User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
60 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Scirocco 160 manual Problemim ! - Yazılımdan Olabilirmi ?

  1. #20
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.140
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alpbodrum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar araç sakin normal kullanımda minimum 13 Litre Basarsam 19-20 yakıyor
    Ben o tüketimi full gazlasam 2.0 tfsi ile yakalıyamıyorum
    Gtr düzgün kullanımda 13 yakıyo
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  2. #21
    alpbodrum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    bodrum
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Superşarjlı bir aracın gaz tepkisi ve alt devirleri böyle olmaz. 3000'den sonraki güç turboşarjla geliyor.

    Düşük devir yüksek viteste tam yükte basınç takip edilip de teşhis konulabilir boost göstergesi varsa veya cihazdan. Basınç 3000 e kadar gelmiyorsa superchargerda yani kompresörde veya geçiş valfinde (diverter(recirc) valve)sorun olabilir.
    İşte bu hocam sen nerelerdeydin. ?

  3. #22
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alpbodrum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İşte bu hocam sen nerelerdeydin. ?
    Est. Uzaklardaydım bir süre.

    TSI lar engin tecrübe sahibi olduğum motorlar değil. Ama araçta kavramalı bir süperşarj ve yönlendirme valfi olduğundan öncelikle buralara bakmakta fayda var. Komprasör kavraması kaçırıyor olabilir veya valf bozuk olabilir. Twin-charged TSI'larda tecrübesi olan arkadaşlar daha iyi yardımcı olacaklardır.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  4. #23
    alpbodrum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    bodrum
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç boşta çalışırken Sağ Supercharger ın olduğu yerden Rulman sesi geliyor. Tahmin ediyorum ki Supercharger gücü , Devirdaimden aldığı için aşağıdaki parçanın dağılmış olabileceğini düşünüyorum.

    Bunun haricinde araç boşta değilde yürürken , yani yüke binince bildiğiniz motordan rüzgar sesi geliyor. Gazdan çektikten sonra Dump Valve atma sesinden bahsetmiyorum ses sürekli ve gazdan çekince kesiliyor. Bu iş sökmeden anlaşılmayacak işin kötüsü bodrumda bunu yapacak yer yok.


  5. #24
    1998corsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.420
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merhabalar;
    Bodrumda erdal usta var belki tanirsiniz sanayinin ana girisi degil 2. Girisinden girince hemen sagdaki dukkan borekcinin karsisi. Eger aracinizin garantisi yoksa bodrumda size yardimci olabilicek tek kisi o,
    Clio Rs 182 N/A - 98 Corsa Gsi N/A - Turbo Şahin 88 - 98 Corsa Gsi N/A - 94 Corsa Gsi N/A - 96 Corsa B swap c20xe

    Ecupro Bodrum

  6. #25
    alpbodrum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    bodrum
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1998corsa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhabalar;
    Bodrumda erdal usta var belki tanirsiniz sanayinin ana girisi degil 2. Girisinden girince hemen sagdaki dukkan borekcinin karsisi. Eger aracinizin garantisi yoksa bodrumda size yardimci olabilicek tek kisi o,
    Erdal ustanın ismini duydum, Tsi Motordan anlarmı ? Pazartesi konuşayım gel derse direk götüreyim.

  7. #26
    dirk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Şanlıurfa - Ankara
    Mesaj
    3.090
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç kaç model kaç km de. Superchangerda bi problem olabilir. Benim aracımda vardı bu tarz bi problem ama serviste arıza cihazında görünüyordu.
    Aquila non captat muscas!

    b16vtecturbo#gizlituning #hondateam#cilacılaranlamaz

  8. #27
    alpbodrum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    bodrum
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2011 Model ve 50 Binde ancak Motor arıza ışığı vs yakma yok. Değerlerine mi bakıp anladılar yoksa direk arızamı verdi ?

  9. #28
    1998corsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.420
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alpbodrum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Erdal ustanın ismini duydum, Tsi Motordan anlarmı ? Pazartesi konuşayım gel derse direk götüreyim.
    Size en azından yol gösterebilicek tek kişi diyebilirim bodrumda. Direk gitmenizde fayda var en azından yüz yüze konusursunuz.
    Clio Rs 182 N/A - 98 Corsa Gsi N/A - Turbo Şahin 88 - 98 Corsa Gsi N/A - 94 Corsa Gsi N/A - 96 Corsa B swap c20xe

    Ecupro Bodrum

  10. #29
    alpbodrum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    bodrum
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar manyetik kasnağın Kompresörü döndürüp - döndürmediğini en kolay nasıl anlarız ?

