmasi yol tutmasinin turbo sistemi ile.dogrudan alakasi yok oldu olcak yikama paralarini da turbo maliyeti sayalim...
    Maf yuvasini buyutmekle maf sensorunun max olcumunu degistirmek mumkun mi ?

    Beyin baglayinca klima abs vs gibi sistemler calismayacak demistim onlar nasil cozulcak ?

    Turbo ies parcasi bol buna nerden bulcaksiniz ?
    Bide goren carbonlar hic dagilmiyo bozulmuyo sanar

    Arabanin lastik tabani 185 siz hala turboyla alakasiz diyorsaniz yorumsuz
    Sahsen benim hayatim o kadar ucuz degil

    Konuyu okuyup aracini turbolayan kisiler mesajlarina tirnaklarini yiyerek okuyodur eminim
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  18. #37
    TechTurkey FaBeRgE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    Kütahya
    Mesaj
    9.221
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    10 mu tutar, 15 mi tutar bilmem ama, madem turbo olayına giriliyor sonuçta riski var. Bu riskleri minimuma indirmek içinde para harcamak lazım. Çıkma focus coolerı yerine sıfırı alınabilir, çıkma volvo turbosu yerine sıfır gt15 vs. alınabilir. Uzun lafın kısası ben olsam fazla para harcar kafam ağrımasın derim

  19. #38

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maf yuvasini buyutmekle maf sensorunun max olcumunu degistirmek mumkun mi ?

    Beyin baglayinca klima abs vs gibi sistemler calismayacak demistim onlar nasil cozulcak ?

    Turbo ies parcasi bol buna nerden bulcaksiniz ?
    Bide goren carbonlar hic dagilmiyo bozulmuyo sanar

    Arabanin lastik tabani 185 siz hala turboyla alakasiz diyorsaniz yorumsuz
    Sahsen benim hayatim o kadar ucuz degil

    Konuyu okuyup aracini turbolayan kisiler mesajlarina tirnaklarini yiyerek okuyodur eminim
    maf icin cevap evet, cap buyuyunce maf okuyabilecegi hava miktari artmis oluyor.. google: big maf hiusing..

    Ben piggyback oneriyorum zaten tabiki klima.abs calisiyor, stand alone ile de olabilir ama kesin yorum yapamam..

    Ne parcasindan bahsediyorsun? piggyback universal turbo intercooler baska araclarin manifold downpipe yapilacak.. Hem madem parca bulunmuyor yok, 10 bin tl nerden cikti?

    1.6 ies in lastigi 175 oluyirdu 14 jantta janti lastigi turbo maliyetine ekleyip goz korkutmayin..

    Kim napiyorsa yapar sen bosver elalemi..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •