Katiliyorum anormal degerler degil benim aracim sakin sakin giderken coolant temp 108 derece hatta resim yukleyim bi ara
Printable View
basınç artarsa sistem bunu bir şekilde dışarı atar, ya hazne ya hortum ya da kapak... zaten hararet dediğimiz olay da bundan sonra oluşur...
bmw de dizel olsun benzinli olsun anlık göstergelerden log alanlar bilir hararet 105-110larda gezer gazlandığı zaman 95-96 seyreder. yani 105-110 gayet normal değerler çünkü arakdaşın dediği gibi kapalı sistem sızıntı yok. Ayrıca benim bildiğim full antifriz konması herzaman kaynama noktasını yükseltir ve daha hızlı alışveriş yapmasını sağlar ?
bu tamamen otomobilin yazılımına bağlı soğutma ile alakalı... 90 C de fan aç, 85 C ye indiğinde fanı teke indir, otomobil stop ettiğinde fan 3 dakika daha çalışsın vs vs... sonuçta üretici kendi malını biliyor, taşma haznesi kaç derecede patlar, kapak kaç bar basınca dayanır, hortumlar ne zaman sıkıntıya girer, o nedenle bazı araç için 105 C normal iken diğerinde 95 dereceden sonra sıkıntı olabilir...
Kapalı kap benzetmesi doğru ama eksik, radyatör kapağı zaten 1.1 bar'da dışarı vent verir.
Modifiye araçlarda veya turbolarda kapak 1.3 Bar takılır.
Susuz mayilerin asıl amacı ısı trasferini hızlandırmak, water wetter türü katkıların amacı da aynen, yüzey gerilimi azaltarak suyun ısıyı bloktan uzaklaştırma kapasitesini artırmak.
Aslında kendiniz bir miktar deterjan, köpüklenmeyi engellemek için de defoaming agent türü bir kimyasal ile bunu imal edebilirsiniz.
Reklamlarındaki 10 derece, 25 derece sıcaklık düşüşünün de su sıcaklığı değil, silindir-gömlek sıcaklığı olduğunu unutmayın...
bu çok yanlış birşey, daha önce konusu bile var bunun
motora hiç bir zaman %100 antifiriz koymayın
*hazır, içerisine önceden su katılmış antifrizler var o hariç.
su, ısıyı taşır, ısıyı üzerine alır
motordaki sıcaklığı radyatöre taşır
ama antifriz bu konuda su kadar başarılı değildir
tamam, belki kaynama derecesi yükseliyordur ama
su gibi sıcaklığı taşımadığından dolayı motor hep çok yüksek sıcaklıkta kalır aşırı ısınır.
antifrizin görevleri başkadır, koymak zorundayız ama %100 değil.
Hatta 50/50 bile cok turkiye sartlarinda (dagda falan yasamiyosaniz), 30 antifriz 70 su da yapabilirsiniz.
Ben burda hazir karisim 50/50 kullaniyorum, onda bile kisin -25 derecede problem yok.
Evans'ı Türkiye'ye Parkur Racing getiriyor. Yerleri Seyrantepe Sanayi'de. Özden Yılmaz ile görüşebilirsiniz.
http://parkurracing.com/
Şuan için akışkan özellikleri olarak su gibi olan ve su kadar iyi ısı soğurabilen ve bu ısıyı iletebilen bir madde henüz yok.
43.posttakilere ilave olarak, okuduğum bir tezde suya %2'ye kadar nano silika ve noniyonik yüzey aktif madde katkısı yüsey gerilimi düşüşü, daha iyi termal arayüz iletişimi ve kaynama noktası yükselimi sağladığıydı.
evet arkadaşlar tr distrübütörü ile iletişime geçmedim fakat bunu şu an aracında test eden bir arkadaş yakında sonuçları bizimle paylaşacak.
öncelikle topic biraz karıştı onu netleştirmemiz lazım.
Su`suz soğutma sıvıları daha çok ilgimizi çekiyor
bu sıvılar motoru daha soğuk tutmuyor!
yada daha soğuk çalıştırmıyor benim bildiğim.
water wetter türevi bazı katkılar var
onlar farklı şeyler
bizim ilgilendiğimiz şey su`suz soğutma sıvılarıdır.
water wetter katkı gibi birşey
aşağıdaki yazı olayı gayet net biçimde anlatıyor
TR distirübütöründen alıntıdır.