  11. #30
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alpbodrum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar manyetik kasnağın Kompresörü döndürüp - döndürmediğini en kolay nasıl anlarız ?
    Rölantide kavramaması, 1200 devir civarından itibaren kavraması gerekir. Kaputu açıp birisine gaz verdirip gözle ve kulakla kavrama click sesini duyarak kontrol edebilirsin. Ancak kavrayıp da bir miktar kaçırabilir de. Veya kavrayıp supercharger yeterli basıncı basamıyor da olabilir. Tüm bunlar için basıncı takip etmek lazım.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  12. #31
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.140
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vagcom takip 6. Vites 60la gaza sonuna kadar basin eger basinc yoksa sc calismiyodur
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  13. #32
    dirk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Şanlıurfa - Ankara
    Mesaj
    3.090
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alpbodrum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2011 Model ve 50 Binde ancak Motor arıza ışığı vs yakma yok. Değerlerine mi bakıp anladılar yoksa direk arızamı verdi ?
    Bende arabayı açıp kapayınca düzeliyordu sonra arıza yakıyordu yani bi çalışıp bi çalışmıyordu ama gaz tepkisi bildiğin %50 düşük turnızdan sonra herşey yolunda gidiyordu.
    Aquila non captat muscas!

    b16vtecturbo#gizlituning #hondateam#cilacılaranlamaz

  14. #33
    alpbodrum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    bodrum
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rölantide kavramaması, 1200 devir civarından itibaren kavraması gerekir. Kaputu açıp birisine gaz verdirip gözle ve kulakla kavrama click sesini duyarak kontrol edebilirsin. Ancak kavrayıp da bir miktar kaçırabilir de. Veya kavrayıp supercharger yeterli basıncı basamıyor da olabilir. Tüm bunlar için basıncı takip etmek lazım.
    Çok teşekkürler , yarın alttan açarak bakmaya karar verdik. En kötü ihtimalle Sc ı sökerek Plastik bölgelerinde çatlak patlak varmı onlara bakacağız.

    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vagcom takip 6. Vites 60la gaza sonuna kadar basin eger basinc yoksa sc calismiyodur

    Teşekkürler Vas-pc var ancak bunu bizim anlamamız çok zor. Hangi basınca bakacağımı bilmiyorum ve minimal değerleri bilmiyorum.

  15. #34
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    psi yada kpa degerli birsey deger okuyorsaniz basinci goruyor olmalisiniz. Bir ihtimal AFR yakit karisimi goruyorsaniz ve SC in etkin oldugu devirde araba cok zenginse de sistem size bir seyler tarif etmis olur

  16. #35
    alpbodrum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    bodrum
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eveeet Alttan aracı söktük , Supercharger dönmüyor. - Liftte Vitese takıp öyle bile yüklendik tık yok şimdi Devirdaimi sökeceğiz , sorun nerde acaba ?

  17. #36
    murat çelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.008
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Devirdayimmi kontrol eden valf var once ona bakın sonra Devirdayimmi sokun yazık olmasın emege usran bilir cek valfin yerini
    Özen Volkswagen

    RACE WERKS

    Ibiza 1.8t fully built drag car project

  18. #37
    alpbodrum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    bodrum
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Söktük bile hafif zırıltı var, bu valf nerede acaba tam olarak ? Onada bakayım..

  19. #38
    Tibia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    32
    Şehir
    Berlin-Ankara
    Mesaj
    101
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merhabalar. Konu sahibiyle sanırım aynı problem yaşıyorum. Biraz uzun bir yazı olacak. Yeni konu açmak istemedim. Hafiften hikaye tadında olacak çünkü başımdan geçenleri dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım=) Okuyup yardım eden olursa çok makbule geçer. Ama lütfen zaman ayırıp tamamını okuyun. Zaten bu foruma üye bazı ustalara/chip tunnerlara danıştım. Bişey yok diyen de oldu nokta tespit yapan da.

    Aracım 2015 scirocco. Manuel vites. 2015 nisanda aldım. Aldığımda herşey gayet iyiydi. Öncelikle şunu belirteyim aracı aldığımdan beri, 15000 km boyunca, sadece ben kullandım. Dolayısı ile aracın gidişindeki farklılığı net bir şekilde hissediyorum. Fikir aldığım bikaç kişi arabada bişey yok dese de... Ayrıca yakıt tüketimim de fazlaydı. Yeni araba diyip yakıt tüketimi konusunu hiçbiyerde açmadım ama hala tüketimim çok fazla.

    Her şey araç HENÜZ 2000 km deyken şu ses ile başladı. Ses aracı sabah ilk hareket ettirdiğimde motor ısınana kadar her vites değişiminde geliyordu(yaklaşık 2-3 km). Ayağını debriyajdan kaldırıp gaza bastığım anda bu ses geliyordu o zamanlar.




    Araç hala garanti kapsamında olduğundan aracı servise götürdüm(şimdilik servis, usta vs isimlerinden bahsetmeyeceğim). Ustaya bu sesi dinletir dinletmez devirdaim dedi. Ben de bırakıyım değişsin o zaman dedim. Ancak usta 2 gün sürer diyince sıfır arabamın motoruna elletmek istemediğimden bırakmadım. Sadece ses olursa alışabileceğimi düşündüm(yabancı forumlarda eski açılmış konularda da aynı sesi duyanlara rastlıyorum ve herkes devirdaim değişmesiyle sorunun çözüldüğünü söylüyor). Fakat ses sürekli arttı en sonunda canıma tak etti ve tekrar o servise götürdüm. Önceki sefer gittiğimde devirdaim diyen adamlar bu sefer arabayı bırakacaksın, sesi duymamız lazım...vs dediler. E videodakinin aynısı diyorum, yalan söylemekle elime ne geçecek diyorum ama anlatamıyorum. Sonra tamam haklılar dedim. Sonuçta sorunu görmeden bişey yapamazlar dedim. Bi akşam bıraktım aracımı. Ertesi sabah gittim ve teste çıktık. Sesi çok net bir şekilde duyurdum. Tamam inceleyelim dediler. 5000 km deki aracım 1 gün daha serviste yattı. Bir sonraki sabah tekrar gitim ve bana dün aracı tekrar dinlediklerini ve sesi duyamadıklarını söylediler. Tekrar teste çıktık ve cidden ses yoktu. Sanırsam sesi maskelemek için bişey yaptılar. Ne yaptıklarını bilmiyorum ama işe yaradı ve ben de sorunum basitçe çözüldü sandım.

    Sonra aracımda basınç problemi baş göstermeye başladı. İlk defa başıma geldiğinde ne olduğunu anlamadım. Ne kadar gaza basarsam basayım araba gitmiyordu. Arabayı stop ettim ostimde bi benzinlikte. Yaklaşık 10 dk kadar bekledim sonra çalıştırıp yoluma devam ettim. Sıkıntı gitmişti. Tek seferlik bi olay sandım. Ancak tekrar tekrar başıma gelince servis yolu gözüktü. Aracı cihaza bağladık ve haytında ilk ve son defa arıza yaktı. Arıza kodunu hatırlamıyorum. Bağlanan cihazda ''Turbo/kompresör/devirdaim'' yazıyordu(ya da böyle bişey)bunu hatırlıyorum(Keşke fotoğrafını çekseydim en büyük hatayı orda yaptım). Usta arabanı bırakacaksın inceleyeceğiz dedi. Bu üçünden birinde sıkıntı var dedi. Randevuyu aldık fakat öğrenci olduğumdan dolayı derslerim çok yoğundu ve gidemedim. Öyle kaldı olay uzun bir süre. Tabi bu sürede hala başıma geliyor, araba her gitmediğinde de canımı sıkıyor her stop edip 5-10 dk beklediğimde de düzeliyordu.

    Şunu da belirteyim. Nasıl bir sorunsa artık. YALNIZCA ARADA BİR aşağıda attığım videodaki gibi basıncın kesildiği boost saatinden görülebiliyor. Bu durum 1 ayda 6-8 kere başıma geliyor. Ancak problem oluştuğundan beri aracın gidişinde belirgin bir düşüş var. Mesela başka stok bi rocco beni rahatça geçiyor. Videoyu aşağıda izleyebilirsiniz.

    Bu videoda eskişehir yolunda yavaş yavaş gidiyorum. Arabanın tüm hayati değerleri normal. Benzini yarım deponun üzerinde, yağ sıcaklığı normal seviyelerde. 4.vites 60-70 den birden gaza yükleniyorum ve sonuç aşağıda. Video boyunca dip gaz gittiğimi belirteyim.



    İkinci video konya yolunda. İncekten ziyaretten dönüyorum. Yokuş aşağı yavaş yavaş giderken gaza tekrar yükleniyorum ve aynı sorun.



    Bunlar tek viteste alt devirden, vites sonuna kadar yüklendiğim videolar. Bunu her viteste yapıyor. Dikkat ederseniz alt devirlerde basınç gelmiyor. 3500-4000 devri geçtikten sonra da araba normal gidiyor.

