Alıntı:
Nasıl Çalışıyor?
Su sıvı halde iken soğutma için mükemmel bir akışkandır, ancak su buhara dönüştüğünde ısı transferi kapasitesi neredeyse hiç yoktur. Evans motorlardaki ısının transferi için daha üstün bir akışkandır, çünkü 180 °C’nin üstüne dek sıvı halde kalır. Bu yazı önemli ölçüde daha yüksek kaynama noktasının faydalarını detaylandırır.
Bir motor soğutma sistemi içinde en sıcak yüzeyler yanma odasına bitişik olanlardır, özellikle silindir gömlekleri ve silindir başlığı. Bu sıcak noktalarda suyun buharlaşarak etkili bir soğutmayı engellemesi ve performans kaybı ile gereksiz motor hasarına yol açması muhtemeldir.(Suyun fiziksel sınırlarına bakınız.) Soğutucu bu şekilde zayıfladığında motor daha da ısınarak daha fazla sıcak noktaya ve buhara sebep olur.
Evans susuz soğutucuları motorun bu sıcak noktaları etrafında kaynamayarak motor en uç şartlara maruz bırakıldığı zamanlarda dahi etkili soğutma performanslarını korurlar. Su buhara dönüştüğünde, soğutma sistemini basınçlı hale getirerek hortum ve diğer bileşenleri zorlar. Evans soğutucularının önemli ölçüde daha yüksek olan kaynama noktası, sudan %75 daha az basınç sonucu daha az zorlanan bir soğutma sistemi demektir.
Su paslanmaya yol açan ve aynı zamanda motor metallerine daha da zarar veren elektrolitik aktiviteye izin veren oksijen içerir(Suyun fiziksel sınırlarına bakınız). Evans susuz soğutucuları paslanmayı ve elektrolitik aktiviteyi önemli ölçüde ortadan kaldırarak motorun ömrünü uzatır.
Edit: imla hataları