Edit: imla hatalarıAlıntı:
Nasıl Çalışıyor?
Su sıvı halde iken soğutma için mükemmel bir akışkandır, ancak su buhara dönüştüğünde ısı transferi kapasitesi neredeyse hiç yoktur. Evans motorlardaki ısının transferi için daha üstün bir akışkandır, çünkü 180 °C’nin üstüne dek sıvı halde kalır. Bu yazı önemli ölçüde daha yüksek kaynama noktasının faydalarını detaylandırır.
Bir motor soğutma sistemi içinde en sıcak yüzeyler yanma odasına bitişik olanlardır, özellikle silindir gömlekleri ve silindir başlığı. Bu sıcak noktalarda suyun buharlaşarak etkili bir soğutmayı engellemesi ve performans kaybı ile gereksiz motor hasarına yol açması muhtemeldir.(Suyun fiziksel sınırlarına bakınız.) Soğutucu bu şekilde zayıfladığında motor daha da ısınarak daha fazla sıcak noktaya ve buhara sebep olur.
Evans susuz soğutucuları motorun bu sıcak noktaları etrafında kaynamayarak motor en uç şartlara maruz bırakıldığı zamanlarda dahi etkili soğutma performanslarını korurlar. Su buhara dönüştüğünde, soğutma sistemini basınçlı hale getirerek hortum ve diğer bileşenleri zorlar. Evans soğutucularının önemli ölçüde daha yüksek olan kaynama noktası, sudan %75 daha az basınç sonucu daha az zorlanan bir soğutma sistemi demektir.
Su paslanmaya yol açan ve aynı zamanda motor metallerine daha da zarar veren elektrolitik aktiviteye izin veren oksijen içerir(Suyun fiziksel sınırlarına bakınız). Evans susuz soğutucuları paslanmayı ve elektrolitik aktiviteyi önemli ölçüde ortadan kaldırarak motorun ömrünü uzatır.
mo cool bır kere al
mak istedim yarıs oncsı koyulup sonra dokuluyor denmıstı doğrumu acaba devamlı kalabılıyormu motor sogutma haznesınde ve kalınca işlevi sürüyormu tesekkurler
tamda bu konu üstüne Ankarada iyi bir usta ile 2 gün önce bu konuyu konuştuk ve ilk Konya yarışında motül mo cool sıvısını kullanacağını söylemişti,
benimde bir sorum olacak; antifiriz ile saf su kullanırsak soğutma açısından bir iyileşme olurmu ?
konuyu merakla takip ediyorum :)
mo cool için bende beklıyorum cewapları yada alternatif için
http://www.evansglobal.net/region2.html#turkey
bir arkadaşım maseratiye koymuş, yorumlarını yazacağım
http://parkurracing.com/evans-turkiyede/
http://parkurracing.com/evans/
benim aklıma baya baya yattı ama teori-pratik ilişkisi daha önemli.
ben yakıt ekonomisi kısmındayım %10 nasıl oluyor mantığını çözemedim..
Sonuc warmi arkadaslar
bir güncelleme yapayım:
benim pek ihtiyacım kalmadı
hoş olsa iyi olurdu tabi ama toplam fiyatı baya düşündüren cinstenmiş.
Neyse, benim arabanın kliması hoşuma gitmiyordu bu sene pek
dedim acaba gazı mı az
gazı kontrol ederken 2. kademe fanın açmadığını fark ettik
normalde I. ve II. kademe açıyor açmıyor değil ama motor sıcaklığına göre
halbuki, klimayı açar açmaz 2. kademe fanın otomatik çalışması lazım
ben fark etmemişim onu, açmıyormuş meğerse
o yüzden sıcaklık çıkıyormuş, şimdi 91 derecenin üzerini hiç görmüyorum diyebilirim.
önce klima borusu üzerindeki basınç sensörünü kontrol ettim sağlamdı
sonra klima rölelerinin ve sigortasının bulunduğu bir kapak var ona baktım
ve gördümki röle şeklinde ama içinde elektronik devre olan rölenin ayakları soğuk lehim!
onu düzelttim normale döndük :)
https://lh3.googleusercontent.com/-g...42/k_role1.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-I...42/k_role2.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-B...42/k_role3.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-4...42/k_role4.JPG