    Bu videoda da 2-3. viteslerde, sürüş sırasında nasıl tepki verdiğini görebilirsiniz



    (TÜM VİDEOLAR BOYUNCA DİP GAZ GİDİYORUM)


    Sonra defalarca başka servise gitti geldi, araç tekrardan 3 gün serviste kaldı, her şey incelendi(güya) ama dediğim gibi sorun sadece arada bir başıma geldiğinden ustalar tespit edemedi ve gerekli adımlar atılmadı. Şu anda aracım bakımda. 2 gündür testlere çıkılıyor ama ben yine bişey bulunamayacağından eminim. Buraya yazmamın sebebi de bu. Belki sorunun ne olduğunu kesin bilen birisi yol gösterir de sorunumu çözerim diye. Şu ana kadar fikir danıştığım değerli abilerim de sorunun devirdaim olduğunu söylediler. Ancak konu sahibi arkadaşın başka bir konuda yazdığı devirdaim ve charger ile ilgili sensörler şu ana kadar hiç aklıma gelmemişti.

    Alıntı alpbodrum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle aşağıdaki valflerin kontrol edilmesi gerekli,

    G71 - G42
    G583
    G31

    Aşağıdaki Pdf dosyasından bu sensörlerin yerlerini bulabilirsiniz.
    http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_359.pdf


    Ayrıca Araçta Supercharger kavramısını yaptıran Manyetik Devirdaimin kontrolü gerekli. Dışarıdan 12 Volt verip kavrama yapıp yapmadığını test edebiliyorsunuz..

    Son olarakta
    Motor bölümünde bulunan sigorta kutusunun içerisinde 2 tane 100 lük Röle var. Aracı karşınıza alınca sol taraftaki Röle arızalı olabilir.

    Benim sorun Röleden çıktı (komik)

    Son olarak Supercharger ın çalışıp çalışmadığını Boştada anlayabiliyorsunuz , Aracın yolda gitmesine kesinlikle gerek yok,, (kimse kesin bilgi vermemişti) Boşta Debriyaja basınca 1200 Devirden 3000 Devire kadar çalışıyor, Zaten Sağ cam açık sessiz bir ortamda Klick sesini veriyor, Aracın Hava emişi değişiyor ve Gaz tepkisi hızlanıyor. Debriyajdan ayağınızı çekince devreden çıkıyor.

    Sorunsuz sürüşler dileğiyle.

    Ayrıca son zamanlarda ortaya çıkan belirti: Araba soğukken gaza yüklendiğimde basınç biraz olsun geliyor ama pik yapmıyor. Yani dip gazda, göstergede 2.0 barı göstermesi gereken basınç 1-1,5 arasında kalıyor ve araçta çekiş düşüklüğü yaşanıyor. 1-2 kere sonuna kadar basmayı denedim(normalde gaza araç soğukken basmam), gazlamaya devam edersem üst devirlerde basınç olması gerektiği gibi.

    Şimdi size soruyorum bu sorunu en basit şekilde nasıl çözebiliriz? Garantideki arabamın her şeyini cepten ödemeyi göze almış bulunuyorum. Ancak tutup da devirdaimi değiştirip sorunumun çözülmediğini görmek istemiyorum. Çünkü pahalı bi parça. Arabamı bakımdan alır almaz yukarıdakilerin hepsini uygulayacağım. Bunun dışında aklınıza gelen bir sorun varsa lütfen bilgilendirin. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim. Okuyup zaman ayırdığınız, en azından derdime ortak olduğunuz için teşekkür ederim. Bu yazıyı buraya yazmaya ihtiyacım vardı. Çünkü bu yazıyı biraz değiştirip hem doğuşa göndereceğim hem de almanya genel merkeze mail atacağım.

    Not: Şimdi diyebilirsiniz aracı neden satıp kurtulmadın diye =) Birincisi aracı bu şekilde satmayı içim el vermedi. Sonuçta alan kişi de aynı sorunları yaşayacaktı. İkincisi de arabamı çok seviyorum =)

    Not2: Aracın rodajını çok temiz yaptım. Rodaj dışında normal kullanımda da asla ve asla yağ sıcaklığı 60-70 derecelere gelmeden bırakın gazlamayı 3000 devri geçmedim. Her stop ettiğimde ve çalıştırdıktan sonra 1-1,5 dk bekledim. Çoğu zaman bu süre daha da uzadı(arabada oturmayı seviyorum =) Sorun yaşanırken ya da normalde arabada herhangi bir arıza ışığı yanmıyor. Limp moda girmiyor.

    Not3: Aracı aldığımdan beri shellden benzin alırım. Hatta %90 pompam da değişmez. Şaşmaz shell 2. pompadan shell vpower alırım. Dolayısıyla yakıtla ilgisi olduğunu sanmıyorum.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •